Det märkligaste är väl ändå att skribenten ifråga inte ens svarade på någon av mina frågor utan hittade på en helt egen fråga att svara på. Manipulativt eller bara stockdumt? Fan vet.
Något som står klart för mig är att SD är olidligt dum i flera avseenden, att han är utstuderat elak mot flera i sin omgivning och att han har mördat (minst) en människa. Han är definitionen av en (obotlig) psykopat.
En snabb fråga
E SD psykopat eller e det skvaller?
Är det inte lite övermaga att tolka dessa pengar som betalning för sex? Kan ju handla om nästan vad annat som helst. Men du väljer alltså att se det så? Skulle LW alltså plötsligt börja ta betalt av SD för sex?
(vad rör sig egentligen i ditt huvud, ty dina associationsbanor är häpnadsväckande måste jag säga)
Ju mer jag läser av deras konversationer desto mer tror jag att allt SD gör är för att hindra henne att berätta för HD. Han dödshotar henne och hennes barn. Det hjälper inte. Då försöker han hålla henne på gott humör med dyra gåvor, pengar och sex. Det hjälper inte heller. Hon är aldrig nöjd, kräver alltid mer. Samma tjafs 24/7 år efter år. Inte konstigt att topplocket gick till sist.
.
Fetstilat: beror inte det helt enkelt på att Mr B har samma åsikt som du? För sedan Avel kom in i diskussionen med sina suveräna tankar har tråden fått en enorm skjuts framåt. Runt 1000 läsare vid ett tillfälle. Säkert utredningspersonal också, kanske åklagaren?
Det värmer med så uppmuntrande ord.
Här kommer en liten specialare till åklagarna och utredarna då om de läser.
Jag har haft lite fokus på akt 167 med tidslinje från SD:s dator. Hittat en hel del olika grejer men kan börja med en händelse så får jag återkomma till de andra senare.
Klockan 09:56:30 15/5, dagen efter mordet, så surfar SD in på den här sidan enligt tidslinjen.
Här är en annorlunda förklaring till trakasserierna hon anmälde SD för. Inte ett ord om att han var svartsjuk.
164/1069
"2016-12-19
Lena ringer någon en kvinna, troligen inom Örebro Kommun med anledning av telefonnumret
ovan och det börjar med att personen frågar vad han hålls med. Lena berättar att det handlar
om kränkningar. Hon är förbluffad över att hon inte kan lämna honom. Tre huvudskäl har hon
identifierat, han är manipulativ och hon är så fäst vid hans andra sidor som hon älskar. Hon
tänker att han är sjuk, har psykopatiska drag och kan inte sköta sig. Beskriver honom som ett
odjur. Han är mästrande och kontrollerande och cynisk och otrevlig. Han har under några
större kriser, under dom senaste året, börjat att bli hotfull, vad han ska göra med Lena om hon
avslöjar något. Om hon avslöjar något så är det lika med att hon dödar honom och då kommer
han döda henne. Han har uttryckligen sagt till Lena att han inte drar sig för att döda henne om
det behövs. Detta började i februari. Det Lena är chockad över att hon är en av dom kvinnor
som starmar kvar hos en sådan person. Hon kan inte gå vidare, han har helt brutet ned henne
och kan inte gå vidare. Hon har bäJjat ljuga för vänner. Harma vet inte om den här relationen
nu. I höstas blev det en incident dom emellan och han blev jättedum när dom var ute och
cyklade. Han fortsatte vara elak när Lena ville att han skulle be om ursäkt. Av någon
anledning följde Lena med honom till hans garageport och hans fru var henuna. Han blev
vettskrämd och när Lena cyklar därifrån efter en liten stund. Efter en stund får hon en våg av
elakheter via sms, sen går det några dagar och han kommer och smyger runt hennes hus och
fotar. Lena uppger att hon under hösten installerat en app som kan spara telefonsamtal. Lena
förklarar saker som har hänt mellan henne och Stefan och att hon varit på förhör hos Polisen.
Hon ska även träffa någon Eva. Lena beskriver att allt är så svå1t. Lena beskriver det som en
relation hon inte kan ta sig ur. Hon gråter över det moraliska med att hon som pastorn ligger
med den gifta grannen och kan inte lämna förhållandet."
Vet inte riktigt vad ditt senaste projekt utgår från, men om du menar att S inte är svartsjuk på L så tillkännager han det själv i förhör, om än givetvis i nedtonat format.
FhL ställer den sunda frågan om han nu tyckte hon kunde dejta andra män, att det var bra om hon träffade nån annan: "FLI: Varför bröt ni inte då om hon börja dejta andra då .. och du ville satsa på Hanna som du säger varför bröt ni inte då?
S: (harklar sig) ja det klara vi nog aldrig och göra .. vi .. ville för mycket.."
" L I: Lena har hon nån annan relation med nån annan då? Som hon dejtar?
S: Eh hon har ju några tillfällen hon har då hon kommer ( ohörbait) andra män ganska nära .. och har korta intima perioder.
FLI: Vad tyckte du om det då?
S: Ja .. det var ju jobbigt men inte mera än så faktiskt eftersom .. jag inte lovade Lena
nånting att .. vi hade liksom inte skrivit på avtalet.. hon .. hon var ju singel och jag var ju gift nån annanstans så ..
FLI: Var du svartsjuk?
S: Och .. och jag .. nej inte far ... eh lite granna faktiskt ibland men .. mera faktiskt att jag var glad för att hon kunde få nån .. faktiskt. "
Han biter sig fast som en blodigel:
"Lena har talat om att Stefan har sagt till henne att om hon träffar någon ny man så kommer Stefan döda henne. Lena har sagt att Stefan är väldigt svartsjuk av sig"
S: Mm. okej .. ja det förvånar mig inte så mycket med tanke på vad hon har skickat mer till dom så ..
FL2: Är det nått du känner igen?
S: Ja.
FL2: Berätta.
S: Ja jag minns inte riktigt när och hur det där var men .. jag hängde upp en lampa .. på
hennes dörr.
FL2: Av vilken anledning?
MT: Minns inte .. eh .. gissar för och tala om att jag älskar henne men jag kommer inte ihåg jag tror det är rätt många år sen det där .. eh jag minns inte när det var faktiskt.
FL2: Mrn .. ah i november 2016.
MT: Ah ... det kanske var ett förlåt.. eh ... för det här var ju en period när vi hade lite ..
tjaffsigt.
FL2: Kan säga för Lena hon ringer ju polis i samband med det här. hon uppfatta det som
obehagligt.
MT: Mrn-hrnrn.. (skrattar till)nej det gjorde hon inte men det sa hon säkert, ja.
FL2: Hon berättar att hon ringer till polis och berättar att du har hängt den här lyktan på
dörren och att du vet att hon denna dag samma dag har varit tillsammans med en annan man .. tillsammans med Mats.
MT: Okej."
Idioten står utanför som en störd Stalker, fotar och filmar. "fjärde men troligen inte sista besöket idag"
" Tittar till dig två gånger till idag. Blir sex gånger totalt."
"kan inte fatta att du klarat att ljuga så bra, att lura mig så många gånger att jag har gått på dina fagra ord igen".
Han fortsätter framledes:
"vidrigt hoppas din död blir plågsam och utdragen i så fall"
" förlåt uppriktigt och ärligt förlåt jag vet inte vad som flög i mig denna gång heller jag blir bara så desperat svartsjuk när du ska bort med en annan tror jag"
Senast redigerad av develi 2021-01-28 kl. 01:44.
Jag har haft lite fokus på akt 167 med tidslinje från SD:s dator. Hittat en hel del olika grejer men kan börja med en händelse så får jag återkomma till de andra senare.
Klockan 09:56:30 15/5, dagen efter mordet, så surfar SD in på den här sidan enligt tidslinjen.
Vet inte riktigt vad ditt senaste projekt utgår från, men om du menar att S inte är svartsjuk på L så tillkännager han det själv i förhör, om än givetvis i nedtonat format.
FhL ställer den sunda frågan om han nu tyckte hon kunde dejta andra män, att det var bra om hon träffade nån annan: "FLI: Varför bröt ni inte då om hon börja dejta andra då .. och du ville satsa på Hanna som du säger varför bröt ni inte då?
S: (harklar sig) ja det klara vi nog aldrig och göra .. vi .. ville för mycket.."
" L I: Lena har hon nån annan relation med nån annan då? Som hon dejtar?
S: Eh hon har ju några tillfällen hon har då hon kommer ( ohörbait) andra män ganska nära .. och har korta intima perioder.
FLI: Vad tyckte du om det då?
S: Ja .. det var ju jobbigt men inte mera än så faktiskt eftersom .. jag inte lovade Lena
nånting att .. vi hade liksom inte skrivit på avtalet.. hon .. hon var ju singel och jag var ju gift nån annanstans så ..
FLI: Var du svartsjuk?
S: Och .. och jag .. nej inte far ... eh lite granna faktiskt ibland men .. mera faktiskt att jag var glad för att hon kunde få nån .. faktiskt. "
Han biter sig fast som en blodigel:
"Lena har talat om att Stefan har sagt till henne att om hon träffar någon ny man så kommer Stefan döda henne. Lena har sagt att Stefan är väldigt svartsjuk av sig"
S: Mm. okej .. ja det förvånar mig inte så mycket med tanke på vad hon har skickat mer till dom så ..
FL2: Är det nått du känner igen?
S: Ja.
FL2: Berätta.
S: Ja jag minns inte riktigt när och hur det där var men .. jag hängde upp en lampa .. på
hennes dörr.
FL2: Av vilken anledning?
MT: Minns inte .. eh .. gissar för och tala om att jag älskar henne men jag kommer inte ihåg jag tror det är rätt många år sen det där .. eh jag minns inte när det var faktiskt.
FL2: Mrn .. ah i november 2016.
MT: Ah ... det kanske var ett förlåt.. eh ... för det här var ju en period när vi hade lite ..
tjaffsigt.
FL2: Kan säga för Lena hon ringer ju polis i samband med det här. hon uppfatta det som
obehagligt.
MT: Mrn-hrnrn.. (skrattar till)nej det gjorde hon inte men det sa hon säkert, ja.
FL2: Hon berättar att hon ringer till polis och berättar att du har hängt den här lyktan på
dörren och att du vet att hon denna dag samma dag har varit tillsammans med en annan man .. tillsammans med Mats.
MT: Okej."
Idioten står utanför som en störd Stalker, fotar och filmar. "fjärde men troligen inte sista besöket idag"
" Tittar till dig två gånger till idag. Blir sex gånger totalt."
"kan inte fatta att du klarat att ljuga så bra, att lura mig så många gånger att jag har gått på dina fagra ord igen".
Han fortsätter framledes:
"vidrigt hoppas din död blir plågsam och utdragen i så fall"
" förlåt uppriktigt och ärligt förlåt jag vet inte vad som flög i mig denna gång heller jag blir bara så desperat svartsjuk när du ska bort med en annan tror jag"
Inlägget inte till mig... men min tanke ändå.
Svartsjuka är ett ord som kanske inte passar in på SD.
Jag skulle vilja byta svartsjuka mot äganderätt, det är vad han känner gentemot sina "fruar" och det är betydligt värre. Han älskar bara sig själv. Han vill inte ens ha med barnen att göra efter separationen och HD:s flytt. Han är ett barn själv, vill inte ta ansvar för något.
Lite svartsjuka kan vara, som jag ser det, lite gulligt i ett långvarigt förhållande (om det håller sig inom rimliga gränser så klart). Då betyder det sig att någon bryr sig och SD bryr sig endast om sig själv.
Att HD inte inser detta, som vuxen kvinna, tyder på att allt inte står rätt till hos henne. Hoppas hon går till en "vettig" psykolog!
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-01-28 kl. 08:09.
Jag skulle vilja byta svartsjuka mot äganderätt, det är vad han känner gentemot sina "fruar" och det är betydligt värre. Han älskar bara sig själv. Han vill inte ens ha med barnen att göra efter separationen och HD:s flytt. Han är ett barn själv, vill inte ta ansvar för något.
Lite svartsjuka kan vara, som jag ser det, lite gulligt i ett långvarigt förhållande (om det håller sig inom rimliga gränser så klart). Då betyder det sig att någon bryr sig och SD bryr sig endast om sig själv.
Att HD inte inser detta, som vuxen kvinna, tyder på att allt inte står rätt till hos henne. Hoppas hon går till en "vettig" psykolog!
”Äganderätt” är ett passande ord tror jag.
Det handlar då också till stor del om vad man kommit överens om, hur ”avtalet” ser ut. Det är nog egentligen det viktiga för SD, inte vad man kommit överens om utan hur väl man följer regler (hans...) och riktlinjer.
SD försöker under rättegången förklara och försvara sej genom att göra en tydlig skillnad mellan ”svartsjuka” och ”avundsjuka”.
Avundsjuk kan han vara på dem som har ett bra förhållande. Så flyttar han, på sedvanligt sätt, fokus från ”Var du svartsjuk?” till att framställa sej själv som en som mänskligt nog avundas dem som har det bra.
Jag tror att SD även i denna del känner sej överlägsen och nöjd när han mästrar ÅH i nyanserna i det svenska språket.
Bilden är från Chromes mobilapp för att göra det tydligt.
Men han kan också skrivit en del av ordet, alltså ”misstä”, och tryckt på sök.
Dock så ser polisens redovisningsprogram ut att korta av just efter ”Page Title” i vissa fall så ordet kan vara utskrivet i sin helhet i Google Sök.
Vad tror ni?
Strax innan 09:56 googlar SD på detta.
Intressanta detaljer i relation till ovan:
Händelserapporten försvunnen person upprättas kl 06:45.
Kl 09:41:55 enligt händelserapporten ”Ptr åker till U:s adress för att prata med honom och barnen”.
Bra gräv av Dig!
Som jag kommer ihåg det, med tanke på vad som googlats, så hade SOA också varit inne och sökt tidigt i utredningen. Bla som jag kommer ihåg det något vad gällde avstängningen av huset... men det kan ha varit något mer. Jag tänker när Du ändå är i farten... med div "avslöjanden" som ev kan hjälpa till att få en GM fast.
Tillägg: Något kommer upp i bakhuvudet om han sökte på om polisen kunde spärra av även hans sommarstuga. Frågan är hur tidigt hans funderingar var... när han insåg att svärsonen låg riktigt pyrt till. Om jag kommer ihåg detta rätt ang vad han sökte på.
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-01-28 kl. 08:36.
Som jag kommer ihåg det, med tanke på vad som googlats, så hade SOA också varit inne och sökt tidigt i utredningen. Bla som jag kommer ihåg det något vad gällde avstängningen av huset... men det kan ha varit något mer. Jag tänker när Du ändå är i farten... med div "avslöjanden" som ev kan hjälpa till att få en GM fast.
Tack.
Ja SOA kollar nåt med avspärrningen av huset där ja kanske.
Men det här är ju innan folk har fått bekräftat att hon är faktiskt borta på riktigt.
09:33 surfar han på Sveriges Radio och Ekot. För att lyssna eller läsa vad kan man undra? Nog att han brukar göra det men ändå. (Dock inte 14/5 enligt IT-protokoll vilket kan betyda rensad historik och cache i datorn).
Tiden han googlar är lite anmärkningsvärd. 09:56.
LW börjar jobbet först 11:30 och det är det polisen väntar på för att se om hon dyker upp där.
11:48:34 från händelserapporten:
Arbetet ringer från 019-xxxxxx. Lena har ej kommit till jobbet. (Skulle ha dykt upp 11:30)
Drygt 1,5 timme innan så googlar SD på detta alltså.
Det enda han då vet är LW:s sons samtal på morgonen. Hon kan ju ha kommit tillrätta en kvart efter samtalet. Varit i tvättstugan eller vad som helst.
Först 10:57:10 så hör ju UW av sig till SD angående kontaktuppgifter Geocaching dessutom.
En timme efter googlingen på ”misstä(nkt)” alltså.
Senast redigerad av Avel 2021-01-28 kl. 08:45.
Ja SOA kollar nåt med avspärrningen av huset där ja kanske.
Men det här är ju innan folk har fått bekräftat att hon är faktiskt borta på riktigt.
09:33 surfar han på Sveriges Radio och Ekot. För att lyssna eller läsa vad kan man undra? Nog att han brukar göra det men ändå. (Dock inte 14/5 enligt IT-protokoll vilket kan betyda rensad historik och cache i datorn).
Tiden han googlar är lite anmärkningsvärd. 09:56.
LW börjar jobbet först 11:30 och det är det polisen väntar på för att se om hon dyker upp där.
11:48:34 från händelserapporten:
Arbetet ringer från 019-xxxxxx. Lena har ej kommit till jobbet. (Skulle ha dykt upp 11:30)
Drygt 1,5 timme innan så googlar SD på detta alltså.
Det enda han då vet är LW:s sons samtal på morgonen. Hon kan ju ha kommit tillrätta en kvart efter samtalet. Varit i tvättstugan eller vad som helst.
Först 10:57:10 så hör ju UW av sig till SD angående kontaktuppgifter Geocaching dessutom.
En timme efter googlingen på ”misstä(nkt)” alltså.
Ja jag har tidigare skrivit att det är så märkligt att SD inte kontaktar LW:s anhöriga någon timme efter sonens samtal för att höra hur det går. Ett enkelt sms vore på sin plats (minst sagt).
Att det nu visar sig att han söker på misstänkt visar än mer på att han vet att LW är borta för alltid!
Vem f.n tänker att det värsta av det värsta har hänt, dessutom i ett lugnt villakvarter...
Från den här händelserapporten Du visade... när polisen åker hem till UW, kommer inte ihåg vad SD polisvän heter, vad det han som for hem till UW där på förmiddagen?
Det var väl i huvudsak ämnat för att visa smokeonthewater att vederbörande som vanligt förvanskar fakta i sin HD-kampanj.
SD tror garanterat att han äger bägge två.
Svartsjuka är att vara misstänksam, i mer patologisk form rör det sig om kontrollbehov.
SD är en stereotypisk mansgris.
Helst hade han önskat sig en piga i salongen, en kokerska i köket och en hora i sängen.
Samtidigt. Som lyder hans order om Radiotystnad.
Citat:
Ja, den terapeut hon har verkar snarare ha försökt släcka brasan med bensin.
Om hon nu inte förvrängt orden, hon verkar leva i en parallell verklighet.
Toppnotering i självbedrägeri.
Ja jag har tidigare skrivit att det är så märkligt att SD inte kontaktar LW:s anhöriga någon timme efter sonens samtal för att höra hur det går. Ett enkelt sms vore på sin plats (minst sagt).
Att det nu visar sig att han söker på misstänkt visar än mer på att han vet att LW är borta för alltid!
Vem f.n tänker att det värsta av det värsta har hänt, dessutom i ett lugnt villakvarter...
Från den här händelserapporten Du visade... när polisen åker hem till UW, kommer inte ihåg vad SD polisvän heter, vad det han som for hem till UW där på förmiddagen?
Skumt är det.
Mötet Slutsamråd Fåraherden 3 är kl 09:00 enligt tidslinjen. När slutade mötet?
Kl 09:33 surfar han in på Sveriges radios nyhetssida med mobilen. Första tillfället efter mötet eller kollar han lite snabbt riksnyheterna under mötet?
Kl 09:34 passering jobb.
09:37 arbetsrelaterat telefonsamtal.
Blir säkert lite arbetsrelaterat fixande efter samtalet.
Sen googlar han ”misstä(nkt)” nånting sånt kl 09:56.
Om du tänker på IT-forensikern PW så var han med i bilen till första husrannsakan men fick sitta kvar i bilen och blev sen hämtad av annan polisbil tillbaka. Nån annan polisvän känner jag inte till men vet att det ska vara nån mer han känner som jobbar där.