2020-10-17, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hmm tänker att du har trådens livligaste fantasi och att du vid ett flertal tillfällen påstått att SD har ett hemligt språk/ledtrådar med vilket han överlägset meddelar sig till dig och tom, lekt katt och råtta med dig eller hur?
Att du anser att dom snurriga grunderna till dina misstankar bygger på att SDs givit dig/oss ledtrådar?

Omisskännligt likt paranoja vilket leder till frågan om du kunde styrka dina teser genom att precisera vilka ledtrådar du avser?

Och alla tokerier utmynnar ändå i en kraftig förnekelse om att Lena mördades för att hon utsatte din omgiving för grovt psykiskt våld.

Edit: Att JG lider helvetes kval och är väldigt rädd för att han utnyttjats av SD är trams.

Varför svarar du inte bara enkelt och rakt på Honans frågor istället för att kontra med dina påståendefrågor?
Citera
2020-10-17, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Skitsnack. Hon är med SD för att hon har inget val, Hon ingår i par i brott så det enda hon kan göra är att gilla läget eller att riskera att få SDs ogillande och där vet vi alla hur det slutade för LW.

Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Ditt inlägg är föga trovärdigt eftersom du skriver att "HD är tillsammans med sina barns far för att hon vill det. Punkt".
Det är enbart HD som vet... så omöjligt för dig att VETA. Punkt

Efter 2,5 år har vi fått ytterligare vetskap via FUP (likt HD).

HD valde att separera från SD efter att fått svart på vitt att han var en otrogen äkta man.

Nu har HD fått ytterligare besked... SD fortsatte sin affär med LW. Lurat HD å det grövsta!
Dessutom beter han sig som en idiot gentemot deras gemensamma barn, det visste hon iof sedan tidigare.

Du menar att någon av LW:s älskare/vänner kan ha fått ett horn till henne.
Har du sett någonstans att hon lovat någon av dessa män guld och gröna skogar, äktenskap mm likt SD gjort gentemot LW under flertalet år?

Så... är HD är hotad eller dum i huvudet? (lägg märke till mitt ?-tecken eftersom jag inte är HD och därmed med säkerhet inte kan veta).

HD borde tänka på barnen nu, de är tillräckligt stora för att förstå hur deras mamma blivit behandlad av en man. Ska de också tycka att det är OK att bli behandlade på samma sätt... är det det HD vill lära dom?
Av vilken anledning skulle det vara omöjligt att veta?
Citera
2020-10-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vet han inte hur han ska ha det?
Har han skyddat SD eller inte?
Varför är han orolig för att bli anklagad för "underlåtenhet att avslöja brott" om han inte har gjort just det?
Pga att han missförstått frågan.Svenska är inte hans modersmål.
Citera
2020-10-17, 21:18
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteinwayandSons
Av vilken anledning skulle det vara omöjligt att veta?

Jag tror inte ens HD vet.

Varför skulle hon vilja träffa S*illen, varför skulle hon protestera mot att SD kollar hennes mail genom att ta ut skilsmässa och flytta? Hon litade inte längre på SD.

Plötsligt gäller inte det längre och hon skickar hjärtan, drar sig från S*illen och åker på resan med SD.

Vad tror du har hänt?

Det skulle vara intressant att höra ditt svar i utvecklat resonemang. Inte bara att hon älskar SD.

Hur kan hennes tillit ha ändrats till SD?
Vad kan ha ändrats för att HD kan känna tillit?
Citera
2020-10-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Hmm tänker att du har trådens livligaste fantasi och att du vid ett flertal tillfällen påstått att SD har ett hemligt språk/ledtrådar med vilket han överlägset meddelar sig till dig och tom, lekt katt och råtta med dig eller hur?
Att du anser att dom snurriga grunderna till dina misstankar bygger på att SDs givit dig/oss ledtrådar?

Omisskännligt likt paranoja vilket leder till frågan om du kunde styrka dina teser genom att precisera vilka ledtrådar du avser?

Och alla tokerier utmynnar ändå i en kraftig förnekelse om att Lena mördades för att hon utsatte din omgiving för grovt psykiskt våld.

Edit: Att JG lider helvetes kval och är väldigt rädd för att han utnyttjats av SD är trams.

Varför skulle Honan6 avslöja ev ledtrådar till dig eller till andra i tråden? Nä, det tjänar ingenting till. Att SD är och har varit inne i tråden är ganska uppenbart i och med hans kontrollbehov av vad som försiggår. Kanske fler som misstänker inlägg som SD gjort här. Har man bara i åtanke hans manipulativa egenskaper kanske man kan ana inlägg av honom för att försöka få för honom användbara upplysningar.
Citera
2020-10-17, 21:27
Medlem
Hax är på tur m Karj*r till Gbg denna helg. Träffar cocko kanske? Hoppas S inte blir dum mot döttrarna ifall han inte kan följa varje steg H tar eller blir orolig för att hon kan tänkas ligga sked o lite till med Ls gamla pök.
Citera
2020-10-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror inte ens HD vet.

Varför skulle hon vilja träffa S*illen, varför skulle hon protestera mot att SD kollar hennes mail genom att ta ut skilsmässa och flytta? Hon litade inte längre på SD.

Plötsligt gäller inte det längre och hon skickar hjärtan, drar sig från S*illen och åker på resan med SD.

Vad tror du har hänt?

Det skulle vara intressant att höra ditt svar i utvecklat resonemang. Inte bara att hon älskar SD.

Hur kan hennes tillit ha ändrats till SD?
Vad kan ha ändrats för att HD kan känna tillit?
Ett fullständigt logiskt svar är:
Han visar väl att han har gjort det hon bad honom om till exempel.Det behöver naturligtvis inte vara så.Dock en teori.
Citera
2020-10-17, 21:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ett fullständigt logiskt svar är:
Han visar väl att han har gjort det hon bad honom om till exempel.Det behöver naturligtvis inte vara så.Dock en teori.

Vilket är?
Citera
2020-10-17, 22:46
Medlem
[quote=notknapparen|73285952]Vilket är?[/QUOT
Om vi sätter på oss fruns glasögon och försöker gå i hennes mentala skor för en stund.Då har det framgått hur hon fått lida något oerhört.Eftersom L ansåg att hon blev orättvist behandlad gav hon sig på frun.Frun var oskyldig dock och hon levde familjelivet med sin maKe. Den äkta hälft som L vigt åt henne.Yttersta beviset på en ärlig omstart och i alla fall enligt mig trovärdigt visat gentemot båda till sist.Vem som betydde något i hans liv visade han nämligen var HD.
Citera
2020-10-17, 22:55
Medlem
notknapparens avatar
Är det någon som har sett en enda rad, ett enda ord, något överhuvudtaget om att SD sagt att han saknar Lena, att han på något sätt verkar ledsen över vad hon har utsatts för? Det fruktansvärda våld hon har utsatts för får väl de flesta människor att må väldigt dåligt av.

Jag har oändligt svårt att förstå hur man kan gå vidare i livet som att ingenting har hänt.

Fortsätta geocacha, gå på event, resa. Inget har ändrats trots anhållanden, häktningar (både han och hans fd) och rättegångar.

Kan någon tänka sig in i att förlora en nära vän sedan många år "råka " ut för något liknande, hur mycket skulle inte det vanliga livet påverkas?

Vad har hänt, vem, varför, hur kan någon göra något så hemskt?
Så fruktansvärt!!!

Hur kan man bara gå vidare på det sätt som SD gjort med livet om man är oskyldig?
Det är för mig helt obegripligt.

Vilket fruktansvärt trauma.

Jag tror att t om grannar har mått sämre än SD.
Och då är han ändå den misstänkte.
Citera
2020-10-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är det någon som har sett en enda rad, ett enda ord, något överhuvudtaget om att SD sagt att han saknar Lena, att han på något sätt verkar ledsen över vad hon har utsatts för? Det fruktansvärda våld hon har utsatts för får väl de flesta människor att må väldigt dåligt av.

Jag har oändligt svårt att förstå hur man kan gå vidare i livet som att ingenting har hänt.

Fortsätta geocacha, gå på event, resa. Inget har ändrats trots anhållanden, häktningar (både han och hans fd) och rättegångar.

Kan någon tänka sig in i att förlora en nära vän sedan många år "råka " ut för något liknande, hur mycket skulle inte det vanliga livet påverkas?

Vad har hänt, vem, varför, hur kan någon göra något så hemskt?
Så fruktansvärt!!!

Hur kan man bara gå vidare på det sätt som SD gjort med livet om man är oskyldig?
Det är för mig helt obegripligt.

Vilket fruktansvärt trauma.

Jag tror att t om grannar har mått sämre än SD.
Och då är han ändå den misstänkte.
Svaret är enkelt:
För att MAN MÅSTE!!
Citera
2020-10-17, 23:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Svaret är enkelt:
För att MAN MÅSTE!!

Jag har själv förlorat nära, i mycket för tidiga år.
Jag kan inte förställa mig hur man bara går vidare som inget har hänt!

Inte ens mär katten blev överkörd blev livet som vanligt här hemma. Alla var ledsna och grät. Det är inget som man bara snyftar lite bort och sedan är livet som vanligt!

För SD som ändå har känt Lena i så många år, och som dessutom blir misstänkt fr mordet, borde detta sätta spår. I tankar, i beteende, i ord till andra.

Som jag upprepar om och om igen, jmf med andra! De mår dåligt, de är oroliga, de undrar vad de kan göra. De kontaktar varandra fast de inte ens känner varandra!

Inte ett endaste ord!!

Utom det mekaniska upprepandet; värst för Lena förstås.

Fortsätt du att försvara det makabra beteendet!
Det säger mig en hel del...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in