2021-01-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tack för ett svar om än inte det jag hade velat ha då min fråga blev obesvarad.
Jag har aldrig sagt vem det skulle vara bara att hon hade någon med sig vid avtalets skrivande.
Och vad det gäller EB så är jag fortfarande inte intresserad av personligheterna bakom affären utan affären i sig, med det sagt hade det varit hon som sålt till Esb hade jag tyckt lika
Så det är bara personerna bakom Esbjörn som är av intresse för det är ju dom som smutskastas och förtalas och läggs fram som oseriösa samtidigt som Ebba Buschs förfarande och medhjälpare framstår som att de har högsta trovärdighet.

Jag är helt övertygad om att hade detta varit en normal fastighetsaffär där säljaren själv initierat försäljningen och genomfört den så hade vi aldrig varit här. Det är grundfelet och det är något som Binninge borde ha med i sitt försvar, att attackera hela förloppet tills underskriften kom till. Jag är själv sjukt nyfiken på hur det har gått till.

Hade Ebba Busch velat ta tag i taktpinnen ordentligt så hade hon redogjort för förfarande fram till köpet före Binninge får chansen att göra sak av det.
2021-01-29, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Värdering ska ha skett muntligen (och via sms) till Ebba för att sedan när alla blev lita heta på gröten togs den fram i skriftlig version.

Den skriftliga skrevs med datum 8/10. Det luktar lite "kompispris" över det hela. En seriös värdering framtagen på korrekt sätt ges skriftligen direkt.... eller?

Nu verkar det som att de var tvungen att ta fram nåt i efterhand som passade vad de kastat ur sig nån månad tidigare...
Har du sett värderingen? Ingen annan i tråden har sett den eftersom den bara citerats i Aftonbladet. Då är det lite svårt att veta när den är gjord. För datum för värdering behöver inte nödvändigtvis vara samma som datum för när den skrivs på.
2021-01-29, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Eftersom du tydligen är ny här så är marknadsvärdet ca 5.5-6 miljoner.

...För om du inte är ny här så är ditt inlägg inget annat än ett löjligt omoget inlägg, men det kanske är synonymt med dej själv, vad vet jag.
Enligt dig och S-kvinnornas krönikör Lina Stenberg i Aftonbladet värderad till 5.5-6 miljoner måste väl tilläggas?
2021-01-29, 11:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Så det är bara personerna bakom Esbjörn som är av intresse för det är ju dom som smutskastas och förtalas och läggs fram som oseriösa samtidigt som Ebba Buschs förfarande och medhjälpare framstår som att de har högsta trovärdighet.

Jag är helt övertygad om att hade detta varit en normal fastighetsaffär där säljaren själv initierat försäljningen och genomfört den så hade vi aldrig varit här. Det är grundfelet och det är något som Binninge borde ha med i sitt försvar, att attackera hela förloppet tills underskriften kom till. Jag är själv sjukt nyfiken på hur det har gått till.

Hade Ebba Busch velat ta tag i taktpinnen ordentligt så hade hon redogjort för förfarande fram till köpet före Binninge får chansen att göra sak av det.

Nu skrev jag personligheterna inte personerna, om du förstår skillnaden?

'Hade Esb velat bryta på riktigt hade han tagit kontakt med EB, men si det gjorde han inte
2021-01-29, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Ny här? Bergakungen har gjort fler än 22 000 inlägg på 12 år varav 160 stycken i denna tråd.

Varför klipper och klistrar du, citera hela inlägget!
Givetvis vet jag att hen skrivit massor med inlägg, men så som det löjliga svaret var så borde han varit ny.
2021-01-29, 11:23
Medlem
Citat:
Varför klipper och klistrar du, citera hela inlägget!
Givetvis vet jag att hen skrivit massor med inlägg, men så som det löjliga svaret var så borde han varit ny.
Vad var löjligt med inlägget, att det finns någon som betvivlar din värdering som bygger på två anonyma mäklare och S-kvinnornas Lina Stenberg? Vi är rätt många som skrattar gott åt dina inlägg

https://bloggar.aftonbladet.se/ledarbloggen/2020/11/lina-stenberg-till-aftonbladets-ledarsida/
2021-01-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz

100%. En person som går ut såhär hårt i tidningar och på sociala medier för att rentvå sig själv men ändå är väldigt vag med vissa detaljer kring sitt eget agerande gör inte ett superbra jobb.

Jag hade haft en helt annan syn på hennes roll i detta om hon:

1. När hon ville köpa ett hus gick via dom vanliga kanalerna istället för att knacka på hemma hos en främmande gammal farbror.

2. Insisterade på att det skulle vara någon utomstående som hjälpte till med kontraktsskrivningen, inte bara hon och hennes kompis.

3. Inte nekade när expressen ställde frågor om att hon hotat med domstol, utan sagt, "Det är sant, jag har kopplat in advokater för att jag anser mig ha rätt till huset"

4. Inte skrivit en snyftartikel på sin facebook om att media drevar och att hon såklart inte kommer tvinga esbjörn att sälja om han inte vill, för att sex dagar senare lämna in ansökan om lagfart.

5. Inte gått ut i media och börjat prata om mörka krafter inifrån esbjörns familj som har hotat och utpressat henne, utan att lämna in en polisanmälan för att starta en riktig utredning så att man slipper spekulationer och uthängningar av esbjörns familjemedlemmar på exempelvis FB.

EBT är top dog här. Hon har kontakter med jurister, hon har tusentals följare och hon har ekonomin till att ruinera Esbjörn. Åtminstone till att hålla en rättsprocess igång tills gubben ligger i graven.
Då står hon med ett papper som berättar att huset är hennes och två personer som vet hur det gick till när det skrevs på. Ebba och hennes kompis.
Senast redigerad av Spakur 2021-01-29 kl. 11:30.
2021-01-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
. Hon har kontakter med jurister, hon har tusentals följare och hon har ekonomin till att ruinera Esbjörn. Åtminstone till att hålla en rättsprocess igång tills gubben ligger i graven.
Då står hon med ett papper som berättar att huset är hennes och två personer som vet hur det gick till när det skrevs på. Ebba och hennes kompis.
Det är Esbjörns jurist som förhalar och begär uppskov för att få så mycket TV-tid som möjligt. Det är han som kostar och tar Esbjörns pengar.
2021-01-29, 11:50
Avslutad
Citat:
Förutom att Ebba smög med köpet för att få ekonomisk vinning då.
Hon köper huset till ett extremt underpris och detta är den enda sanna anledningen till att ingen mäklare blev inblandad.

Ebba är fullständigt utan moral, hon har så stora ekonomiska muskler att detta blir patetiskt omoraliskt.
Fastighetens rätta värde ligger ca 2 miljoner högre än vad Ebba lyckats få Esbjörn att sälja till, alla utom EBT-klanen här inne förstår detta, även Aftonbladet.

Sen är hon fullständigt iskall och känslolös mot andra människor, hon springer hos Esbjörn ett stort antal gånger för att övertala honom till att sälja.
Detta gör hon i Coronatider mot en 80+ man!

Jag som KD anhängare känner att det är enormt onödigt av henne att genomföra det här ärendet, liksom släpp det och gå vidare till en annan som kan tänka sig att gå med på att sälja det.

Hon vill troligtvis inte vika ner sig för en äldre vit man, vore kul att veta vilka Ebbas föräldrar är och om de är en överklass I sig.
2021-01-29, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Precis den privata kopplingen mellan Majkgård som i Esbjörns psykologutredning beskrivs som hans närmaste anhörig och Billinges assistent Monica Pernroth tycker jag är det som är mest obehagligt i denna härva.

Esbjörn är en snäll person som har ett beroendeförhållande gentemot Majkgård, oavsett om hon är hans hyresvärd eller sängkamrat. Hans tillvaro skulle falla samman om hon kastar ut honom helt enkelt.

Om man sedan kombinerar detta med hennes rykte om att lyckas bli omnämnd i gammgossars testamente så får man en soppa som luktar ruttet.

Min fasta övertygelse är att Binninge och Pernroth går Majkgårds ärenden i detta fall och att det vi ser och hör inte längre har någon grund i Esbjörns önskemål. Hans vilja är helt enkelt kapad av denna trio.

Visst var det Monica Pernroth som hade beställt psykologutredningen som Majkgård sedan ledsagade Esbjörn till? Han hålls i kort koppel.

Mitt fetade.

Just så. Det framgår redan på första sidan i utlåtandet. Längst upp står hennes namn som beställaren av undersökningen och längst ner på sidan står det att hon har fullmakt. Vem som ställt ut fullmakten framgår dock inte. Troligtvis Esb eller Binninge.
2021-01-29, 12:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad var löjligt med inlägget, att det finns någon som betvivlar din värdering som bygger på två anonyma mäklare och S-kvinnornas Lina Stenberg? Vi är rätt många som skrattar gott åt dina inlägg

https://bloggar.aftonbladet.se/ledarbloggen/2020/11/lina-stenberg-till-aftonbladets-ledarsida/

Tror att det är betydligt fler som skrattar gott åt er, dvs de "tre vise männen".
En av er står väl "nästan" för vartannat inlägg här i tråden vilket någon iofs nyss skrev här.

Vet inte om det är Gud från Bibeln som är er gemensamma nämnare, eller om helt enkelt frk Hemlösa Ebba Busch är en Gud för er.

Men skrattar bäst som skrattar sist heter det ju, blir otroligt intressant hur ni ska vinkla detta till Ebbas fördel när all rök lagt sej, ser fram emot det.
2021-01-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Mitt fetade.

Just så. Det framgår redan på första sidan i utlåtandet. Längst upp står hennes namn som beställaren av undersökningen och längst ner på sidan står det att hon har fullmakt. Vem som ställt ut fullmakten framgår dock inte. Troligtvis Esb eller Binninge.

Det är mer och mer uppenbart att Esbjörns egen roll i det som sker är obefintlig. I en obevakad stund av självständighet bestämde han sig för att han ville sälja sitt hus. Men den friheten varade inte länge när gamarna fick reda på vad han har gjort.

Man ser till att han ångrar sig och sedan inleder man en process för att få honom omyndigförklarad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in