2021-01-26, 12:24
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Stämningen handlar inte om att man inte ska få säga vad man tror - stämningen handlar om att Giuliani medvetet ska ha fabricerat lögner om företaget - lögner som dessutom vilselett miljontals. Det hoppas jag att inte ens du tycker är ok...

In court documents, Dominion alleges that Mr Giuliani "and his allies manufactured and disseminated the 'Big Lie,' which foreseeably went viral and deceived millions of people into believing that Dominion had stolen their votes and fixed the election".

Och du kan med handen på hjärtat säga att det är 100% säkert att allt bara är fabricerat?.

Man måste ha i åtanke att dessa företag agerar som maffian, mutade politiker, domare osv.
Med tanke på en hel del Demokrater ligger bakom direkt/indirekt ekonomiskt med dominion så är det väl inte så konstigt när man fått ett GO!

Men tanke på hur Big Tech censurerar så är det ganska lätt att få ut sina "Fact Checks"

Jag är en smula skeptiskt till det hela, inte konspiratoriskt men väldigt skeptiskt av den enkla anledningen till att VARFÖR stämde man inte dem direkt, kan det bero på att man inte visste utgången av valet. Nu när Demokraterna sitter både i Huset, Senaten och i Vita huset så har man full kontroll vilket man inte hade innan.

Du kommer få se att det kommer börja regna stämningar för saker som hände för flera år sedan. Det kommer vara det avgörande beviset.
Citera
2021-01-26, 12:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Och du kan med handen på hjärtat säga att det är 100% säkert att allt bara är fabricerat?.
Nej, men det är väl fullständigt irrelevant?
Jag påtalade bara vad Giuliani stäms för - jag uttalade mig inte om vad jag tror om hans skuld i frågan - men om du undrar tror jag han är tokskyldig, dock är jag tveksam till om han kommer fällas..
Citera
2021-01-26, 12:53
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så du menar alltså att Giuliani inte tror att det var valfusk? Och du tror att Dominion kan bevisa att han inte tror det? Det grundar du på att du tycker Giuliani har fel? Eller att han bara spelar ett spel?

Hur som helst handlar det ju bara om en biased åsikt du har. Det är uppenbart att det fuskades. Du vet det. Jag vet det. Biden vet det inte, för han vet inte ens om hans fru är hans syster. Men det spelar ingen roll. Malicious intent, är det Dominion måste visa. Giuliani kan såklart redovisa mängder av vittnesmål, filmklipp och skulle procedurer kring valobservatörer, poströster med mera. Det finns klara, objektiva anledningar till att betvivla resultatet.

Bara för att - lite OT - är det fel att säga att Assange är oskyldig till våldtäkt och att Anna Ardin är en lögnhals som är påverkad av CIA? Ska jag bli stämd nu? För jag tror verkligen att jag har rätt.

Dominion måste påvisa följande för att vinna stämningen.

1. Att det som sagts inte är sant.
2. Att det är spritt till en tredje part.
3. Att uttalandena minst var oaktsamt gjorda .
4. Att man lidit skada av uttalandena.

1.) Antagligen tycker dominion att dom kan påvisa att inget fusk förekommit. Med tanke på att Biden blivit godkänd så har man såklart ganska torrt på fötterna. Flertalet domstolar har dessutom kastat ut Trumps stämningar i frågan. Vad Dominion har för egna bevis kan vi bara spekulera i.

2.) Att det spridits till tredje part är det knappast någon frågan om.

3.) Huruvida Giuliani tror att det är sant eller inte är ovidkommande då oaktsamhet räcker. Däremot kan han hävda att han enbart hade en åsikt i ärendet och inte la fram fakta. Förutsatt att inte Dominion kan hitta ett uttalande där han lägger fram det som fakta (har inte sett alla så jag vet inte om det finns).

4.) Giuliani har anklagat Dominion för något som är brottsligt. Vilket innebär att man inte behöver påvisa att man lidit skada av hans uttalanden.

Hela målet hänger på punkt 3. Jag tror att man kommer överens utanför rättssalen. Mycket lägre belopp och kanske ett erkännande i någon form.
Citera
2021-01-26, 13:00
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie

1.) Antagligen tycker dominion att dom kan påvisa att inget fusk förekommit. Med tanke på att Biden blivit godkänd så har man såklart ganska torrt på fötterna. Flertalet domstolar har dessutom kastat ut Trumps stämningar i frågan. Vad Dominion har för egna bevis kan vi bara spekulera i.

2.) Att det spridits till tredje part är det knappast någon frågan om.

3.) Huruvida Giuliani tror att det är sant eller inte är ovidkommande då oaktsamhet räcker. Däremot kan han hävda att han enbart hade en åsikt i ärendet och inte la fram fakta. Förutsatt att inte Dominion kan hitta ett uttalande där han lägger fram det som fakta (har inte sett alla så jag vet inte om det finns).

4.) Giuliani har anklagat Dominion för något som är brottsligt. Vilket innebär att man inte behöver påvisa att man lidit skada av hans uttalanden.

Hela målet hänger på punkt 3. Jag tror att man kommer överens utanför rättssalen. Mycket lägre belopp och kanske ett erkännande i någon form.

Punky tre presenteras väldigt bra i stämningsansökan
Citera
2021-01-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Kompromissade? Det låter allvarligt, såna maskiner ska så klart vara kompromisslösa!

om du har ett bättre ord för "kompromissad" så kör... det kan göra röra sig både om att maskinerna är hackade eller att en främmande makt har kontroll över dom över nätverk/internet.

hur som helst bevisades det i realtid inför senaten. Dominion är nog rätt körda.
Citera
2021-01-26, 13:30
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie

Vilken otur för runk-Rudy då att han redan varnats för detta, och fullständigt sket i den uppmaningen:
https://twitter.com/AkivaMCohen/status/1353700596407283721
Citat:
So Dominion sued Rudy for defamation. How are they ever going to allege actual malice?
https://www.courtlistener.com/recap/gov.uscourts.dcd.226485/gov.uscourts.dcd.226485.1.0_1.pdf
Oh. Oh. That's how.

Now onto the defamatory acts - and a couple of nice rhetorical moves being made here. "A few days later" reinforces the "but they wouldn't say it in court" point: it's not like they can claim this was something they didn't "know" or "believe" when they filed in PA - they just knew it was doubtful enough that they didn't want to be pushing it in a federal court filing.
https://pbs.twimg.com/media/EslWOD3W4AMXI0X?format=png&name=900x900

That's pretty much element for element the definition of actual malice by reckless disregard for the truth: Saying something you have real subjective doubt is true.
Hela Twitter-tråden ovan är en rätt god juridisk genomgång av hur bra runkisen rökt sig själv genom sitt envisa ljugande.

Och i vilket syfte? Att kullkasta det demokratiska resultatet av folkets val, och försöka ställa sig in hos en narcissistisk fullblodssociopat som aldrig kommer bry sig om honom... eller ens betala honom för tjänster gjorda.
https://www.theguardian.com/us-news/2021/jan/14/trump-refusing-to-pay-rudy-giuliani-legal-fees-after-falling-out
Citat:
Trump 'refusing to pay' Rudy Giuliani's legal fees after falling out
Senast redigerad av zergrush 2021-01-26 kl. 13:36.
Citera
2021-01-26, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Punky tre presenteras väldigt bra i stämningsansökan

Räcker med 1 och 2.
Ifall rudy anklagar dominion men inte ES&S för fusk och hänvisar till något scenario som är generellt men inte bevisat , så kan dominion använda det framgångsrikt i ett förtalsmål mot Rudy och Sidney.
Citera
2021-01-26, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Den gränsen har dock flyttats på tack vare sådana som Alex Jones som nu officiellt inte längre kan skylla på yttrandefrihet rörande Sandy Hooks osv

Hans nyaste försvar var att han yttrade sig om Sandy hook under mental ohälsa.
Och att han därför inte kan hållas till svar för sina ord
Citera
2021-01-26, 13:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Han behöver inte bevisa det du tror. Han behöver bara visa att han hade rationella skäl att tro att så var fallet, exempelvis genom att lägga fram bevis för diverse statistiska anomalier. Det blir inga problem.

Varenda ord i detta inlägg är en lögn.
Speciellt att hänvisa till rationella frågeställningar i en rättssal. Eller att tro att statistiska anomalier håller i ett civilrättsligt mål.

Du sitter mest och hittar på saker du hört eller läst på ben Shapiros show.
Citera
2021-01-26, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scribble
om du har ett bättre ord för "kompromissad" så kör... det kan göra röra sig både om att maskinerna är hackade eller att en främmande makt har kontroll över dom över nätverk/internet.

hur som helst bevisades det i realtid inför senaten. Dominion är nog rätt körda.
Jag tror att ordet du söker är komprometterade, om det är sant återstår att bevisa.
Citera
2021-01-26, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Kritik är en sak, Rudy har ju direkt anklagat dem för att medverka till organiserat valfusk, har du missat det eller?

Fast det är väll typ exakt så försvaret kommer gå till. ”Jag har inte sagt att de fuskade jag sa bara att andra sa att de fuskade och själv sa jag bara att de verkade vara falska så jag sa bara kritik, och sa bara att andra anklagade dem för fusk”
Citera
2021-01-26, 13:43
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Hans nyaste försvar var att han yttrade sig om Sandy hook under mental ohälsa.
Och att han därför inte kan hållas till svar för sina ord
Man får ju då undra hur det står till med en rörelse som byggs på och anförs av mentalt sjuka personer?
https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-election-2020/alex-jones-paid-rally-capitol-riot-b1784603.html
Citat:
Alex Jones says he paid $500,000 for rally that led to Capitol riot

Jag tror att Rudys försvar kommer att se ut ungefär så här:
"Hi I'm Rudy Giuliani and welcome to Legal Jackass!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här