2021-01-26, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror du ärligt att han är skraj? Vi talar om en man som vid knappt 30 satte sig upp mot maffian och vann.

Han ser nog bara fram mot detta.

Som åklagare med hela den federala staten bakom sig. Vill jag tillägga.
Inte idag. Idag är han helt ensam.

Rudy är dessutom erkänt pank.
Vem är hans sugar daddy idag?
Senast redigerad av dic-tator 2021-01-26 kl. 16:03.
Citera
2021-01-26, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Som åklagare med hela den federala staten bakom sig.
Rudy är dessutom erkänt pank.
Vem är hans sugar daddy idag?

Jag läste någonstans att Rudy fått 6 miljoner dollar i månaden av Trump men det var bara på ett ställe så att jag vet inte om det stämmer. Sen kanske han trodde att han skulle få det men Trump är ju känd för att inte betala folk så det är oklart om han fått något betalt och i så fall i vilken omfattning.

Men jag tror att Rudy haft något för sig som han inte vill ska komma ut och därför han farit runt i hela världen och agerat i olika länder på olika sätt. Donald är ju känd för att använda sig av de metoderna för att få folk att vara "lojala". Men jag säger inte att det är så med all säkerhet.
Citera
2021-01-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Bevisades? Det enda han gjorde var väl att hävda att han tog sig in.

Det är dokumenterat, sen ifall ingen vill ta del av det så tja, då är det ju ändå förgäves. I princip inget som handlat om fusk har ju ingen domstol velat ta upp. Det är ju ett enkelt sätt att helt enkelt legitimera fusket.. Om det nu handlar om att man bara har trams att komma med så varför inte skämma ut Jovan Hutton Pulitzer mfl som hävdar de har bevis, visa att de ljuger.. men nä, de vet att de har rätt såklart eller iaf är rädda att dom har faktiska bevis.
Citera
2021-01-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att ordet du söker är komprometterade, om det är sant återstår att bevisa.

Hittar mängder med svenska tidningar som använder ordet precis som jag, sen om det är rätt eller om det är en felaktig omskrivning från Engelskan eller bara ett nytt sätt hur vi använder ordet tja... kanske inte riktigt ett ämne för denna tråd
Citera
2021-01-26, 16:20
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
Det är dokumenterat, sen ifall ingen vill ta del av det så tja, då är det ju ändå förgäves. I princip inget som handlat om fusk har ju ingen domstol velat ta upp. Det är ju ett enkelt sätt att helt enkelt legitimera fusket.. Om det nu handlar om att man bara har trams att komma med så varför inte skämma ut Jovan Hutton Pulitzer mfl som hävdar de har bevis, visa att de ljuger.. men nä, de vet att de har rätt såklart eller iaf är rädda att dom har faktiska bevis.

Vad är dokumenterat? Att han sa att han hackat en maskin är dokumenterat ja, men han bevisade ingenting där och då. Efteråt visade han upp att han hittat en smart-tv. Det är i alla fall så jag minns det, men jag kan ju ha fel och han tog upp sin tv-upptäckt där och då? Vad för bevis kom han med under utfrågningen?
Citera
2021-01-26, 16:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Väldigt rätt. Plaintiff awarded injuries kallas det i civilrätten. När kärande i målet får ett skadestånd

Vissa pro rudy fans här håller inte med. De hänvisar till att rudy inte kan begå förtal om han själv tror på sina fantasier och sedan presenterar statistik för varför han tror det är sant.
Det är inte jag som påstår det. Det är så lagtexten tolkas av erfarna jurister.

Citat:
Defenses of a defamation claim also are similar to those relative to an individual defamation claim. Truth is always an absolute defense, and even if a corporation or partnership suffers harm, if the statements are true, it may not collect damages.

If statements are false, but are expressed as an opinion, a defendant may have a defense. However, just as in an individual defamation claim, how the statements are presented and whether they would be understood to be an opinion by a reasonable person will be taken into consideration when determining if the statements are defamatory.
https://www.minclaw.com/legal-resource-center/what-is-defamation/defamation-corporations-partnerships/#:~:text=A%20corporation%20is%20defamed%20if,busin ess%20in%20which%20it%20operates.&text=A%20company %20or%20corporation%20may,others%20from%20dealing% 20with%20it.
Citera
2021-01-26, 16:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Tror du ärligt att han är skraj? Vi talar om en man som vid knappt 30 satte sig upp mot maffian och vann.

Han ser nog bara fram mot detta.
Man kan nog även förutsätta att Giuliani har en bra försäkring som täcker ett eventuellt skadestånd. Därför och med tanke på att han sannolikt skulle vinna en eventuell domstolsprövning, får mig att misstänka att han är hjärtligt glad över denna fantastiska möjlighet att, dels få presentera sina bevis inför Senaten och världen (impeachment) och DESSUTOM i en juridisk rättegång.

Motargumentet är att han svettas skokräm...
Citera
2021-01-26, 16:27
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nej, Rudy måste bevisa sina påståenden och anklagelser.
OK, jag kanske tänkte lite bakvänt där.
Citera
2021-01-26, 16:28
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är inte jag som påstår det. Det är så lagtexten tolkas av erfarna jurister.

https://www.minclaw.com/legal-resource-center/what-is-defamation/defamation-corporations-partnerships/#:~:text=A%20corporation%20is%20defamed%20if,busin ess%20in%20which%20it%20operates.&text=A%20company %20or%20corporation%20may,others%20from%20dealing% 20with%20it.

Skulle du, med hjälp av det som presenteras i stämningsansökningen, kunna förklara hur man kan tolka det Guiliani sagt som åsikter och inte fakta?
Citera
2021-01-26, 16:32
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
om du har ett bättre ord för "kompromissad" så kör... det kan göra röra sig både om att maskinerna är hackade eller att en främmande makt har kontroll över dom över nätverk/internet.

hur som helst bevisades det i realtid inför senaten. Dominion är nog rätt körda.
"Komprometterad" är ordet du söker.
"Kompromiss" är något helt annat.

*edit
Tvåa på den bollen såg jag
Senast redigerad av DikT 2021-01-26 kl. 16:34.
Citera
2021-01-26, 16:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Skulle du, med hjälp av det som presenteras i stämningsansökningen, kunna förklara hur man kan tolka det Guiliani sagt som åsikter och inte fakta?
Om det inte är fakta - d.v.s. att Dominions mjukvara INTE möjliggjort fusk med rösträkningen, kan det inte vara något annat än en åsikt. Det är då en felaktig åsikt.

Det Giuliani behöver göra är att visa att det var "reasonable" att dra de slutsatser han drog, utifrån den information han hade tillgänglig. Det blir inte svårt att så göra. Giuliani kommer presentera diverse expertvittnen, av vilka många redan är kända, som kommer redovisa diverse statistiska anomalier, diverse redan kända felaktigheter och säkert diverse mindre kända felaktigheter i rösträkningen.

Detta vet så klart Dominion. Denna stämningsansökan är enbart ett försök att intimidera Giuliani inför den kommande impeachment hearings, i syfte att försöka hindra honom från att ta upp Dominion under försvaret av Trump. Därför den absurt höga siffran på beloppet de kräver.

Om inte Dominion, om jag tror, drar tillbaka ansökan, blir det sannolikt avslag i rätten. Det är ganska svårt i USA att vinna en defamation law suit. Deras 1:st amd. är väldigt starkt rotad i rättssystemet.

Framtiden får utvisa vem som har rätt. Det är uppenbart att denna tråd är på väg åt samma håll som valfusktråden, som jag håller mig borta från av uppenbara skäl.
Citera
2021-01-26, 16:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Om det inte är fakta - d.v.s. att Dominions mjukvara INTE möjliggjort fusk med rösträkningen, kan det inte vara något annat än en åsikt. Det är då en felaktig åsikt.

Det Giuliani behöver göra är att visa att det var "reasonable" att dra de slutsatser han drog, utifrån den information han hade tillgänglig. Det blir inte svårt att så göra. Giuliani kommer presentera diverse expertvittnen, av vilka många redan är kända, som kommer redovisa diverse statistiska anomalier, diverse redan kända felaktigheter och säkert diverse mindre kända felaktigheter i rösträkningen.

Detta vet så klart Dominion. Denna stämningsansökan är enbart ett försök att intimidera Giuliani inför den kommande impeachment hearings, i syfte att försöka hindra honom från att ta upp Dominion under försvaret av Trump. Därför den absurt höga siffran på beloppet de kräver.

Om inte Dominion, om jag tror, drar tillbaka ansökan, blir det sannolikt avslag i rätten. Det är ganska svårt i USA att vinna en defamation law suit. Deras 1:st amd. är väldigt starkt rotad i rättssystemet.

Framtiden får utvisa vem som har rätt. Det är uppenbart att denna tråd är på väg åt samma håll som valfusktråden, som jag håller mig borta från av uppenbara skäl.

Håller du med om att Rudy aldrig har sagt att Dominon varit inblandade i valfusk inför en domstol?

Om du håller med om det: anser du inte att det är ett rätt tungt argument för att då säga att han egentligen inte trodde på detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in