2020-01-12, 13:57
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
En plattform för incels och deras liv som den moderna munken, är vad du menar.
Ha ett skönt ensamt liv.

Jag kanske verkar mossig därför hade jag ej riktigt koll men incels verkar alltså vara ofrivillig celibat. Typ i still med hur läget har varit för handikappade o dyl i alla tider (men har nu drabbat det flesta singelmän verkar det som). Nu verkar det som just jag har fått erbjudande (även om det sker i en rasfrämande kontext) men visst kan detta bli ett samhällsproblem som kommer från en ny tendens under 2010-talet.
Det kanske är relevant för dessa män att veta att det flesta är drabbade ist för att det handlar om att bara ”han har det svårt” etc.
Citera
2021-01-25, 12:16
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Nej jag tror jag kommer missa West Pride i år igen haahaa. Jag skrev att jag ville ha träffat dig om du var snygg i dina ”citattecken” homofobiska dagar. Antagligen var du ingen äkta homofob då precis som Jimmy Åkeson aldrig antagligen varit nån äkta rassist. Jag anser att anledningen till homoföräldrar bottnar i egoism. Dom har egentligen ingen naturlig orsak att skaffa barn, det handlar bara om att de vill förverkliga sig själva o känna lika mycket frihet och makt som hetrofolk. Den där ungen har en farsa som sålde bort barnet till homosen. Sen om en farsa el morsa är bi och tillslut skiljer sig och börjar ha homosex o dyl det är en annan sak. Inte alls bra det heller men det är iaf mindre konstruerat. Jag tycker att homosen får leva hur dom vill sålänge det inte ska påverka resten av samhället. När regbågsflaggan är obligatorisk på bussarna och samma sak med samkönade föräldrar etc då handlar det ej längre om att man bara ska låta dem leva sitt liv i fred. En diskret bögklubb inga problem (klart dom ska få ha sitt roliga) men jag vill inte få det nedkört i halsen som det typ är nu
Jag är snyggare nu i mina icke homofobiska dagar. Både på ut och insidan om det nu har någon betydelse i sammanhanget.

Tror inte på att homoföräldrar är mer egoistiska än heteroföräldrar. Vill människor skaffa barn så kommer de att göra detta, oavsett hur livet kan tänkas bli för de barn som föds. Och jo, även hbtq-personer har en naturlig önskan om att föröka sig. Inte alla förstås men en del av dem, precis som hos heterosexuella individer.

Och självklart ska HBTQ få mer inflytande i samhället, precis likaväl som vanliga straighta får varje dag. Det är nämligen heteropropagandan som i första hand trycks ner i halsen på folk hela tiden och alla är inte hetero som sagt.

Minoriteter som inget ont gör ska inte heller behöva gömma sig för att slippa tråkningar från fördomsfulla människor.
Citera
2021-01-25, 14:40
Medlem
Citat:
Funderar lite på senaste årens utveckling. Om nu en stor orsak till att kvinnor får så mycket uppmärksamhet online är ett överskott av män så undrar jag om kvinnor rent gennerelt skulle bli oroade el besvärade om vi män helt enkelt slutade att ragga? En realistisk orsak till detta skulle i framtiden vara att utbudet av importerade män kraftigt minskar samtidigt som utländska kvinnor ökar. Men kanske är kvinnor i dag så asexuella via feminism samt fast vid sin skärm o dyl att det kanske inte skulle bry sig? Liksom skulle ni kvinnor tex kunna gå ner något i nivåval jämfört med hur det varit i år el kan det lika gärna struntas i då?

Nu har jag inte läst igenom hela tråden och jag förstår ovan fråga är teoretisk men att ovan skulle aldrig kunna ske. Detta då det i princip räcker med en "tupp i hönsgården". Med det menar jag att även om 85% av alla män skulle sluta ragga, så skulle resterade 15% vara tillräckligt för att ge kvinnorna vad de behöver.

Det finns visserligen ett mansöverskott idag men det stora problemet är inte att det finns fler män än kvinnor utan att män idag kan överösa kvinnor med raggningsförsök och oförskämdheter vilket gör att många kvinnor drar sig undan. Kort skrivet, några få män "förstör" hela marknaden genom att överösa kvinnor med kontaktförsök. Innan Internet var detta inte möjligt men idag kan vem som helst "spamma" hur många personer som helst. Det gör att kvinnor kan känna sig väldigt attraktiva och efterfrågade. Detta har dessutom skapat en negativ spiral där allt fler män inser att de måste göra samma sak, dvs spamma, för att "ha en chans", vilket gör att kvinnorna känner sig ÄNNU mer efterfrågade osv.

Vad jag säger är att efterfrågan av kvinnor är uppblåst av några få män.
Citera
2021-01-25, 15:40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Det finns visserligen ett mansöverskott idag men det stora problemet är inte att det finns fler män än kvinnor utan att män idag kan överösa kvinnor med raggningsförsök och oförskämdheter vilket gör att många kvinnor drar sig undan. Kort skrivet, några få män "förstör" hela marknaden genom att överösa kvinnor med kontaktförsök. Innan Internet var detta inte möjligt men idag kan vem som helst "spamma" hur många personer som helst. Det gör att kvinnor kan känna sig väldigt attraktiva och efterfrågade. Detta har dessutom skapat en negativ spiral där allt fler män inser att de måste göra samma sak, dvs spamma, för att "ha en chans", vilket gör att kvinnorna känner sig ÄNNU mer efterfrågade osv.

Varje kvinna som är utrustad med en fungerande hjärna begriper väl att detta cuckbeteende hos män - även rejäla, riktiga män med bra jobb och fungerande vardag - är isolerat till nät- och dejtingappar och följaktligen inte säger något om verklig efterfrågan.

Det är en låtsasvärld som kvinnor ger sig in i när de känner sig låga och behöver stärka egot.

Sedan finns det säkert ett antal förstörda själar som inte kan skilja på verklighet och fiktion.
Citera
2021-01-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Varje kvinna som är utrustad med en fungerande hjärna begriper väl att detta cuckbeteende hos män - även rejäla, riktiga män med bra jobb och fungerande vardag - är isolerat till nät- och dejtingappar och följaktligen inte säger något om verklig efterfrågan.

Det är en låtsasvärld som kvinnor ger sig in i när de känner sig låga och behöver stärka egot.

Sedan finns det säkert ett antal förstörda själar som inte kan skilja på verklighet och fiktion.

Kanske... eller ja, det är en "låtsasvärld och den blir mer och mer verklighetsfrånvänd då allt fler "vettiga" drar sig ur den. Jag har tjejkompisar som visat vad de har "råkat" ut för på bl.a. Tinder. Jag ser på forum där folk söker nya vänner, dvs där det verkligen inte är tal om dejting, vad som händer ifall någon tjej skriver och ger förslag på någon aktivitet. Även jag som man tycker det är "grisigt. Kvar finns snart bara de tjejer som älskar uppmärksamhet och som faller för PUA-killar.

Jag hör alltfler kvinnor säga att de inte hittar något seriöst samtidigt som män klagar över att de aldrig får chansen. Internetdejtingen är sönderspammad och det är något som vi killar får ta på oss. Vi som grupp har till stor del oss själva (med god hjälp av Tindersalgorithmerna) att skylla på att det är som det är.
Citera
2021-01-26, 23:13
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Jag är snyggare nu i mina icke homofobiska dagar. Både på ut och insidan om det nu har någon betydelse i sammanhanget.

Tror inte på att homoföräldrar är mer egoistiska än heteroföräldrar. Vill människor skaffa barn så kommer de att göra detta, oavsett hur livet kan tänkas bli för de barn som föds. Och jo, även hbtq-personer har en naturlig önskan om att föröka sig. Inte alla förstås men en del av dem, precis som hos heterosexuella individer.

Och självklart ska HBTQ få mer inflytande i samhället, precis likaväl som vanliga straighta får varje dag. Det är nämligen heteropropagandan som i första hand trycks ner i halsen på folk hela tiden och alla är inte hetero som sagt.

Minoriteter som inget ont gör ska inte heller behöva gömma sig för att slippa tråkningar från fördomsfulla människor.

Jo men där e ju skillnaden att för hetropar är det ju gångbart på ett annat sätt. Dvs det är rimligt att ta hänsyn till det faktum att man är homo i den kontexten när det handlar om familjebildning etc.
Det är väl ingen propaganda att förhålla sig till det normer som existerar. Tex att prinsessan i sagoboken har två förälder av två olika kön mm. Jag tycker att Pride med sinna avspärrningar och sl bussar etc är bra exempel på hur man närmast bankar in detta budskap på ett osympatiskt vis som även riktar sig till småbarn som inte då får chansen att ta ställning till detta vid lämplig ålder. Nu har det även blivit utfrysnings polyce i offentlig sektor om man kritiserar detta. Förut kan jag dock hålla med om att det var tvärs om på typ 50-talet om man sa att bögarna fick göra vad d ville med varandra på diskreta syällen o dyl men nu har d gått till överdrift åt andra hållet.
Citera
2021-01-26, 23:18
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Om nu en stor orsak till att kvinnor får så mycket uppmärksamhet online är ett överskott av män så undrar jag om kvinnor rent generellt skulle bli oroade el besvärade om vi män helt enkelt slutade att ragga?

Visst finns det ett stort utbud av män i Sverige.
Men tyvärr är det många av dem som har låg utbildning, dålig lön och sitter i en lägenhet i förorten.

Alla dessa män är knappast något som lockar moderna kvinnor med framtidstro.
Citera
2021-01-26, 23:23
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sea12
Nu har jag inte läst igenom hela tråden och jag förstår ovan fråga är teoretisk men att ovan skulle aldrig kunna ske. Detta då det i princip räcker med en "tupp i hönsgården". Med det menar jag att även om 85% av alla män skulle sluta ragga, så skulle resterade 15% vara tillräckligt för att ge kvinnorna vad de behöver.

Ja men 15 % kan väll inte springa okring o tillfredställa alla dessa kvinnor? Att ba få smicker online skulle iaf inte räcka för mig. Helt ärligt hajar jag varför killar sänder massmejl till olika kvinnor o dyl. D e ba det alternativet som finns nästan. Men man lär sig även att kategorisera olika grupper (en viss ras i detta fall utgör en viss arbetskraftsinvandring) och i mitt fall var det detta faktum som bröt mönstret & jag fick då napp fast senare via en liknande sajt där jag kände igen henne från första kontakten som först rann ut i sanden. Tillslut går d att bryta igenom med en del tur men det är sjukt svårt även för helt rekorderliga män.
Citera
2021-01-26, 23:30
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ja men 15 % kan väll inte springa okring o tillfredställa alla dessa kvinnor?
Jo i alla fall i tillräckligt hög utsträckning. Många kvinnor nöjer sig med sex någon gång om året. Det kan de få av dessa 15% hunkar som ligger runt precis hela tiden, helst med väldigt attraktiva kvinnor men hittar de ingen så sänker de kraven tills de hittar någon kvinna. På så sätt kan 80% av kvinnorna på "köttmarknaden" dela på 20% av männen.
Citera
2021-01-26, 23:31
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Visst finns det ett stort utbud av män i Sverige.
Men tyvärr är det många av dem som har låg utbildning, dålig lön och sitter i en lägenhet i förorten.

Alla dessa män är knappast något som lockar moderna kvinnor med framtidstro.

Ja men dom kvinnor som iaf hängde online 2018 typ var väl inte så jävla lyckade heller. Jag träffade tex en väldigt stroppig kubansk morsa som delade lägenhet med en vännia i förorten. Dessutom var hon typ 6-7 år äldre än mig med bruten svenska. Ok om d e frågan om en advokatkvinna o dyl men då hänger dom väl ist på elitsinglar.se (om d måste gå online). Varför ska en kvinna likt kubanskan ovan ha ”framtidstro” i den kontexten?
Citera
2021-01-26, 23:38
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jo i alla fall i tillräckligt hög utsträckning. Många kvinnor nöjer sig med sex någon gång om året. Det kan de få av dessa 15% hunkar som ligger runt precis hela tiden, helst med väldigt attraktiva kvinnor men hittar de ingen så sänker de kraven tills de hittar någon kvinna. På så sätt kan 80% av kvinnorna på "köttmarknaden" dela på 20% av männen.

Men e inte de en FlaBac myt egentligen att kvinnor ba vill ha sex etc. Att få d ba en gång om året verkar ju rätt sopigt också. Då måste det vänta länge på sin tur också & så kul e d väl ej att köa. Jag tror snarare att kvinnor är mer intresserade av ett gedigt förhålande än vad män är faktiskt. Är iaf glad att jag inte längre behöver ge uppmärksamhet till några stroppiga bimbos. Tycker gått att det svenska kvinnorna kan få känna på utlänsk kunkurans & utländska stroppiga bimbos samt muslimkvinnor kan faktiskt åka hem .
Citera
2021-01-26, 23:42
Moderator
pbos avatar
Citat:
Men e inte de en FlaBac myt egentligen att kvinnor ba vill ha sex etc. Att få d ba en gång om året verkar ju rätt sopigt också. Då måste det vänta länge på sin tur också & så kul e d väl ej att köa. Jag tror snarare att kvinnor är mer intresserade av ett gedigt förhålande än vad män är faktiskt. Är iaf glad att jag inte längre behöver ge uppmärksamhet till några stroppiga bimbos. Tycker gått att det svenska kvinnorna kan få känna på utlänsk kunkurans & utländska stroppiga bimbos samt muslimkvinnor kan faktiskt åka hem .
Kvinnor är nog faktiskt mindre intresserade av förhållanden än män, men nu skrev jag köttmarknaden och avser de som inte letar förhållande. Män tillfredsställer fler behov via sex än kvinnor och därför tycker kvinnor att det är mer ok att ha sex sällan än män även om själva sexbehovet är lika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in