2021-01-28, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
"Och att hon börjat ljuga för sina vänner om den destruktiva relationen."

Där slog du huvudet på spiken!

En narcissist erkänner aldrig att de har fel. Inte ens för sig själva. Läs de oändliga konversationerna i aktbilaga 164. Hon tjatar sida upp och sida ner om att SD har haft fel om något. Hon kräver att han ska erkänna sitt fel och be henne om ursäkt. Samt kompensera henne för det. När han vill avsluta chatten så förbjuder hon honom och kräver att hon ska få "prata" klart. Men hon blir ju aldrig klar!

Var har du fått uppgiften att LW var narcissist? Hon uppträder mer som en person med borderlinedrag.. Livrädd för separationer. Bland annat. Inte minst hennes Uppenbara desperation. En narcissist beter sig inte så.
Senast redigerad av zilvereko 2021-01-28 kl. 15:39.
Citera
2021-01-28, 15:40
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Var har du fått uppgiften att LW var narcissist? Hon uppträder mer som en person med borderlinedrag.. Livrädd för separationer. Bland annat.

Konstigt att begära skilsmässa om hon är så rädd för separationer. Snarare så att hon inte kunde acceptera att någon dumpade henne. Men själv dumpade hon till höger och vänster.
Citera
2021-01-28, 15:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Konstigt att begära skilsmässa om hon är så rädd för separationer. Snarare så att hon inte kunde acceptera att någon dumpade henne. Men själv dumpade hon till höger och vänster.
Du tror inte att BPD som nämns inte byter relationer?
Att flörtande S kändes som en potentiell språngbräda som hon blev förtjust i och senare inledde en sexuell relation med.
Hon funderar själv på vad hennes rädsla för ensamhet och att bli övergiven bottnar i, speciellt då hon är klarsynt över hans extrema beteende men inte klarar av att lämna.
Det ökar bindningen då han både slår och smeker, nekar och lovar.
På fackspråk uppstår ambivalens.
Att S hänger kvar lär inte förbättra saken.
Sluta gulla med SD så kommer du också inse vad han sysslar med.
Citera
2021-01-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Måste säga att du verkar väldigt inläst på vad en narcissist är. Jag har fått slå upp termer som "Flying monkeys".

Vad vet du om vad hon sa sig ljuga om när det gällde relationen?

Jag tror att hon undanhöll för vänner att hon fortsätter att se SD, att han dödshotat henne och minstingen.

Ja, Lena är väldigt krävande och kvävande.

Det är en del i varför hon blir dödad, som jag ser det.
SD klarar inte själv av att bryta.

Istället väljer han en helt ologisk handling, för att få tyst på skiten.

Dagen efter är han precis som vanligt, skrattar/skämtar och tänker på USA resan med sin DRÖMKVINNA.

"Det ska bli så bra nu".

Så agerar och tänker en psykopat/narcissist.

En människa med känslor, svettas över sitt dåd, svettas över att bli påkommen. Svettas över alla bevis som kan finnas kvar. Hur ska man orka? Hur ska det gå? Lenas barn. Kan inte resa. Kan inte jobba. Kan inte tänka på annat.

Se bara på hur JG reagerar.

Din sista mening; JG verkar ha begripit direkt vad som hade hänt LW. Förhören med honom säger en hel del. Han är nervös och mycket upprörd. Han slits mellan känslorna över LWs död och ovilligheten att svika sin bästa vän.
Citera
2021-01-28, 16:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Din sista mening; JG verkar ha begripit direkt vad som hade hänt LW. Förhören med honom säger en hel del. Han är nervös och mycket upprörd. Han slits mellan känslorna över LWs död och ovilligheten att svika sin bästa vän.
En fråga då jag såg nåt i tråden.
Finns JGs tips till polisen att läsa i FUP, att de skulle kolla Hs lgh då L försvinner och varför fick han den känslan?
Citera
2021-01-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns JGs tips till polisen att läsa i FUP, att de skulle kolla Hs lgh då L försvinner och varför fick han den känslan?

Precis. Han reagerade och agerade på den känslsn. Gick direkt från en känsla till handling. Utan att ta vägen via tanke och reflektion.

Undrar hur han mår idag.
Citera
2021-01-28, 16:54
Medlem
Citat:

Jonehrsson.com har alla ljudinspelningar.
Citera
2021-01-28, 16:57
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:

Ja, det finns det.
Han ringde och var tämligen upprörd och påstridig. Han ville att polisen skulle kolla HD:s bostad för det var där han kom på att LW skulle kunna vara. (Fritt ur minnet, jag har inte allt aktuellt och har ännu inte laddat ner ”nya” FUP via gofile. Jag har dessutom problem att söka, trots att det är pdf. Så ta det med en nypa salt, jag återkommer när jag hittar AB och sida.)
Citera
2021-01-28, 17:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack! Nu greppar jag den delen bättre.

SD lugnar LW så HD ska få ful-logga. Halvlyckas med det och de 17(?) loggar som SD loggat en del ihop med cache ownern själv, LW, vill HD sen minsann vara med på när hon upprättar sitt eget konto.

Kanske finns en del där hon löst mysten åt SD. SD hade ju inte använt den där checkern en enda gång skrev jag ju om tidigare.

Som sagt, HD:s prestation tycker jag inte är att ha hittat flera tusen fler cachar än SD. Det är att ha loggat alla de tusen cachar som var från det förra team-kontot på sitt konto. Alla har vi våra kvällsnöjen.

Personligen tror jag SD valt Geocachingen endast för att förpesta sin omgivningen med sina yviga loggtexter. De är som han själv - något löst sammansatta.
SD och HD löste sexsträngaren 28 feb.
Borde vara together även om hon raderade Hs kontotransaktioner. Den var väl inte med bland de 17 som räknats upp?
Upptäcks förstörd den 5:e, flyttad och åter i bruk den 10 mars (om jag inte minns fel) på annan plats.

Den 26:e är H där igen med paret hon ber om skjuts, hon tipsar dem att åka dit.
Den är som sagt inte på plats. Förstörd, renoverad och flyttad.

TB. Från blodiga sexspår till andra spår:
"Hanna sa att det hade funnits en cach där och att de varit där och tagit den för någon månad sedan. Cachen var inte kvar nu. Vilka Hanna menade när hon sa "vi" vet inte Therese men hon antog att det var Stefan. Hanna sa att det nog kunde finnas spår från henne där."

Med tanke på kontakt med SD som i sin tur har kontakt med LW så undrar jag om hon inte pratade om detta?
Eller att H läste att den var förstörd, skrevs det inte på GC-sidan och var läsbart?
De lär väl ha bevakat denna inre krets som illrar hela högen.

Vad handlade den om?
Såg nåt om nåt coin el resor (är inte så bevandrad i GC världen) _men vad var det för text el ledtrådar?

Stämmer det här gällande meningsutbyten mellan H och L på geocachingsidan?
(eller vart är konversationen i sin helhet).
Är det nåt som LW skrev el nåt som H tjurar surt om?

"BF: Varför ville hon att du skulle radera dom då?
H: För det var henne å Stefans logga. Hon hade varit med även om det var hennes burkar, så
det var känsligt, för det var text han hade skrivit till henne. Det var kärlekstexter på dom här
fast.. det är inte det.. men eh .. det var kärlekstexter till henne personligen tyckte hon."

Många frågor blev det....
Se så, hjälp mig nu kära partner in crime [investigation]. 😂
Senast redigerad av develi 2021-01-28 kl. 17:31.
Citera
2021-01-28, 17:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Ja, det finns det.
Han ringde och var tämligen upprörd och påstridig. Han ville att polisen skulle kolla HD:s bostad för det var där han kom på att LW skulle kunna vara. (Fritt ur minnet, jag har inte allt aktuellt och har ännu inte laddat ner ”nya” FUP via gofile. Jag har dessutom problem att söka, trots att det är pdf. Så ta det med en nypa salt, jag återkommer när jag hittar AB och sida.)
Snällt! 👍
Det är stoooor tråd och extrem FUP. Får jaga den också delvis med bland alla brutna länkar.
Citat:
Jonehrsson.com har alla ljudinspelningar.
Japp, blivit navigerad av Avel men det är även text jag är ute efter, men tack iaf.
Citera
2021-01-28, 17:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Var har du fått uppgiften att LW var narcissist? Hon uppträder mer som en person med borderlinedrag.. Livrädd för separationer. Bland annat. Inte minst hennes Uppenbara desperation. En narcissist beter sig inte så.

Nä, dessutom så lider inte personer med narcissism av sin störning. Tvärtom.

Lena har ett stort lidande. Så stort så hon söker hjälp överallt. Hos vänner och inom vården. Lyckas så småningom trassla sig förbi några pinnhål i kön.

En narcissist söker inte vård på det sättet.
De anser ofelbara, perfekta.
Citera
2021-01-28, 17:49
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Måste säga att du verkar väldigt inläst på vad en narcissist är. Jag har fått slå upp termer som "Flying monkeys".

Vad vet du om vad hon sa sig ljuga om när det gällde relationen?

Jag tror att hon undanhöll för vänner att hon fortsätter att se SD, att han dödshotat henne och minstingen.

Ja, Lena är väldigt krävande och kvävande.

Det är en del i varför hon blir dödad, som jag ser det.
SD klarar inte själv av att bryta.

Istället väljer han en helt ologisk handling, för att få tyst på skiten.

Dagen efter är han precis som vanligt, skrattar/skämtar och tänker på USA resan med sin DRÖMKVINNA.

"Det ska bli så bra nu".

Så agerar och tänker en psykopat/narcissist.

En människa med känslor, svettas över sitt dåd, svettas över att bli påkommen. Svettas över alla bevis som kan finnas kvar. Hur ska man orka? Hur ska det gå? Lenas barn. Kan inte resa. Kan inte jobba. Kan inte tänka på annat.

Se bara på hur JG reagerar.
Måste säga att du e överlägsen i våran myshörna här på flashback.där du delar ut ris&ros åt oss vilket är tacksamt.

SD klarar inte av att avbryta men klubba ihjäl LW klarar SD av?

"Det ska bli så bra nu". Att han inte skrev,- Jag slog ihjäl LW men jag skickar ett SMS till dig också för
säkerhetens skull?,- Och förmodligen blir jag huvudmisstänkt för alla de åren jag pökat LW.

"En människa med känslor, svettas över sitt dåd, svettas över att bli påkommen. Svettas över alla bevis som kan finnas kvar. Hur ska man orka? Hur ska det gå? Lenas barn. Kan inte resa. Kan inte jobba. Kan inte tänka på annat."

Det är väl inte dig själv du pratar om här utan om SD?

Det här med alla sjukdomar,hur e det med dom?Att han har problem med ryggen vet jag om men inget annat,Psyko&Narcist,är det nåt du fyllt på med för att få
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in