2021-01-26, 02:27
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
svaret jag vill ha är; vilka av mina påståenden är falska?

först ljuger hon i filmen till grundartikeln av expressen i denna tråd.
hon nekar till att ha hotat med advokat, när brevet där hon hotar med advokat kommer fram vänder hon.

sen skriver hon ordagrant:

Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.

I sin snyftartikel som finns här:

https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/

så jag frågar igen, vilka falska påståenden har jag kommit med?

Du vet att detta endast är en del av hennes inlägg men den delen du skriver här är ganska rätt, förutom att hon ej hotar utan upplyser honom om vad deras avtal betyder vilket han redan vet då han har tagit del av denna handling.
2021-01-26, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Du vet att detta endast är en del av hennes inlägg men den delen du skriver här är ganska rätt, förutom att hon ej hotar utan upplyser honom om vad deras avtal betyder vilket han redan vet då han har tagit del av denna handling.

jag lyfter ut den biten ur hennes två meter långa inlägg där hon lovar att hon såklart inte tänker tvinga honom att sälja om han inte vill.
ett ganska tydligt löfte eller i det här fallet; en ganska tydlig lögn.
2021-01-26, 02:29
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det stod så gör. Kommunalt/Enskilt sommarvatten
Enskilt avlopp

Såg bara kommunalt.

Kan bara enskilt.

Ibland är det så på landet.

Det fans en pump i huset vid sjön och en slang fans dragen på marken till huset.
Detta har ej varit i drift på länge. bilderna på huset talar för detta då det knappast fans möjlighet att komma in för allt bråte

Stenkista som ej får brukas mer samt att det kommer i framtiden dras kommunalt men inte på flera år
2021-01-26, 02:30
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja. Eller enskilt.

Jaha, enligt din uppgift alltså, ja du verkar ju vara en trovärdig källa

Så du vet bättre än Esbjörn som äger fastigheten alltså, och hävdar att han och hans ombud ljuger för tingsrätten?
2021-01-26, 02:30
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Nu har jag kollat upp vad som gäller: Kommunalt/Enskilt sommarvatten
Enskilt avlopp

Detta kommer kommunen säkert uppgradera i framtiden till en reducerad kostnad, dom har ansvar och deta har ju Ebba kolar upp.

Citat:
Det låter helt otroligt.

Det ska finnas kommunalt sommarvatten enligt uppgift. Kommunen ska leverera kommunalt vatten funkar detta inte eller?
Tro mig. Tidigare i tråden samt i Expressens artiklar har det framkommit att Esbjörn hämtar vatten vid järnvägsstationen. Brorsonen Matz har berättat att det var så de gjorde när de var där. Det kommer säkert kommunalt VA dit, men det verkar vara många år borta just nu. Det innebär att om Ebba vill bo där måste hon installera en godkänd avloppsanläggning samt ordna vattenförsörjning omgående. När väl det kommunala VA:t dras fram kan hon ansluta sig dit. Det innebär ju dubbla kostnader för henne.
2021-01-26, 02:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
jag lyfter ut den biten ur hennes två meter långa inlägg där hon lovar att hon såklart inte tänker tvinga honom att sälja om han inte vill.
ett ganska tydligt löfte eller i det här fallet; en ganska tydlig lögn.

Varför en lögn? Esb har ej bevisligen tagit kontakt med henne, som hon bad om i samma artikel
2021-01-26, 02:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
svaret jag vill ha är; vilka av mina påståenden är falska?

först ljuger hon i filmen till grundartikeln av expressen i denna tråd.
hon nekar till att ha hotat med advokat, när brevet där hon hotar med advokat kommer fram vänder hon.

sen skriver hon ordagrant:

Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.

I sin snyftartikel som finns här:

https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/

så jag frågar igen, vilka falska påståenden har jag kommit med?

Varför inget av de två är en lögn har redan förklarats ingående av flera i tråden inklusive mig, senast igår. Gå tillbaka och läs och förklara i så fall varför det vi sagt plötsligt inte gäller.
2021-01-26, 02:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det ligger vid vattnet. VA och el finns. Det är givetvis värt långt mer än 5 millar.

Så, Revej, hur var det nu?
2021-01-26, 02:34
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw

Bevisligen så sjönk det med minst en mille under fem
2021-01-26, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Varför en lögn? Esb har ej bevisligen tagit kontakt med henne, som hon bad om i samma artikel

det här är därför jag inte svarar när du taggar mig längre.
du ber om samma bevis du fått förut, och när du får dom ignorerar du dom.

esbbjörn har enligt artikeln försökt tagit kontakt med ebba, men har blivit ghostad.
ord står mot ord och ebba har ljugit flera gånger redan.

lägg ner att tagga in mig nu, du är uppenbarligen inkapabel att ta in fakta som missgynnar EBT.
2021-01-26, 02:37
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Kommunalt/Enskilt sommarvatten
Enskilt avlopp

Det finns möjligen sommarvatten som jag tolkar detta. Och det är ju mycket värt. Och inom några år kanske det uppgraderas och så blir det riktigt avlopp.

Det är nästan 3500 kvadratmeter.

Ja 5 6 miljoner rimligt.

Det får man inte ens ett hus för i dessa trakter och det där är ändå Västerås.
2021-01-26, 02:38
Medlem
Citat:
Varför inget av de två är en lögn har redan förklarats ingående av flera i tråden inklusive mig, senast igår. Gå tillbaka och läs och förklara i så fall varför det vi sagt plötsligt inte gäller.

- jag har inte hotat med advokat
- här är ett brev där du hotar med advokat
- jag har informerat honom om att om han inte gör som jag vill kommer mina advokater se till att han får en massa obehagliga konsekvenser

alltså hotat med advokat.

Lögn 1.

Jag kommer självklart inte tvinga honom att sälja om han inte vill.

Går sen vidare med att försöka tvinga honom att sälja fast han inte vill.

Lögn 2.

Enligt vad jag sett som följt tråden dom enda två bevisade lögner i denna affär.

När ord står mot ord litar jag inte på lögnaren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in