2021-01-27, 00:12
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Varför ska en kvinna likt kubanskan ovan ha ”framtidstro” i den kontexten?

Kvinnor som hänger med arbetslösa, kriminella eller orkeslösa män kan knappast ha en ljus framtidstro för sig och sina barn.
Citera
2021-01-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jo i alla fall i tillräckligt hög utsträckning. Många kvinnor nöjer sig med sex någon gång om året. Det kan de få av dessa 15% hunkar som ligger runt precis hela tiden, helst med väldigt attraktiva kvinnor men hittar de ingen så sänker de kraven tills de hittar någon kvinna. På så sätt kan 80% av kvinnorna på "köttmarknaden" dela på 20% av männen.

Hur många kvinnor vill dela på dessa "hunkar", hur fräscht känns det på en skala?

Uäck, säger jag om den typen av hunkar i så fall, men å andra sidan skulle ingen hunk kika åt mitt håll heller.
Citera
2021-01-27, 00:31
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Hur många kvinnor vill dela på dessa "hunkar", hur fräscht känns det på en skala?

Uäck, säger jag om den typen av hunkar i så fall, men å andra sidan skulle ingen hunk kika åt mitt håll heller.
Och likväl är det så det fungerar. Kvinnorna tänker väl inte på det som att de delar på männen eftersom de har honom för sig själva en kort tid. Om det så endast är en natt. Inte tänker de väl heller på hur många kvinnor han haft.
Citera
2021-01-27, 00:38
Medlem
Citat:
Och likväl är det så det fungerar. Kvinnorna tänker väl inte på det som att de delar på männen eftersom de har honom för sig själva en kort tid. Om det så endast är en natt. Inte tänker de väl heller på hur många kvinnor han haft.

Kanske inte andra kvinnor gör det, men jag har tackat nej till några såna "hunkar". För när dom berättat att staden är för liten för dom och att dom blir igenkända lite här och där, så låter det inte alls fräscht för mig. Och det är något jag luskar reda på innan en träff, så har han varit runt mycket så letar jag åt någon annan som varit mera måttfull.
Nog lär det finnas fler kvinnor som resonerar så?

Om män överlag skulle ragga mindre, så skulle jag kunna lägga mera energi på att själv ragga, i stället för att bli raggad på, då jag föredrar att vara den som jagar.
Citera
2021-01-27, 00:48
Moderator
pbos avatar
Citat:
Kanske inte andra kvinnor gör det, men jag har tackat nej till några såna "hunkar". För när dom berättat att staden är för liten för dom och att dom blir igenkända lite här och där, så låter det inte alls fräscht för mig. Och det är något jag luskar reda på innan en träff, så har han varit runt mycket så letar jag åt någon annan som varit mera måttfull.

Om män överlag skulle ragga mindre, så skulle jag kunna lägga mera energi på att själv ragga, i stället för att bli raggad på, då jag föredrar att vara den som jagar.
Därför är de skickliga casanovorna noga med att vara diskreta med hur många de har haft.

Män överlag raggar inte mycket. 80% av oss raggar nästan inte alls. Men oss ser ni inte.
Citera
2021-01-27, 01:03
Medlem
Citat:
Därför är de skickliga casanovorna noga med att vara diskreta med hur många de har haft.

Män överlag raggar inte mycket. 80% av oss raggar nästan inte alls. Men oss ser ni inte.

Men en del avslöjar sig om man ställer rätt frågor, men man kan säkert bli lurad ibland ändå.
Men jag har nog klarat mig hittills tror jag, och jag är inget hett byte för någon casanova heller.
Dom casanovor jag haft kontakt med, verkar sällan vilja lägga till i samma hamn flera gånger, och såna män går fetbort för min del.

Kanske inte alla gör det, men samtidigt kan det vara svårt att hitta någon om man inte ger sig till känna alls?
Beroende på vart kvinnor söker förstås, men ifall dom värsta raggarna skulle lugna ner sig, kanske någon mer kvinna skulle börja ragga på någon av dom män som idag inte raggar? Och lite beroende på om det gäller sex eller relation?

Jag ser inte dom män som inte raggar alls, då jag bara söker "mina" män på en sida för det. Men jag undviker dom som förefaller vara players, är vrålsnygga eller som inte har vett att presentera sig på ett vettigt sätt. Jag försöker hitta guldkornen bland "vanliga" män, men som ändå lyckas utmärka sig på ett positivt sätt, med någon egenskap som jag värderar högt, tex min typ av humor.
Citera
2021-01-27, 01:10
Bannlyst
Men sluta bara om dig nu för i helvete Findusofelix, världen kretsar inte kring dig, vad fan är det med att kvinnor att alltid koppla det till sig själva i diverse trådar? Håll käften, ingen bryr sig, ni bara snackar en massa sörja ändå.

Verkligheten är den att en minoritet av män har monopol på en majoritet av kvinnorna, en känd man har 500000000 kvinnor som bombar honom dagligen om sex-förslag, så är det, kvinnorna skiter fullständigt i om han knullar någon annan.

Jag har en polare som blev tillräckligt duktig i hockey att få spela i Brynäs, han gick från över en natt att vara helt osynlig för kvinnor till att kunna knulla vilken ung brud som helst i staden Gävle, förstår du? Kvinnor som totalt jävla besatta i män med någon form av kändisskap, det är så naturen fungerar, så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara.

För guds skull, att det ska vara så jävla svårt för vissa kvinnor att tänka objektivt, ni är så sinnessjukt insnöada på "MEN JAG JAG JAG" att ni inte klarar av att analysera verkligheten för fem öre.
Citera
2021-01-27, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Men sluta bara om dig nu för i helvete Findusofelix, världen kretsar inte kring dig, vad fan är det med att kvinnor att alltid koppla det till sig själva i diverse trådar? Håll käften, ingen bryr sig, ni bara snackar en massa sörja ändå.

Verkligheten är den att en minoritet av män har monopol på en majoritet av kvinnorna, en känd man har 500000000 kvinnor som bombar honom dagligen om sex-förslag, så är det, kvinnorna skiter fullständigt i om han knullar någon annan.

Jag har en polare som blev tillräckligt duktig i hockey att få spela i Brynäs, han gick från över en natt att vara helt osynlig för kvinnor till att kunna knulla vilken ung brud som helst i staden Gävle, förstår du? Kvinnor som totalt jävla besatta i män med någon form av kändisskap, det är så naturen fungerar, så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara.

För guds skull, att det ska vara så jävla svårt för vissa kvinnor att tänka objektivt, ni är så sinnessjukt insnöada på "MEN JAG JAG JAG" att ni inte klarar av att analysera verkligheten för fem öre.

Är det tillåtet att svara, eller kretsar allt kring mig då också? Men du kan ju låta bli att läsa också, om det inte faller dig på läppen.

Jag säger att jag har svårt att relatera, då jag inte tycks fungera som alla andra kvinnor, så då kan jag inte svara för dom. Eller ska jag ljuga?
Men jag ser en del saker som män i bland annat kontaktförsök på nätet, en del män för att vara korrekt, kunde göra annorlunda för att öka sina chanser i vissa sammanhang. Och då vill jag dela med mig av det, men jag kan för all del försöka låta bli om ingen blir hjälpt av det. Inte mitt bekymmer faktiskt, men tråkigt ibland då små förändringar kan ändra utfallet.

Jag kan måhända ha svårt att tänka objektivt, men jag säger i regel att jag utgår från mig själv, vilket är det enda jag säkert kan säga något om. En del andra håller sig med påståenden som inte är sanna, eller tar inte hänsyn till alla variabler, men om det är bättre så kör så då.
Och jag, precis jag, skiter inte i om en man knullar med många andra kvinnor, en sån man vill jag inte ha sex med, då det inte alls tilltalar mig, snarare äcklar mig.
Jag är såpass gammal att jag vet vad jag lockas av, och kändisskap är inte en av dom sakerna, än hur mycket någon annan påstår att det är allmängiltigt för kvinnor.
Citera
2021-01-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Ja men 15 % kan väll inte springa okring o tillfredställa alla dessa kvinnor? Att ba få smicker online skulle iaf inte räcka för mig. Helt ärligt hajar jag varför killar sänder massmejl till olika kvinnor o dyl. D e ba det alternativet som finns nästan. Men man lär sig även att kategorisera olika grupper (en viss ras i detta fall utgör en viss arbetskraftsinvandring) och i mitt fall var det detta faktum som bröt mönstret & jag fick då napp fast senare via en liknande sajt där jag kände igen henne från första kontakten som först rann ut i sanden. Tillslut går d att bryta igenom med en del tur men det är sjukt svårt även för helt rekorderliga män.

Visst räcker det med 15%. Det är så det fungerar på flera andra platser i naturen där Alphahannen är den som parar sig. Nu är det naturligtvis dock inte så att det bara är 15% av killarna som ligger. Det är inte det jag påstår utan det jag säger är att ett mindre antal killar blåser upp och förstör marknaden. Både för killar men även för alla vettiga tjejer som finns. Dessa tröttnar samt blir cyniska och restriktiva mot män, vilket jag har all förståelse för.

Du skriver att du förstår att män gör så då det är det alternativet som finns. I mitt inlägg skrev jag att jag förstår det också men då blir det också en negativ spiral som till slut förstör hela dejtingmarknaden och det kommer ALLA att förlora på. Vi gräver bokstavligen vår egna grav här.
Citera
2021-01-27, 08:19
Medlem
Citat:

Jag har skrivit det till dig förut Findusofelix, du tillhör (dessvärre får jag tillägga) inte majoriteten av kvinnor. Om fler hade agerat som dig hade detta problem inte funnits. Men faktum är att kvinnor dras till män som har många andra kvinnliga alternativ. Här är en stor skillnad mellan män och kvinnor. Ni kvinnor (om än inte du personligen) har inget problem med att vara med en man som haft 100+ kvinnor. Tvärtom, det gör han mer åtråvärd för många kvinnor för då kan de visa upp att "jag" lyckades fånga honom, känn på den "systrar". Få män å andra sidan finner en kvinna med 100+ män i bagaget särskilt attraktiv. Här är en tydlig könsskillnad.

Det sista du skriver (fetat) är ganska intressant... Du kanske skulle göra det men jag undrar om kvinnor överlag skulle det... jag är mycket tveksam. Det finns ett stort kvinnligt hyckleri kring dejting (säger inte att du är en hycklare men återigen, kvinnor generellt är det). Där kvinnor idag förväntar sig att män är de som "jagar" samt "betalar" samtidigt som man vill ha jämlikhet mellan könen... Det glädjer mig dock att det finns kvinnor som dig, det ger lite mer hopp för många män.
Citera
2021-01-27, 08:22
Moderator
pbos avatar
Citat:
Men en del avslöjar sig om man ställer rätt frågor, men man kan säkert bli lurad ibland ändå.
Men jag har nog klarat mig hittills tror jag, och jag är inget hett byte för någon casanova heller.
Dom casanovor jag haft kontakt med, verkar sällan vilja lägga till i samma hamn flera gånger, och såna män går fetbort för min del.

Kanske inte alla gör det, men samtidigt kan det vara svårt att hitta någon om man inte ger sig till känna alls?
Beroende på vart kvinnor söker förstås, men ifall dom värsta raggarna skulle lugna ner sig, kanske någon mer kvinna skulle börja ragga på någon av dom män som idag inte raggar? Och lite beroende på om det gäller sex eller relation?

Jag ser inte dom män som inte raggar alls, då jag bara söker "mina" män på en sida för det. Men jag undviker dom som förefaller vara players, är vrålsnygga eller som inte har vett att presentera sig på ett vettigt sätt. Jag försöker hitta guldkornen bland "vanliga" män, men som ändå lyckas utmärka sig på ett positivt sätt, med någon egenskap som jag värderar högt, tex min typ av humor.
Vanliga män ger sig naturligtvis till känna. Bl.a. genom att bara finnas till, men också genom artiga meddelanden på nätdejtingplattformar.

En ytligt bekant som är yngre och i dejtingåldern berättade efter några öl för mycket om när han slutat nätdejta. Han hade flera appar och var medlem i olika sajter. Där hade han noterat samma sak som skrivs om här ibland: kvinnor klagar på att det bara är idioter som skriver till dem. Så när en kvinna han tyckte var riktigt intressant satte som "status" (han sa status, vet inte vad det var för app) att hon var trött på att inga vettiga män skrev så bestämde han sig för att skriva till henne. Han skrev ett välformulerat, artigt och på alla sätt trevligt meddelande. Det var genomtänkt och lagom långt. Så berättade han och jag tror på honom eftersom han är rätt bra på att formulera sig i andra sammanhang. Han såg att hon läste det, men fick aldrig något svar. Kort därefter la kvinnan återigen ut en status att hon var sååå trött på att inte en enda vettig man skrev till henne utan bara idioter.

Killen avregistrerade sig från samtliga appar tämligen omedelbart.
Citera
2021-01-27, 09:03
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Visst räcker det med 15%. Det är så det fungerar på flera andra platser i naturen där Alphahannen är den som parar sig. Nu är det naturligtvis dock inte så att det bara är 15% av killarna som ligger. Det är inte det jag påstår utan det jag säger är att ett mindre antal killar blåser upp och förstör marknaden. Både för killar men även för alla vettiga tjejer som finns. Dessa tröttnar samt blir cyniska och restriktiva mot män, vilket jag har all förståelse för.

Du skriver att du förstår att män gör så då det är det alternativet som finns. I mitt inlägg skrev jag att jag förstår det också men då blir det också en negativ spiral som till slut förstör hela dejtingmarknaden och det kommer ALLA att förlora på. Vi gräver bokstavligen vår egna grav här.

Sedan är alfa ett mindset, vilken kvinnor i 40 år nu krävt av pojkar att det ska försvinna. om man i 40 år kräver att män ska "men down".. så måste man väl nästan vara kvinna för att inte kunna förstå att män då kommer upplevas mer feminina, medans män då blir förvirrade när kvinnorna väljer män som inte gåt med på den massiva hjärntvätt grabbar och män utsatts för, vilken är psykisk misshandel genom hela sin uppväxt, i dagis, skola, utbildningsväsende,, ständig BS kring toxisk manlighet etc.. massmedicinering av "överaktiva pojkar", drogade för att bli lugna och sitta still som flickor i skolbänken.

Att kvinnor går igång sexuellt på precis allt det de sagt och uppfostrat grabbar att de inte ska göra.. att de ska bli passiva, lämna plats åt flickor yada yada.. sedan när dessa blir vuxna får de själva lära sig bli män genom att försöka glömma allt bs de blivit programmerade med. Inte nog med det så har kvinnorna istället "man up" och därmed blivit väldigt oatrakktiva för män, de blir mer och mer som den typiska aggressiva svarta amerikanska förortskvinnan, gapig, någon som alltid ska tjaffsa osv
Senast redigerad av MrSwedeGliderRunt 2021-01-27 kl. 09:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in