2021-01-21, 17:42
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Snälla någon. Trumps kampanj ville belysa att Bidéns kampanj är starkt emot fracking. Det är sant. Ingen är intresserad av era hårklyverier.

Det är förövrigt intressant att det är OK att ta Trumps uttalanden ur sina sammanhang. Hitta Gud så att du får en moralisk kompass, din nuvarande Gud, staten, har misslyckats med det.

Det var ditt eget exempel på ljugmedia. Det enda som bevisades är att du antingen har lite svårt för engelska eller att du inte ens läser det du länkar
Citera
2021-01-21, 17:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Bra inlägg, tack för det. Jag är övertygad om att ”den konservativa” sidan inte kommer att ägna sig något nämnvärt att bry sig om Biden. Generellt har konservativa människor inte tid med sånt. De har familjer att ta hand om, karriärer som tar tid och energi, samt säkert en massa hobbyn. Att starta trådar om att Biden gjorde si och så kommer nog ingen orka göra.

De på vänsterkanten har så spirituellt fattiga liv att de istället för att tro på Gud och kärnfamiljen tror på staten och Karl Marx. Deras identitet ligger i deras politiska åskådning. När vänstersidan alltså förlorar val så tar de det oerhört personligt. Det blir något av en personlig kris de då genomgår.

Jag tycker genuint synd om dessa människor.
Jo, innan jag tappade hoppet för TDS-kulten startade jag faktiskt en tråd där frågeställningen gick ut på att diskutera negativa aspekter av Trumps politik. Det klarade de inte av och tråden dog efter ett par tre inlägg. Däremot finns det flertalet trådar - i ett POLITISKT forum - där allt går ut på att hata Trumps personlighet, utseende, sätt han dricker vatten på, sättet han går på, hur lång han är EGENTLIGEN med mera. Jag har sett inlägg som faktiskt HÅNAR Trump för att han inte är lika fit som professionella indrottsmän.

Något politiskt intresse existerar inte inom denna sjuka gruppering och jag tror därför att vi snart slipper dem.
Citera
2021-01-21, 17:43
Medlem
Skartaks avatar
Citat:
Menar du, fullt allvarligt, att media och demokraterna har varit rättvisa mot Trump?
Som man bäddar får man ligga.
Citera
2021-01-21, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det var ditt eget exempel på ljugmedia. Det enda som bevisades är att du antingen har lite svårt för engelska eller att du inte ens läser det du länkar

Det som bevisades är att Trumps kampanj hade helt rätt i att Biden är starkt emot fracking. Ljugmedia VET att det är politiskt självmord att vara det, därför var de tvungna att städa lite. ”Han är bara emot fracking IBLAND PÅ VISSA OMRÅDEN, DEN ORANGEA MANNEN LJUGER”
Citera
2021-01-21, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skartak
Som man bäddar får man ligga.

Vad gjorde Trump för att förtjäna att demokraterna och media började prata om riksrätt SAMMA DAG som han svors in?
Citera
2021-01-21, 17:45
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
https://ballotpedia.org/Ballotpedia%27s_2020_Election_Help_Desk:_Tracking_ election_disputes,_lawsuits,_and_recounts#All_post -election_lawsuits

Här kan du räkna alla som kommer från Trump. Och siffran angående vittnesmål ändras varje gång jag ser den! Det har varit 200, 1000, 6000 och 20000 tror jag. Var får du din siffra från?

Från kongressutfrågningen av Giuliani.

Edit: kan vara annan utfrågning än kongressen.
Senast redigerad av Antivalent 2021-01-21 kl. 17:50.
Citera
2021-01-21, 17:47
Medlem
siisters avatar
Citat:
Det som bevisades är att Trumps kampanj hade helt rätt i att Biden är starkt emot fracking. Ljugmedia VET att det är politiskt självmord att vara det, därför var de tvungna att städa lite. ”Han är bara emot fracking IBLAND PÅ VISSA OMRÅDEN, DEN ORANGEA MANNEN LJUGER”

Enligt dina egna länkar har Biden inte ändrat sig i frågan.
Citera
2021-01-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Ja, och jag accepterar faktiskt sådana önskemål ifall de kan avgränsas och defineras.

Men när sanningen hela tiden är flytande
När tolkningsföreträde ges till den som vill ha bevis av andra och aldrig verkar nöjd.
Då hamnar man i en omöjlig sits.

Vilket ingår i Alt-right playbook. chapter 1
control the conversation
https://www.youtube.com/watch?list=LL13X3KQmBaRMBTmWeZx9ftg&v=CaPgDQkmqqM

Därför tycker jag inte någon här borde delta i denna lek.

Mycket bra post och video.

Tack!
Citera
2021-01-21, 17:49
Medlem
Citat:
Enligt dina egna länkar har Biden inte ändrat sig i frågan.

Och jag har inte sagt att han ändrat sig.
Citera
2021-01-21, 17:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Det här med att han knappt kan formulera en mening har spelat in hos många. Hans svammel är ju ren rappakalja. Det är stundtals helt obegripligt och det faktum att det finns anhängare som påstår att Trump är världens bästa talare får en att bli helt paff.
Citat:
I know words, I have the best words
Citera
2021-01-21, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Mycket bra post och video.

Tack!

Ingen orsak. Jag vill verkligen att fler ser detta klipp och förstår varför de gör så här.
Det går inte att försvara verkligheten utan att åtminstonde böja den till sin vilja.
Genom att böja verkligheten så kan de forma ett narrativ.
Regel nr 1 är att aldrig erkänna den objektiva verklighet som motståndaren försöker få fram. Varför då?
För i en diskussion så etablerar bägge sidor en spelplan. De kommer överrens om vissa grundläggande fakta.

Det är därför inte meningen att diskussionen ska kunna färdas i någon riktning alls
Tex
Jorden är rund =Jorden är platt
Joe Biden vann valet= Donald Trump bestals på miljontals röster
Donald Trump är överviktig = Joe Biden är gammal,svag och dement (Det skiljer bara 4 år mellan dessa två presidenter)

Hur etablerar man en spelplan med någon som whataboutar nonstop?

En lämplig respons till MAGAsektens konstanta whataboutisar är:
Var god besvara frågan först,därefter kan vi besvara din frågeställning.
Ifall fler här kan följa denna regel så ska ni se att diskussioner faktiskt kommer att leda i någon riktning och inte bara i cirklar

vh
Citera
2021-01-21, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Det där med att han är en idiot där är vi överens då, bra.
För jag menar det där med internal disinfectant ligger på gränsen till tvångsintagning.
Det finns massvis med lögner. Vi kan ta det dag för dag och börjar hans första dag:
Hur många samlades egentligen för att bevittna Donald Trumps installation? USA:s nyblivne president hävdar att det var upp till 1,5 miljon människor – och anklagar medierna för att visa upp en annan bild.
Medierna hittar på och förvränger bilder när de hävdar att fler kom för att se Obama installeras som president 2009 jämfört med när Donald Trump svors in, menar Vita Husets talesperson Sean Spicer.
Spännande att höra din kunniga kommentar om denna händelse.

Det var ett underligt skäl att hata någon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in