2021-01-25, 02:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Why not.

https://www.bildtagg.se/bild/srspwecmvnecixialsmuzpfe

Vass, kan lämna lite runda och cirkelformade märken beroende på hur man träffar och den på bilden är 37 cm lång så då blir det skador därefter.

Kanske inte så konstigt att han aldrig fick ordning på cykelväxlarna om han använde så överdimensionerade verktyg.
Det är en köttyxa.
Tagen i all hast och vredesmod i köket.

Vass, kan lämna lite runda och cirkelformade märken beroende på hur man träffar.

... Och därom tvista di lärde. Skojar bara.

Fokus på skalltrauma. Vilket jag finner märkligt som mordvapen relaterat till BP.

Varför inte strypgrepp som han tagit innan och som tystar ner offret direkt?

Såg lite bildtaggar på foton över HDs aktiviteter som du sa. Tack för tipset.
Citera
2021-01-25, 02:18
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Why not.

https://www.bildtagg.se/bild/srspwecmvnecixialsmuzpfe

Vass, kan lämna lite runda och cirkelformade märken beroende på hur man träffar och den på bilden är 37 cm lång så då blir det skador därefter.

Kanske inte så konstigt att han aldrig fick ordning på cykelväxlarna om han använde så överdimensionerade verktyg.

Såg nåt på tv häromkvällen. Dramatiserat autentiskt tror jag.
Massor med slag — verktyget liksom uppmanar till det eftersom det inte är överdrivet funktionellt vad gäller riktad verkan (vasst, tungt, svingbart eller massivt). Ändå eller samtidigt eller just därför också praktiskt allmänt sett. Behändigt, ej skrymmande, utbytbart, överkomligt, tyngd, frekvensmässigt, hotfullt etc.
Citera
2021-01-25, 03:26
Medlem
develis avatar
Märkliga turer.

Hs önskan var väl att ha en sval attityd och fortsätta som om det regnar efter sitt avslöjande våren 2017 och att L skulle typ få finnas på event men hålla distans.
Förutom totalt blockad överallt f.ö, och portad att träffa S.

Är det ett allmänt offentliggörande som det snarare handlar om?
Typ undvika nån sorts personlig skandal i GC kretsar.
Prestigeförlust som den försmådda och åtsidosatta H skulle känna sig kränkt av.
Alltså lagt munkavle på L helt och hållet.
Stefans båda fruar har visst gått dem förbi...

JG i förhör den 19 maj.
"J vet även att Lena har hotat Hanna med att offentliggöra den relation som hon har haft med Stefan. Detta tror J har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta."

"Han minns att det var en överenskommelse mellan Stefan och Hanna att inte offentligt prata om relationen till Lena, även Jerry var med i överenskommelsen. Både Stefan och Hanna har pratat om det. Jerrys uppfattning är att relationen inte var känd inom geocachingcommunityt."

Dubbelmotiv.
H vill inte bli utskämd och vill strutsa vidare och S vill inte bli avslöjad med fingrarna fortsatt i burken.
Senast redigerad av develi 2021-01-25 kl. 04:17.
Citera
2021-01-25, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Såg nåt på tv häromkvällen. Dramatiserat autentiskt tror jag.
Massor med slag — verktyget liksom uppmanar till det eftersom det inte är överdrivet funktionellt vad gäller riktad verkan (vasst, tungt, svingbart eller massivt). Ändå eller samtidigt eller just därför också praktiskt allmänt sett. Behändigt, ej skrymmande, utbytbart, överkomligt, tyngd, frekvensmässigt, hotfullt etc.
Vad var det du såg?
Citera
2021-01-25, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Märkliga turer.

Hs önskan var väl att ha en sval attityd och fortsätta som om det regnar efter sitt avslöjande våren 2017 och att L skulle typ få finnas på event men hålla distans.
Förutom totalt blockad överallt f.ö, och portad att träffa S.

Är det ett allmänt offentliggörande som det snarare handlar om?
Typ undvika nån sorts personlig skandal i GC kretsar.
Prestigeförlust som den försmådda och åtsidosatta H skulle känna sig kränkt av.
Alltså lagt munkavle på L helt och hållet.
Stefans båda fruar har visst gått dem förbi...

JG i förhör den 19 maj.
"J vet även att Lena har hotat Hanna med att offentliggöra den relation som hon har haft med Stefan. Detta tror J har hänt bara för en kort tid sedan. Hanna har berättat detta."

"Han minns att det var en överenskommelse mellan Stefan och Hanna att inte offentligt prata om relationen till Lena, även Jerry var med i överenskommelsen. Både Stefan och Hanna har pratat om det. Jerrys uppfattning är att relationen inte var känd inom geocachingcommunityt."

Dubbelmotiv.
H vill inte bli utskämd och vill strutsa vidare och S vill inte bli avslöjad med fingrarna fortsatt i burken.
Men det konstiga är ju att många verkar ha vetat litet för väl. Kanske kunde avslöjandet bli värre, men så extremt som det blivit nu när hela Sveriges befolkning fått läsa om paret Ds problem från alla håll I en FUP, kan de ju inte tänkt sig?
Citera
2021-01-25, 07:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag lägger inte all skuld på Lena! SD är en idiot. Men den enda som kunde förändra hennes liv var hon själv. Det var hennes ansvar. Om hon brutit kontakten med SD, blockat honom överallt, sagt åt honom att lämna henne i fred, så som polisen sa åt henne att göra redan vid den första anmälan, så hade hon antagligen levt idag. Kvinnor måste ta ansvar för sina egna val. Det räcker inte med att skylla på mannen. Ja, han är en idiot men vad är då kvinnan som vill vara tillsammans med honom?
Du menar väl ändå kvinnorna som ville/vill vara tillsammans med honom?
Du kritiserar hela tiden LW men svarar inte när jag frågar vad du tycker om HD:s beteende.
Hon är ännu mer idiot än LW eftersom hon känner SD och nu också vet vad han är kapabel till.
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Två kvinnor, som båda vill ha en osedvanligt rubbad person, som är helt egofixerad. Sedan att vilja separera och flytta in på makens älskarinnas gård ger inte heller några höga normalitets-score. De verkar alla ha problem med gränsdragningar. Men det ryktas bero på praktiska skäl.

Tomtebolyckan är ett riktigt skådespel, efter innehållet i den fupen.
Vad är det som gör att dessa två kvinnor inte kunde/kan se hur störd SD är.
Det verkar som om alla andra kvinnor uppfattar hans obehagliga sidor direkt.
Citera
2021-01-25, 09:03
Medlem
Följer detta dokusåpadrama lite på avstånd. Läser det ni skriver och funderar.
Är det känt om åklagaren kommer med något nytt i HR?
Citera
2021-01-25, 09:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Men det konstiga är ju att många verkar ha vetat litet för väl. Kanske kunde avslöjandet bli värre, men så extremt som det blivit nu när hela Sveriges befolkning fått läsa om paret Ds problem från alla håll I en FUP, kan de ju inte tänkt sig?

Att SD i första förhör påstod att han inte hade någon relation (utöver vänskaplig) med LW har inte heller gjort saken bättre. Skumt, för att uttrycka sej milt.

Som vanligt har han en finfin förklaring till det agerandet, men faktum är att han - även där - gjorde en katastrofal missbedömning.
Citera
2021-01-25, 09:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Aktbil. 164, s. 472.

2017-04-11 08:35 - Stefan Davidsson: Fortsätter vara trevlig, vänlig och kärleksfull.
Väntar bara på ditt nästa slag
2017-04-11 08:36 - Stefan Davidsson: Jag vill avsluta våra kontakter
2017-04-11 08:36 - Stefan Davidsson: Det blir för dåligt
2017-04-11 08:37 - Stefan Davidsson: Hur kan vi göra det på ett sätt som du kan
acceptera?

2017-04-11 08:40 - Lena Wessström: Ja, jag fmtsätter vara kärleksfull
2017-04-11 08:40 - Lena Wessström: Du var så grisig mot mig att jag nästan gick
under. Du minns inte ens, brydde dig uppenbarligen inte mer än så
2017-04-11 08 :41 - Lena Wessström: Du kan laga
2017-04-11 08:41 - Lena Wessström: Visa ny värdighet
2017-04-11 08:41 - Lena Wessström: Bötja med att inte vifta bort, låtsas och fö1minska
2017-04-11 08:45 - Stefan Davidsson: Vi bara tjafsar numer. Finns inget annat. Och det
är på ditt initiativ hela tiden. Vill inte det. Jag kommer med kärlek. Utsätter mig för
mycket stor risk. För din skull. Det blir bara Skit. Du märker det med. Vet om. Inser att
vi måste bryta. Dom bitterhet är så tät att den går att ta på.
2017-04-11 08:46 - Stefan Davidsson: Jag vill avsluta allt. För dig, för mig, för oss.
2017-04-11 08:46 - Lena Wessström: Nä. Vi avslutar inte
2017-04-11 08:47 - Lena Wessström: Tjafsar verkligen inte bara
2017-04-11 08:47 - Lena Wessström: Kärlek med svåra förutsättningar
2017-04-11 08:47 - Lena Wessström: Stark kärlek
2017-04-11 08:47 - Lena Wessström: Du är livrädd
2017-04-11 08:48 - Lena Wessström: Extremt medveten om att du DEFINITIVT inte
drabbats av det värsta tänkbara, inte ens nära
2017-04-11 08:51 - Stefan Davidsson: Du har fel. Jobbigt när du ska älta saker som om
de vore sanningar. Du vet inte. Sluta säg. Exakt det är ett bra exempel på ditt tjafs
2017-04-11 08:52 - Stefan Davidsson: Rätt. Du dödar vår kärlek. Låt oss skiljas är
medan det finns kärlek kvar, och inte bara bitterhet.
Citera
2021-01-25, 11:17
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad var det du såg?

Oj. Minns inte. Tv-serie med avsnittsdokumentärer om mordfall på kanal med udda nummer...

Kan ha vart två olika episoder faktiskt. Hjärnan arbetade baklänges.
Senast redigerad av Lonnrot 2021-01-25 kl. 11:33.
Citera
2021-01-25, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
1800-talet ringde och efterlyste den förrymda misogyna moralpredikanten som ropar desperat i ekodalen.

Om inte om funnits hade kärringen skjutit björnen med sopkvasten.

Den som var otrogen och ett megasvin mot HD var SD.
Den som slagit ihjäl LW har exakt all skuld till mordet.

Du behöver lite kärlek, det finns så det räcker till och blir över. Varsågod.

Jag kan ha en framtid att namnge cacher?

"Inte Logga Ligget."

30 mars 2018:

J:Gillar tanken på att träffa dig.
H: ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
J: Bra reaktion.
H: Blir hur glad som helst.
H: Men tror det är bra om du skippar logga ngt.
J:Ja kom på det.
H:Ja jag vet.. Men lite onödigt.
J: Hoppar över loggar.
H: Vill älska med dig ❤️
J: Får ta dem senare.
J: Jag med dej.
H: Vill vara nära dig.
H: Sova med dig.
J: Vakna med dig.
J: Jag med.
J: Vill vill vill.

https://forumbilder.com/i/roat

Ny cache.
"Det blir en resa!"

27 april 2018:

HD:" Du väckte varma känslor hos mig när jag var hos dig här om kvällen"
SD:"Har alltid de varmaste känslor för dig"

28 april
HD:"Har känt en längtan efter dig idag."

30 april
HD:" Du är medveten om att jag fortfarande finns i ditt liv"
SD: "Du finns i mitt hjärta ♥️"

3 maj
SD:JÄD
HD: ♥️ Älskar dig."

5 maj
HD:" Idag har du funnits i mina tankar mer än vanligt, vill krama dig. "

15 maj 2018, kl 16:37.
SD: "Det ska bli så bra nu."

Underliga kufar båda två: hoppar från en till en annan med bara några veckors mellanrum. HD har känslor för båda samtidigt? Som sagt, det här med paret D kommer inte att sluta bra. Minst en kommer att få dra ett kort strå!
Citera
2021-01-25, 12:45
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Underliga kufar båda två: hoppar från en till en annan med bara några veckors mellanrum. HD har känslor för båda samtidigt? Som sagt, det här med paret D kommer inte att sluta bra. Minst en kommer att få dra ett kort strå!

Så det tycker du är konstigt? Men att LW hade 6 parallella förhållanden är helt OK?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in