2021-01-21, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
För mig var det när han hävdade att orkanen Dorian var på väg mot Alabama.
Därefter blev han rättad av hans national weather services agency.

Då tog han fram en sprit penna och ändrade stormens riktning. Jag antar att en president bör leda med fakta och logiska resonemang och inte med egna påhitt.

Men vad vet jag.

Det där var hans största och bästa tid som president, SNL hade inte kunna skrivit något bättre script och fått det hela mer tragiskt och komiskt.

Det roligaste att det med "sharpie" egentligen kom när allt var överspelat, hade han bara hållit klaffen hade ingen brytt sig - men han skulle till varje pris "bevisa" att han hade rätt.

Men nej - vi hatar inte Trump. Saknar honom som tusan. Detta med sharpie var hur roligt som helst.
Vem kan hata en clown?
Citera
2021-01-21, 15:24
Medlem
DrOutlaws avatar
Folk hatar Trump för att media har sagt att man ska hata Trump. Bandwagon.
Citera
2021-01-21, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Det här svaret ringar antagligen allra bäst in vad det handlar om. När det gäller vanligt folks hat, så skulle jag ange som orsaker en vida spridd kombination av ytlighet och självupptagenhet, kryddad med en ordentlig dos självhat och brist på självbevarelsedrift. Ingen insiktsfull amerikan eller europé skulle föredra Biden/Harris framför Trump. Att göra det tyder på Stockholmssyndrom. Detta betyder inte att alla som föredrog Trump är medvetna och insiktsfulla, men flertalet har uppenbarligen rätt instinkt.

Vilket är en rimlig förklaring. Den politiska vänstern har valt självupptagenhet, ytlighet och dekadens framför kärnfamiljen, Gud och moralisk kompass.
Citera
2021-01-21, 15:29
Bannlyst
Kan det vara så enkelt att det inte handlar om Trump alls. Det är att media och politruker kamp emot vanligt folk? Folkrörelsen växer sig nog starkare av deras hat.
Citera
2021-01-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Vill bara förtydliga för läsare av denna tråd.

Endast TS har tolkningsföreträde.
Endast TS avgör vad som är konkreta resonemang.

Ett typiskt exempel på "Whatabout:ismen".

"Källa på det?"

TS Du behöver inga konkreta exempel, som många i den här tråden redan påpekat;

Karln var (är) en kroniskt ljugande despotisk narcisist som använde världens högsta ämbete uteslutande för sina egna syften och egen vinning. Det räcker så.

Och nu är han - förhoppningsvis för alltid - borta.

Herregud, när ska Ni Trumpister slutligen lägga ner?
Citera
2021-01-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Ett typiskt exempel på "Whatabout:ismen".

"Källa på det?"

TS Du behöver inga konkreta exempel, som många i den här tråden redan påpekat;

Karln var (är) en kroniskt ljugande despotisk narcisist som använde världens högsta ämbete uteslutande för sina egna syften och egen vinning. Det räcker så.

Och nu är han - förhoppningsvis för alltid - borta.

Herregud, när ska Ni Trumpister slutligen lägga ner?

Det är som att säga att en som är misstänkt för brott ska åtalas utan bevis. "Det behövs inga bevis, ser du inte att han är kriminell och skyldig!?"
Citera
2021-01-21, 15:40
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det där var hans största och bästa tid som president, SNL hade inte kunna skrivit något bättre script och fått det hela mer tragiskt och komiskt.

Det roligaste att det med "sharpie" egentligen kom när allt var överspelat, hade han bara hållit klaffen hade ingen brytt sig - men han skulle till varje pris "bevisa" att han hade rätt.

Men nej - vi hatar inte Trump. Saknar honom som tusan. Detta med sharpie var hur roligt som helst.
Vem kan hata en clown?

Hur kan jag ha missat det här?

https://youtu.be/FnvCYQWI0dI
Citera
2021-01-21, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Sant. Du har rätt, ber om ursäkt för det.

Detta misstänkte jag ju.

Detta är det verkliga svaret som även någon annan i tråden skrev.
Citera
2021-01-21, 15:42
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyxzopol
Kan det vara så enkelt att det inte handlar om Trump alls. Det är att media och politruker kamp emot vanligt folk? Folkrörelsen växer sig nog starkare av deras hat.
Det finns ett citat som tillskrivs Trump, som jag inte vet om det stämmer: "They're not after me, they're after you. I'm just standing in their way". Det känns mer aktuellt nu än någonsin.
Citera
2021-01-21, 15:50
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat.

Det beror främst på att Trump likt Putin började med att förklara krig emot all fri journalistik och alla fria journalister. Alla som inte sade det Trump ville blev klassade som Fiender.
Sådant beteende hör inte hemma i väst.
Citera
2021-01-21, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det beror främst på att Trump likt Putin började med att förklara krig emot all fri journalistik och alla fria journalister. Alla som inte sade det Trump ville blev klassade som Fiender.
Sådant beteende hör inte hemma i väst.

Jag håller med om att det fria ordet är oerhört viktigt i väst. Det är därför twitters beteende när de censurerar och blockerar allt de inte håller med om oerhört farligt.

KONKRET exempel (något du och dina NPC-gelikar verkar vara ytterst dåliga på): New York Post publicerade en HELT SANN story om att Hunter Biden utreds för hans affärer i Kina. Twitter svarar med att banna alla som nämner det, inklusive New York Post som är en av de äldsta och mest pålitliga tidningar. Censur mot fri journalistik är absolut något som inte hör hemma i väst.

Inb4 "tWiTtEr äR eTt pRiVaT fÖrEtAg".

Trump har rätt. Ljugmedia är folkets fiender.

Ännu en lögn från ljugmedia: https://www.washingtonpost.com/gdpr-consent/?next_url=https%3a%2f%2fwww.washingtonpost.com%2fp olitics%2f2020%2f10%2f07%2ftrump-campaign-promotes -false-claim-that-biden-would-end-fracking%2f

Citat:
Trump campaign promotes false claim that Biden would end fracking

Biden nu: https://townhall.com/tipsheet/katiepavlich/2021/01/20/biden-administration-yes-we-are-following-through-with-a-fracking-ban-n2583476

Citat:
Yes, we are following through with a fracking ban
'

Notera ovan hur jag levererar KONKRETA exempel. Lär er lite.
Senast redigerad av Einzelgaenger 2021-01-21 kl. 16:01.
Citera
2021-01-21, 16:00
Medlem
Medias roll i USA har de senaste årtiondena varit att hetsa för krig i mellanöstern. Det skulle varit helt omöjligt för Trump att starta krig av flera anledningar även om han hade velat de.

Förtroendet för Trump bland de europeiska väljarna är obefintligt och alla krig som startas av USA kommer behöva bedrivas av NATO och europeiska soldater då USA:s befolkning i nuläget är för krigströtta. Det skulle vara omöjligt för europiska ledare att gå in i t.ex. Iran tillsammans med Trump. Han har tidigare varit allt för ärlig med att det är oljan dom är ute efter. Det måste säljas in bättre, det ska vara demokratiska krig och då krävs det en Biden/Harris eller en Obama.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in