Citat:
Ursprungligen postat av
slö
gäller även män och pojkar.
Vilket?
Citat:
precis som idag mao.
Nja 'idag' får ju i alla fall kvinnor äga och ärva med mera. Kvinnor är ju inte lika fattiga 'idag' som de var 'förr'. Kvinnor är tillåtna att studera på högre lärosäten och till och med utbilda sig till stridspiloter från och med -80 nångång.
Citat:
män och kvinnor lägger värde i utsende, iafall utifrån hypergamy och hypogamy (om vi nu inte pratar indiska kastystemet utan det oberverbara fenomenet, utseende är dock en viktigare variable för män, statistiskt ungefär dubbelt (dvs 100% mer avgörande)
Ja precis.
Citat:
mm, fast där finns en skillnad mellan människor och djur,
Såklart, har inte påstått något annat.
Citat:
om du inte var idiologiskt besatt kunde du läsa tex vad darwin kom fram till, och vad vetenskapen nått konsensus kring under de 150år som gått sen han dog.
Du har ett otroligt behov av att klistra på mig egenskaper/åsikter jag inte har. Börjar bli tröttsamt och lite pinsamt.
Citat:
Ja, att potentialen, hos den partnern som inte har en hög investering i samband med fortplantning, att akumelera mer resurser än "han" själv behöver och dela dem är enkel att observera , både hos människor och många andra arter,
Ja precis.
Citat:
när du tröttnar på den postmodernistiska och självuplevda sanningen.....
Du har i princip hållit med mig om allt. Men jag är postmodernistisk och lider av någon slags inbillad sanning?
Citat:
Japp, men även där skiljer vi oss från andra djur, hanar av vår art sammarbetar även för att akumelera resurser (så vi kan imponera och få fitta), utöver att de gör det på egen hand.
Ja människans (kvinnor och mäns) goda samarbetsförmåga står verkligen ut i jämförelse med de andra djuren.
Citat:
jo, saknar kvinnan av arten homo sapiens sapiens kapacitet eller vilja/förmåga överlag för att skaffa och dela extra resurser till familj och barn så får man jobba på det man har, märkligt nog även om man objektivt är rik som ett troll och redan besitter mer resurser än man kan använda på flera livstider. det finns ju naturligtvis förklaringar även på det (som inte är femenistiska eller postmodernistiska).
Exakt, kraftigt förenklat: kvinnor bedöms efter utseende och män efter prestation.
Det handlar om biologi och sociala förutsättningar, har inget med feminism eller postmodernism att göra.
Citat:
Självklart gör de även ner sina systrar för att förbättra sin position.
Absolut det förekommer svartsjuka och konkurrens mellan kvinnor likväl som hos mellan män.