2020-09-04, 23:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag menar sätta på plats så som vi tidigare talade om, att stå upp för sig själv när/om det behövs.

Ja, män hackas det på helt klart, men inte "tantiga" män utan "gubbiga" män. Jag passar på att fråga vad en mansgris är, mer specifikt...

Alla traditioner behöver inte vara bra, nej. Jag håller med dig om att traditioner kan behöva förändras. Nu behöver vi tex bryta med traditionen att trycka ned män.

Invandringen är onekligen märklig i sammanhanget.
En mansgris? En man som är en skam för sitt kön. Ser ned på kvinnor, kallar dem "luder" eller är nedlåtande, kort och gott. Tycker att han slipper göra ett ärligt handtag för att han är man. Ungefär så.
Jag är av uppfattningen att det förpliktigar att vara man. Inte för att kvinnor är sämre och att man får ha överseende med dem, utan för att det bör ställas krav även på män. Män och kvinnor ska ju komplettera varandra.
Citera
2020-09-04, 23:16
Medlem
Min livskskamrat mor till mina barn nu fru har varit Okey men, efter många års tjat om att gifta oss nått jag inte känt vara så viktigt nu har jag gjort det på enklaste möjliga sätt.
Men det har slagit tillbaks livskamraten nu fru har börjat börjat bli elak kalla mig riktigt fula saker sluta komrpromissa viker inte en tum i de mest triviala frågor som jag lätt kan släppa.
Känner sig hustrun säker på mig nu och visar sina rätta känslor för mig och tror sig kunna vinna nått?
Ekonomin hänger stort på mig nått jag lätt isåfall kan ändra på!
Varfall beträffande banktillgångarna vid mitt eventuella frånfälle huset som jag betalt har ju alltid stått på båda då vi båda levt i det kanske värt runt 7-8 miljoner idag.

- Varför blev det såhär plötsligt efter giftemålet som jag ivartfall inte trånade efter då Jag ivartfall har haft rent mjöl i påsen hela vägen.

Vad gör man bidar sin tid å skrattar åt eländet
eller skiljer sig snabbt huset kan jag släppa bjuda på direkt förtroendet minskar dag från dag?

Såsom jag anser mig själv vara en god hyffsat omtänksam människa med en stor social krets runt mig som min "nygamla hustru" ogillar att jag har kontakt med men, ändå drar nytta av själv bara bli en förlorare i det långa loppet.

Det var bättre förr helt klart livet är för kort för tjaffs som detta har hon övergångsbesvär som yttrar sig som sånt eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av Bajsolle2 2020-09-04 kl. 23:46.
Citera
2020-09-05, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Tack själv! Bra synpunkter. Det glädjer mig att du trots allt tycks ha hittat strategier som fungerar för dig. Då har du kommit en bra bit på vägen. Det gäller nog främst att försöka att inte ta allt personligt och börja leta efter fel hos sig själv. Att man gör det hänger väl ihop med att man länge bemöter den här människan, som ju inte är helt frisk, som man bemöter "normala" människor. Det kan ta väldigt lång tid innan man kommer till insikt och låter det sjunka in: det är på henne det är något slags fel, och inget du gör själv kan ställa saker och ting till rätta...
Så tack för mycket bra tips. Har mina aningar om att även min gamla donna har en del i bagaget som flyter upp till ytan ibland. En viss aversion mot män, personer med högre social och ekonomisk status, "gubbar" och åtskilligt annat.
Jag vet inte riktigt vad det är för trista erfarenheter hon har, men jag tror mest att det är bitterhet över något. Och antagligen riktigt, riktigt dåligt självförtroende. Hon tycks inte gilla sig själv heller.

Tack själv! Hoppas du får nytta av tipsen!
Jag tänker att våra ex kanske inte är sjuka eller liknande, men att de inte riktigt är med i vad samspel innebär. Låsta i sina positioner. Och om vi då vill försöka samspela med dem, så måste vi ändra på oss själva ständigt (utan att de ger oss samma motprestation) tills vi har tappat bort oss själva. Vi gör allt vi kan för att det ska bli bra, våra ex gör inte detsamma, utan är låsta i sina positioner och anser att det är andra som ska göra dem lyckliga.
Citera
2020-09-05, 16:44
Medlem
brianmolkos avatar
Vissa andra krafter har ju ändå förstört de riktiga jobben
De som fanns lite varstans i stan
Nu är det enstaka och är det fler
säljer de lump på en bakgatas bakgård

Kvinnor har till stor del också börjat förlora jobbställen
Citera
2020-09-05, 20:24
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Tack själv! Hoppas du får nytta av tipsen!
Jag tänker att våra ex kanske inte är sjuka eller liknande, men att de inte riktigt är med i vad samspel innebär. Låsta i sina positioner. Och om vi då vill försöka samspela med dem, så måste vi ändra på oss själva ständigt (utan att de ger oss samma motprestation) tills vi har tappat bort oss själva. Vi gör allt vi kan för att det ska bli bra, våra ex gör inte detsamma, utan är låsta i sina positioner och anser att det är andra som ska göra dem lyckliga.
Ja, om jag ska gissa lite tror jag att åtminstone mitt ex har sociala svårigheter på något sätt som gör att hon får antingen spela över eller sätta upp en känslokall, tuff fasad. Det är rätt mycket svart eller vitt i hennes värld. Någon sorts depression har nog också spelat in, skulle jag tro. Fy tusan.
Jag kan bara önska dig lycka till, Tomatkungen! Livet går vidare. You live and you learn.
Citera
2020-09-06, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Upplever att många fruntimmer är känslokalla och blir elakare för varje år. Problemet är att jag inte är det och då får det vara.

Det värsta är att de lite småfeta kvinnorna också blivit arroganta så vill man ha lite fett på sylen måste man gå upp några storlekar till om vi pratar kvinnor som fortfarande är ödmjuka och kan laga mat. Då pratar vi om 80+ pannor att kavla ut.
Citera
2020-09-08, 11:25
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Personligen kör jag "No simp ForEver".
Ja, inte håller jag kvinnfolk som en fågel i handflatan längre. De "kan själv" och jag håller mig bara borta så mycket det går.

Precis som de alltid önskat sig.

Jag vill inte ha med dem att göra så länge deras borderline syns.
Jag vill absolut inte försätta mig i en situation de kan utnyttja för godtyckliga attacker med lagens, i det här fallet, väldigt långa arms hjälp.

Jag vet att majoriteten kvinnor inte heller stöder de histrioniska narcissisterna, men de tog deras parti när det gällde och idag mår våra ungar sämre än nånsin. Även jämfört med alla jämförbara länder.

Metoo, var spiken i kistan.
Citera
2020-09-08, 19:28
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
En mansgris? En man som är en skam för sitt kön. Ser ned på kvinnor, kallar dem "luder" eller är nedlåtande, kort och gott.

Äh, ni karlar måste lära er att vi kvinnor kallar er för mansgrisar om ni är sexiga. Det är ju inte en slump att dom karlar som knullar mest, också är dom som oftast blir kallade mansgrisar. Om en karl inte blir kallad för något, så betyder det att han är ointressant.
Citera
2020-09-09, 00:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Ja, inte håller jag kvinnfolk som en fågel i handflatan längre. De "kan själv" och jag håller mig bara borta så mycket det går.

Precis som de alltid önskat sig.

Jag vill inte ha med dem att göra så länge deras borderline syns.
Jag vill absolut inte försätta mig i en situation de kan utnyttja för godtyckliga attacker med lagens, i det här fallet, väldigt långa arms hjälp.

Jag vet att majoriteten kvinnor inte heller stöder de histrioniska narcissisterna, men de tog deras parti när det gällde och idag mår våra ungar sämre än nånsin. Även jämfört med alla jämförbara länder.

Metoo, var spiken i kistan.

Majoriteten av alla människor som har histrionisk personlighetsstörning är kvinnor. Sägs även vara den vanligaste. Det är sannolikt att det utvecklas och blir mycket värre med tiden.
Citera
2020-09-09, 01:16
Medlem
Citat:
Majoriteten av alla människor som har histrionisk personlighetsstörning är kvinnor. Sägs även vara den vanligaste. Det är sannolikt att det utvecklas och blir mycket värre med tiden.

Så det "sägs" vara den vanligaste diagnosen bland personlighetssyndrom? Har du källa på det? Som tex. statistik på hur många som diagnostiseras med olika personlighetssyndromsdiagnoser/andra psykiatriska diagnoser?
Citera
2020-09-09, 01:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Så det "sägs" vara den vanligaste diagnosen bland personlighetssyndrom? Har du källa på det? Som tex. statistik på hur många som diagnostiseras med olika personlighetssyndromsdiagnoser/andra psykiatriska diagnoser?

Googla så får du se...
Citera
2020-09-09, 15:52
Medlem
Citat:
Googla så får du se...

Har gjort detta, men hittar inget som säger att histroniskt personlighetssyndrom är den vanligaste diagnosen inom personlighetssyndrom. Så visa gärna din källa.

Av de källor jag har så verkar det vara vanligare med EIPS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in