Citat:
Ursprungligen postat av
FlamRed
Det du citerade var fullt begripligt för alla utom dig typ.
Det är inte så att jag har svårt att begripa din gallimatias, det är snarare som så att jag begriper det semantiska innehållet (betydelsen) av din ordsallad och just därför avfärdar den.
Vad tycker du själv om "argumentet": '
Fri vilja är en omöjlighet därför att den enda vilja som existerar är Guds'?
Eller "argumentet": '
Jag förstår inte hur fri vilja kan existera, därför existerar inte fri vilja', är det bättre?
Kanske "argumentet":
'Vi kan inte hitta 'fri vilja' i de kvantmekaniska skalära fält som utgör materien',
Eller för all del "argumentet": '
Jag ser ingen mening i det du presenterar, därför har du ingen poäng'.
Vilket av dina "argument" är din favorit?
Citat:
Det aktuella argumentet, som jag skrivit så många gånger...
Du har inte presenterat ett endaste argument, du har spytt ur dig fallasier om dina religiösa föreställningar.
Om du på riktigt har ett hållbart argument, kan vi få ta del av premisserna och härledningen?
Citat:
Försök definiera fri vilja så kommer du antingen fram till motsägelser, eller definitioner som inte är meningsfulla i kontexten traditionell/intuitiv fri vilja.
Är dribblande med sin egen bevisbörda ett "argument"?
Citat:
Du lyckas dock inte förklara vad du har emot detta, annat än med skällsord.
Att du uppfattar påpekanden om infantila logiska felslut och mina tankar angående dina havererade argumentationsförsök som påhopp och skällsord är nog mest för att du inte vill erkänna att det kan vara så att jag har rätt.
Citat:
Om du med kunskapsteoretisk grund menar tex kvantdatorer som simulerar hela universum, så har jag redan sagt att det inte är en seriös ansats.
Du har alltså inte ens förstått att detta är ett filosofiforum där vissa användare vill vara seriösa?
Eller är det helst enkelt så att du inte förstår eller föraktar vetenskaplig metodik?
Om du vill att din gallimatias är relevant på riktigt så kan du gömma dig i religionsforumet. Kan du inte också vara vänlig och erkänna ditt eget oförstånd, så att jag slipper skämmas i ditt ställe? Eller du tycker som sagt kanske att det inte finns några problem med att gå in i matematikforumet och påstå att 7/0=2 heller? Är du villig att lära dig logik, eller har du fått för dig att man bara behöver suttit i en ämnes sal och sedan kan man ämnet? Var dina uppenbart irrelevanta påståenden om din kurs i satslogik som jag misstänkte bara ren självhävdelse och auktoritetsfallasi?