2021-01-28, 14:41
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Läste också att det finns en risk att gamestop utfärdar en massa nya aktier till ett lågt pris, vilket låter rätt sannolikt med tanke på att gamestop är ett krisande skräp företag.
Kan gissa att bankerna har intensiva och hemliga samtal med ledningen i gamestop, kanske dom kan baila ut dom genom att erbjuda massa nya aktier till ett lågt pris.

Gamestop behöver inte sälja aktierna till ett lågt pris.
Och Gamestop behöver inte ta in pengar just nu. Det är det som är grejen.
Citera
2021-01-28, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormcatcher
Enligt en källa jag har kommer aktien gå ner tyvärr, så ingen idé längre att köpa in sig om man tror att resan kommer/kan fortsätta. Det kommer bli ett nytt objekt som walstreetbets kommer köra på och nästa blir AMC eftersom kursen är där den är och den är mest blankad nu på tur i listan. Så AMC kommer få samma resa som GME med andra ord. Vi har även BB (BlackBerry) på listan, men den är tyvärr mindre blankad så därav är AMC nästa i "pipen" som är på gång.
O varför skulle den gå ner?
Citera
2021-01-28, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insajn
Stock split är en grej. Bara mer aktier för wsb att köpa ändå
Men om man splitar aktier så gör de ju ingen skillnad det nog bara positivt fler kommer köpa
Citera
2021-01-28, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Någon fond tog förlusten och stack läste jag. Men Det är ett spel med het-potatis. Sist ut förlorar.
Det var fake news att melvin drog sig ut för att få folk o sälja
Citera
2021-01-28, 14:48
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Det var fake news att melvin drog sig ut för att få folk o sälja

AH, såg att de har tradestoppat alla aktier nu, så de inte förlorar mer. Du kan fortfarande sälja dock. HAHHA spelet är så riggat.
Citera
2021-01-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Detta behöver absolut inte leda till en krasch, men just nu så påverkas allt annat förutom WSB-hypade aktier negativt, alltså allt som inte är GME, AMC och BB. Och allt lär fortsätta falla, vanligt folk förlorar mycket pengar. Sen kan du också absolut ha rätt att börsen blir bättre i efterhand när de börsmanipulerande hyenorna blivit bankrutt. Vem vet, men i närmsta tiden ser jag det som negativt att allt går åt helvete.

Jag vet inte. Det beror väl lite på om det sker en kedjereaktion eller inte. Men annars tänker jag, borde inte detta få aktier i allmänhet att rusa mer? De som blankar blir i allmänhet lite mer oroliga och blankar mindre. Men marknaden brukar agera tvärtom emot vad man tror.

Banker och sådant borde om inte tidigare ha blivit statligt ägda 2008. Helt sjukt att ett sådan samhällsviktig system fortfarande får vara privata då de missköts så extremt och ständigt kan räkna med bailouts som folket får betala för.
Citera
2021-01-28, 15:07
Medlem
Wow, från att ha legat plus 30-40% premarket och kring USD500/aktie kom nu ett ras till -10% och kurs omkring USD310.

Tror vi styrkan hos WSB håller idag eller kommer raset och kursen fullständigt kollapsa?
Jag är sugen på att gå in med FLER aktier idag,, enbart för spekulation och ev hålla för morgondagen.

Vad anser ni?
Och speciellt ni med diamond händer? Ni har tagit bra mycket stryk sedan stängningen igår.
Citera
2021-01-28, 15:09
Citat:
Ursprungligen postat av XGR
Wow, från att ha legat plus 30-40% premarket och kring USD500/aktie kom nu ett ras till -10% och kurs omkring USD310.

Tror vi styrkan hos WSB håller idag eller kommer raset och kursen fullständigt kollapsa?
Jag är sugen på att gå in med FLER aktier idag,, enbart för spekulation och ev hålla för morgondagen.

Vad anser ni?
Och speciellt ni med diamond händer? Ni har tagit bra mycket stryk sedan stängningen igår.

Samma dip som innan öppning igår. Dassigt försök med skrämseltaktiker.
Citera
2021-01-28, 15:10
Medlem
Det ska bli intressant att se om det blir några fysiska upplopp med latenta dollarmiljonärer, blåsta på konfekten. Kanske några lone wolf-sprängningar. Eller tror ni en Yellen lämnar en Cohen i sticket?
Citera
2021-01-28, 15:14
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XGR

Vad anser ni?

Skrämseltaktik, de har kört sånt varje pre och aftermarket ett tag nu. De börjar bli desperata så de kommer ta till varje medel som finns. Allt från att skrämma med snabba nergångar i kursen, till att gå ut med uttalanden i media, till att stänga ner WSB, halta aktien... ja, allt de har att komma med. Vi befinner oss i krigets slutskede nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Jag vet inte. Det beror väl lite på om det sker en kedjereaktion eller inte. Men annars tänker jag, borde inte detta få aktier i allmänhet att rusa mer? De som blankar blir i allmänhet lite mer oroliga och blankar mindre. Men marknaden brukar agera tvärtom emot vad man tror.

Banker och sådant borde om inte tidigare ha blivit statligt ägda 2008. Helt sjukt att ett sådan samhällsviktig system fortfarande får vara privata då de missköts så extremt och ständigt kan räkna med bailouts som folket får betala för.

Är lite det jag är orolig för. 2-3 hedgefunds faller, som i sin tur tar med sig sina miljarder och andra i fallet. Det blir massa rött som leder till att fler paniksäljer osv osv...

Håller fullständigt med. Misskötsel, korruption och en massa skit. Men men, de är en del av den riks eliten, ingen kommer röra dem.
Citera
2021-01-28, 15:15
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insajn
Samma dip som innan öppning igår. Dassigt försök med skrämseltaktiker.

Ja de hoppas nog att det skall komma upp en sell wall på $420,69.

Det finns aktörer som är nere för räkning och så finns det aktörer som vill tjäna pengar på detta.
Vi får se vad marknadspriset blir.
Citera
2021-01-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
AH, såg att de har tradestoppat alla aktier nu, så de inte förlorar mer. Du kan fortfarande sälja dock. HAHHA spelet är så riggat.

Antar att du syftar på robinhood, för vem skulle annars köpa de aktier du kan sälja om ingen får köpa? Finns ju fler plattformer än robinhood. Men nog är systemet riggad likväl. Varför ska robinhood, vita huset etc bryr sig om detta egentligen? Vad hände med fri handel? Det är bara fri handel då det gynnar the big boys. Det har nog förekommit mkt snack bakom stängda dörrar.

Biden visade vems sida han står på ganska så fort, och det är inte den lilla mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in