2021-01-26, 02:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
suck.

är du åttio år gammal och har dåligt minne, som gubben ebba försöker blåsa på hans gård eller är du bara med i sekten hon är uppfostrad i?

https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/
Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.

Jag kan inte lägga ord i ebbas mun när hon skriver dom själv på sin facebook.

Tagga mig inte om du inte har bevis för dina påståenden om att Esbjörn ljugit.
Citat och källa till länk, som du fått av mig ett par gånger nu.

Hon säger inte det som du påstår ovan. Du hittar på saker och stoppar i hennes mun! Du ljuger!
2021-01-26, 02:54
Medlem
Revejs avatar
Ja men det jag menade var att Esbjörn äger en lägenhet i Västerås och den är värd nästan 2,5 miljoner.

Och tillsammans med den här sommarstugan är han då god för ytterligare 4,5 miljoner så totalt 6 7 miljåner.
2021-01-26, 02:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Fast det är ju massor med affärer som trasslar till sig här i världen.
En av dom svåraste affärer en vanlig människa gör, är ju just fastighetsaffären. Det är ju den absolut största anledningen till att vi har mäklare. Man överlåter helt enkelt allt pappersarbete, paragrafer, lagar hit och dit, till någon som är kunnig på området. En person som tar tillvara på både säljaren, och köparens intressen. Mäklaren undersöker även om det kan finnas ev. hinder för en affär.

I det här fallet har alltså två lekmän försökt sig på att göra en fastighetsaffär. Gick som det gick med det.
Det som förundrar mig mest, är ju varför dom valde att köra utan mäklare. Och det har jag redogjort tidigare. Tyvärr hittar jag ju inte dom inlägg, jag hemskt gärna skulle vilja läsa igen angående anteckningar i fastighetsregistret.

Det där med mitt ego fattar jag inte? För att det roar mig att läsa här? För att jag tycker att mora lär viktigare än lag?

Ett tillägg efter att jag postat:
Det där med att sätta nya ramar, det kan ju i så fall sluta med att man inte får göra fastighetsaffärer utan insyn av en övervakare/mäklare.

Att det måste vara en mäklare med eller en juridisk person ser jag som ett plus bra tänk!
Nu var det ju Esb som envisades att ej ha mäklare inblandat.
Vad det gäller ditt ego så menar jag om du är här för att jävlas för att få lite kul!
2021-01-26, 02:58
Medlem
Evig.Ingen.Naken.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Hon säger inte det som du påstår ovan. Du hittar på saker och stoppar i hennes mun! Du ljuger!

Nu citerar jag direkt från Ebbas inlägg:
Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.

Vad exakt i detta citat, som hon själv har skrivit, är det som hon ändå inte säger? Och är påhittat enligt dig.
2021-01-26, 02:59
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Ja men det jag menade var att Esbjörn äger en lägenhet i Västerås och den är värd nästan 2,5 miljoner.

Och tillsammans med den här sommarstugan är han då god för ytterligare 4,5 miljoner så totalt 6 7 miljåner.

Det var inte det du skrev
men upplysningsvis så kanske han har en lgh i Uppsala.
lgh i västerås!! ev sålde han den för strax under miljonen.
2021-01-26, 02:59
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evig.Ingen.Naken.
Nu citerar jag direkt från Ebbas inlägg:

Vad exakt i detta citat, som hon själv har skrivit, är det som hon ändå inte säger? Och är påhittat enligt dig.

DET citatet har hon sagt, och det har jag som sagt redan förklarat varför det inte är en lögn. Och som du redan är införstådd med så tänker jag inte upprepa allt för dig. Gå tillbaka och läs!

Det är det andra som spakur skrev ovan som hon inte sagt. Hen ljuger!
2021-01-26, 03:00
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Det var inte det du skrev
men upplysningsvis så kanske han har en lgh i Uppsala.
lgh i västerås!! ev sålde han den för strax under miljonen.
Nä men det är oklart om där finns säsongsvatten eller ej, det måste ringa och höra med kommunen.

Titta bevis https://www.hitta.se/esbj%C3%B6rn+alvar+axel+dedekind+bolin/uppsala/person/dSRwUUGGGk
2021-01-26, 03:01
Medlem
trngws avatar
Citat:
Nä men det är oklart om där finns säsongsvatten eller ej, det måste ringa och höra med kommunen.

Finns inga oklarheter på den punkten. Det är bara du som vägrar läsa på och fatta.
2021-01-26, 03:02
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Titta bevis https://www.hitta.se/esbj%C3%B6rn+alvar+axel+dedekind+bolin/uppsala/person/dSRwUUGGGk

va faan går du på svampar med ? du tror väl inte detta är uppdaterat sen allt detta har hänt
2021-01-26, 03:02
Medlem
Revejs avatar
Det som är lite oklart är ju Coronapåverkan men nästa år lätt 5 6 miljoner, nu är det så känt också.
2021-01-26, 03:04
Medlem
trngws avatar
Citat:

Så beviset för att det finns säsongsvatten är att Esbjörn bor i Uppsala?
Du ska nog inte ta mer LSD nu, ditt nöt!
2021-01-26, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

du är uppenbarligen packad och bara sitter och skriker, inkapabel att ta in fakta.
jag har bevisat mina påståenden, du har det inte.

måste ändå vara lite pinigt för EBT att det är såna som dig som sitter å försvarar henne och hur du gör det.

ska bli intressant att se vad domstolen kommer fram till och om KD:s väljartapp fortsätter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in