2021-01-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Räcker med lögnerna och korruptionen så har du svaret.

Vilka lögner? Vilken korrumption?
Citera
2021-01-21, 18:02
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag talar inte ens om Trump din idiot. Var såg du Trump nämnas i mitt inlägg? Hur är det med läsförståelsen. Ni marxister är helt rabiata och ser fan Trump överallt. Finns t om ett namn för det - Trump derangement syndrome. Vad jag talade om var marxister och vänsterblivna i allmänhet. Tror du ni är bättre än Trump? Inte det minsta. Demokraterna visar sig nu vara det största hotet mot den Amerikanska demokratin och yttrandefriheten i landet historia. Censur, censur, censur. Cancel culture och ännu mer censur. Patetiskt.
Tråden handlar om Trump. Så jag trodde ditt inlägg var relaterat till trådens ämne.

Du skriver "Hur är det med läsförståelsen"?
Kan du peka på var i min text det framstår som att jag är "marxist" och eller vänstersympatisör?
För inte klagar du på andras läsförståelse om du sitter och hittar på saker. Det vore ju jävligt pinsamt.
Senast redigerad av DikT 2021-01-21 kl. 18:12.
Citera
2021-01-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
En lämplig respons till MAGAsektens konstanta whataboutisar är:
Var god besvara frågan först,därefter kan vi besvara din frågeställning.
Ifall fler här kan följa denna regel så ska ni se att diskussioner faktiskt kommer att leda i någon riktning och inte bara i cirklar

vh

Well, TS verkar ha försvunnit så kanske ämnet är dött.

Det är alt-högerns syfte att diskussioner ska bara gå runt i cirklar, sans din utmärkt postade YouTube video.
Citera
2021-01-21, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza

Det är alt-högerns syfte att diskussioner ska bara gå runt i cirklar, sans din utmärkt postade YouTube video.

Stämmer bra. Först etablerar de en sned spelplan sen förväntar de sig att alla andra ska diskutera kring saker som inte är objektiva sanningar.
Citera
2021-01-21, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Jag talar inte ens om Trump din idiot. Var såg du Trump nämnas i mitt inlägg? Hur är det med läsförståelsen. Ni marxister är helt rabiata och ser fan Trump överallt. Finns t om ett namn för det - Trump derangement syndrome. Vad jag talade om var marxister och vänsterblivna i allmänhet. Tror du ni är bättre än Trump? Inte det minsta. Demokraterna visar sig nu vara det största hotet mot den Amerikanska demokratin och yttrandefriheten i landet historia. Censur, censur, censur. Cancel culture och ännu mer censur. Patetiskt.

Jag tycker faktiskt om såna här fake outrage-inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Min uppfattning.
Biden supporters förväntar sig en kritisk granskning av Joe biden. Och att de håller honom till svars om han ljuger.

Trump supporters verkar uppfatta sig själva som offer. Och att varje kritiska fråga av den store ledaren, får dem att ta det personligt.

Det finns en dissonans hos biden supporters som jag inte ser hos Trump supporters.

Minns ni killen som stod utanför Trumps sjukhus i somras och skrek att han är villig att dö för Donald trump. Och att han tänker angripa massmedia om de ger sig på Donald Trump

Den sortens sektmentalitet är livsfarlig.

Sekten anti-trump är ju lika livsfarlig.
Bidens identitetspolitiska väljare ser sig som offer. Hela deras väljarbas är byggt på det nu.
Biden granskas inte ens av media.

Va lite mer objektiv är du snäll.
Citera
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza

Alla som inte var/är mobboffer vet att exemplet i början av videon är helt uppåt väggarna. Att garva lite och berätta att brudar låter en göra vad man vill för att man är känd är inget som normalfuntade går igång på.
Citera
2021-01-21, 18:12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Det handlar i huvudsak om den politik Trump ville föra. För att motarbeta honom politiskt och så mycket som möjligt misstänkliggöra alla till höger gick man till stenhårt propagandistiskt personangrepp. Det fanns gott om personliga brister his Trump man kunde utnyttja till det.

Vilket fungerat mycket bra. De som motsätter sig olika former av högerpolitik eller riktigt liberal ekonomisk politik är mycket välordnade, inflytelserika, har brett stöd i media och vet hur man man kan misstänkliggöra det man ogillar genom att man skaffat sig en ställning där man kan definiera moral och ont och gott.

Edit. När det gäller högern i USA som gillar Trump gäller givetvis inte ovanstående, utan där finns andra faktorer, men givetvis lika politiska.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2021-01-21 kl. 18:34.
Citera
2021-01-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
De har avskytt honom sedan han deklarerade att han ställde upp som presidentkandidat. Sen har det bara fortsatt. Anledningen till detta är att han rubbar NPC:ernas cirklar. En katt bland hermelinerna. När han sedan blev presidentkandidat, efter att han fullkomligt krossat Jeb Bush, började en stor del av den högerorienterade politiska och massmediala eliten hata honom. När han sedan krossade även Hillary, övergick det till ett rabiat hat. De ville ha hämnd.

En massmedial extremistisk kampanj drog igång, fylld av diverse fake news om allt från Ryssland till att han skulle fuska i golf. Sedan blev det diverse anonyma kvinnor som anklagade honom för våldtäkter - de klev dock aldrig fram i offentligheten och har inte gjort så. Kanske var de bara påhittade.
Det gled vidare och ledde till en i det närmaste hundraprocentigt negativ rapportering. Det kunde handla om att han var för tjock. för orange, hade konstigt hår, höll i vattenflaskan på fel sätt, ett stavfel i ett av många hundratusen tweets, fantastiska sagor om narkotikamissbruk, någon bild på honom och Epstein och så vidare och så vidare.

De som drabbades värst var de som faktiskt tror att allt som skrivs i tidningar bara måste vara sant. "Det stod ju så", kan de säga med förnumstig blick. En hel del med svagt psyke hade svårt att värja sig mot dessa ständiga attacker. "Ingen rök utan eld", är ett uttryck du kan söka på i detta forum. Dessa svagsinta människor hävdar detta med emfas.

En stor del av befolkningen klarar inte av att tänka självständigt. Det blir problematiskt, plågsamt och svårt att inte tycka som auktoriteterna på TV. Denna typ har sällan känt sig duktig på någonting, men nu kunde de äntligen få känna att de passade in. Att de åtminstone TYCKTE rätt.

Titta på en av de mest frekventa inom TDS-kulten - KLyban. Han inbillar sig verkligen att han skriver något vettigt när han från en dag till en annan kan byta åsikt enbart för att CNN säger åt honom att så göra. Det finns många som är som han.

Gradvis började ett alltmer rabiat hat växa inom dessa kärringar. De kunde äntligen projicera sin inre ångest och sitt stora självhat på någonting externt. Något de faktiskt fick uppskattning för att hata. De samlades i diverse grupper på nätet och ältade allt de fått isig itutat under dagen. Trump gick för långsamt nerför en trappa. Trump hostade på fel sätt. Han log konstigt. Han sade något som kunde tolkas på ett illvilligt sätt. Sedan ägnade de kvällarna åt att skriva av sig sin ångest.

Denna ångestbefrielse upplevdes som oändligt förlösande för dem. De slapp känna sig värdelösa och ensamma. De hade äntligen hittat hem.

Nu börjar denna hypnos/hjärntvätt långsamt släppa. De börjar må dåligt igen. En del klarar inte av att släppa detta och kommer troligtvis älta på i något år eller två, innan de hittar något annat att kanalisera sitt självförakt på. Jag tror det blir "vita män" som nu ska ta smällen. Eller SD, här i Sverige. Eller kvinnor. Eller avgaser. Eller... Och så vidare i all oändlighet.

Fruktansvärt bra beskrivet och psykologiserat!
Citera
2021-01-21, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Alla som inte var/är mobboffer vet att exemplet i början av videon är helt uppåt väggarna. Att garva lite och berätta att brudar låter en göra vad man vill för att man är känd är inget som normalfuntade går igång på.

Inte när det resulterar i 26 anmälningar om sexuella övergrepp, samt ett pågående våldtäktsmål.
8 av dessa kvinnor har framträtt med namn och bild.
Ytterligare en kvinna medger att Trump bara kysste henne utan att fråga om lov(stormy daniels)
Då finns det skäl till att misstänka att Karln kanske talar sanning.

Min uppfattning om donald trump är att han talade sanning när han sa

"I’m automatically attracted to beautiful women — I just start kissing them, it’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait"
Citera
2021-01-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det här med att han knappt kan formulera en mening har spelat in hos många. Hans svammel är ju ren rappakalja. Det är stundtals helt obegripligt och det faktum att det finns anhängare som påstår att Trump är världens bästa talare får en att bli helt paff.

Ja men att vara den mest hatade mannen sedan Hitler för det känns något överdrivet
Citera
2021-01-21, 18:16
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Inte när det resulterar i 26 anmälningar om sexuella övergrepp, samt ett pågående våldtäktsmål.
Då finns det skäl till att misstänka att Karln kanske talar sanning.

Min uppfattning om donald trump är att han talade sanning när han sa

"I’m automatically attracted to beautiful women — I just start kissing them, it’s like a magnet. Just kiss. I don’t even wait"

Bufflig, ja. Kriminell, nej. Ta ett kvällsjob på en nattklubb på stureplan och du kommer se och höra 1000 x värre saker, varje kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in