2021-01-29, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag gör förstås en samlad bedömning av vad som framkommit i tråden, inklusiva mediauppgifterna. Min bedömning är ju bara min eftersom det kan finnas information som inte är känd, men som det ser ut från min horisont kommer Ebba att få sin fullgörelsetalan godkänd.

Skulle psykologutredningen vara rena dynamiten kan det vara en annan sak. Nu är den sekretessbelagd, men inte för Ebba med ombud, och värdet (för eller emot) Esbjörns sak lär ju tas upp på förberedelsen.

Stalltips (=killgissning de luxe): Om psykologutredningen inte styrker Esbjörns sak kommer Ebba att föreslå att alla inblandade tar sina kostnader och affären fullföljs enligt kontraktet. Styrker psykologutredningen Esbjörns totala viljelöshet, lättsinne och allmänna oförmåga att förstå konsekvensen av vad han gör lär Ebba erbjuda att avstå från fullföljande, om hon hålls skadeslös.

Alternativ tre:
Affären görs om, den görs rätt och Ebba betalar fastighetens rätta värde.
2021-01-29, 10:39
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Alternativ tre:
Affären görs om, den görs rätt och Ebba betalar fastighetens rätta värde.

Du menar att hon skulle få den billigare?

Nej, det finns inte på spelplanen.
2021-01-29, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Din känsla är inte obefogad
Finns dom som har sagt att huset är värt sex miljoner och mer
men fakta är att det finns en värdering från Notar på 4,2 miljoner ungefär tyvärr bakom betalvägg nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBO4V0/varderingsinstitut-kopplas-in-i-ebba-buschs-hustvist

En förbeställd "postordervärdering" vilken ingen ens vet när de egentligen gjordes, det enda säkra i den är att den passade exakt in i Ebbas utstuderad plan.
2021-01-29, 10:40
Medlem
Citat:
Ni spammar ju allt, ni lägger in spaltmeter på spaltmeter med olika regler och lagar, detta om och om igen, allt bara för att hålla tråden ren från EBT kritik.

Ni hittar på en massa saker, anklagar folk för att vara här av politiska grunder, då det kanske hellre är ni som är här av dessa grunder.
Jag har röstat blått hela mitt liv, men likväl kan jag inte acceptera detta förjävligt låga agerande av Ebba, hon borde rannsaka sej själv.
Här får du dagens krönika från Lina Stenberg på Aftonbladet och så försöker du förstå vem som har politiska motiv. Tror du verkligen att hennes värdering av fastigheten har någon som helst grund i verkligheten? Är det hon som utgör din grund för vad huset är värt?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/bnLwRg/sorry-ebba-busch-vi-blir-aldrig-polen?fbclid=IwAR0mgAQrTRjXk1oLv8hpb6RPDk21C5N2BzW F7tFmqvT7BGJ2WPr6q gLDEpU
2021-01-29, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du menar att hon skulle få den billigare?

Nej, det finns inte på spelplanen.

Eftersom du tydligen är ny här så är marknadsvärdet ca 5.5-6 miljoner.

...För om du inte är ny här så är ditt inlägg inget annat än ett löjligt omoget inlägg, men det kanske är synonymt med dej själv, vad vet jag.
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-01-29 kl. 10:46.
2021-01-29, 10:49
Medlem
i.beg.to.differs avatar
Citat:
Eftersom du tydligen är ny här så är marknadsvärdet ca 5.5-6 miljoner.
Ny här? Bergakungen har gjort fler än 22 000 inlägg på 12 år varav 160 stycken i denna tråd.
2021-01-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Här får du dagens krönika från Lina Stenberg på Aftonbladet och så försöker du förstå vem som har politiska motiv. Tror du verkligen att hennes värdering av fastigheten har någon som helst grund i verkligheten? Är det hon som utgör din grund för vad huset är värt?

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/bnLwRg/sorry-ebba-busch-vi-blir-aldrig-polen?fbclid=IwAR0mgAQrTRjXk1oLv8hpb6RPDk21C5N2BzW F7tFmqvT7BGJ2WPr6q gLDEpU

Vad har en krönika om att det är sopigt av EBT att backa abortmotståndare med detta att göra?

Ibland kan man kritisera att en person agerar oetiskt utan göra det med politiska motiv, tro det eller ej.
Den politiska debatten stannar inte bara för att Ebba behöver rodda upp i lite smutsiga affärer.
Senast redigerad av Spakur 2021-01-29 kl. 10:53.
2021-01-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vi ska alltså sätta större tilltro till dina anonyma mäklare eller S-kvinnan Lina Stenbergs krönika i Aftonbladet än till mäklarfirman Notar för att inte anklagas för att spamma tråden?

Tror inte det hör du...

Värdering ska ha skett muntligen (och via sms) till Ebba för att sedan när alla blev lita heta på gröten togs den fram i skriftlig version.

Den skriftliga skrevs med datum 8/10. Det luktar lite "kompispris" över det hela. En seriös värdering framtagen på korrekt sätt ges skriftligen direkt.... eller?

Nu verkar det som att de var tvungen att ta fram nåt i efterhand som passade vad de kastat ur sig nån månad tidigare...
2021-01-29, 10:55
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
med att ha tro i andras ögon, menar du att jag ska ha tro i dina ögon och iomed att att du totalt ignorerar dom källor jag gett dig flera gånger har jag gett upp den saken.

du har fått källorna flera gånger, på silverfat, uppspaltat tydligt.
jag kan inte göra så mycket mer än så.

iomed att du skrivit nästintill vartannat inlägg i denna tråd sen den skapades och ändå inte fått med dig vem ebba hade med sig när hon skrev kontrakt med esbjörn så tror jag vårt samtal är utsiktslöst.

jag vet också att du kommer tagga mig igen för att försöka få sista ordet, men inte komma med nån som helst substans utan komma med samma anklagelser och frågor du redan fått svar på.
du har inget case och dina försök att försvara ebbas agerande va hon än gör är genomskinliga.

Tack för ett svar om än inte det jag hade velat ha då min fråga blev obesvarad.
Jag har aldrig sagt vem det skulle vara bara att hon hade någon med sig vid avtalets skrivande.
Och vad det gäller EB så är jag fortfarande inte intresserad av personligheterna bakom affären utan affären i sig, med det sagt hade det varit hon som sålt till Esb hade jag tyckt lika
2021-01-29, 11:00
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Din känsla är inte obefogad
Finns dom som har sagt att huset är värt sex miljoner och mer
men fakta är att det finns en värdering från Notar på 4,2 miljoner ungefär tyvärr bakom betalvägg nu.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jBO4V0/varderingsinstitut-kopplas-in-i-ebba-buschs-hustvist

Fråga: är din uppfattning att pantbrevet på 600 000 är obelånat? Om inte, vad tror du att han använt pengarna till?
2021-01-29, 11:00
Medlem
braatthas avatar
Citat:
En förbeställd "postordervärdering" vilken ingen ens vet när de egentligen gjordes, det enda säkra i den är att den passade exakt in i Ebbas utstuderad plan.

Och var är din källa till det?
2021-01-29, 11:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Fråga: är din uppfattning att pantbrevet på 600 000 är obelånat? Om inte, vad tror du att han använt pengarna till?

Den har varit på tal förut och jag trodde att så var fallet men jag vet inte om det är så belånat eller inte.
Men om det är så faller det i tiden med hans sambo/särbos bortgång Pantbrevet var taget lite innan hennes bortgång.
Detta är min teori
Detta kan ha varit något som behövdes då han bodde mest hos henne vet ej om det kan ha varit en lgh eller något annat som dom hade gemensamt lån på eller inte. omöjligt att svara på mao.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in