2021-01-23, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och vad har, eller hade, du för skäl vara bitter?
Och vilket skäl tror du de kvinnor som du nu tänker utnyttja till att lura dig själv att du får ”intimitet”, har, eller kommer få över män som du?

Ingen har nån rätt till vare sig sex eller ”intimitet” från andra. Det är ingen rättighet utan en gåva man får av andra.

Däremot har alla rätt kräva respekten att inte utnyttjas sexuellt.
Är medveten om att de prostituerade givetvis gör det för pengarna. Så dum är jag inte. Antar att intimitet betyder olika i vår värld, men för mig spelar känslor inga roll längre. Jag tror inte på riktiga ömsesidiga känslor mellan en man och en kvinna eftersom jag inte vet hur den känslan är. Jag kommer testa på det här lite intensivt till en början och förhoppningsvis känna mig mätt och sluta ta sex på stort allvar. I värsta fall utvecklar jag ett beroende, men jag är självsäker på att jag ska kunna behärska mig så det inte går överstyr. Intimitet för mig i nuläget handlar om att känna fysisk beröring. Jag vill veta hur det är att sätta på en eller flera 10or innan jag lämnar jordelivet.

Jag håller inte med din beskrivning om att jag skulle utnyttja någon. Jag är medveten om att de flesta som säljer gör det av destruktiva anledningar. Samtidigt behöver inte självdestruktivitet per automatik innebära att kvinnan gör det emot hennes vilja. I vissa eller många fall föreligger det människohandel. Därför tänker jag undvika uppenbara kopplerifall, t.ex. rumänska eller öststatsbrudar på lukrativa adresser i storstäder. Troligen blir det någon svensk tjej där tjejen är självständig och oberoende. Jag tvingar inte någon att sälja sina tjänster till mig direkt.

Jag tror inte längre på det här ständiga tjatet som kastas mot oss incels att "sex är ingen rättighet". Visst, hade det inte funnits prostituerade överhuvudtaget så hade jag accepterat mitt öde och levt med det. Och visst, ingen kvinna ska tvingas till saker och ting eller utnyttjas. Sexköp av barn ska straffas hårt bland annat. Väldigt lätt för kvinnor att använda den devisen eftersom ni kan få knulla när som helst.
Citera
2021-01-23, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgatan
Är medveten om att de prostituerade givetvis gör det för pengarna. Så dum är jag inte. Antar att intimitet betyder olika i vår värld, men för mig spelar känslor inga roll längre. Jag tror inte på riktiga ömsesidiga känslor mellan en man och en kvinna eftersom jag inte vet hur den känslan är. Jag kommer testa på det här lite intensivt till en början och förhoppningsvis känna mig mätt och sluta ta sex på stort allvar. I värsta fall utvecklar jag ett beroende, men jag är självsäker på att jag ska kunna behärska mig så det inte går överstyr. Intimitet för mig i nuläget handlar om att känna fysisk beröring. Jag vill veta hur det är att sätta på en eller flera 10or innan jag lämnar jordelivet.

Jag håller inte med din beskrivning om att jag skulle utnyttja någon. Jag är medveten om att de flesta som säljer gör det av destruktiva anledningar. Samtidigt behöver inte självdestruktivitet per automatik innebära att kvinnan gör det emot hennes vilja. I vissa eller många fall föreligger det människohandel. Därför tänker jag undvika uppenbara kopplerifall, t.ex. rumänska eller öststatsbrudar på lukrativa adresser i storstäder. Troligen blir det någon svensk tjej där tjejen är självständig och oberoende. Jag tvingar inte någon att sälja sina tjänster till mig direkt.

Jag tror inte längre på det här ständiga tjatet som kastas mot oss incels att "sex är ingen rättighet". Visst, hade det inte funnits prostituerade överhuvudtaget så hade jag accepterat mitt öde och levt med det. Och visst, ingen kvinna ska tvingas till saker och ting eller utnyttjas. Sexköp av barn ska straffas hårt bland annat. Väldigt lätt för kvinnor att använda den devisen eftersom ni kan få knulla när som helst.

Hur exakt kan ”kvinnor knulla när som helst”?? Men inte du som kan gå ut och köpa dig sex? Och ex slipper kallas för ”hora” när du gör det?

Och sexköp av människa som säljer av ”destruktiva” skäl är självklart ett utnyttjande.

Vad med alla pedofiler där ute, ska de inte ha samma rätt som du ger dig själv att ”veta hur det är att sätta på en eller flera 10or” innan de lämnar jordelivet?
Senast redigerad av Merapi 2021-01-23 kl. 01:45.
Citera
2021-01-23, 02:12
Bannlyst
Citat:
Hur exakt kan ”kvinnor knulla när som helst”?? Men inte du som kan gå ut och köpa dig sex? Och ex slipper kallas för ”hora” när du gör det?

Och sexköp av människa som säljer av ”destruktiva” skäl är självklart ett utnyttjande.

Vad med alla pedofiler där ute, ska de inte ha samma rätt som du ger dig själv att ”veta hur det är att sätta på en eller flera 10or” innan de lämnar jordelivet?

Men lol det är ju ni kvinnor som står för en överväldigad majoritet av slut-shaming, vad är felet på dig? Självdestruktiva jävlar.
Citera
2021-01-23, 02:15
Bannlyst
Citat:
Däremot har alla rätt kräva respekten att inte utnyttjas sexuellt.

Det är kvinnans egna jävla val att ta betalt för tjänsten, har ni inget eget ansvar alls? Nu får ni fan bestämma er, är ni "starka som män och klarar er själva!!" eller inte?

Inte konstigt att ingen lyssnar på er feminister längre, det är tammefan en sjukdom.
Citera
2021-01-23, 02:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makeam
Det var ditt märkliga vis att hävda Flashback som ditt forum.
Okej, jag tror du har lite väl höga tankar om mig, men jag tar det.
Tack.
Citera
2021-01-23, 02:24
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Äh, du är alltid så jävla dramatisk.
"Vart är gräset nu när vi är på andra sidan?"
Folk kullar på där ute i stugorna än idag, oavsett ålder och kön.

https://www.netdoktor.se/sex-relationer/sex-lust/artiklar/svenskarnas-sexuella-vanor/
Källor: "Hur gör dom andra? Om sexualitet och samlevnad på 1990-talet" utgiven av Folkhälsoinstitutet år 2000. De som svarat är såna som har tid att svara på enkäter och de svarar vad de tror att Folkhälsoinstitutet eller svenskar helst vill höra.

Folk knullar mycket mindre idag än när jag var ung. De dricker heller inte alkohol, springer inte på stan, går inte ut och dansar eller träffar folk.
De går inte på bio, de snackar inte i "gäng" om allt möjligt. De leker inte ryska posten eller sanning och konka.

De tror att de är sociala om de har alla appar man ska ha.

Kan du räkna ut vart det kommer att leda?

De som tar över på gatan är inte "din framtid".
Citera
2021-01-23, 02:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Men lol det är ju ni kvinnor som står för en överväldigad majoritet av slut-shaming, vad är felet på dig? Självdestruktiva jävlar.

Ja, det är ju inte en enda man här på Flashback som kallar kvinnor som ligger runt för "dåliga lås" och att att ingen man vill ha en kvinna som har åkt "k*kkarusell" etc. Inte en enda man här håller på med sk. slut-shaming. Utan det är enbart kvinnor. OBS! Ironi.

Visst finns det flickor som håller på med slut-shaming, unga tonårsjäntor som själva inte får mannen de vill ha, men ser eftertraktade Beata få alla män hon vill ha. Men det handlar alltså inte om at Beata "ligger runt", för det gör inte Beata. Utan det handlar om avundsjuka/svartsjuka hos enstaka tonårsjäntor där de vill nedvärdera populära Beata med något de vet biter på de unga pojkarna. Vad beträffar vuxna kvinnor har jag aldrig vare sig hört/läst etc. att de håller på med slut-shaming. Vuxna män däremot... Kolla relationsdelen här, kolla feministforumdelen. Vuxna män som håller på med slut-shaming överallt. Synd och skam att vuxna män har mage att hålla på så. Som omogna/missunnsamma små tonårsjäntor. Du får nog börja tänka om. En bra man kan ta att hans dam har lekt av sig lite innan hon träffade honom. Han är självsäker och mår bra i sig själv och är trygg i sin manlighet och potens.
Senast redigerad av TomatKungen 2021-01-23 kl. 02:39.
Citera
2021-01-23, 02:51
Bannlyst
Citat:

1. Det kostar pengar

2. Man riskerar bli gripen, reggad, brännmärkt från arbetsmarknad och eventuellt bli påkommen av släktingar.

Kvinnor kan få ömsesidigt sex när som helst och i flesta fall hamna i en trevlig relation.

En pedofil utnyttjar ett barn under 15 år som inte ens är könsmogen. Barn som kanske är i beroendeställning och inte ens kan säga nej. Är det verkligen jämförbart med en kvinna som tar ett aktivt val, i vuxen ålder, och säljer en tjänst? Hon kan säga nej till mig vid ytterdörren om hon så vill, för den makten har hon. Du likställer alltså pedofilutsatta barn i samma offertillstånd som en fullt medveten vuxen kvinna som dessutom får hyfsat betalt för det? Är det synd om Hanna Widerstedt också som själv valde att åka till Berlin, prostituera sig, och sen komma tillbaka och tycka synd om sig själv i massmedia och angripa torskarna bara för att sälja lite böcker och göra sig själv ett namn? Widerstedt är definitionen av en trashig självdestruktiv kvinna. Men min sympati får hon aldrig.
Senast redigerad av tunnelgatan 2021-01-23 kl. 02:55.
Citera
2021-01-23, 03:06
Medlem
Citat:
Är det synd om Hanna Widerstedt också som själv valde att åka till Berlin, prostituera sig, och sen komma tillbaka och tycka synd om sig själv i massmedia och angripa torskarna bara för att sälja lite böcker och göra sig själv ett namn? Widerstedt är definitionen av en trashig självdestruktiv kvinna. Men min sympati får hon aldrig.
Absolut inte hon visste vad hon gjorde och det var för att hon hade inga pengar jag vet tusen andra sätt att tjäna pengar på utan att prostituera sig.

Att påstå att det är mäns fel eller liknande i hennes fall är bara dumt hon gjorde det frivilligt att hon sedan också gjorde karriär inom den branchen är också hennes beslut som jag ser det är hon bottenskrap och då är jag snäll.
Citera
2021-01-23, 03:14
Medlem
Citat:
1. Det kostar pengar

2. Man riskerar bli gripen, reggad, brännmärkt från arbetsmarknad och eventuellt bli påkommen av släktingar.

Kvinnor kan få ömsesidigt sex när som helst och i flesta fall hamna i en trevlig relation.

En pedofil utnyttjar ett barn under 15 år som inte ens är könsmogen. Barn som kanske är i beroendeställning och inte ens kan säga nej. Är det verkligen jämförbart med en kvinna som tar ett aktivt val, i vuxen ålder, och säljer en tjänst? Hon kan säga nej till mig vid ytterdörren om hon så vill, för den makten har hon. Du likställer alltså pedofilutsatta barn i samma offertillstånd som en fullt medveten vuxen kvinna som dessutom får hyfsat betalt för det? Är det synd om Hanna Widerstedt också som själv valde att åka till Berlin, prostituera sig, och sen komma tillbaka och tycka synd om sig själv i massmedia och angripa torskarna bara för att sälja lite böcker och göra sig själv ett namn? Widerstedt är definitionen av en trashig självdestruktiv kvinna. Men min sympati får hon aldrig.

Jag märker att du inte har lyssnat på intervju med Hanna. Hon målar verkligen inte upp sig själv som ett offer. Jag föreslår att du letar upp och ser inslaget från torsdagens nyhetsmorgon på SVT.
Citera
2021-01-23, 03:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Absolut inte hon visste vad hon gjorde och det var för att hon hade inga pengar jag vet tusen andra sätt att tjäna pengar på utan att prostituera sig.

Att påstå att det är mäns fel eller liknande i hennes fall är bara dumt hon gjorde det frivilligt att hon sedan också gjorde karriär inom den branchen är också hennes beslut som jag ser det är hon bottenskrap och då är jag snäll.
Det är just tack vare feminismens vanföreställningar om att alla prostituerade blir utnyttjade som självdestruktiva stroppiga, men ändå bestämda självständiga kvinnor som Widerstedt som helt plötsligt är 100 procent offer.
Citera
2021-01-23, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe

Jag märker att du inte har lyssnat på intervju med Hanna. Hon målar verkligen inte upp sig själv som ett offer. Jag föreslår att du letar upp och ser inslaget från torsdagens nyhetsmorgon på SVT.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in