2021-01-21, 17:06
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Förklaringen är enkel. Trump blev republikanernas kandidat genom att mer eller mindre mobba ut motståndarna. Demokraterna var rädda att han skulle göra samma sak mot Clinton, så de satte igång en aggressiv motkampanj som sen fick eget liv. Svensk media och etablissemang hängde på utan reflektion.

Bara en sån grej som att Trump skulle vara homofob och rasist visar ju hur fjantigt det blev. Som en del av NYC:s nöjesliv hade han ju offentligt både hängt med och stöttat homosexuella och svarta i decennier.
Citera
2021-01-21, 17:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det omedelbara svaret på TS fråga är att den politik som Trumpen representerar, isolationism, stängda gränser, tullar aldrig för något gott med sig i det långa loppet. Det lägger en våt filt över allt vad ekonomisk utveckling heter vilket gör alla fattiga på längre sikt.

Detta räcker mer än väl för att arbeta för att bli av med Trump.

Men den verkliga orsaken är troligtvis mer grundläggande än bara ekonomin: Trumps framtoning och argumentation från Dag1 att invandrare är några sorts monstruösa våldtäktsmän som närmar sig i horder, att Washington bebos av korrupta politiker och styrs av media, big tech och ett globalistiskt nätverk. Detta är klassisk hatretorik som hämtad från upptakten till Tredje riket, och som sen kulminerade i stormningen av Kongressen den 6/1 i år. Det är krafter som om de får härja fritt riskerar att förstöra det USA vi har idag.
Citera
2021-01-21, 17:07
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Trump och Trumpkampanjen skickade in 4 st anmãlningar. Resten kommer från frivilligorganisationer grundat på 6000 vittnesmål.

Jag skriver också på luren just nu.

Att säga "han är dum" håller liksom inte.

https://ballotpedia.org/Ballotpedia%27s_2020_Election_Help_Desk:_Tracking_ election_disputes,_lawsuits,_and_recounts#All_post -election_lawsuits

Här kan du räkna alla som kommer från Trump. Och siffran angående vittnesmål ändras varje gång jag ser den! Det har varit 200, 1000, 6000 och 20000 tror jag. Var får du din siffra från?
Citera
2021-01-21, 17:12
Medlem
CyberIngmars avatar
Det är "förbjudet" att tala negativt om den fria pressen. Han gick all in och kritiserade msm. Han verkar inte heller vara den mest diplomatiska personen. Driver mobbning på sociala medier, i intervjuer och tal. Han framstår som den efterblivna hyenan från lejonkungen.
Citera
2021-01-21, 17:13
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
https://youtu.be/gtT4UwW_5oY

Jag litar på Leslie Stahls ord.
Varenda stavelse.
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag förlitar mig på veteran journalisten Leslie Stahl som träffade Donald 2 veckor innan han blev president.

När kamerorna släcktes så sa han till henne
"vet du varför jag kallar er för enemy of the people och fake news?
Så att ingen av mina följare kommer lita på er när ni skriver kritiska artiklar om mig."
Du vet att Leslie Stahl är judinna va? Hon är insyltad med agendajudarna i Council on Foreign Relations, däribland George Soros. Att basera sin världsbild på en judes ord är bland det dummaste man kan göra i den här världen. Otaliga är de historiska personer som varnat oss för dem.
Senast redigerad av PK-befriad 2021-01-21 kl. 17:18.
Citera
2021-01-21, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det är som att säga att en som är misstänkt för brott ska åtalas utan bevis. "Det behövs inga bevis, ser du inte att han är kriminell och skyldig!?"

Ja jo....jag hade ju nu för all del önskat att Florida State Police hade väntat på Palm Beach international igår och precis 12.01 P.M. satt handbojor på gangstern.

Utlämnad till NY på begäran av SDNY.

Så nog kommer bevisen upp i dagen så småningom, var så säker.

Förr i tiden hängde man folk för högförraderi.
Citera
2021-01-21, 17:16
Medlem
Suecotes avatar
Han var ingen woke globalist och han kunde inte mutas. Det senare var nog den stora stötestenen för Djupa Staten. Trump har egna pengar, tog inte ens ut presidentlön. Alla andra presidenter har kunnat köpas att driva vissa agendor, Trump drev sin politik och träskmonstren kunde bara titta på.
Citera
2021-01-21, 17:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Att basera sin världsbild på en judes ord är bland det dummaste man kan göra i den här världen. Otaliga är de historiska personer som varnat oss för dem.

Ja, det finns en hel bunt. Det gemensamma är att de hade höga positioner i den tyska statsledningen på 1930-talet och halva 1940-talet. Hur det gick vet vi. Och hur det gick för dem.
Citera
2021-01-21, 17:22
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja, det finns en hel bunt. Det gemensamma är att de hade höga positioner i den tyska statsledningen på 1930-talet och halva 1940-talet. Hur det gick vet vi. Och hur det gick för dem.
Nej du historien sträcker sig mycket längre tillbaka än så. Så här skrev Voltaire år 1756:

"[The Jewish nation] dares spread an irreconcilable hatred against all nations; it revolts against all its masters. Always superstitious, always avid of the well-being enjoyed by others, always barbarous, crawling in misfortune, and insolent in prosperity. ... They are, simply, the biggest scoundrels who have ever dirtied the face of the earth." - Voltaire
https://en.wikiquote.org/wiki/Talk:Voltaire
Citera
2021-01-21, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Det är "förbjudet" att tala negativt om den fria pressen. Han gick all in och kritiserade msm. Han verkar inte heller vara den mest diplomatiska personen. Driver mobbning på sociala medier, i intervjuer och tal. Han framstår som den efterblivna hyenan från lejonkungen.

Menar du som Joe Biden som kallar folk för tjockisar? Den mobbningen kanske är ok? Vem fan bryr sig om Trump, eller Biden för den delen, är lite elaka? Sen när blev alla känsliga som kvinnor?
Citera
2021-01-21, 17:24
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Riktigt dåligt argument. Känns som att Jordan Peterson är en motsats till Trump.
Peterson är vältalig, rationell, logisk och respektfull.
Trump kan knappt formulera en mening och han är känslomässig, irrationell och raljerande/otrevlig mot alla som inte tycker som han.

Om det bara var så att "Trump sa som det var" skulle han säkert bli ogillad i vissa kretsar, men inte hatad. Men han stannar inte där utan kommer med upprepade lögner och trakasserar sedan alla som ifrågasätter detta.
Det här med att han knappt kan formulera en mening har spelat in hos många. Hans svammel är ju ren rappakalja. Det är stundtals helt obegripligt och det faktum att det finns anhängare som påstår att Trump är världens bästa talare får en att bli helt paff.
Citera
2021-01-21, 17:24
Medlem
Trump framstod ju som en djupt osympatisk gammal herre redan när han installerades. Han ljög frisk om storleken på publiken vid sin installation och hånade och förnedrade allt och alla i pinsamma försök att framställa sig i bättre dager. Alltså ingen bra start i vita huset om man vill bli respekterad och förtjäna bra godkännandebetyg. Så redan där förstod man vartåt det lutade och att Trump skulle bli en svag och instabil president.
Fast just hatet som ju är en tärande negativ egenskap som fördunklar omdömet är nog i dagsläget mer förknippat med Trump själv, hans retorik och hans mest fanatiska följare, inte hans politiska motståndare.

Men som man sår får man ju skörda och Trump åkte därför ut med huvudet före. Så rent konkret var det Trump själv som fixade till sitt dåliga rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in