2021-01-23, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag förstår hur du menar.

Min poäng är att varken industripolitik eller abortfrågan kommer att definiera Trumps eftermäle. Samtidigt inser jag att dessa frågor engagerar många och därmed färgar deras omdöme om honom. Åtminstone abortfrågan motiverar möjligen att benämna Trump som 'reaktionär' i sammanhanget. Det är inte oproblematiskt, men ok.

Men återigen, det är Trumps ställningstagande för det amerikanska folkets självbestämmande som jag tror han blir ihågkommen för. Samtidigt måste jag erkänna att mitt instämmande i denna form av "högerpopulism" påverkar min förmodan.
Nej, Det som gör störst intryck på oss med ett IQ över 130 är hur ointelligent han var.
Citera
2021-01-23, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Trump har ett sätt att uttrycka sig som är lätt att missförstå

Det var väldigt vänligt sagt om trumps sätt att utrycka sig.

Citat:
Jag minns när Trump 2017 sa:
"You look at what's happening in Germany, you look at what's happening last night in Sweden. Sweden, who would believe this. Sweden!"
Media i Sverige förfasade sig. Kalle Bildts kommentar var "Nu har han väl rökt på".

Det tog mig mindre än 10 sekunder att söka fram vad Trump syftade på. Det var ett program som sänts kvällen innan på FoxNews som handlade om Sverige. Bl.a. intervjuades ett par svenska poliser om brottslighet kopplad till invandring.

Här är BBCs reaktion på Trumps uttalande.
[url]https://www.bbc.com/news/world-us-canada-39020962[/url

Inte så märkligt med reaktioner, hans jobb är att vara klar och tydlig. Han kan ju inte exempelvis ge en order att "nu skall vi attackera österöver"

Citat:
Frågan är:
– Var det Trump som orsakade missförståndet genom att utelämna så mycket om vad han talade om?
eller...

Detta är, enligt min mening, trumps teknik, inget misstag

Citat:
– Var det media som orsakade missförståndet genom att inte ens försöka ta reda på vad Trump talade om?

Som sagt, han måste vara tydlig. (Han har ju ett av några hundra favorituttryck "sleepy Joe")

Citat:
Vad det här förloppet typiskt?

Det vill jag nog påstå.

Senast redigerad av FORVACKSLINGSBAR 2021-01-23 kl. 18:15.
Citera
2021-01-23, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Bill Maher, värden för tv-programmet Real Time ska under fredagen i paneldebatt sagt att amerikanarna nu kommer att bli tvungna att försöka hitta någon ny att skylla sina problem när Trump nu längre inte är president.

Detta efter att en grupp människor som inte är veterligen länkande till Trump, b.l.a Antifa, ska ha slagit sönder skyltfönster i Portland, Oregon, efter det att Biden svurits in.

En av Mahers gäster ska ha sagt att man sagt till amerikanarna att det skulle ske upprorsförsök i USAs alla 50 delstater, efter upploppen den 6:e januari i Capitolium, Washington, men att det sedan aldrig ägde rum.

Maher ska efter det ha sagt att nu uppstår frågan, att nu när Trump inte längre är president, så uppstår ett problem, att man som amerikanare inte längre kan skylla allt på honom.

Han ska vidare sagt att amerikanarna nu måste titta sig i spegeln, och att man inom de närmaste 100 dagarna kommer få reda på ifall Trump verkligen var en sådan hemsk människa.
."
https://www.foxnews.com/entertainment/bill-maher-now-that-trump-is-gone-we-cant-blame-everything-on-him

Maher sk dessförinnan sagt att han är övertygad om att Trump kommer ställa upp i nästa amerikanska presidentval.
https://www.foxnews.com/entertainment/maher-insists-trump-will-run-again-mcconnell-wont-impeach-the-battle-is-over-the-war-is-just-beginni ng
Det (av mig) fetade: Vad är det för fel på Biden??? Kan man inte skylla på honom??

Jag funderar mest på vem som är den största idioten; Mahler eler du,
Citera
2021-01-23, 18:55
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nej, Det som gör störst intryck på oss med ett IQ över 130 är hur ointelligent han var.

Där tycker jag att det där med att injicera desinfektionsmedel var ett lågvattenmärke.

Jag kan inte dra mig till minnes att jag träffat någon människa som skulle kunna föreslå något sådant. Det föreslår han i en direktsänd presskonferens framför medicinsk expertis.

Det är lite unikt.

Citera
2021-01-23, 19:02
Medlem
Citat:
Där tycker jag att det där med att injicera desinfektionsmedel var ett lågvattenmärke.

Jag kan inte dra mig till minnes att jag träffat någon människa som skulle kunna föreslå något sådant. Det föreslår han i en direktsänd presskonferens framför medicinsk expertis.

Det är lite unikt.

Ja en mer okunnig president har vi inte sett i USA någonsin.

(Det säger dessutom en hel del om hans anhängare; De har knappast en högre intelligenskvot.)
Citera
2021-01-23, 19:39
Medlem
Hans oförmåga att kunna ha kontakt med några mediepersoner för att förklara sin politik för måste man minnas - som ett av hans största misstag. Ofrånkomligt dock eftersom han aldrig fördjupat sig i något alls. Han ville manipulera folk och det var det han gick in för.

Han satsade stenhårt på att få folk att inte tro på MSM alls. Och en hel del folk köpte det.

Men för att vinna fler människor till sin politik skulle han bli tvungen att lära sig något, tänka ut saker och ting, vad han ville göra och hur han ville göra det. Det var han för lat att göra. Möjligen också för korkad.

Ett annat jättestort misstag var att han inte försökte vinna röster innan valet 2020 utan höll rallyn för de redan frälsta.

Sen när han förlorade valde han inte att släppa det och ta tag i fortsättningen av sin karriär. Narcissistpsykopaten kunde inte orientera sig i verkligheten. Misstaget att bara jobba för att vinna de redan frälsta fortsatte in i en tillvaro där en militärkupp ansågs som möjlig.

Att han trodde att han skulle kunna göra en militärkupp är för att ingen stod och viskade i hans öra om att han är dödlig.
Citera
2021-01-23, 19:41
Bannlyst
Trump who? En judelakej är inte värd att minnas!
Citera
2021-01-23, 19:58
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:

En vanlig missuppfattning är att bara för att man har en hjärna så använder man även den. Om det här är vad din politiska analysförmåga förmår så pilla bakom örat och se om du hittar en på-knapp.

Trump har poängterat, spridit och levt efter den enskilt viktigaste insikten en ledare kan ha, och den enda premissen som gör en stat legitim, att staten representerar folket. Det finns ett värde i det bortom det socialt betingade hatet mot honom. Om du inte förstår vad jag talar om så svara inte.
Citera
2021-01-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
En vanlig missuppfattning är att bara för att man har en hjärna så använder man även den. Om det här är vad din politiska analysförmåga förmår så pilla bakom örat och se om du hittar en på-knapp.

Trump har poängterat, spridit och levt efter den enskilt viktigaste insikten en ledare kan ha, och den enda premissen som gör en stat legitim, att staten representerar folket. Det finns ett värde i det bortom det socialt betingade hatet mot honom. Om du inte förstår vad jag talar om så svara inte.
OK. Det du skriver gör ju inte direkt Trump intelligentare.
Citera
2021-01-23, 20:20
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Det (av mig) fetade: Vad är det för fel på Biden??? Kan man inte skylla på honom??

Jag funderar mest på vem som är den största idioten; Mahler eler du,
Tycker du jag är en idiot?
Citera
2021-01-23, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Tycker du jag är en idiot?
Jag vet inte.

Kan man inte skylla på Biden lika väl som Trump?
Citera
2021-01-23, 20:24
Medlem
namunamnams avatar
Världen kommer att minnas honom som en judeälskare av rang. Om hade han bara sagt "I add a heil to the sieg" och byggt lite gaskammare så hade kanske hundratals miljoner nu sluppit dö i Biden the Pretenders judiska krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in