Citat:
Igår ställde jag en juridisk och kronologisk fråga, jag upprepar den.
För det är en fråga kring om HD ljuger.
Vad menar hon med svaret ang att hon beskrev blodigt sex för TB i början på juli?
Dvs om häktningsförhandling, att hon fått veta det via SDs advokat.
Han släpptes väl den 8 juni och då hade väl inte LWs blod+4 ens aktualiserats?
Har inte koll på tider när saker skedde men reagerade på att det lät weird.
Dvs fattade inte svaret relaterat till Fu-sekress, och vad hon skulle få ta del av via hans advokat.
Se fetat.
För det är en fråga kring om HD ljuger.
Vad menar hon med svaret ang att hon beskrev blodigt sex för TB i början på juli?
Dvs om häktningsförhandling, att hon fått veta det via SDs advokat.
Han släpptes väl den 8 juni och då hade väl inte LWs blod+4 ens aktualiserats?
Har inte koll på tider när saker skedde men reagerade på att det lät weird.
Dvs fattade inte svaret relaterat till Fu-sekress, och vad hon skulle få ta del av via hans advokat.
Se fetat.
FL: Okej. Vad var det hon berätta då? Om det med blodet?
MT: Eeh hon berätta att dom hade ganska våldsamt sex. Eeh, det var det bästa sex Stefan
nånsin hade haft. Dom hade sex ofta, dom hade det jämt. Och det var även om jag var
hemma. Och det var överallt, och på alla tänkbara konstiga platser och vinklar och vrår. Eeh,
och att oftast blev det så att hon blödde, för att det var så, gymnastiskt eller var hon uttryckte
det...Eeh, mmh.
FL: ... Ha. Eeh, men det här samtalet, är det nått som .. som ni har fört på telefon eller?
MT: Nehej. Jag var hemma hos henne.
FL: Du var hemma hos henne.
MT:Mmh.
FL: Aah.
MT: Satt i henne soffa i över en timme.
FL:Mmh.
MT: Två timmar kanske till och med.
FL: Mmh. Vad säger Stefan om det här då? Ja vad sa han då? Jag antar att ni har pratat om
det efteråt?
MT: Ja. Eeh, alltså det här var ju ett chocktillfälle för mig när .. när jag avbröt Lena och sa jag vill inte veta mer om era! sexliv nu. Jag vet att ni har haft det, mer än så behöver inte jag veta.
Eeh, och det är klart att jag vid nått tillfälle har frågat Stefan om det är det bästa sexet han har
haft och sen har jag stoppat och sagt jag vill inte veta.
MT: För då kommer vi aldrig mer kunna ha sex. Så.
FL: Mmh. Men vad är anledningen till att du berättar det här för Therese Boman.
MT: Därför att Therese är väldigt angelägen, hon vill veta allt vad vi vet och vad som händer
och ... väldigt, alltså bryr sig och frågar vad har dom hittat, vad är det dom bygger saker på,
vad gör dom eeh alltså såhär.
Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat. Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna. Eeh aah. Så jag, jag har återberättat.
MT: Eeh hon berätta att dom hade ganska våldsamt sex. Eeh, det var det bästa sex Stefan
nånsin hade haft. Dom hade sex ofta, dom hade det jämt. Och det var även om jag var
hemma. Och det var överallt, och på alla tänkbara konstiga platser och vinklar och vrår. Eeh,
och att oftast blev det så att hon blödde, för att det var så, gymnastiskt eller var hon uttryckte
det...Eeh, mmh.
FL: ... Ha. Eeh, men det här samtalet, är det nått som .. som ni har fört på telefon eller?
MT: Nehej. Jag var hemma hos henne.
FL: Du var hemma hos henne.
MT:Mmh.
FL: Aah.
MT: Satt i henne soffa i över en timme.
MT: Två timmar kanske till och med.
FL: Mmh. Vad säger Stefan om det här då? Ja vad sa han då? Jag antar att ni har pratat om
det efteråt?
MT: Ja. Eeh, alltså det här var ju ett chocktillfälle för mig när .. när jag avbröt Lena och sa jag vill inte veta mer om era! sexliv nu. Jag vet att ni har haft det, mer än så behöver inte jag veta.
Eeh, och det är klart att jag vid nått tillfälle har frågat Stefan om det är det bästa sexet han har
haft och sen har jag stoppat och sagt jag vill inte veta.
MT: För då kommer vi aldrig mer kunna ha sex. Så.
FL: Mmh. Men vad är anledningen till att du berättar det här för Therese Boman.
MT: Därför att Therese är väldigt angelägen, hon vill veta allt vad vi vet och vad som händer
och ... väldigt, alltså bryr sig och frågar vad har dom hittat, vad är det dom bygger saker på,
vad gör dom eeh alltså såhär.
Och jag berättar så sakligt det jag kan, vad jag har fått reda på via Stefans advokat. Stefan har själv inte kanske berättat så mycket men Stefans advokat, jag har fått läst häktningsförhandlingarna. Eeh aah. Så jag, jag har återberättat.
Jag kan inte svara på vilka handlingar som är offentliga/icke offentliga, så skippar den frågan.
Jag tänker att SD redan tidigt gått ut till personer och berättat om blodförekomst i hans hem. När var det KN fick veta den historien t ex?
SD vet naturligtvis att han kommit hem efter dådet och kan ha blodat ner. Han vill förekomma. När han blir förhörd tar han (om jag inte missat något) själv upp det här med blodet innan PS nämner att de har fått positiva reaktioner på blod. Förhörsledarna nappar direkt för att han själv ska berätta vidare om var och varför. När de sedan går vidare handlar det inte om att delge allt, utan de tar bit för bit och vill ha SD svar först.
Från minnet upptäcktes väl blodet på tvättmaskinen 21/6- 18 först och då efter att SD pratat om alla ställen som man kunde finna blod på. Man har ju kollat huset med förreagensen, som visar positivt på diverse som visade sig senare inte vara Lenas blod.
Jag misstänker att SD berättat om vad som togs upp på häktningsförhandlingen, men det låter osannolikt att HD ska ha fått läsa något sådant. SD har ju hela tiden varit misstänkt. Inte heller har försvarsadvokaten berättat om vad som stod där om inte det uttryckligen sagts att det är ok, tänker jag.
HD känns spänd när hon får frågan varför T*herese fått den här informationen. Jag upplever det som att hon blir nervös och spär på med diverse, som sedan inte låter riktigt trovärdigt. Precis som T*herese upplever HD onaturlig när hon berättar om blodet, känns svaret i förhöret. Inte frågade T*herese om det fanns blod i huset, utan det var något som HD tryckte på henne.