2021-01-26, 03:07
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
du är uppenbarligen packad och bara sitter och skriker, inkapabel att ta in fakta.
jag har bevisat mina påståenden, du har det inte.

måste ändå vara lite pinigt för EBT att det är såna som dig som sitter å försvarar henne och hur du gör det.

ska bli intressant att se vad domstolen kommer fram till och om KD:s väljartapp fortsätter.

Du har inte bevisat ett skit. Du skrev påhittade citat som du tillskrev Ebba. Ren lögn från din sida!
2021-01-26, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Demens boende och låta den gode mannen sälja fastigheten år gubben. Svinet Matz ska inte få en spänn.

Nej, det är väl Esbjörn som ska pengarna för sin gård.
Helst vill han ju behålla den men eftersom han verkar ha blivit föremål för ett åldringsbrott ska nu detta upp i rätten. Jag hoppas verkligen dom två bedragarna får sina straff.
2021-01-26, 03:11
Medlem
braatthas avatar
Citat:
du är uppenbarligen packad och bara sitter och skriker, inkapabel att ta in fakta.
jag har bevisat mina påståenden, du har det inte.

måste ändå vara lite pinigt för EBT att det är såna som dig som sitter å försvarar henne och hur du gör det.

ska bli intressant att se vad domstolen kommer fram till och om KD:s väljartapp fortsätter.

Du glömde svara på min fråga.
2021-01-26, 03:13
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Att det måste vara en mäklare med eller en juridisk person ser jag som ett plus bra tänk!
Nu var det ju Esb som envisades att ej ha mäklare inblandat.
Vad det gäller ditt ego så menar jag om du är här för att jävlas för att få lite kul!

Jo, jag vet att det påstås det. Men vi kan ju inte veta exakt hur just det gått till, även om jag gjort gissningar tidigare i tråden.
Samtidig så finns det ju inget hinder att Ebba anlitat en mäklare att hjälpa till vid affären.
Men det har hon ju gjort, säger vissa. Ja, nästan. Men bara nästan.
Jag har även där redogjort för mina tankar om hur det kan gått till.

Nej, då har du missuppfatta mig. Eller så har jag uttryckt mig fel. Det roar mig att läsa. Men att jag skriver bara för att jag tycker det är roligt att jävlas. Nej!
Dock tycker jag det är väldigt roande att diskutera.
2021-01-26, 03:16
Medlem
Citat:
Du glömde svara på min fråga.

jag pratade inte med dig utan med din kompis som hjälper till att sitta å skita ner tråden.
va precis likadant förra gången folk kom med bevis för sina påståenden som ebba-sekten inte kunde prata bort.

jag sa att ebba ljugit flera gånger i denna affär, ni bad om bevis och fick både länkar och ordagranna citat.
då började ni hoppa över till personangrepp.

du har fortfarande inte gett ett bevis för att esbjörn ljuger, men har fått citat och länkar till alla mina påståenden.
Senast redigerad av Spakur 2021-01-26 kl. 03:21.
2021-01-26, 03:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
jag pratade inte med dig utan med din kompis som hjälper till att sitta å skita ner tråden.
va precis likadant förra gången folk kom med bevis för sina påståenden som ebba-sekten inte kunde prata bort.

du har fortfarande inte gett ett bevis för att esbjörn ljuger, men har fått citat och länkar till mina
påståenden.

det har jag men du har selektiv läsförståelse!
Jag svarade dig sist med detta! men du bemödade dig inte läsa det då tydligen!

Nu ska vi se:

Esbjörn tar in ny värdering
Aftonbladet den 15 jan
Citat:
Värderingsinstitut kopplas in i Ebba Buschs hustvist

Jag har tagit citat från den 18 nov Expressen
Citat:
”Esbjörn vill inte sälja gården. Det handlar inte om pris.

Esb har sagt att har sagt att han är villig att träffa EB närsom
samma tidning 24 nov.

Citat:
Esbjörn: Jag kan träffa Ebba Busch
Esbjörn sa för en knapp vecka sedan att han inte ville ha någon kontakt med Ebba Busch, utan bara häva affären. Men ändrade sig.
– Jag är beredd att träffa henne vilken dag som helst. Det sägs att jag skulle ha varit övertalad att inte sälja. Men det är fel, jag ska förklara det för henne, sa han i måndags till Expressen
Han har aldrig träffat EB efter röjningen
Det är därför hon inte kunde backa i affären då Esb ej har förklarat för henne, då det var det EB ville ha svar på från honom. inte läsa det i tidningen.
2021-01-26, 03:39
Medlem
Citat:
det har jag men du har selektiv läsförståelse!
Jag svarade dig sist med detta! men du bemödade dig inte läsa det då tydligen!

Nu ska vi se:

Esbjörn tar in ny värdering
Aftonbladet den 15 jan
Citat:
Värderingsinstitut kopplas in i Ebba Buschs hustvist

Jag har tagit citat från den 18 nov Expressen
Citat:
”Esbjörn vill inte sälja gården. Det handlar inte om pris.

Esb har sagt att har sagt att han är villig att träffa EB närsom
samma tidning 24 nov.

Citat:
Esbjörn: Jag kan träffa Ebba Busch
Esbjörn sa för en knapp vecka sedan att han inte ville ha någon kontakt med Ebba Busch, utan bara häva affären. Men ändrade sig.
– Jag är beredd att träffa henne vilken dag som helst. Det sägs att jag skulle ha varit övertalad att inte sälja. Men det är fel, jag ska förklara det för henne, sa han i måndags till Expressen
Han har aldrig träffat EB efter röjningen
Det är därför hon inte kunde backa i affären då Esb ej har förklarat för henne, då det var det EB ville ha svar på från honom. inte läsa det i tidningen.

Så jävla fult att du inte lämnar länkar, blandar datumen efter hur det passar ditt narrativ, och dessutom blandar citaten med grejer du lägger till själv.

Inget av detta belägger Esbjörn som en lögnare på samma sätt som Ebba ljugit i affären heller.

Var, menar du, är den stora lögnen och varför är den värre än att blåneka att man hotat med advokat tills bevis presenteras och att gå ut i en hedersknyffelartikel och säga att man såklart inte tänker tvinga gamla farbröder att sälja sina gårdar om man inte vill, för att sen söka lagfart på gården?
Ser inte relevansen i detta, givet dom tidigare anklagelserna.

Tack för att du ändå gav nån form av källhänvisning dock. Det uppskattas!
Senast redigerad av Spakur 2021-01-26 kl. 03:51.
2021-01-26, 05:03
Medlem
braatthas avatar
Den största lögnen är väl att han först säljer huset sen ångrar sig och går under jorden.
EB har bett om ett möte men han gick till expressen i stället.
Hur är det möjligt att ej se att han omöjliggjort ett återköp?
Var finns bevisen för att hon har avvisat honom?
Hon väntade 5 veckor på att han skulle komma fram innan tinget kopplades in
Förövrigt så behöver du inte kalla mig för ni.
Jag vill bara ha svar i stället för att du flippar ur.
Du har ej svarat på min fråga än!
Jag gav ej några länkar,då jag endast gav dig svar på att jag har svarat dig förut med detta.
Vill du ha länkar?
Svara på min fråga så kan jag hjälpa dig.

Min fråga:
Esb hade skickat brev till EB vem sa det jo Esb. inga bevis! bara påstående.
EB hade skickat brev till Esb, vem sa det Esb. beviset har han!

jag skickar med en länk med.

https://static.cdn-expressen.se/images/ef/e6/efe666922b454462a558177d1e6a6013/annan/1280@40.jpg

Förklara nu hur du kan få det till ord mot ord eller menar du att Esb pratar med sig själv?

För övrigt,det inlägget jag la in, det var för nio dagar sen där är det lite lättare att se och ej blandat.
Senast redigerad av braattha 2021-01-26 kl. 05:28.
2021-01-26, 06:04
Medlem
fnirps avatar
Citat:
svaret jag vill ha är; vilka av mina påståenden är falska?

först ljuger hon i filmen till grundartikeln av expressen i denna tråd.
hon nekar till att ha hotat med advokat, när brevet där hon hotar med advokat kommer fram vänder hon.

sen skriver hon ordagrant:

Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.

I sin snyftartikel som finns här:

https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/

så jag frågar igen, vilka falska påståenden har jag kommit med?

Återigen, hur vet Ebba vad Esbjörn vill? Han har ju vägrat prata med Ebba och hållit sig undan. Vad andra säger vad Esbjörn vill till Ebba, duger inte i min bok. Han kunde ju ha skickat ett ombud med fullmakt, om det var så att han inte ville själv.
2021-01-26, 06:13
Medlem
fnirps avatar
Citat:
det här är därför jag inte svarar när du taggar mig längre.
du ber om samma bevis du fått förut, och när du får dom ignorerar du dom.

esbbjörn har enligt artikeln försökt tagit kontakt med ebba, men har blivit ghostad.
ord står mot ord och ebba har ljugit flera gånger redan.

lägg ner att tagga in mig nu, du är uppenbarligen inkapabel att ta in fakta som missgynnar EBT.

Matz lyckas, Sjönära lyckas, Expressen lyckas men Esbjörn misslyckas med både rekommenderat brev och att ringa/svara i telefon?

Om nu Ebba inte vill svara när Esbjörn ringer, varför svarar han inte när hon ringer? Varför ringer han inte från någon annans telefon om han misstänker att Ebba ghostar honom? Varför besöker han inte henne direkt?
2021-01-26, 06:20
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nä men det är oklart om där finns säsongsvatten eller ej, det måste ringa och höra med kommunen.

Titta bevis https://www.hitta.se/esbj%C3%B6rn+alvar+axel+dedekind+bolin/uppsala/person/dSRwUUGGGk
Enligt brorsonen Matz finns det sjövatten via pump som kan användas till dusch tvått disk och toa (gråvatten).
Man får ha dunkar med dricksvatten.
Avlopp vet jag inte hur de löst, men gissar på en stenkista för gråvattnet, toan vet jag inte.
Oisolerat som sagt och gammal el, men el skall vara framdraget.
Kåken är skyddsklassad, så den går inte att riva utan vidare, det är renovering som gäller.
2021-01-26, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Återigen, hur vet Ebba vad Esbjörn vill? Han har ju vägrat prata med Ebba och hållit sig undan. Vad andra säger vad Esbjörn vill till Ebba, duger inte i min bok. Han kunde ju ha skickat ett ombud med fullmakt, om det var så att han inte ville själv.

Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Matz lyckas, Sjönära lyckas, Expressen lyckas men Esbjörn misslyckas med både rekommenderat brev och att ringa/svara i telefon?

Om nu Ebba inte vill svara när Esbjörn ringer, varför svarar han inte när hon ringer? Varför ringer han inte från någon annans telefon om han misstänker att Ebba ghostar honom? Varför besöker han inte henne direkt?

han har ju motsatt sig köpet och anlitat en advokat, samt filmats när han berättar för expressen att han inte vill sälja. finns inte så mycket mer för honom att göra för att få ebba att infria sitt löfte om att inte tvinga honom att sälja om han inte vill.
eller tror du hon går och visslar och tror att esbjörn är nöjd med detta?

varför ringer han inte från olika mobiler? varför attar han inte henne på instgram eller dm:ar henne på snapchat? va är det här för konstig 80plussare egentligen?
ebba sa förvisso att han verkade lite egen när hon fick honom att skriva på kontraktet.
Senast redigerad av Spakur 2021-01-26 kl. 06:25.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in