Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Man kan också konstatera att en försvarlig del av de som stödjer Trump uttrycker sig extremt nedlåtande om människor som inte har västeuropeisk bakgrund. Det går från subtil rasism ända upp till att man ska dra fram gaskammaren igen...
Man kan konstatera att en försvarlig del av de som "hatar Trump" uttrycker sig extremt nedlåtande om människor som
har västeuropeisk bakgrund.
Desvärre går dessa sopor också, i samlad fårskock, från ord till handling (till skillnad från "rasisterna") och systematiserar raserandet (förstöra statyer, förbjuda böcker och "fel" tankar, propagera om de vitas flertusenåriga "förtryck" av alla andra), baktalar och fryser ut sina meningsmotståndare, och sågar av den gren de sitter på (släpper in "flyktingar" i sådana skaror att ekonomierna raseras).
Kortsiktiga, osjälvständiga och ständigt jagandes "godhetspoäng" är egenskaper hos de som rashatar sig själv.
Då bygger jag hellre ett land tillsammans med de rasister som
hatar andra än de som
hatar sig själv (och mig och min familj)...
Trump vågade basera en politik på sunt förnuft istället för på insamlandet av godhetspoäng ("Virtue signaling" och identitetspolitik)!
Det är klart att alla självhatare hatar den som stör möjligheterna att hata sig själv och allt som har med "vithet" att göra. Trump fick vara den symbolen i 4 år. Men lugn, de som vill hata kommer att hitta nya offer. Det är ett "sug" som inte går över bara för att en president blivit bortröstad...