Citat:
Ursprungligen postat av
XGR
Wow, från att ha legat plus 30-40% premarket och kring USD500/aktie kom nu ett ras till -10% och kurs omkring USD310.
Tror vi styrkan hos WSB håller idag eller kommer raset och kursen fullständigt kollapsa?
Jag är sugen på att gå in med FLER aktier idag,, enbart för spekulation och ev hålla för morgondagen.
Vad anser ni?
Och speciellt ni med diamond händer? Ni har tagit bra mycket stryk sedan stängningen igår.
Skrämseltaktik, de har kört sånt varje pre och aftermarket ett tag nu. De börjar bli desperata så de kommer ta till varje medel som finns. Allt från att skrämma med snabba nergångar i kursen, till att gå ut med uttalanden i media, till att stänga ner WSB, halta aktien... ja, allt de har att komma med. Vi befinner oss i krigets slutskede nu.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Jag vet inte. Det beror väl lite på om det sker en kedjereaktion eller inte. Men annars tänker jag, borde inte detta få aktier i allmänhet att rusa mer? De som blankar blir i allmänhet lite mer oroliga och blankar mindre. Men marknaden brukar agera tvärtom emot vad man tror.
Banker och sådant borde om inte tidigare ha blivit statligt ägda 2008. Helt sjukt att ett sådan samhällsviktig system fortfarande får vara privata då de missköts så extremt och ständigt kan räkna med bailouts som folket får betala för.
Är lite det jag är orolig för. 2-3 hedgefunds faller, som i sin tur tar med sig sina miljarder och andra i fallet. Det blir massa rött som leder till att fler paniksäljer osv osv...
Håller fullständigt med. Misskötsel, korruption och en massa skit. Men men, de är en del av den riks eliten, ingen kommer röra dem.