Citat:
Ursprungligen postat av
tunnelgatan
1. Det kostar pengar
2. Man riskerar bli gripen, reggad, brännmärkt från arbetsmarknad och eventuellt bli påkommen av släktingar.
Kvinnor kan få ömsesidigt sex när som helst och i flesta fall hamna i en trevlig relation.
En pedofil utnyttjar ett barn under 15 år som inte ens är könsmogen. Barn som kanske är i beroendeställning och inte ens kan säga nej. Är det verkligen jämförbart med en kvinna som tar ett aktivt val, i vuxen ålder, och säljer en tjänst? Hon kan säga nej till mig vid ytterdörren om hon så vill, för den makten har hon. Du likställer alltså pedofilutsatta barn i samma offertillstånd som en fullt medveten vuxen kvinna som dessutom får hyfsat betalt för det? Är det synd om Hanna Widerstedt också som själv valde att åka till Berlin, prostituera sig, och sen komma tillbaka och tycka synd om sig själv i massmedia och angripa torskarna bara för att sälja lite böcker och göra sig själv ett namn? Widerstedt är definitionen av en trashig självdestruktiv kvinna. Men min sympati får hon aldrig.
1. Och för kvinnor ivärlden så kan det kosta deras liv eller all trygghetskänsla i sin framtid.
Fatta att ditt trams om att alla kvinnor kan få knulla när de vill, är grav okunskap.
De flesta kvinnor ivärlden kan inte ens välja när, om eller med vem.
Vidare, jag jämför inga offer med varandra. Jag jämför DITT beteende och önskan om att få ”sätta på” människor som inte vill, med en pedofils.
Varför ska svensk lag tycka din önskan om att få utnyttja andra för att du vill ”känna hur det känns” är mervärd än en pedofils önskan om exakt detsamma?
Sexköpslagen, samtyckeslagen och alla sexbrottslagar förbjuder just detta. Beteenden av att påtvinga andra icke önskvärd sexualitet eller intimitet.