2021-01-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Hela mitt inlägg var skrivet till honom som individ och en uppmaning till honom att lyfta blicken mot omvärlden. Att det finns andra kvinnor som kanske är bättre skaffade att bedöma honom som partner. Att inte Svenska kvinnor har tolkningsföreträde (sitter på rätten) vad gäller hans värde. Alla som läser det inser det. Du med.

Men, som vanligt så tolkar du inlägg utifrån din egna lilla värld i din egna lilla autismgrop.
”Bättre skaffade” att bedöma?
Problemet här är attdu formulerar fig helt vettlöst.

Du borde ha skrivit att han kan värderas annorlunda på andra platser/ kontexter/ samhällen.

Inte att kvinnor inte ska ha denna rättighet.
Citera
2021-01-23, 18:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
”Bättre skaffade” att bedöma?
Problemet här är attdu formulerar fig helt vettlöst.

Du borde ha skrivit att han kan värderas annorlunda på andra platser/ kontexter/ samhällen.

Inte att kvinnor inte ska ha denna rättighet.

Ja, det ger jag dig. Jag borde varit tydligare.
Citera
2021-01-23, 19:01
Bannlyst
Citat:
1. Och för kvinnor ivärlden så kan det kosta deras liv eller all trygghetskänsla i sin framtid.

Fatta att ditt trams om att alla kvinnor kan få knulla när de vill, är grav okunskap.
De flesta kvinnor ivärlden kan inte ens välja när, om eller med vem.

Vidare, jag jämför inga offer med varandra. Jag jämför DITT beteende och önskan om att få ”sätta på” människor som inte vill, med en pedofils.
Varför ska svensk lag tycka din önskan om att få utnyttja andra för att du vill ”känna hur det känns” är mervärd än en pedofils önskan om exakt detsamma?

Sexköpslagen, samtyckeslagen och alla sexbrottslagar förbjuder just detta. Beteenden av att påtvinga andra icke önskvärd sexualitet eller intimitet.
Kan du utveckla varför kvinnor inte kan göra det? Säg mig en kvinna som någonsin gått i sin ungdom utan förhållande eller sex...

"Som inte vill". Uppenbarligen vill hon ju när jag betalat för den tjänst hon erbjuder...

I övrigt skiter jag i sexköpslagen. Dessutom är samtyckeslagen helt vrickad som i det närmast kräver ett skriftligt jävla avtal innan sex. Finns inget sådant avtal och en kvinna sedan anmäler mannen för våldtäkt trots att hon inte sa emot och uppenbart var med på det, så dömer domstolen till våldtäkt. Allt för att det ska se bättre ut i brottsstatistiken.
Citera
2021-01-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Kan du utveckla varför kvinnor inte kan göra det? Säg mig en kvinna som någonsin gått i sin ungdom utan förhållande eller sex...

"Som inte vill". Uppenbarligen vill hon ju när jag betalat för den tjänst hon erbjuder...

I övrigt skiter jag i sexköpslagen. Dessutom är samtyckeslagen helt vrickad som i det närmast kräver ett skriftligt jävla avtal innan sex. Finns inget sådant avtal och en kvinna sedan anmäler mannen för våldtäkt trots att hon inte sa emot och uppenbart var med på det, så dömer domstolen till våldtäkt. Allt för att det ska se bättre ut i brottsstatistiken.

Hört talad pm oskuldsnormen för kvinnor? Den gäller över stora delar av världen, i vissa så strängt att kvinnor löper risk mördas om de har sex.

När en människa vill ha sex av rätt orsak dvs pga sin sexualitet, så har hon det utan att ta betalt.
Är detta som är ”ömsesidigheten”.

Och det enda som är ”vrickat” i denna värld är att män ( som du ex) vägrar respektera kvinnor och deras sexualitet. Vare sig det nu handlar om att förhindra kvinnor ha sex efter sin egna lust och vilja, eller tvinga dem ha sex mot sin lust och/ eller vilja.

Du faller in i den senaste kategorin.
Citera
2021-01-23, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ja, det är ju inte en enda man här på Flashback som kallar kvinnor som ligger runt för "dåliga lås" och att att ingen man vill ha en kvinna som har åkt "k*kkarusell" etc. Inte en enda man här håller på med sk. slut-shaming. Utan det är enbart kvinnor. OBS! Ironi.

Flashback är inte representativt för befolkningen. Det finns studier på detta, nämligen, kvinnor står för c:a 80% av slut-shaming. På arbetet, på twitter, på instagram, på facebook.
Citera
2021-01-23, 20:31
Bannlyst
Citat:
Hört talad pm oskuldsnormen för kvinnor? Den gäller över stora delar av världen, i vissa så strängt att kvinnor löper risk mördas om de har sex.

Det är alltså en universell norm, således skapt av biologiska anledningar, vad skulle den biologiska an ledningen kunna vara, Merapi?
Citera
2021-01-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Flashback är inte representativt för befolkningen. Det finns studier på detta, nämligen, kvinnor står för c:a 80% av slut-shaming. På arbetet, på twitter, på instagram, på facebook.

Så på ett anonymt forum är kvinnor fromma som lamm och yttrar inte ett ont ord om andra kvinnor? Men det gör de alltså helt öppet och med eget namn? Det var ovanligt vågat för att vara svenskt. Har du källor på ditt påstående?
Citera
2021-01-23, 21:10
Bannlyst
Citat:

När en människa vill ha sex av rätt orsak dvs pga sin sexualitet, så har hon det utan att ta betalt.
Är detta som är ”ömsesidigheten”.

Och det enda som är ”vrickat” i denna värld är att män ( som du ex) vägrar respektera kvinnor och deras sexualitet. Vare sig det nu handlar om att förhindra kvinnor ha sex efter sin egna lust och vilja, eller tvinga dem ha sex mot sin lust och/ eller vilja.

Du faller in i den senaste kategorin.
Men herregud. Hur många tjejer i sverige tror du är inlåsta i sina rum och blir mördade om de blir påkomna med att ha sex? Visst förekommer det heder bland vissa invandrargrupper, men dessa tjejer är väldigt få. Bland etniska svenska tjejer är den så gott som 0 %. Det är typ max 10 % av MENA-tjejerna som har det på det här sättet. Det finns ingen utbredd oskuldsnorm i samhället eller bland tjejer. En vanlig tjej i Sverige har haft en eller flera förhållanden (och sex förövrigt) vid yngre 20 årsåldern. Hur många män i yngre 20 årsåldern kan skryta med att ha haft ett eller flera förhållanden eller sex mer än en gång?

Är det du som bestämmer när sex är sex? Hur ska man tolka ömsesidighet? Är det inte ömsesidighet att man gör upp om en transaktion för en tjänst? Är inte sex helt enkelt att man doppar skorpan i brödlådan? Märk väl att jag inte förespråkar våldtäkt, sexköp av barn, oaktsam våldtäkt (att man i god tro köper en kvinna som är ett uppenbart offer för hallickar och människohandel). Dagens incel-generation har accepterat sin plats precis som en bonde visste att han aldrig skulle kunna vara adlig under medeltiden. Ömsesidighet utan betalning är något som är reserverat för en handfull män ute i samhället medan ömsesidighet med betalning är något som är det enda alternativet för den stora minoriteten yngre män. Det är ni vänsterliberala feminister som skapat den här ordningen, och sedan gråter du över att män blir torskar?

Vad jag vet så har jag aldrig tvingat någon tjej att ha sex med mig eller inte respekterat kvinnor att ha rätt till deras sexualitet. Jävlar vad du förvränger.
Senast redigerad av tunnelgatan 2021-01-23 kl. 21:19.
Citera
2021-01-23, 21:15
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
God kväll,

Problemet tog vid redan under 60-talet och har sedan dess multiplicerats, likt en cancer som sakta tar över kroppen, så har feminismen tagit över samhället, med resultat av att dagens generation inte längre är förmögna att skapa relationer och skaffa familj. Jag är idag själv 27 år, men redan under unga år insåg jag hur samhällets normer gjort det omöjligt för män att kunna lita på kvinnor. De allra bästa av män är idag singlar, och föredrar att ha det så. Män är idag inte intresserade av långvariga relationer, då riskerna med att skaffa en fru vida överstiger fördelarna.

Det första problemet vi ser idag är hur kvinnorna uppmuntras --av sina föräldrar, i skolan, och ute i samhället-- till att göra karriär. De skall studera, bli tävlingsinriktade, och sedan konkurrera med männen på arbetsmarknaden. En man kan givetvis inte älska en kvinna som han måste tävla med, och behöver ständigt hålla ena ögat öppet. Vaksam och orolig över vad kvinnan kan tänkas komma upp med för hyss. Istället för att förenas och gå samman, är de ute och tävlar med varandra på jobbet. Eftersom män är bättre på detta, tvingas de in i ett spel där kvinnorna ständigt fuskar. Orättvist spel skapar givetvis aversion gentemot kvinnorna. En arbetande kvinna är en lös kvinna, mannen kan omöjligt veta vilka relationer kvinnan har med andra män och till chefen på jobbet.

Kvinnan måste ständigt förtrycka sin kvinnliga natur om hon skall ut på arbetsmarknaden. Hon måste bli hård, tuff, aggressiv och manipulativ. Detta går helt emot hennes roll som moder och hemmafru. Konsekvensen av detta är att män tappar suget på att gå ut och jobba, eftersom alla platser ute i samhället är invaderade av kvinnor. Han tyr sig istället till porr, TV-spel och stannar i hemmet där han får vara ifred. Han håller kvinnor på avstånd, så att han skall slippa ha en motståndare i sitt eget hem, där han behöver få vila ut och återhämta sig.

En man kan inte känna kärlek för en kvinna som ständigt vill hävda sig och tävla mot honom. Kvinnornas intåg på arbetsmarknaden har gjort att kärlekslivet i västvärlden helt dött ut. Jag som kvinna har försökt att träffa män flertalet gånger, men finner ständigt att män är skadade av tidigare relationer, och inte längre kan lita på kvinnor. De är bittra och nedbrutna och frågar mig jämt om mitt arbete. Det finns överhuvud taget inte något annat som de vill diskutera med mig, annat än hur det går med min karriär. Tyvärr är många män idag lika vilseledda som kvinnor och förväntar sig att kvinnan skall vara tävlingsinriktad och satsa på sin självständighet.

Jag ser i dagsläget inte hur jag skall lyckas forma en meningsfull relation till en man som det ser ut idag. Istället ser jag massvis av vackra, kompetenta och duktiga män som är ensamstående, singlar eller separerade. Fantastiska män som mer än något annat förtjänar ett kärleksfullt hem och en familj, men som genom psykologisk krigföring och negativa erfarenheter väljer att avsäga sig detta.

Dessa hinder är stora och förödande, och jag funderar på vad vi kan göra för att skapa någon typ av förändring. Män tillåts inte längre vara män, och kvinnor har lurats till att agera som män sedan barnsben. Vilka åtgärder behöver tas för att vända denna subversiva utveckling, och hur har ni löst dessa så kallade "utmaningar" i era personliga liv? Vilka ytterligare hinder för familjebildande ser ni i er vardag?

Vänligen

Kort och gott måste vi få till en kompetent högerregering. Men problemet är dessvärre inte så litet, vi är med i EU där man också har lagar, värderingar och uppfattningar om vilken väg västvärlden ska ta. Dvs åt det liberala hållet.

Så det blir svårt att göra stora förändringar här på hemmaplan, men att lindra symptomen går nog med ett regeringsskifte mot det konservativa.
Citera
2021-01-23, 21:20
Bannlyst
Citat:
Så på ett anonymt forum är kvinnor fromma som lamm och yttrar inte ett ont ord om andra kvinnor? Men det gör de alltså helt öppet och med eget namn? Det var ovanligt vågat för att vara svenskt. Har du källor på ditt påstående?

Detta forum består till en överväldigad majoritet av män, de kvinnor som är här är ofta feminister och hänger i feministforumet. Thats about it. Givetvis kommer det således vara en överväldigad majoritet män som snackar om "horor" då, särskilt med tanke på forumets naturliga karaktär.

Källorna finns bara du googlar. Testa "women slut shame the most", "gender statistics on slut shaming", "twitter slut shaming men or women?" etc etc.

Studier på studier på studier visar om och om igen att det är kvinnor som slutshamar kvinnor, detta på grund av biologiska anledningar då kvinnor förlorar på när andra kvinnor enkelt öppnar benen för andra män, då kvinnor instinktivt vet att sex är deras starkaste vapen för att få resurser av mannen. En kvinna som istället ger bort sex enkelt blir således en fiende för resterande kvinnor.

Väldigt intressant, faktiskt.
Citera
2021-01-23, 21:22
Medlem
shevitas avatar
Citat:

Nej, snarare så att FB består av mestadels män, där de får ventilera lite av sina tankar de bär på djupt inombords eftersom samhället tagit ifrån dem rätten att göra det offentligt. Säger du vad du tycker på arbetsplatsen, politiken, privat osv.. ja då åker ut illa kvickt.

Samhället har samtidigt uppmuntrat kvinnor att göra precis det män inte får, klaga på och skuldbelägga män för allt ont i deras liv, och de får ryggdunkar av både kvinnor och mesar till "män". Så du förstår att kvinnor inte behöver vara så anonyma och aktiva här på FB, de har ju rätt att säga vad de vill utan negativa konsekvenser.

Frågot på det?
Citera
2021-01-23, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Nej, snarare så att FB består av mestadels män, där de får ventilera lite av sina tankar de bär på djupt inombords eftersom samhället tagit ifrån dem rätten att göra det offentligt. Säger du vad du tycker på arbetsplatsen, politiken, privat osv.. ja då åker ut illa kvickt.

Samhället har samtidigt uppmuntrat kvinnor att göra precis det män inte får, klaga på och skuldbelägga män för allt ont i deras liv, och de får ryggdunkar av både kvinnor och mesar till "män". Så du förstår att kvinnor inte behöver vara så anonyma och aktiva här på FB, de har ju rätt att säga vad de vill utan negativa konsekvenser.

Frågot på det?

Väldigt bra inlägg, det är ju ganska uppenbart, att en person inte kan göra kopplingarna är för mig helt ofattbart, låg intelligens helt klart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in