Citat:
Sen blev det akutpsyk dagen efter LW hittas vad det verkar. Blev lite mycket där. Då skruvades väl dosen upp några hekto.
Här har vi nog svar på kontantkortsköpet på Elgiganten också.
149/77
”F:Ådagen efter, lördagen då.. hur ser den ut?
V: Eh den ser ut som så att du ringer och väcker mig eh.. vaknar med migrän och ångest å mår skitdåligt.. eh.. eh.. då kommer min syster ut för hon har också varitjätteorolig vad som har hänt i USA för oss.. eh.. å sen så eh åker jag in hit.. å sen.. efter det så hämta pappa mig.. ehh.. ah vi åkte hämta telefon.. å sen åkte vi ut och sen var vi bara med tjejerna på
eftermiddan liksom kvällen sen..
F: Hämta telefon?
V: Ehhh hämta en annan gammal telefon hos mormor och morfar.. F:Mm.
V: Eh.. där allt.. lagras..
F:Mm.
V: Eh och.. ah..
F: Hur? Var det nått SIM-kort i den telefonen då eller?
V:Näe.. utan där köpte jag ett kontantkort sen.
F:När köper du det då?
V: Ehh.. antingen köpte.. det köpte vi...åhhh när köpte vi det.. antingen köpte vi det på lördan direkt när vi åkte ut.. eller så gjorde vi det på söndan efter jag hade varit inne här på akut-psyk. Ah..
F: Va äre för telefonnummer.. till de kortet då?
V: Ehh.. det kan jag inte i huvet.. men det är det..
F:Är de det som du har skickat till mig?
V: Det är det jag har skickat till dig. Det var de”
Här har vi nog svar på kontantkortsköpet på Elgiganten också.
149/77
”F:Ådagen efter, lördagen då.. hur ser den ut?
V: Eh den ser ut som så att du ringer och väcker mig eh.. vaknar med migrän och ångest å mår skitdåligt.. eh.. eh.. då kommer min syster ut för hon har också varitjätteorolig vad som har hänt i USA för oss.. eh.. å sen så eh åker jag in hit.. å sen.. efter det så hämta pappa mig.. ehh.. ah vi åkte hämta telefon.. å sen åkte vi ut och sen var vi bara med tjejerna på
eftermiddan liksom kvällen sen..
F: Hämta telefon?
V: Ehhh hämta en annan gammal telefon hos mormor och morfar.. F:Mm.
V: Eh.. där allt.. lagras..
F:Mm.
V: Eh och.. ah..
F: Hur? Var det nått SIM-kort i den telefonen då eller?
V:Näe.. utan där köpte jag ett kontantkort sen.
F:När köper du det då?
V: Ehh.. antingen köpte.. det köpte vi...åhhh när köpte vi det.. antingen köpte vi det på lördan direkt när vi åkte ut.. eller så gjorde vi det på söndan efter jag hade varit inne här på akut-psyk. Ah..
F: Va äre för telefonnummer.. till de kortet då?
V: Ehh.. det kan jag inte i huvet.. men det är det..
F:Är de det som du har skickat till mig?
V: Det är det jag har skickat till dig. Det var de”
Ovanstående visar också att de åkte hem till "mormor och morfar" efter förhöret för att hämta en telefon. Alltså for de till Lundby och då förklarar det varför de åkte motorvägen ut till Marieberg.
Kanske var det så att SD var med i bilen in till stan och ville hem en stund medan HD var på förhöret. Men i så fall varför berättar de inte det i förhören?
Vad är det är vill mörka och varför?