2021-01-17, 16:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Igår ställde jag en juridisk och kronologisk fråga, jag upprepar den.

För det är en fråga kring om HD ljuger.

Vad menar hon med svaret ang att hon beskrev blodigt sex för TB i början på juli?

Dvs om häktningsförhandling, att hon fått veta det via SDs advokat.

Han släpptes väl den 8 juni och då hade väl inte LWs blod+4 ens aktualiserats?
Har inte koll på tider när saker skedde men reagerade på att det lät weird.

Dvs fattade inte svaret relaterat till Fu-sekress, och vad hon skulle få ta del av via hans advokat.
Se fetat.

Jag kan inte svara på vilka handlingar som är offentliga/icke offentliga, så skippar den frågan.

Jag tänker att SD redan tidigt gått ut till personer och berättat om blodförekomst i hans hem. När var det KN fick veta den historien t ex?

SD vet naturligtvis att han kommit hem efter dådet och kan ha blodat ner. Han vill förekomma. När han blir förhörd tar han (om jag inte missat något) själv upp det här med blodet innan PS nämner att de har fått positiva reaktioner på blod. Förhörsledarna nappar direkt för att han själv ska berätta vidare om var och varför. När de sedan går vidare handlar det inte om att delge allt, utan de tar bit för bit och vill ha SD svar först.

Från minnet upptäcktes väl blodet på tvättmaskinen 21/6- 18 först och då efter att SD pratat om alla ställen som man kunde finna blod på. Man har ju kollat huset med förreagensen, som visar positivt på diverse som visade sig senare inte vara Lenas blod.

Jag misstänker att SD berättat om vad som togs upp på häktningsförhandlingen, men det låter osannolikt att HD ska ha fått läsa något sådant. SD har ju hela tiden varit misstänkt. Inte heller har försvarsadvokaten berättat om vad som stod där om inte det uttryckligen sagts att det är ok, tänker jag.

HD känns spänd när hon får frågan varför T*herese fått den här informationen. Jag upplever det som att hon blir nervös och spär på med diverse, som sedan inte låter riktigt trovärdigt. Precis som T*herese upplever HD onaturlig när hon berättar om blodet, känns svaret i förhöret. Inte frågade T*herese om det fanns blod i huset, utan det var något som HD tryckte på henne.
Citera
2021-01-17, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det märkliga här är väl att PS inte är den som först tar upp frågan om blod!
Det är SD själv.

Samma förhör, lite längre citat:

Som jag hittar det, är det först senare i förhöret (s 413) man tar upp förekomst av blod på cykeln och badrum.

"BFL: Vi har ju tittat på din cykel, eller tittar ...
MT:Mm.
BFL; På din cykel...
MT: Mm.
BFL: Och den ger förhandsbesked på blod, på vissa ställen.
"
//
s. 414
"BFL: Och vi har även gått igenom ditt duschrum där ...
MT: Mm.
BFL: Och där är det också förhandsbesked på blod
"

Fan att inte PS fick fortsätta med det här mordfallet. Man ser påtaglig påverkan på SD under dessa förhör.
Förmodligen hade mordet varit löst eller haft större chanser att lösas.
Hur testerna tolkats också.... har nog också en avgörande roll i det hela.
Hoppas att man analyserat om prover
Citera
2021-01-17, 16:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Svarar igen så det blir tydligare...

”PS: Okey. Men har du nån konkret minnesbild av att det finns nån anledning för att Lenas blod ska finnas i ditt badrum?
MT: Ja då är det, från sex i såna fall.”

Det är från förhör 7/6 2018. Alltså innan 8/7 då HD och TB ska ha träffat och SD satt typ i garderoben och sufflerade.
147/377
Det är märkligt. Men jag försöker begripa vad HD säger i sitt förhör.
I förhållande till vad FhL frågar om konkret:

Han frågar HD om blodigt sex som hon informerade TB om den 8 juli 2018:

FL: Mmh. Men vad är anledningen till att du berättar det här för Therese Boman."

Varav HD först svarar i generella termer:
MT: Därför att Therese är väldigt angelägen, hon vill veta allt vad vi vet och vad som händer
och ... väldigt, alltså bryr sig och frågar vad har dom hittat, vad är det dom bygger saker på,
vad gör dom eeh alltså såhär.

För att sen påstå att det har att göra med information via häktningsförhandlingar hon fått från SDs advokat:

Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat. Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna. Eeh aah. Så jag, jag har återberättat."

Han häktades väl den 1 juni 2018 och släpptes drygt en vecka senare.
Blodförekomst hittade de väl 21 juni.

Hur skulle då spår efter blodigt sex kunna vara orsak till den info hon ger TB finnas i en häktningsförhandling om det inte spärrades av förrän senare och blod LW +4 inte ens finns på kartan än?

Jag tycker även svaret var märkligt angående varför hon skulle informeras via hans advokat?
Det torde väl ligga mellan en klient och försvarare, inte mellan en exfru och hans advokat?
Om det rådde nåt yppandeförbud ska jag låta vara osagt, jag har inte koll på detaljer vad han fått för restriktioner.

"Stefan har själv inte kanske berättat så mycket" säger HD.

Han verkar väl inte vara så ovillig att snacka som HD påstår.
Till BP säger han den 11 juli att det är fritt fram att prata om LWs brutala död då de möts.

"Lena fick ingen snabb död". B frågade hur fan Stefan visste det och fick då till svar, "hon fick en utdragen död".

"Stefan sa sedan att han inte fått några restriktioner från polisen och att han därför kunde berätta det."

Det har säkert avhandlas men hur har han fått info i förhör fram till den 11 juli ang LWs sätt att dö?
Senast redigerad av develi 2021-01-17 kl. 16:59.
Citera
2021-01-17, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Fan att inte PS fick fortsätta med det här mordfallet. Man ser påtaglig påverkan på SD under dessa förhör.
Förmodligen hade mordet varit löst eller haft större chanser att lösas.
Hur testerna tolkats också.... har nog också en avgörande roll i det hela.
Hoppas att man analyserat om prover

Hade också önskat att PS hade fortsatt med förhören, men nu blev det så mycket strul i början - bl.a för att han tydligen hade tankarna på annat och reste bort. Samt att det tog så många dagar innan Lena hittades. Med lite större engagemang från polisen kunde hon ha hittas redan den 15e.

PS tror jag är precis den typ av polis som skulle ha kunnat klämma ut mycket mer av sanningen från SD. Satt honom på pottkanten.
Senast redigerad av zilvereko 2021-01-17 kl. 17:24.
Citera
2021-01-17, 17:16
Medlem
Citat:
Det är märkligt. Men jag försöker begripa vad HD säger i sitt förhör.
I förhållande till vad FhL frågar om konkret:

Han frågar HD om blodigt sex som hon informerade TB om den 8 juli 2018:

FL: Mmh. Men vad är anledningen till att du berättar det här för Therese Boman."

Varav HD först svarar i generella termer:
MT: Därför att Therese är väldigt angelägen, hon vill veta allt vad vi vet och vad som händer
och ... väldigt, alltså bryr sig och frågar vad har dom hittat, vad är det dom bygger saker på,
vad gör dom eeh alltså såhär.

För att sen påstå att det har att göra med information via häktningsförhandlingar hon fått från SDs advokat:

Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat. Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna. Eeh aah. Så jag, jag har återberättat."

Han häktades väl den 1 juni 2018 och släpptes drygt en vecka senare.
Blodförekomst hittade de väl 21 juni.

Hur skulle då spår efter blodigt sex kunna vara orsak till den info hon ger TB finnas i en häktningsförhandling om det inte spärrades av förrän senare och blod LW +4 inte ens finns på kartan än?

Jag tycker även svaret var märkligt angående varför hon skulle informeras via hans advokat?
Det torde väl ligga mellan en klient och försvarare, inte mellan en exfru och hans advokat?
Om det rådde nåt yppandeförbud ska jag låta vara osagt, jag har inte koll på detaljer vad han fått för restriktioner.

"Stefan har själv inte kanske berättat så mycket" säger HD.

Han verkar väl inte vara så ovillig att snacka som HD påstår.
Till BP säger han den 11 juli att det är fritt fram att prata om LWs brutala död då de möts.

"Lena fick ingen snabb död". B frågade hur fan Stefan visste det och fick då till svar, "hon fick en utdragen död".

"Stefan sa sedan att han inte fått några restriktioner från polisen och att han därför kunde berätta det."

Det har säkert avhandlas men hur har han fått info i förhör fram till den 11 juli ang LWs sätt att dö?

Med ”återberättat” för TB så menar hon generellt vad som togs upp i första häktningsförhandlingen tror jag. Jag tolkar det också som att hon inte menar blod/blödning specifikt.
Citera
2021-01-17, 17:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Instämmer i vad du skriver ovan. Glasklart att S inte uppfattar nyanser när han tolkar kommunikation. Han saknar förståelse för Hannas intention med sitt uttalande, avsikten med hennes ord. Vad hon egentligen vill ha sagt är att hon vill ha sin man ifred och att hon upplever att Lena är för tajt med hennes make. Hon ogillar deras intima vänskap, en slags integritetsfråga. Innan hon förklarar sig tror S att hon inte hatar Lena, men ändå vill se henne död. Oftast hatar man ju människor som man vill se döda. Det omvända borde då troligare: Att hata någon, utan att man måste vilja att de då automatiskt dog. Som du säger, dessutom stor skillnad på önskningar och verkligheten.

H, har levt med Stefans egenheter i 20 år, det är därför hon till Sillen undrar vad S nu gjort/ställt till med, när L är borta. Detta för att H vet, att när han ska tänka och lösa saker självständigt brukar utfallet inte bli lyckat. Hon har väl fått vara en stödkrycka åt honom i sociala sammanhang, och av erfarenheten uppleva att det inte går att lita på att han inte snurrar in sig i onödiga komplikationer och missuppfattningar. Hon får agera både stöd och morsa, eftersom han är så känslomässigt omogen och outvecklad.

Jag tror mycket av de opassande saker hon häver ur sig, är en pys-ventil för henne. Vad hon egentligen borde gjort är att sparka ut Stefan första/eller andra ggn otroheten uppenbaras då skulle hon besparat sig mången problem. Lär barn-maken att hans handlingar får konsekvenser som han själv ansvarar för. Misstänker att hon betraktar honom som en omogen pöjk som blev seduced av fresterskan Lena. Att huvudansvaret för konflikten ligger på Lenas bord. Det är också därför han fortsätter, för allt ursäktas jämt.

H, har empati, men hon ursäktar, är överslätande, och förlåtande mot någon som ska ansvarsutkrävas. Strutsmentaliteten och förnekelse är hennes signum. Vad hon borde konfrontera honom med i dagsläget är hur han kan vara så tappad bakom flötet att han mördar Lena, istället för att bekänna sin otrohet× 2 för henne. Att han sätter sig själv, och resten av familjen, i mycket värre problem, än om Lena fått leva. Pga honom har hon suttit häktad en vecka, som exempel. Hela deras liv ligger utfläkt på nätet mm.

När man granskar H:s bakgrund, bär hela familjen på inslag av underlåtelse, och passivt beteende. Ingen verkar stå upp för och dra en skiljelinje mellan rätt och fel. Man fokuserar på de goda delarna, men verkar ha rätt ytliga relationer och flackt känsloliv. Lägg på belastningen S, förlossningsdepression och kolik. Makens 6- åriga otrohet, så förstås hon bättre. En plågad kvinna. Att hon inte älskar L, förstår jag, men det finns heller inga skäl att älska S.
Citat:
H, har empati, men hon ursäktar, är överslätande, och förlåtande mot någon som ska ansvarsutkrävas. Strutsmentaliteten och förnekelse är hennes signum.

Hon är säkert en plågad kvinna med tanke på den partnern. Vem som helst hade kommit till skada mentalt.

Han är som en pilsk hankatt på dykarbloggen när hon är höggravid.

Det nämns postpartumdepression men om det är en fastställd diagnos vet jag inte, men vore väl troligt. Speciellt som suicidal.
Hur hon då kan ligga hemma med Stefan Nightingale som vårdare begriper jag dock inte.
Han beskriver henne som nästintill i ett katatont tillstånd. Där han sätter henne i trappan sägs hon återfinnas vid hemkomst.

Det nämns även utmattningsdepression.
Att hon är äkta sjuk betvivlar jag inte.

Hur som haver.
Hon har all rätt att vara arg på LW, det är
mångårig otrohet och nästgårds.
Tyvärr tenderar dock bedragna kvinnor att vräka all skuld på kvinnan vid otrohet och det är där H har ett förunderligt beteende.
Hon förlåter exakt allt.

Från att överväga att mörda sitt barn, att hon är så förstående att han var otrogen för hon var ju sjuk - till det störda beteende hon uppvisar när han till och med är misstänkt för mord.
Hon trivialiserar in absurdum.

Samtidigt är hon vass som en reptil, passivt aggressiv. Det går inte härleda skevt beteende till varken depressioner el utmattningstillstånd.

Hon är helt arbetsför igen. Tar tag i tillvaron, ställer krav och har full koll på SD. Kräver än det ena och det andra om hur han ska redogöra sina förehavanden, att hon ska ha insyn i digital media.
Begär skilsmässa, flyttar (till en strategiskt märkligt belägen plats om man vill undvika sitt hatobjekt). Personligen tror jag hon dels demonstrerar passivt, att hon sitter som en fysisk barriär, och dels för att ha kontroll.
Fullt aktiv på resor, GC, ny sexpartners.

.... Och så är hon då tillbaka i ruta A efter LWs död. Värnande om kärnfamiljen, nöjd och belåten med SD. Lite förlorade catcher återtas från mordoffret så är det bra igen.
Om nu bara rättsväsendet kunde sluta störa tomtebobarnen som försöker ordna en fin tillvaro under stubben som det var tänkt från 1997.
Senast redigerad av develi 2021-01-17 kl. 18:03.
Citera
2021-01-17, 17:43
Medlem
OM PS skulle få göra come back, vad skulle hända då?
Jag tror att Steffe skulle bli spak.
Citera
2021-01-17, 17:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Med ”återberättat” för TB så menar hon generellt vad som togs upp i första häktningsförhandlingen tror jag. Jag tolkar det också som att hon inte menar blod/blödning specifikt.
FhL pratar hur konkret som helst om blod och blodigt sex.
Det är exakt vad det berör med start samtal mellan LW och HD.
Det är vad TB i huvudsak förvånades över vilket FhL sen frågar om.

Jag funderade då om hur hon då kan hänvisa till häktningsförhandling 1 juni ang SD eller när det nu var.

Vad var häktningsgrund?
Att ÅK på lite lösa boliner mumlade om att det finns nog lite blod här och där?

Jag gissar att han häktades på kollusion för blod hade ju inte hittats än.
Men jag frågar för jag har inte följd fallet som pågått i snart tre år.
Citera
2021-01-17, 18:11
Medlem
Citat:
FhL pratar hur konkret som helst om blod och blodigt sex.
Det är exakt vad det berör med start samtal mellan LW och HD.
Det är vad TB i huvudsak förvånades över vilket FhL sen frågar om.

Jag funderade då om hur hon då kan hänvisa till häktningsförhandling 1 juni ang SD eller när det nu var.

Vad var häktningsgrund?
Att ÅK på lite lösa boliner mumlade om att det finns nog lite blod här och där?

Jag gissar att han häktades på kollusion för blod hade ju inte hittats än.
Men jag frågar för jag har inte följd fallet som pågått i snart tre år.

TB fick info från HD som HD fått från SD. Inte via häktningsdokument via advokat. Det är nog närmast sanningen tror jag. Sen att advokaten briefat HD lite när SD varit häktad får man nog räkna med.

Men PR-kampanjen gentemot TB mfl är orkestrerad och INITIERAD av SD. Inte HD. Vad hon än säger.
Det är han som bjuder ut TB på lunch och skickar sms EN minut efter att hon lämnat HD:s bostad där hon under tre timmar bombat i, ”återberättat” if you wish, omständigheterna i fallet.

HD kunde inte läsa in att en av de väninnorna som hon kanske kände allra bäst INTE alls var intresserad av alla dessa detaljer som HD radade upp när de drack té och myste och pratade om mordet som SD begått.

Vet faktiskt inte vilka grunder han blev häktad på men åkl ÅH hade nog en rätt bra lista med konstiga grejer som kommit fram i FU. En rad indirekta bevis.
Citera
2021-01-17, 18:25
Medlem
develis avatar
Citat:
TB fick info från HD som HD fått från SD. Inte via häktningsdokument via advokat. Det är nog närmast sanningen tror jag. Sen att advokaten briefat HD lite när SD varit häktad får man nog räkna med.

Men PR-kampanjen gentemot TB mfl är orkestrerad och INITIERAD av SD. Inte HD. Vad hon än säger.
Det är han som bjuder ut TB på lunch och skickar sms EN minut efter att hon lämnat HD:s bostad där hon under tre timmar bombat i, ”återberättat” if you wish, omständigheterna i fallet.(..)
Vet faktiskt inte vilka grunder han blev häktad på men åkl ÅH hade nog en rätt bra lista med konstiga grejer som kommit fram i FU.
Ja, det är planterat och vattnat.
Han misslyckades med lunchdate innan.

Det jag frågar är om exfrun utan skrupler ljuger i förhör. Det är ett nonsens svar isf varav det vore berättigat med följdfrågor fr FhL.
Sen har herrn inga problem att prata om detaljer från förhör, det ses ju via B*rnt som jag nyss citerade till dig.
Citat:
HD kunde inte läsa in att en av de väninnorna som hon kanske kände allra bäst INTE alls var intresserad av alla dessa detaljer som HD radade upp när de drack té och myste och pratade om mordet som SD begått.
Man behöver inte läsa in ett dugg om det är medveten plantering.
Hon upplevs inte bekväm enligt TB.

HD och SD är som två tummar i samma röv, rörande överens.
Senast redigerad av develi 2021-01-17 kl. 18:28.
Citera
2021-01-17, 18:28
Medlem
Citat:
Hon är säkert en plågad kvinna med tanke på den partnern. Vem som helst hade kommit till skada mentalt.

Det nämns postpartumdepression men om det är en fastställd diagnos vet jag inte, men vore väl troligt. Speciellt som suicidal.
Hur hon då kan ligga hemma med Stefan Nightingale som vårdare begriper jag dock inte.
Han beskriver henne som nästintill i ett katatont tillstånd. Där han sätter henne i trappan sägs hon återfinnas vid hemkomst.

Hur som haver.
Tyvärr tenderar dock bedragna kvinnor att vräka all skuld på kvinnan vid otrohet och det är där H har ett förunderligt beteende.
Hon förlåter exakt allt.

Från att överväga att mörda sitt barn, att hon är så förstående att han var otrogen för hon var ju sjuk - till det störda beteende hon uppvisar när han till och med är misstänkt för mord.

Samtidigt är hon vass som en reptil, passivt aggressiv. Det går inte härleda skevt beteende till varken depressioner el utmattningstillstånd.

Hon är helt arbetsför igen. Tar tag i tillvaron, ställer krav och har full koll på SD. Kräver än det ena och det andra om hur han ska redogöra sina förehavanden, att hon ska ha insyn i digital media.
Begär skilsmässa, flyttar (till en strategiskt märkligt belägen plats om man vill undvika sitt hatobjekt). Personligen tror jag hon dels demonstrerar passivt, att hon sitter som en fysisk barriär, och dels för att ha kontroll.

.... Och så är hon då tillbaka i ruta A efter LWs död. Värnande om kärnfamiljen, nöjd och belåten med SD. Lite förlorade catcher återtas från mordoffret så är det bra igen.
Om nu bara rättsväsendet kunde sluta störa tomtebobarnen som försöker ordna en fin tillvaro under stubben som det var tänkt från 1997.

Fetade: Det är just så som passivt aggressiv som jag har föreställt mig HD sen början på detta elände. Vem skulle annars stå ut med sånt som hon har tvingats (?) göra?

För allmän kännedom i tråden om passivt agggressiv personlighetsstörning. Hade själv en svägerska som hade den störningen. Att gnissla tänder istf att uttrycka sin åsikt var inget ovanligt. Förhala och förstöra. Ska inte försöka diagnosticera HD som det, men läs ändå detta:

https://www.greelane.com/sv/science-tech-math/samh%C3%A4llsvetenskap/passive-aggressive-personality-disorder-4173103/
Senast redigerad av zilvereko 2021-01-17 kl. 19:01.
Citera
2021-01-17, 18:35
Medlem
Citat:

Hur som haver.
Hon förlåter exakt allt.

.... Och så är hon då tillbaka i ruta A efter LWs död. Värnande om kärnfamiljen, nöjd och belåten med SD. Lite förlorade catchar så är det bra igen.

.

Sant, redan i förhör 3-6, då hon konfronteras av den kvinnliga polisen angående hur S behandlat både Lena och Hanna, tar hon inte dessa avslöjanden på ett bra sätt. Istället vänder hon ilskan mot förhörsledarna, plötsligt är hon helt omedgörlig, strejkande, och uppvisar passivt aggressivt beteende. Hon minns selektivt, och bemöter inga svåra utmanande frågor och brännpunkter där hon skulle kunna hjälpa till och bidra.

Känns som att hon blir förnärmad av att en annan kvinna försöker förmå henne att inse vilket skithål Stefan är. Sedan är hon väl förbannad över att dessutom vara häktad misstänker jag. Hon verkar gå rakt in i trotsåldern, när hennes familjs hemligheter hotar bli publika. Rätt mycket intima delar i deras familjehistoria luftas. Jag tolkar henne som förolämpad, polisens vädjande till hennes förnuft, biter inget alls. Tror det är en reaktion att skydda sitt eget ansikte och anseende, hennes egna reaktioner på makens beteende ifrågasätts rätt kraftigt. Ska inte säga att de dumgör henne, men de konfronterar och står frågande till hennes reaktioner. Hon tål inte det. Tolererar inte det av främlingar. Känns inte som att konfrontation var rätt väg att gå m henne, snarare den empatiska, skulle de prövat, lätt att säga i efterhand, när man har facit.

Barnamord är väl inte helt ovanliga vid förlossningsproblematik, åtminstone att önska bort barnet. Däremot att SD direkt är på och ska göra slag i saken...Käre nån vilken bokstavstrogen idiot. Han gillar väl familicide-idén, så han kan börja om med L, som ska flytta in och ersätta den odugliga hustrun. Skalet. Inte säkert att någon i denna triad var hyfsat normal.

Två kvinnor, som båda vill ha en osedvanligt rubbad person, som är helt egofixerad. Sedan att vilja separera och flytta in på makens älskarinnas gård ger inte heller några höga normalitets-score. De verkar alla ha problem med gränsdragningar. Men det ryktas bero på praktiska skäl.

Tomtebolyckan är ett riktigt skådespel, efter innehållet i den fupen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in