2021-01-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför är det svårt att förstå att HD mår bra nu? En människa som verkligen gjorde henne illa är borta ur hennes liv. Det är ganska naturligt att hon börjar må bättre nu. Det bevisar bara hur ofantligt hon måste ha lidit av Lenas beteende.

Intressant inlägg från dig som självutnämnd psykolog i tråden.

Bortser du från att det är hennes man som varit otrogen i många år? Denne man som hon borde kunnat lita på?

Må bättre nu, efter att ha läst FUP som visar alltmer hur denne "man" ljugit/bedragit skojar du?

Säger du till dina klienter att om din man blir MGM så mår du bättre?
Citera
2021-01-22, 10:32
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
HD lär aldrig lämna SD nu. Han verkar vara den enda som bryr sig om henne ur HD:s perspektiv. Det är bara att läsa i denna tråd hur majoriteten skriver om HD vilket trycker ner hennes självkänsla och självförtroende ännu mer. SD blir den enda hon kan ty sig till. Den enda som höjer henne.

Varför många här måste skriva om HD på ett nedvärderande sätt förstår inte jag. Vad har hennes liv och leverne och psykiska hälsa med mordet att göra. HD har friskrivits från alla misstankar om inblandning i mordet. Ni vill inte att man ska skriva om Lenas liv och leverne då det inte är relevant för mordet och hon är ändå mordoffret och viktimologi är viktigt. Men att skriva om HD dag in och dag ut är okej?

De tråddeltagare som älskar LW fortsätter hennes vendetta mot HD. Hon ska straffas för att hon inte lämnade WO till LW. För att hon hade mage att neka LW något som hon ville ha. För att hon kämpade för sin familj. För att hon satte upp regler för SD som påverkade LW.
Citera
2021-01-22, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
För mig är det här (fetade nedan) en nyckelmening.
Med tanke på att SD inte alls avslutade relationen, gör ju att jag misstänker vad SD säger till Hanna om Lena. Och som sagt, han hade ju lätt bara kunnat lägga upp korten på bordet och rida ut stormen tillsammans med HD om han hade haft den intentionen. Men det valde han alltså inte att göra...

A 149/519
Förhör MT

"Trots att de hade det jobbigt mynnade det ut i att Hanna och Stefan skulle försöka ta nya tag
och fortsätta tillsammans. En förutsättning för det var att Stefan avslutade relationen med
Lena. Hon nämnde aldrig hur hon skulle veta att relationen avslutats. Det var som att de gick
från att Hanna varit en misstänksam fru mot en otrogen man till att de blev ett team som
skulle klara av att värja sig mot Lena.
"

Ytterligare ett exempel på hur SD uppmanar Lena att skriva till HD.
Och här ser man hans svartsjuka också.

A 164B/604
"2017-04-22 10:53 - Lena Wessström: Jag gör mig i ordning för L-M
2017-04-22 10:53 - Lena Wessström: M följer med, på väg
2017-04-22 10:53 - Lena Wessström: Hörde av sig på förmiddagen
2017-04-22 10:54 - Lena Wessström: Jag hör som vanligt av mig under tiden
2017-04-22 10:54 - Lena Wessström: Hoppas kunna pricka några av dina öppettider
under dagen
2017-04-22 10:55 - Lena Wessström: Sannolikt inte övernattning. Men går det väldigt
bra så kanske. Meddelar. Önskar inga knuffar år det hållet tack. Bara trevlig och vaim.
Som jag vet att du kan. Och som jag älskar
2017-04-22 10:57 - Stefan Davidsson: Jag har vetat några dagar att ni skulle åka
2017-04-22 10:57 - Stefan Davidsson: Försökte få dig att säga det
2017-04-22 I 0:57 - Lena Wessström: Bra att du vet
2017-04-22 10:58 - Stefan Davidsson: Stänger strax
2017-04-22 10:58 - Lena Wessström: Det har inte varit på tal ens
2017-04-22 10:58 - Lena Wessström: Det jag sa gäller
2017-04-22 10:58 - Lena Wessström: Vi hörs under dagen
2017-04-22 I 0:58 - Stefan Davidsson: Kanske så. Men vi har vetat om det båda två
2017-04-22 10:58 -Stefan Davidsson: Hörs
2017-04-22 10:58 -Stefan Davidsson: Rt efter ditt nästa
2017-04-22 10:58 -Lena Wessström: Precis som att tg skriver offentligt att ni är ett par
om flera år?
"
//
"2017-04-22 12: 13 -Stefan Davidsson: Vore kul om du erkände för både dig och mig att
du "visste" att ni skulle åka ihop idag. Även om ni inte pratat om det.
2017-04-22 12: 13 -Stefan Davidsson: Stänger snart
"
//
"2017-04-22 12:14 -Lena Wessström: Visste inte
2017-04-22 12:14 -StefanDavidsson: Skriv kkart
2017-04-22 12:14-Lena Wessström: Läckö
2017-04-22 12: 14 -Lena Wessström: Cc frågar mig för länge sen
2017-04-22 12:14 -Lena Wessström: Hj frågade i tisdags
2017-04-22 12: 15 -Lena Wessström: Fanns inget att medge
2017-04-22 12:15 -Lena Wessström: Hej
2017-04-22 12: 15 -Stefan Davidsson: Hörs
2017-04-22 12:15-StefanDavidsson: Rt
2017-04-22 15:10-Stefan Davidsson: Öppet
2017-04-22 15: 11 -Stefan Davidsson: Vi vet ju båda att du tänker sova med M ikväll.
Men om det redan nu hänt något som gör att det inte blir så, så kan du göra enligt
följande:
2017-04-22 15:13 -Stefan Davidsson: Skriv till tg: är uppe vid lm. Får nog till det med
takpappen. Blir bra. Tack för hjälpen. Är förresten så fint här att vi sover kvar. Touren
är verkligen bra på att ta en till bortglömda pärlor.
2017-04-22 15:45 - Stefan Davidsson: Och du behöver inte säga att jag inte ska knuffa
dig år det hållet. Du VET att jag inte knuffar alls. Du VET att jag önskar dig välgång.
Gratulerar dig den dag du säkert dig ha pojkvän. Oavsett om det är M, eller någon
efterföljare. Du borde bli glad för mina tankar
"

Och jag minns när Lena skrev till någon om hur SD lurade HD. Han hade smitit ut, eller något liknande och HD frågade var han varit. Han sa att hon somnat, medan HD sa att hon inte alls sovit, utan varit vaken. Och SD hävdade bestämt att han såg att hon sov, och till sist trodde hon på honom. Snacka om att hjärntvätta någon.

Han är så sjuk!

Det är bara att hoppas att HD vaknar upp och lämnar eländet! Något bra kan inte komma ur detta förhållande. Fortsätta livet med en man som inte går att lita på (mördare eller ej) är så självdestruktivt. Dessutom inte snällt mot barnen, inget man vill föra vidare till sina döttrar!
Citera
2021-01-22, 10:41
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Varför är det svårt att förstå att HD mår bra nu? En människa som verkligen gjorde henne illa är borta ur hennes liv. Det är ganska naturligt att hon börjar må bättre nu. Det bevisar bara hur ofantligt hon måste ha lidit av Lenas beteende.

Precis! Att bli utsatt för psykisk tortyr år efter år av makens älskarinna som vägrade att ge sig. Inte ens när HD begärde skilsmässa och flyttade fick hon vara ifred för LW. Elak bitch-pastor utan empati.
Citera
2021-01-22, 10:42
Avslutad
Det handlar inte om att älska LW, SD eller HD.
Det handlar om att någon har tagit sig rätten att Döda en människa.
Vart är moralen?
Det är ingen "gömma nyckel" lek.
Jag anser att paret Davudsson är lika skyldiga till att mordet inte klarats upp.
Det är tragiskt hur många som drabbats iom detta mord.
Det är inget tv-spel där man kan få extra liv, eller blinkstjärna för odödlighet.
En människa har dödats av någon/några.
De skyldiga får leva med det, de oskyldiga får leva med det.
Bojkotta geocach. Fknns det någon utövare som kan fortsätta med glädje? Utan att tänka på vad som föranledde mordet på en 3-barns mamma?
Citera
2021-01-22, 10:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När jag försökte tänka ut vem som kunde tänkas hata LW så var det hennes namn som dök upp först i mitt huvud också.
Hon är märklig, hoppas hon är granskad och avförd. Hur känner UW inför att han gifte sig med henne?!
Jag funderade på UW och Lenas "syster", barnens gudmor.
Inledde UW ett förhållande med henne? Det känns så konstigt tycker jag.
Kan hon ha velat ha bort Lena, för att ta över Lenas liv?
Citera
2021-01-22, 10:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Precis! Att bli utsatt för psykisk tortyr år efter år av makens älskarinna som vägrade att ge sig. Inte ens när HD begärde skilsmässa och flyttade fick hon vara ifred för LW. Elak bitch-pastor utan empati.

Och varför lämnar inte SD Lena?
Citera
2021-01-22, 11:19
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon är märklig, hoppas hon är granskad och avförd. Hur känner UW inför att han gifte sig med henne?!
Jag funderade på UW och Lenas "syster", barnens gudmor.
Inledde UW ett förhållande med henne? Det känns så konstigt tycker jag.
Kan hon ha velat ha bort Lena, för att ta över Lenas liv?

I så fall tror jag mer på att hon ville skydda barnen W. Om hon såg att de mådde dåligt p.g.a. LW. Hon har väl sagt att hon fick vara en buffert mellan LW och barnen? Hon var arg på LW för att hon bara satt med mobilen och dissade alla på As födelsedagsfest. Och för att LW vägrade stanna och kolla på mello, trots att alla barnen bad henne om det. Vad var det som var viktigare än barnen den gången? HW tyckte att LW verkade bekymrad. Var det för att SD skulle åka till USA med HD? Och hon funderade på hur hon skulle kunna stoppa det? Var det därför hon hämtade hem logg-remsan för att ha i beredskap om det skulle behövas?
Citera
2021-01-22, 11:20
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och varför lämnar inte SD Lena?

För att han är en idiot?
Citera
2021-01-22, 11:25
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

Lägg ner är du snäll, Är det någon som har utsatt HD för psykisk terror så är det SD. Han kunde ha avslutat förhållandet med LW och koncentrerat sej på HD. LW reagerade precis som förväntat av en person som slösat 6 år på en ljugande SD och kom till slut fram till att förhållandet är exakt som SD ett luftslott en hägring.
Citera
2021-01-22, 11:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Lägg ner är du snäll, Är det någon som har utsatt HD för psykisk terror så är det SD. Han kunde ha avslutat förhållandet med LW och koncentrerat sej på HD. LW reagerade precis som förväntat av en person som slösat 6 år på en ljugande SD och kom till slut fram till att förhållandet är exakt som SD ett luftslott en hägring.

Det är ingen ursäkt för att ge sig på HD. Det var inte hennes fel.
Citera
2021-01-22, 11:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
För att han är en idiot?

Hur menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto