Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Så du menar alltså att Giuliani inte tror att det var valfusk? Och du tror att Dominion kan bevisa att han inte tror det? Det grundar du på att du tycker Giuliani har fel? Eller att han bara spelar ett spel?
Hur som helst handlar det ju bara om en biased åsikt du har. Det är uppenbart att det fuskades. Du vet det. Jag vet det. Biden vet det inte, för han vet inte ens om hans fru är hans syster. Men det spelar ingen roll. Malicious intent, är det Dominion måste visa. Giuliani kan såklart redovisa mängder av vittnesmål, filmklipp och skulle procedurer kring valobservatörer, poströster med mera. Det finns klara, objektiva anledningar till att betvivla resultatet.
Bara för att - lite OT - är det fel att säga att Assange är oskyldig till våldtäkt och att Anna Ardin är en lögnhals som är påverkad av CIA? Ska jag bli stämd nu? För jag tror verkligen att jag har rätt.
Dominion måste påvisa följande för att vinna stämningen.
1. Att det som sagts inte är sant.
2. Att det är spritt till en tredje part.
3. Att uttalandena minst var oaktsamt gjorda .
4. Att man lidit skada av uttalandena.
1.) Antagligen tycker dominion att dom kan påvisa att inget fusk förekommit. Med tanke på att Biden blivit godkänd så har man såklart ganska torrt på fötterna. Flertalet domstolar har dessutom kastat ut Trumps stämningar i frågan. Vad Dominion har för egna bevis kan vi bara spekulera i.
2.) Att det spridits till tredje part är det knappast någon frågan om.
3.) Huruvida Giuliani tror att det är sant eller inte är ovidkommande då oaktsamhet räcker. Däremot kan han hävda att han enbart hade en åsikt i ärendet och inte la fram fakta. Förutsatt att inte Dominion kan hitta ett uttalande där han lägger fram det som fakta (har inte sett alla så jag vet inte om det finns).
4.) Giuliani har anklagat Dominion för något som är brottsligt. Vilket innebär att man inte behöver påvisa att man lidit skada av hans uttalanden.
Hela målet hänger på punkt 3. Jag tror att man kommer överens utanför rättssalen. Mycket lägre belopp och kanske ett erkännande i någon form.