Citat:
Ursprungligen postat av
siister
Skulle du, med hjälp av det som presenteras i stämningsansökningen, kunna förklara hur man kan tolka det Guiliani sagt som åsikter och inte fakta?
Om det inte är fakta - d.v.s. att Dominions mjukvara INTE möjliggjort fusk med rösträkningen, kan det inte vara något annat än en åsikt. Det är då en felaktig åsikt.
Det Giuliani behöver göra är att visa att det var "reasonable" att dra de slutsatser han drog, utifrån den information han hade tillgänglig. Det blir inte svårt att så göra. Giuliani kommer presentera diverse expertvittnen, av vilka många redan är kända, som kommer redovisa diverse statistiska anomalier, diverse redan kända felaktigheter och säkert diverse mindre kända felaktigheter i rösträkningen.
Detta vet så klart Dominion. Denna stämningsansökan är enbart ett försök att intimidera Giuliani inför den kommande impeachment hearings, i syfte att försöka hindra honom från att ta upp Dominion under försvaret av Trump. Därför den absurt höga siffran på beloppet de kräver.
Om inte Dominion, om jag tror, drar tillbaka ansökan, blir det sannolikt avslag i rätten. Det är ganska svårt i USA att vinna en defamation law suit. Deras 1:st amd. är väldigt starkt rotad i rättssystemet.
Framtiden får utvisa vem som har rätt. Det är uppenbart att denna tråd är på väg åt samma håll som valfusktråden, som jag håller mig borta från av uppenbara skäl.