2021-01-26, 02:18
Medlem
trngws avatar
Faktum är att om mäklare i rätten kommer fram till olika pris, så är det så underbart ordnat att det då i sig bevisar att det INTE föreligger ett UPPENBART missförhållande. Inte ens mäklarna är ju överens. Det finns inte en chans i världen att någon domstol skulle döma det som "uppenbart missförhållande".

Enda chansen skulle vara om Esbjörn kan visa att Ebbas värderingar är korrupta, och därtill själv presentera tre andra värderingar som ligger på minst dubbla värdet, och göra dem trovärdiga.

Men som jag sagt flera gånger redan. Priset ligger över taxeringsvärdet och det är mer än tillräckligt för att en domstol skall anse att det inte föreligger något uppenbart missförhållande i ett fall som detta.

Allt annat är bara önsketänkande från en Esbjörn-liga som desperat griper efter halmstrån.

För som grädde på moset, för andra gången ikväll, så räcker det inte med att priset är fel, Esbjörn måste dessutom ha blivit lurad. Och den delen av Esbjörns försvar har ju Barry nu spikat igen riktigt ordentligt.

Ja, vi får se vart det barkar hän. Spännande detta. Var ska Binning dra upp ur hatten nu då?
2021-01-26, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Där är du ju varför lägger du benen på ryggen och kastar allt på mig!

Då är vi två, jag svarar gärna men kom med fråga då i stället för falska påstående

Så vad vill du ha svar på?

svaret jag vill ha är; vilka av mina påståenden är falska?

först ljuger hon i filmen till grundartikeln av expressen i denna tråd.
hon nekar till att ha hotat med advokat, när brevet där hon hotar med advokat kommer fram vänder hon.

sen skriver hon ordagrant:

Jag kommer inte att genomföra denna affär om det visar sig att Esbjörn verkligen inte vill.

I sin snyftartikel som finns här:

https://www.facebook.com/buschebba/posts/3646433112042744/

så jag frågar igen, vilka falska påståenden har jag kommit med?
Senast redigerad av Spakur 2021-01-26 kl. 02:21.
2021-01-26, 02:20
Medlem
Revejs avatar
Nu har jag kollat upp vad som gäller: Kommunalt/Enskilt sommarvatten
Enskilt avlopp

Detta kommer kommunen säkert uppgradera i framtiden till en reducerad kostnad, dom har ansvar och deta har ju Ebba kolar upp.
2021-01-26, 02:20
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Någon slags VA måste där ju vara om det sen är kommunalt eller ej minns jag inte nu.

El finns där definitivt.

Dom har hämtar vatten på järnvägsstationen ca 500 m bort, samt att det finns en sjö som det fans sommarvatten från i alla fall på 1900 talet
Avloppet är ej tillåtet att använda samt elen är från 60 talet så har det inte brunnit förr så lär det göra det om inte allt byts ut till lite modernare om nu man ska få någon som helst värme i huset som saknar vinterbonad, detta är ett sommarhus englas mm
2021-01-26, 02:22
Medlem
trngws avatar
Citat:
Någon slags VA måste där ju vara om det sen är kommunalt eller ej minns jag inte nu.

Ta reda på det då, ditt nöt!

Ja, jag kommer kalla dig ditt nöt tills du tagit reda på saken, och antingen bevisat mig fel, eller erkänt ditt misstag! Möjligen kan jag tänka mig att växla med pucko ibland också, om det börjar bli tjatigt.
För det börjar bli jäkligt tröttsamt med alla nötter som påstår all möjlig skit utan att veta ett skit!

Du kan ju börja med att läsa vad Esbjörns ombud skrev i ett av sina senaste svaromål till tingsrätten, han hade faktiskt uppe just exakt frågan om VA där, kan du tänka dig!
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Dom har hämtar vatten på järnvägsstationen samt att det finns en sjö som det fans sommarvatten från i alla fall på 1900 talet
Avloppet är ej tillåtet att använda samt elen är från 60 talet så har det inte brunnit förr så lär det göra det om inte allt byts ut till lite modernare om nu man ska få någon som helst värme i huset som saknar vinterbonad, detta är ett sommarhus englas mm
Det låter helt otroligt.

Det ska finnas kommunalt sommarvatten enligt uppgift. Kommunen ska leverera kommunalt vatten funkar detta inte eller?
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ta reda på det då, ditt nöt!

Ja, jag kommer kalla dig ditt nöt tills du tagit reda på saken, och antingen bevisat mig fel, eller erkänt ditt misstag! Möjligen kan jag tänka mig att växla med ibland pucko också, om det börjar bli tjatigt.
För det börjar bli jäkligt tröttsamt med alla nötter som påstår all möjlig skit utan att veta ett skit!

Du kan ju börja med att läsa vad Esbjörns ombud skrev i ett av sina senaste svaromål till tingsrätten, han hade faktiskt uppe just exakt frågan om VA där, kan du tänka dig!
Kommunalt/Enskilt sommarvatten
Enskilt avlopp
2021-01-26, 02:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Det låter helt otroligt.

Det ska finnas kommunalt sommarvatten enligt uppgift. Kommunen ska leverera kommunalt vatten funkar detta inte eller?

Det gör det inte finns inte kommunalt där, varifrån har du ha dom uppgifterna
2021-01-26, 02:24
Medlem
Revejs avatar
Poj.

Jag kanske misstog mej. Det är enskilt vatten tror jag nu. Nevermind.
2021-01-26, 02:25
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Det gör det inte finns inte kommunalt där, varifrån har du ha dom uppgifterna
Det stod så gör. Kommunalt/Enskilt sommarvatten
Enskilt avlopp

Såg bara kommunalt.

Kan bara enskilt.

Ibland är det så på landet.
2021-01-26, 02:26
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det låter helt otroligt.

Jaså det ska det finnas "enligt uppgift". Enligt din uppgift eller?
2021-01-26, 02:26
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaså det ska det finnas "enligt uppgift". Enligt din uppgift eller?
Ja. Eller enskilt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in