2021-01-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Well, TS verkar ha försvunnit så kanske ämnet är dött.

Det är alt-högerns syfte att diskussioner ska bara gå runt i cirklar, sans din utmärkt postade YouTube video.

Följande anledningar har vi hittills kunnat konstatera:

1) vänsterkanten lider av ett spirituellt fattigt liv och fäster sin identitet vid politik. När deras ”sida” förlorar så tar de det oerhört personligt. De upplever att Trump är en personlig förolämpning och hatar på honom.

2) man tycker inte om Trump för att han är elak. Han säger lite elaka grejer ibland som gör att vissa människor får ont i slidan.

3) Trump är en vit, heterosexuell, gammal, rik man som inte köper klimat, feminism och HBTQ. Han tickar alltså i alla lådor för att hatas av woke-vänstern.

Finns säkert flera punkter. Tycker ändå vi har fått ihop en bra diskussion.
Citera
2021-01-21, 18:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Bufflig, ja. Kriminell, nej. Ta ett kvällsjob på en nattklubb på stureplan och du kommer se och höra 1000 x värre saker, varje kväll.

Jag är glad över att vi åtminstonde kan enas om att det är olämpligt att skämta om hur man tänker ta kvinnor på fittan utan lov.
Citera
2021-01-21, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Alla som inte var/är mobboffer vet att exemplet i början av videon är helt uppåt väggarna. Att garva lite och berätta att brudar låter en göra vad man vill för att man är känd är inget som normalfuntade går igång på.

Inte nåt som en blivande president officiellt skulle gå igång på heller.

Den ultimata mobbaren.

Jag fattar inte varför hans karriär och kanidatur slutade right there and then.
Citera
2021-01-21, 18:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger

1) vänsterkanten lider av ett spirituellt fattigt liv och fäster sin identitet vid politik. När deras ”sida” förlorar så tar de det oerhört personligt. De upplever att Trump är en personlig förolämpning och hatar på honom.

2) man tycker inte om Trump för att han är elak. Han säger lite elaka grejer ibland som gör att vissa människor får ont i slidan.

3) Trump är en vit, heterosexuell, gammal, rik man som inte köper klimat, feminism och HBTQ. Han tickar alltså i alla lådor för att hatas av woke-vänstern.

Som jag tidigare skrivit, så tänker TS ha ensamt tolkningsföreträde i denna tråd.
Notera ochså hur TS avgör att vi kollektivt har fått ihop en diskussion som bara resulterar i punkt 1-3

Så om du läser detta och inser att hen kraftigt förvränger ditt inlägg. Så gör mig en tjänst. Nappa inte på betet.
Citera
2021-01-21, 18:28
Medlem
Citat:

Den ultimata mobbaren.

Hur stora problem har du med att Joe Biden förolämpade en man och kallade honom tjockis framför miljontals människor?

Jag personligen bryr mig inte så mycket om det. Men du verkar ha väldigt jobbigt med ”mobbning”. Är det OK beteende av Biden? Bör hans karriär ha avslutats där och då?
Citera
2021-01-21, 18:29
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Jag är glad över att vi åtminstonde kan enas om att det är olämpligt att skämta om hur man tänker ta kvinnor på fittan utan lov.

Beror på sällskap. Finns mängder av rockstjärnor som exempelvis sagt åt kvinnor att köra upp en champagneflaska i fittan tills spelningen var över på skämt. När de kommer backstage så jo, där satt hon med flaskan uppkörd halvvägs upp.

Men rent generellt ska man självklart bete sig hövligt mot alla.
Citera
2021-01-21, 18:31
Bannlyst
Citat:

Den ultimata mobbaren.

Bra fråga.

Jag spekulerar i att det har att göra med

-30 år av Right-wing attacker mot Hillary clinton har gjort att hon är hatad av den breda allmänheten.
Det började med Whitewater-affären
- Trump är en reality tv-stjärna med över 40 års mediavana. Hans främsta försvar just då var att han må ha tänkt begå sexuella övergrepp. Men bill clinton är skyldig till att ha begått våldtäkt.
Därför är han "the lesser of two evil"

- Det pågick en active measures kampanj finansierad och utförd av ryska fsb. Människor i 3 swingstates såg dagligen annonser på FB om hur hillary clinton är i lag med MS13 och tänker öppna alla gränser när hon blir president
https://www.thewrap.com/wp-content/uploads/2018/05/ObamaVotersMeme.png

Kom ihåg att Trump bara vann med 80tusen röster i dessa 3 swing states
https://www.washingtonpost.com/gdpr-consent/?next_url=https%3a%2f%2fwww.washingtonpost.com%2fn ews%2fthe-fix%2fwp%2f2016%2f12%2f01%2fdonald-trump -will-be-president-thanks-to-80000-people-in-three-states%2f
Citera
2021-01-21, 18:32
Medlem
Herzs avatar
Två saker:

1. Han hade stake
2. Han gjorde det som var rätt.

Tjäna folket,
höj deras levnadsstandard,
Stärk ekonomin
Ta tillbaka industrin
Värna om familj och patriotism
Göra USA till ett fritt land

Allt han gjorde var följa kristna ideal göra det som är gott. Etablissemanget gör raka motsatsen. Liberalerna i USA går emot detta och följer en destruktiv ideologi. De är beroende av mörker precis som en knarkare är beroende av sitt dopaminrus.

Det var en massiv attack på de sjuka amerikanernas psyke som traumatiserades hårt av det och kunde inte känna igen sig när Trump ryckte loss gardinerna och hällde dunkar med iskallt vatten på dessa slöa degenererade idioter.
Citera
2021-01-21, 18:37
Medlem
Citat:

Där är Du ju igen!

1) Nej jag är inte vänster. Bara en ödmjuk människa med sunt förnuft. Min spirutualitet får jag från meditation, vandringar i naturen, min hobby och mina hundar. Inte från politik.

2) Sa inte din Mor till dej att man ska vara snäll? De elakheter som vräkts ut under de senaste åren har ingen 'merit'. Vad tjänar Du på att vara elak och förbannad hela tiden? Tuff much? Be nice!

3) Förutom att vara rik, så checkar jag nog in på de flesta av de punkterna. Men det beror nog mest på 'grinig-gammal-gubbe-syndromet'. Och inte på nån höger/vänster eller Trump inverkan.
Citera
2021-01-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Ta bara muren mot Mexico som ett exempel, vilket är en väldigt stark AntiGlobalistHandling.

"Lets Make America Great Again"

Han har alltid haft en Nationalistisk Agenda och värnar om Usa, det gillar inte globalisterna som styr MSM i världen och som i sin tur hjärntvättar allt folk att tycka att han är ond och ska bort, försöker idiotförklara honom osv..

Men hur är tanken då med ett globalistiskt Europa och väsyvärld som blir överkörda av Kina!?
Vad är liksom planen vidare då man slagit västvärlden i spillror.
Citera
2021-01-21, 18:45
Medlem
ekerilars avatar
Citat:
Jag försöker genuint förstå detta... I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

En mycket intressant frågeställning. Dessvärre verkar vissa inte respektera din önskan om god ton.

Hela grejen är lite konstig. Trump är ju i mångt och mycket en produkt av media. Han förekom som politisk kommentator redan på 80-talet. Han var ju mediepersonlighet under NBC:s "The Apprentice". Där han inte bara var programledare, utan även president.

Han nådde stora framgångar, genom att diskutera politiska sakfrågor genom olika slogans som "America first", "Lock her up" eller "Build that wall".

När han då fått svåra följdfrågor har han ibland försökt bluffa sig ur situationen. Något som varit enkelt att kontrollera. Dessa har då presenterats som alternativa fakta. (gällande antalet deltagare vid Trumps installation).

Trump gick från politisk nybörjare direkt till presidentämbetet. Att han kunde göra detta berodde på att han var den han var. Samtidigt har hans brist på mediaträning gjort honom till en enkel måltavla. Han trampar alltför ofta rakt i medias fällor.

Hans svar var att mer eller mindre förklara krig mot media, ett krig han inte kunnat vinna. Speciellt som hans något uppblåsta ego, gör att han lätt framställs som en komisk figur.

Samtidigt saknar han denn finess som exempelvis Boris Johnson har. Han vet när det funkar att vara bufflig och när det inte gör det.

Biden däremot, som tvingats dra tillbaka tidigare kandidaturer då han inte klarat medias granskning. Han har gått den långa vägen och lärt läxan. Han uttalar sig inte såvida inte hans politiska rådgivare rått honom att göra det. Tråkigare, men bevisligen mer effektivt.
Senast redigerad av ekerilar 2021-01-21 kl. 18:52.
Citera
2021-01-21, 18:45
Medlem
Citat:
Hur stora problem har du med att Joe Biden förolämpade en man och kallade honom tjockis framför miljontals människor?

Jag personligen bryr mig inte så mycket om det. Men du verkar ha väldigt jobbigt med ”mobbning”. Är det OK beteende av Biden? Bör hans karriär ha avslutats där och då?

Jag vet inte ens vad Du 'pratar' om.

Mobbning är aldrig okej, vare sej om det sker från höger/vänster, lärare/elev, arbetsgivare/anställd o s v.

Nu, om jag nu nödvädigsvis ska slänga dej ett köttben så kan det vara att Biden suttit på olika positioner i Washington i 37 år, utan att åstadkomma nånting.

Men det är skillnad jämfört DJT som hör hemma i en fängelsecell.

Ger Ni aldrig upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in