2021-01-21, 20:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Bjuder jag på, pussåkjam darlin.

Att sen Trump-anhängarna tillhör de allra mest outbildade och felstavande (se ovan) hoppas jag dock inte är det som gör att media hatar Trump. Även om man är outbildad och arbetslös så har man rätt att få finnas.
Citera
2021-01-21, 20:51
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Det är enkelt att vara populist, alla som inte tycker som en själv är NPC:er, hjärntvättade av media .

Jag tycker media för det mesta suger och är uppenbart vinklad i många frågor inkl Trump och jag tycker insikten till trots att Trump är dum i huvudet.

För att bidra till tråden med lite konkreta punkter:

* Att bygga en mur mot Mexiko. Vilket jävla tramsprojekt, en stege och man är över. Mexiko har inte heller betalat för muren, det har amerikanska skattebetalare gjort.
* En drös med svammel om Corona, bland annat desinfektionskommentaren
* Jag uppfattar honom som en grav narcissist och patologisk lögnare. Denna uppfattning har formats från klipp som Trumpfans själva länkar. Inte ifrån mainstream-media.

Jag vet inte varför alla Trumpanhängare tror att alla andra är hjärntvättade av media. Är det så jävla svårt att förstå att det finns folk som inte tycker om verken Trump eller media? Aldrig sett på maken så många halmgubbar som när Trumpfans analyserar meningsmotståndare.
Perfekt sammanfattning.
Håller med om allt och lägger till att han svamlar generellt och att han verkar väldigt oinsatt och okunnig.
Citera
2021-01-21, 20:51
Bannlyst
Och ni 2 visar exakt varför vita män i allt större utsträckning blir radikalare, Trump var med all största sannolikhet det sista hoppet om "en demokratisk lösning". Nästa steg är att anamma det MSM/vänstern kallat alla vita de senaste 100 åren. Det vill säga dödsknarkarnazister/vitmaktmiljö/högerextremister.

Trump väljare/MAGA folk är numera "white supremacy" enligt Joe Biden, målstolparna har flyttats fram.

Jag vill tacka er 2 och resten av vänstersmutset på flashback för att ni alena hjälper fler vita män vakna upp ur sin sömn än vad vi någonsin kunnat göra själva. Trump och 4 år av nedmontering av tilltro till MSM gjorde sitt men ni 2 visar öppet ert hat mot vita så det blir nästan omöjligt att inte förstå att det inte handlar om höger/vänster utan om alla vs vita [/quote]

Den här värdegrundsdriten kanske håller till -29 som Bard brukar säga.

Då är det Day1
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-01-21 kl. 20:56.
Citera
2021-01-21, 20:52
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Se där! Nästan varje inlägg av denna karaktär är i sig en mycket bra förklaring till varför Trump har alla anständigar institutioner och media, kändisar och upplysta personer emot sig.
Spänn inte vagnen framför hästen, är du snäll.
Citera
2021-01-21, 20:55
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Har du glömt att CNN/MSNBC/Atlantic och Washington Post gick ut några dagar efter valet -16 och bad om förlåt hur dom hanterat Trump?

Dom körde helsidor Dude. Men det höll ej så länge.

Håller med Pinnpelle. I grund och botten är varje val i valfritt västerlandskt land ett val att sänka den vita mannen.

Vi är lika jagade som random jude -33 i Bayern.

Svårt att sia hur det går. Men jag tror att vi vita män har 40 procent chans att överleva. Då på 100 års sikt.

Skulle ni vänsterfeminister slash hatliberaler vinna detta så har vi ingen civilisation kvar nästa århundrade. När vi är borta kommer ni förgöra varandra på under 24 timmar.

Skulle du kunna länka en av ursäkterna? Jag minns ursäkter men inte den sort du tänker på
Citera
2021-01-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Spänn inte vagnen framför hästen, är du snäll.

Det är inte alls fel ända. Det jag hävdar är att det räcker med att läsa hur majoriteten av de som försvarar Trump i denna tråd uttrycker sig, för att förstå varför Trump och hans rörelse är så farligt för det fria västerländska samhället.

Glasklart. Har aldrig varit tydligare.
Citera
2021-01-21, 20:59
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Jo Voltaire som kanske är mest känd för det han inte sa, "I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it" (engelska författarinnan Evelyn Beatrice Hall).

Han är mindre känd för en del av det som han verkligen sa, extremt grova och rasistiska uttalanden om snart sagt alla folkgrupper som inte är västeuropeiska. Nu levde han för 300 år sedan så jag skulle inte använda mig av hans stöd i någon tolkning av nutiden. Till hans försvar kan sägas att de flesta faktiskt hade sådana åsikter för 300 år sedan. Tack och lov är det bara några enstaka idag, som du till exempel.
Här har du några till framstående män som har varnat oss:

"The Jews belong to a dark and repulsive force. One knows how numerous this clique is, how they stick together and what power they exercise through their unions. They are a nation of rascals and deceivers." - Cicero (106 BC – 43 BC)

"They [Jews] regard the rest of mankind with all the hatred of enemies" - Tacitus (100)

"The Jews are the master robbers of the modern age; they are the carrion birds of humanity... The evils of the Jews do not stem from individuals but from the fundamental nature of this people" - Napoleon Bonaparte (1806)

"[The Jewish nation] dares spread an irreconcilable hatred against all nations; it revolts against all its masters. Always superstitious, always avid of the well-being enjoyed by others, always barbarous, crawling in misfortune, and insolent in prosperity. ... They are, simply, the biggest scoundrels who have ever dirtied the face of the earth." - Voltaire (1756)

"Judaism is the evil conscience of our modern civilization" - Richard Wagner (1850)

"The day will come when all nations amidst which the Jews are dwelling will have to raise the question of their wholesale expulsion, a question which will be one of life or death, good health or chronic disease, peaceful existence or perpetual social fever." - Franz Liszt (1860 - 1880)

"But the Jews are so hardened that they listen to nothing; though overcome by testimonies they yield not an inch. It is a pernicious race, oppressing all men by their usury and rapine. If they give a prince or magistrate a thousand florins, they extort twenty thousand from the subjects in payment. We must ever keep on guard against them." - Martin Luther (1848)

"From the days of Spartacus-Weishaupt to those of Karl Marx, and down to Trotsky (Russia), Bela Kun (Hungary), Rosa Luxemburg (Germany), and Emma Goldman (United States), this world-wide revolutionary conspiracy for the overthrow of civilization and for the reconstitution of society on the basis of arrested development, of envious malevolence, and impossible equality, has been steadily growing. It played, as a modern writer, Mrs. Webster has ably shown, a definite recognizable part in the tragedy of the French Revolution. It has been the mainspring of every subversive movement during the Nineteenth Century; and now at last this band of extraordinary personalities from the underworlds of the great cities of Europe and America have gripped the Russian people by the hair of their heads and have become practically the undisputed masters of the enormous empire. There is no need to exaggerate the part played in the creating of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution by these international and for the most part atheistic Jews. It is certainly the very great one; it probably outweighs all others. With the notable exception of Lenin, the majority of the leading figures are Jews." - Winston Churchill (1920)

"The function of the so-called liberal Press was to dig the grave for the German people and REICH. No mention need be made of the lying Marxist Press. To them the spreading of falsehood is as much a vital necessity as the mouse is to a cat. Their sole task is to break the national backbone of the people, thus preparing the nation to become the slaves of international finance and its masters, the Jews." - Adolf Hitler (1925)

"The Jews are irreligious, atheistic, immoral bunch of bastards." - Richard Nixon (1971)

Massmedias hat mot Trump genereras av just detta folk. Deras hat är vad PK-kärringarna kanaliserar.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-01-21 kl. 21:03.
Citera
2021-01-21, 21:01
Medlem
Citat:
Det är inte alls fel ända. Det jag hävdar är att det räcker med att läsa hur majoriteten av de som försvarar Trump i denna tråd uttrycker sig, för att förstå varför Trump och hans rörelse är så farligt för det fria västerländska samhället.

Glasklart. Har aldrig varit tydligare.

Sant. Konservatism, kärnfamiljen, liten stat, kristendomen. Det är läskiga och farliga grejer det.
Citera
2021-01-21, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Han påstår saker utan bevis eller kunna styrka det och bara säger alla vet att det är så

Tex valfusk där han misslyckades få rättegång i typ 60 tillfällen pga total avsaknad av bevis

Han sa t.om. typ ett år i förväg om han förlorar ska han skylla på valfusk, han sa redan 2016 om han föelorar är det riggat
Det är så efterblivet

Han citerar konspirationsteorier och när man frågar om han själv tror på dem säger han att han inte vet men att det bara är en retweet

Han pratar som om han pratar till en dagisklass
Det är ganska smart iom att en stor del av USA:s befolkning är låq iq hög medicinerad paranoid ocg inte kan relatera till vanliga politiker slm använder stora ord men tyvker det är bra med någon som kör lite standup och gnäller på invandrare

Han kan inte diskutera eller föra fram en konkret poäng, han kan inte försvara något han gjort utan att direkt byta ämnr och sägs MEN KOLÖA PÅ DEMOKRATERNA DEM.GÖR ÄNNU VÄRRE GREJER

snubben tilltalar bara edterblivna jövlar som er, vi med iaf tresiffrigt iq stör oss som fan på hans low class resonemang och stil

Du och en massa andra förstår ju uppenbart inte hans sätt att kommunicera.
Nu lyssnade jag precis på den här Podcasten
, vid 57 min
börjar de prata lite om Donald Trump och hans sätt att använda sig av sociala medier på ett extremt skickligt sätt- de nämner honom som en som verkligen lyckats förstå hur sociala medier fungerar osv.
Citera
2021-01-21, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Sant. Konservatism, kärnfamiljen, liten stat, kristendomen. Det är läskiga och farliga grejer det.

Om man citerar Adolf Hitler och kallar honom en framstående man som varnade oss för judar, ja där har du nog ditt svar.

De fyra sakerna du räknar upp är inte läskiga eller farliga på något sätt. Det farliga är när man inte accepterar de som inte hör till just dessa fyra.

Jag kan dessutom meddela att jag själv råkar stå precis i mitten av
- Konservatism
- Kärnfamiljen
- Liten stat
- Kristendom
Om det nu är av intresse för någon....
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2021-01-21 kl. 21:08.
Citera
2021-01-21, 21:05
Avslutad
Jag kan hålla med om att medier vinklar och väljer ut det som passar, jag har till exempel inte sett någon dela videon som vita huset la ut nyligen på youtube. Där han var konsekvent och tog avstånd till våldet och gav ett rätt seriöst intryck. Utan några försök till att vinna billiga politiska poäng eller snacka skit om motståndarna.

Men, jag har ändå svårt för honom, det handlar för mig inte så mycket om det politiska. Tycker karln bara verkar vara osympatisk och jag föredrar ledare med en mer seriös framtoning. Och inte bara ibland via Vita husets Youtube-konto.

Jag har ju sett oklippta valdebatter och annat så det handlar inte bara om att jag har fått "fel" bild. Han har även rent politiskt gjort vissa bra saker, men jag gillar bara inte hans typ. Osvsett om de är vänster eller höger egentligen.

Jag gillar bara inte den typen av hetsiga politiker som ofta kastar skit och halmgubbar på varandra. Så vänstern har i högsta grad problem med... Jag har inga som helst problem att kritisera dom med!

I mina ögon är det inte bara en sida som är ansvarig till hur polariserat det blivit, inte bara i USA utan även här med. Men jag kan inte se att Trump tillför mycket gällande det klimat som JAG föredrar. Jag tycker även Hillary Clinton gav ett sjukt osympatiskt intryck.

Jag tillhör inte dom som väljer mellan två muppar till politiker. Eller väljer att blunda för våld från en viss sida. Eller som tycker det är okej att en sida gapar och skriker och slänger ur sig den ena lögnen efter den andra.

Jag har likväl inget bra intryck av Trump, om han så började predika vänsterpolitik skulle jag inte ändra mig om han är som samma person annars. Vissa verkar ju nästan automatiskt gilla alla som röstar "rätt", för mig räcker inte det.

Men jag ger inte heller mycket för medierna som ignorerar när han tar konsekvent mot våld som i nämnda videon, i ett läge där det kanske hade lugnat lite. Alla dessa val mellan saker jag ogillar...

Tillägg: Så detta var inte mycket konkret. Men jag tror inte hans buffliga stil har bidragit till att bli mer omntyckt bland hans motståndare. Tillägg 2: Hans sämsta sidor ger även mer klick i media.
Senast redigerad av sjelvefan 2021-01-21 kl. 21:10.
Citera
2021-01-21, 21:08
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:
Man kan också konstatera att en försvarlig del av de som stödjer Trump uttrycker sig extremt nedlåtande om människor som inte har västeuropeisk bakgrund. Det går från subtil rasism ända upp till att man ska dra fram gaskammaren igen...

Man kan konstatera att en försvarlig del av de som "hatar Trump" uttrycker sig extremt nedlåtande om människor som har västeuropeisk bakgrund.

Desvärre går dessa sopor också, i samlad fårskock, från ord till handling (till skillnad från "rasisterna") och systematiserar raserandet (förstöra statyer, förbjuda böcker och "fel" tankar, propagera om de vitas flertusenåriga "förtryck" av alla andra), baktalar och fryser ut sina meningsmotståndare, och sågar av den gren de sitter på (släpper in "flyktingar" i sådana skaror att ekonomierna raseras).

Kortsiktiga, osjälvständiga och ständigt jagandes "godhetspoäng" är egenskaper hos de som rashatar sig själv.

Då bygger jag hellre ett land tillsammans med de rasister som hatar andra än de som hatar sig själv (och mig och min familj)...

Trump vågade basera en politik på sunt förnuft istället för på insamlandet av godhetspoäng ("Virtue signaling" och identitetspolitik)!

Det är klart att alla självhatare hatar den som stör möjligheterna att hata sig själv och allt som har med "vithet" att göra. Trump fick vara den symbolen i 4 år. Men lugn, de som vill hata kommer att hitta nya offer. Det är ett "sug" som inte går över bara för att en president blivit bortröstad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in