2021-01-27, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Sen blev det akutpsyk dagen efter LW hittas vad det verkar. Blev lite mycket där. Då skruvades väl dosen upp några hekto.

Här har vi nog svar på kontantkortsköpet på Elgiganten också.

149/77

”F:Ådagen efter, lördagen då.. hur ser den ut?
V: Eh den ser ut som så att du ringer och väcker mig eh.. vaknar med migrän och ångest å mår skitdåligt.. eh.. eh.. då kommer min syster ut för hon har också varitjätteorolig vad som har hänt i USA för oss.. eh.. å sen så eh åker jag in hit.. å sen.. efter det så hämta pappa mig.. ehh.. ah vi åkte hämta telefon.. å sen åkte vi ut och sen var vi bara med tjejerna på
eftermiddan liksom kvällen sen..
F: Hämta telefon?
V: Ehhh hämta en annan gammal telefon hos mormor och morfar.. F:Mm.
V: Eh.. där allt.. lagras..
F:Mm.
V: Eh och.. ah..
F: Hur? Var det nått SIM-kort i den telefonen då eller?
V:Näe.. utan där köpte jag ett kontantkort sen.
F:När köper du det då?
V: Ehh.. antingen köpte.. det köpte vi...åhhh när köpte vi det.. antingen köpte vi det på lördan direkt när vi åkte ut.. eller så gjorde vi det på söndan efter jag hade varit inne här på akut-psyk. Ah..
F: Va äre för telefonnummer.. till de kortet då?
V: Ehh.. det kan jag inte i huvet.. men det är det..
F:Är de det som du har skickat till mig?
V: Det är det jag har skickat till dig. Det var de”

Ovanstående visar också att de åkte hem till "mormor och morfar" efter förhöret för att hämta en telefon. Alltså for de till Lundby och då förklarar det varför de åkte motorvägen ut till Marieberg.

Kanske var det så att SD var med i bilen in till stan och ville hem en stund medan HD var på förhöret. Men i så fall varför berättar de inte det i förhören?

Vad är det är vill mörka och varför?
Citera
2021-01-27, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är du smått retarderad?

Det är komplett oetiskt att som Sjuksköterska stå och önska att nån ska vara död.
I förhållande till HSV.
Med risk att nån patient hör.

Jag hör inte till team HD. Tror att hon mycket väl kan vara djupare insyltad än vad som framkommit i fup.

Däremot kan jag se det rimliga i båda era respektive resonemang för att;

1) möjligheten finns att en vrede mot makens älskarinna skulle kunna få den bedragna hustrun ifråga att säga sånt i affekt utan att mena det. Som privatperson. Oavsett yrkesetik. Även om det, som du säger, skulle kunna påverka patientsäkerheten om en patient kommer in som är eller har koppling till älskarinnan. Då med det i åtanke att det finns en möjlighet att hon faktiskt menar det hon sa om att se älskarinnan död.
EDIT: läste ikapp och såg att du skrev att det skett under medicindelning! Helt vrickat och mycket gränslöst. Chefen borde ha agerat på det där.

2) jag har en nära släkting som arbetat många år på en av Sveriges mest kända akutpsyk.avdelningar och hen har alltid sagt att sjuksyrror och läkare är överrepresenterade bland patienterna. Att många troligen söker sig till dessa yrken för att kunna förstå sina egna psykiska problem. Men ofta kan maskera problemen länge på jobbet. Att HD varit för sjuk för att jobba kan ju ha börjat gå upp för chefen i detta skede.

Har HD uttalat önskan om LWs död i rum som även patienter har tillgång till så pekar det ju på att hon var helt urspårad och borde varit sjukskriven.
Senast redigerad av Firesnake 2021-01-27 kl. 06:08.
Citera
2021-01-27, 06:01
Medlem
Citat:
Nu vet du att LW är mördad.
Ditt gränslösa försvarstal ger på handen att du är minst lika störd som H på den hatiska fronten.

Märkligt att du fokuserar på LW när det är SD som är en skitstövel?
Skulle inte förvåna mig om H fick betala från gemensamt hushållskonto.

LW fick många presenter, bla guldsmycke när H bara var värd silver.
Behandlad sämre än älskarinnan.

Inköpt i USA, en resa med stort symbolvärde för H såsom hon åbäkade sig för att övertala SD.

Samma sak som när han målade om hemmet i smyg för att L och barn skulle flytta in.

Målarfärgen hette Soft.

Extremt kränkande för H.
Degraderad, förnedrad, ett andrahandsval som han planerade att dumpa.
Fast hon var gift och ägde huset.

Jag kom att tänka på Home Soft Home via ordval.

Vilket fullständigt utstuderat as han var mot HD.
Citera
2021-01-27, 06:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag hör inte till team HD. Tror att hon mycket väl kan vara djupare insyltad än vad som framkommit i fup.

Däremot kan jag se det rimliga i båda era respektive resonemang för att;

1) möjligheten finns att en vrede mot makens älskarinna skulle kunna få den bedragna hustrun ifråga att säga sånt i affekt utan att mena det. Som privatperson. Oavsett yrkesetik. Även om det, som du säger, skulle kunna påverka patientsäkerheten om en patient kommer in som är eller har koppling till älskarinnan. Då med det i åtanke att det finns en möjlighet att hon faktiskt menar det hon sa om att se älskarinnan död.

2) jag har en nära släkting som arbetat många år på en av Sveriges mest kända akutpsyk.avdelningar och hen har alltid sagt att sjuksyrror och läkare är överrepresenterade bland patienterna. Att många troligen söker sig till dessa yrken för att kunna förstå sina egna psykiska problem. Men ofta kan maskera problemen länge på jobbet. Att HD varit för sjuk för att jobba kan ju ha börjat gå upp för chefen i detta skede.

Har HD uttalat önskan om LWs död i rum som även patienter har tillgång till så pekar det ju på att hon var helt urspårad och borde varit sjukskriven.
God morgon,

1. Hennes hat mot LW tränger ut genom fibrerna på rocken.
Hon tappar kontrollen (över vart hon befinner sig) och brister ut spontant.
Hon hatar LW nåt extremt, hon har blivit den som hon kan projicera all förtryckt vrede på.
HD är prototypen för passivt aggressiv.

2. Hon är inte stabil för fem öre. Hon är dock van rollspel och fasader - för hon förtrycker äkta känslor.
Det ses via flera vittnesbeskrivningar på GC event - försöker se oberörd ut som om inget speciellt hänt.
Hon är helt förljugen i den här frågan och använder försvarsmekanismer som förnekelse för att inte klappa ihop av skam och förnedring. Det är grava tecken på verklighetsförvrängning.
Problemet är att det är en nedåtgående spiral och vänder sig endast mot henne själv.
Det förtär henne inifrån.

Hon behöver hjälp att vakna till liv för just nu existerar hon med ångest som följeslagare.
Hon har falsk lycka och trygghet med SD.

Han är den som gör henne sjuk.
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Vilket fullständigt utstuderat as han var mot HD.
Ja.
Senast redigerad av develi 2021-01-27 kl. 07:15.
Citera
2021-01-27, 06:51
Avslutad
Citat:
God morgon,

Hon tappar komtrollen (över vart hon befinner sig) och brister ut spontant.
Hon hatar LW nåt extremt, hon har blivit den som hon kan projicera all förtryckt vrede på.

2. Hon är inte stabil för fem öre. Hon är dock van rollspel och fasader - för hon förtrycker äkta känslor.
Det ses via flera vittnesbeskrivningar på GC event - försöker se oberörd ut som om inget speciellt hänt.
Hon är helt förljugen i den här frågan och använder försvarsmeksnismer som förnekelse för att inte klappa ihop av skam och förnedring. Det är grava tecken på verklighetsförvrängning.
Problemet är att det är en nedåtgående spiral och vänder sig endast mot henne själv
Det förtär henne inomfrån.

Hon behöver hjälp att vakna till liv för just nu existerar hon med ångest som följeslagare.

Ja.
Finns det några handlingar/dokument som påvisar hur HD kunde strykas från brottsmisstankar?
Citera
2021-01-27, 07:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Finns det några handlingar/dokument som påvisar hur HD kunde strykas från brottsmisstankar?
Undrar jag med. Därför frågade jag efter data igår, om hon typ hade alibi.
Personligen misstror jag båda, de är som i symbios. Att hon skyddar en idiot.
Citera
2021-01-27, 07:26
Medlem
Citat:
God morgon,

Hon tappar komtrollen (över vart hon befinner sig) och brister ut spontant.

Hon är helt förljugen i den här frågan och använder försvarsmeksnismer som förnekelse för att inte klappa ihop av skam och förnedring. Det är grava tecken på verklighetsförvrängning.
Problemet är att det är en nedåtgående spiral och vänder sig endast mot henne själv
Det förtär henne inomfrån.

Ja.

Ja HD:s hat mot LW lyser igenom, konstigt att hon inte känner samma för SD... speciellt efter att ha läst FUP och hon får reda på ännu mer sanningar om hans notoriska lögner.

HD har pga sin make fått lov att LW i sin hjärna under flertalet år. Vad kan vara värre än att bli bedragen inte bara av sin make utan dessutom någon som var hennes kompis från början. Under många år behöva fundera på, så fort SD går utanför dörren om han träffar LW.

HD sitter i en rävsax tror jag... ska hon komma till sans behöver hon sluta umgås både med SD och sina föräldrar för att kunna tänka själv. För att göra detta blir kontakten även med barnen beskuren och det är ett aber för henne såklart.

HD:s hjärnspöke är borta och hon kanske för stunden nöjer sig med det. Hur går det när hon blir ordentligt osams med SD? Får hon leva då när SD kommer på att han ev inte kan bo kvar i huset längre när HD vill ha sin del?
Såg på Hemnet härom veckan att det blir ganska bra betalt för ett radhus som HD har (på samma gata som LW bodde), undrar om hon funderar på att sälja och flytta tillbaka till sin "man"?
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-01-27 kl. 07:29.
Citera
2021-01-27, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jamen, hur?
Och varför säger han det inte?
Och var är spåren?

Det är den mobilen man tar i beslag 29 maj som han lånar av HDs mamma.

A 155/
2018-5000-BG56018-1
Anträffad i samband med förhör i
videoförhörsrum, grova brott, polisen
Örebro.

Samsung
Brunt plånboksfodral, saknar sim-kort, lånad av BA.

Samma mobil som han använder när han pratar med J*ani O om att det är Lenas kropp man hittat.

A 163B/695

"Undersökningsprotokoll BG56018-1, Stefan D, Galaxy S6 Edge"

Ang insiderinfo så har SD sina kontakter inom "huset", SD är duktig på att radera och verkar dessutom nu ha ett antal telefoner.

En vän sedan länge kan inte tänka sig att SD skulle vara inblandad i ett mord... vännen som hjälpte honom att flytta på spabadet och som inte kom ihåg vilket år det var.

Var det samma vän som myntade uttrycket "porrpastorn", vilket jag tror från början kommer från HD men vännen från "huset" säger grannar.
Citera
2021-01-27, 08:33
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ang insiderinfo så har SD sina kontakter inom "huset", SD är duktig på att radera och verkar dessutom nu ha ett antal telefoner.

En vän sedan länge kan inte tänka sig att SD skulle vara inblandad i ett mord... vännen som hjälpte honom att flytta på spabadet och som inte kom ihåg vilket år det var.

Var det samma vän som myntade uttrycket "porrpastorn", vilket jag tror från början kommer från HD men vännen från "huset" säger grannar.

Det spelar väl ingen roll varifrån det kommer? Vi vet ju att det var sant. Nu vet vi dessutom att hon tog betalt för sina tjänster. Hennes egna ord i FUP. Ska bli intressant att se hur ni (Notknapparen) ska bortförklara och rättfärdiga det
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-01-27 kl. 08:48.
Citera
2021-01-27, 08:47
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Det spelar väl ingen roll varifrån det kommer? Vi vet ju att det var sant. Nu vet vi dessutom att hon tog betalt för sina tjänster. Hennes egna ord i FUP. Ska bli intressant att se hur ni ska bortförklara och rättfärdiga det

Verkar inte ha varit någon lukrativ ”verksamhet” om hon ”tjänade” 600:- på 6 år.

Så det kanske inte var så det låg till? Kanske helt enkelt ett bidrag till hushållskassan som tack för fika? Utan att hon för den skull bedrev caféverksamhet? En liten slant vänner emellan?
Citera
2021-01-27, 08:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Verkar inte ha varit någon lukrativ ”verksamhet” om hon ”tjänade” 600:- på 6 år.

Så det kanske inte var så det låg till? Kanske helt enkelt ett bidrag till hushållskassan som tack för fika? Utan att hon för den skull bedrev caféverksamhet? En liten slant vänner emellan?

164/931

"06-23 07:43 - Lena Wessström: Du ger mig 600 och jag är tacksam. Tyckte det
var svårt första gångerna att ta emot pengar, men har valt att tänka att det är en tjänst
bland andra som du kan göra, nåt du har mycket av och jag lite och så kan det ra vara så,
vänner emellan. I vänskapen bidrar vi med olika saker"
Citera
2021-01-27, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Superbra jobb! Imponerande.
Undrar om det börjar bli svettigt för somliga i Hjärsta?

Tackar!
Snabbguide för den som inte orkar läsa allt:

I vissa situationer så kan datorn starta om av sig själv. Beror ofta på Windows uppdateringar eller liknande. De är ofta schemalagda till natten.

När så sker så kan webbläsaren där ”dokumentprogrammet” Google Docs visas vara inställd på att starta när datorn startar igen.

Har ”Temporary Internet Files” alltså cache-filerna tagits bort så laddas en viss typ av filer i Google Docs. Samtliga de filer som visas i polisens lista.

Har cache inte tömts så laddas bara en del av filerna som syns i polisens lista. De med ändelsen .js. De med ändelsen .css ”ligger kvar” i webbläsaren Chrome enkelt uttryckt.

Det faktum att .css-filerna laddas tyder starkt på att SD medvetet eller omedvetet tömt cache-minnet både före kl 20:29 och 23:34.

Han kan ha rensat den på internethistoriken inför USA-resan t.ex.

Men en annan anledning är just att han bara vill att datorn ska vara lite snabbare.

Däremot så är han aktiv på många sajter och att ta bort dessa filer (som gör att webbläsaren jobbar ”snabbare”) kan göra att han måste skriva i vissa formulär igen osv. Finns dock val man kan göra att behålla formulär och sånt och bara radera själva internethistoriken och cache-filer.

MEN, inget underlag i fupen ger nån vägledning så man m h a fupens uppgifter kan bevisa att SD varit vid datorn eller inte.

Tyvärr kan ju SD:s utsaga om att han var hemma, ihop med det faktum att hans mobil var hemma och att han nog öppnade datorn pga det mejl han fick 23:32 stå sig rätt väl i hovrätten också.

Därför är en sista runda i det de tömt ur SD:s dator viktigt. Helst att de kikar i själva laptopen.

I datorns inställningar och loggar ska man alltså kunna utreda detta. Den utredningen borde ha funnits i fupen redan så rätten hade kunnat få en rättvisare bild av vad som hänt.

Att något skett automatiskt i datorn står alltså inte skrivet i sten men det vore bra om det kom så långt att det blir SD som i rätten måste bevisa att han suttit vid datorn då (nya) undersökningen av den visar på motsatsen.

Sen finns det en krångligare hypotes och den bygger på att han lämnar LW skrikande på brottsplatsen. Det naturliga att fly när någon skriker och våldet inte biter. Tar sig hem på runt 1,5 minut. Kastar sig på datorn för att radera internethistoriken och cache. Detta för att ta bort Telegram. Det han inte vet är att Telegram bara sparar meddelanden i mobilen och inte i datorn.

Medans datorn startar om så tar han sig tillbaka till brottsplatsen. Kan ha kommit på att han ju även måste vittja LW:s ficka på hennes mobil. Så sker och den stängs av helt eller delvis 23:38 enligt Google tidslinjen (som är långt ifrån noggrann både tidsmässigt och platsmässigt.

I teorin är alltså detta scenario också möjligt för att förklara det som sker 23:34 i datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in