2021-01-24, 16:04
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Vilket haveri! Men bra i alla fall att han försöker bättra sig angående sitt bruk av ord med ”funkofobisk” karaktär.

Denna tweet är guld. Han skyller på sin uppväxt.

Henrik Johansson @mrhenko123 30m
Replying to @mrhenko123 and @AnnyBerglin
Vem jag skulle ha kallat psyksjuk det vet jag inte. Cissi Wallin kanske? Isf står jag för det till 110%.

Sist men inte minst. Jag vet att jag slängt mig med funkofobiska uttryck. Det sitter i sen min uppväxt. Men jag försöker bättra mig.

Han kallar ofta folk han blir osams med för psykfall.
Senast redigerad av basistensbas 2021-01-24 kl. 16:16.
Citera
2021-01-24, 16:27
Medlem
moralhoras avatar
Det värsta är väl att Henrik påpekar på att hans uttalanden måste tas i kontext, vilket såklart är en bra poäng om inte hela hans argumentation mot Kyeyune och Allard bygger på att han dragit något ur kontext.

Spelar kontext bara roll i Henriks fall?
Citera
2021-01-24, 16:44
Medlem
Ska bli intressant att se vad som sker med nyheter idag.. och alla bruråttor som delat artikeln på twitter osv med rubriken " Läs denna viktiga artickel"
En artikel där allt är lyft ur sitt sammanhang.
Jag gillade både chang, malkom, och markus.
Men nu , nej nu har dem inte mycket till övers i min bok.

Att de drar upp malkoms ekonomi är elakt , absolut. Men helt rättfärdigat. Sitter man och maler o maler om att folk parasiterar på olika grupper, man måste göra rätt för sig, bidra till maskinen osv. De kan va en stormpunkt att ha. Men kanske inte när du själv går på soss... för då bidrar du inte ett jävla jota.

Att sedan sitta med massa nassar, skämta om att myra ska få en rakning över halsen från kind till kind. Dvs skära halssen av , Då tycker jag att de inte är något fel med att Henko "bloodhunden" Johannson Gräver i personen.

Jag gillar Haveristerna.. Jag gillar även Markus allard, Aron flam , Henrik Jönnson osv.
Haveristerna behövs. Klandervärda människor, som profeterar på svenska staten genom att sälja på vissa halmgubbar ( Rungs, Linnea claueson, osv) De måste granskas. Rent ut sagt Patetiskt av chang o co, som suttit med en jävla stalker, att nu sätta sig på någon form av moralisk häst när en av de egna fått sig en tjänga... Rent av barnsligt

" Vi jobbar med en dömd pedofil, Men nu när en av våra våldsvurmande kompisar blir kallad autist, DÅ ERE KRIG!! " , väx upp.. Nyheter idag , från och med nu är de stämplat som en jävla skräp blaska i min mening. Men vafan vet jag...
Citera
2021-01-24, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
https://twitter.com/AnnyBerglin/stat...40348211339266

"... Hur du skapade ett fejkkonto ..."

Tror du det är något Henko vanligtvis gör? En fantastisk historia om den store antirasisten som sitter och näthatar dagarna i ända med tusen fejkkonton och sprider skit omkring sig i så fall. Men jag undrar nog om det inte finns en större story bakom den? Vart får han domar och sånt ifrån? Det känns lite som missbruk att använda den sortens tjänster till privata personförföljelser.
Citera
2021-01-24, 17:32
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Men jag undrar nog om det inte finns en större story bakom den? Vart får han domar och sånt ifrån? Det känns lite som missbruk att använda den sortens tjänster till privata personförföljelser.

I Sverige så har vi offentlighetsprincipen. Det är inte svårt att gräva fram domar, speciellt om man vet vart någon är hemmahörande, så det är inget konstigt. Lite obehagligt dock att sitta och gräva på det sättet bara för att man har en konflikt med någon kanske.
Citera
2021-01-24, 17:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
I Sverige så har vi offentlighetsprincipen. Det är inte svårt att gräva fram domar, speciellt om man vet vart någon är hemmahörande, så det är inget konstigt. Lite obehagligt dock att sitta och gräva på det sättet bara för att man har en konflikt med någon kanske.

Tidigare i tråden:

Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Sen har vi den lilla detaljen att Henko blev kränkt av att jag sökte på honom i sin polare Martin Fredrikssons databas Acta Publica som jag hade tillgång till, och därför fick mig avstängd från den.
.
Citera
2021-01-24, 17:57
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stavrogin
Kan ingen bevandrad i det engelska språket skicka ett brev till Patreon (som ju stänger av åtminstone hatespeech när det kommer från höger). I brevet kan du ta upp 1) Olaga hot, 2) Vålduppmaningar 3) De flerfaldiga funkofobiska utsagorna 4) allt annat skit de framfört.

Stäng poddens inkomstkällor så slocknar den snabbt.
Cancel culture. ”Det är ok när vi gör det.”
Citera
2021-01-24, 18:00
Medlem
Hallhyttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Henrik "Henkan" Johansson ja. Ett praktexempel på vad inavel leder till. Nåja, mer on topic. Givetvis får herr. Johansson "tokspel" när en journalist seriöst granskar allt grovt dravel och påhopp som denne man vräkt ur sig i skydd av att det skulle vara någon slags satir. (...)
Verkligen seriöst att som journalist skriva ett gigantiskt hit piece, där man utelämnar att man har en bakgrund med den man ”granskar”, plus är kompis med caset.
Citera
2021-01-24, 18:13
Avslutad
Henko väljer nu Damage Control genom att gå på nästa kvinna ur sitt förflutna i Myras tråd
https://twitter.com/Myrannosaurus/status/1353383037954875392
Citat:
Hörru
@mrhenko123
din permakränktad snöflinga, jag sa inte ett ord om ert "problematiska språkbruk". Jag kritiserade beslutet att använda folks privatekonomi, sjukdomshistoria och att de ansökt om god man som slagträ emot dem. Det är en helt annan nivå än att kalla dem horungar.

Henkos replik ang funkofobi och uthängning
https://twitter.com/mrhenko123/status/1353388484854226945
Citat:
Är vi verkligen oense om det? Det tror jag inte. Men vi kan ju alltid låtsas.

Men du är också smart nog för att veta vad vi pratar om i det där avsnittet. Att du låtsas om att det skulle handla om nått förakt av folk med NPF-diagnoser eller annat klär dig inte.

Det är popcorn time!
Citera
2021-01-24, 19:04
Medlem
basistensbass avatar
Anny fick tydligen en del positiv respons på sin tidigare tweet om Henko.

https://twitter.com/AnnyBerglin/status/1353378984973758469

@AnnyBerglin 1h
Bra det känns när svensk antirasism har en typ förgrundsgestalt som är så toxic att jag får meddelande från flera kvinnor med "vad du är modig" när jag ifrågasätter honom. Fint. Nu vore det kul om lite fler snubbar blev lite mer kritiska också, kanske?

@AnnyBerglin 1h
Vi pratar om en man som hetsat mot kvinnor så de slutat skriva online. Hur han spritt ut att vissa kvinnor är "psykfall", underminerat deras hela person. Så duktig på att gaslighta och manipulera, så dålig på att ta ansvar för vad han gör.

Det här får fortsätta år efter år.
Citera
2021-01-24, 19:08
Medlem
Henko/Haveristerna har rätt mycket uppbackare på twitter också.

Finns dom som skriver att dom gillar Malcolm & Marcus men att man faktiskt måste kunna hänga ut en person som hela tiden pratar om "transferiatet" och bidragsberoende människor samtidigt som den personen själv knappt betalar någon skatt.
Citera
2021-01-24, 19:18
Medlem
Spott & spes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det värsta är väl att Henrik påpekar på att hans uttalanden måste tas i kontext, vilket såklart är en bra poäng om inte hela hans argumentation mot Kyeyune och Allard bygger på att han dragit något ur kontext.

Spelar kontext bara roll i Henriks fall?

Det är det här jag stör mig på mest. Det här ständiga glappandet med av och på- knappen mellan satir och ambitionen av någon slags seriös, granskande journalism. Default läge på den här rökrutecoola “asså, det är okej när VI gör det” - mentaliteten, för att i nästa stund göra ett stort jävla nummer av att någon annan gjort precis samma sak? Sanslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in