2021-01-21, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

Jag uppfattar Donald Trump som grovt oärlig.

Dessutom har han inte placerat sina tillgångar i en blind trust så att han omöjligt kan berika sig medan han är president. Då han själv inte vet vilka beslut som är gynnsamma för hans eget företag.

Att han berikar sig efter ha lämnat vita huset gör mig ingrt alls. Det räknar jag med.
Citera
2021-01-21, 14:46
Medlem
Detekarvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Du vet väl att det satsades MER pengar på militären med Trump än under Obama?

Så hur går detta ihop?
" ådrog sig vreden hos de starka ekonomiska intressen som utgör födkroken för Washingtons politiska elit"

Fast det utgör inget argument mot det jag skrev. Trump startade de facto inga nya krig eller konflikter utan avslutade istället de som hans föregångare startat. USA har upprätthållit sin militära och ekonomiska hegemoni genom krigföring sen åtminstone 1950-talet. Lägg därtill Trumps generellt protektioniska och nationalistiska hållning. Sånt duger inte när den globala eliten ska upprätthålla sin makt.
Citera
2021-01-21, 14:47
Medlem
Citat:
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

Du har ju fått svaret nu, vad mer behövs? Räckte det inte?

Tråden kan låsas.
Citera
2021-01-21, 14:48
Bannlyst
Citat:
Han hatar media för att de ljuger om honom, vilket du inte verkar ha några problem med.

https://youtu.be/gtT4UwW_5oY

Jag litar på Leslie Stahls ord.
Varenda stavelse.
Citera
2021-01-21, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runkar-din-hund
Hej hoppas den här förklaringen hjälper. https://www.facebook.com/796085293847699/posts/3481792691943599/

Jag tycker det var ett bra svar till TS frågeställning
Citera
2021-01-21, 14:50
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Han var ovanligt ärlig med vad han tyckte för att vara en politiker - en fantastisk egenskap för folket men många människor förstår inte detta. Politiker med ett janusansikte som aldrig säger vad de anser är värre att ha. Media älskade att belysa hans svagaste uttalanden, men han gav ändå intrycket av att kunna vara förtroendeingivande bland andra regeringschefer. Sedermera passade han perfekt in i den populära karikatyren som är politiskt korrekt att hata: vit, rik, äldre, överviktig man som röstar på det Republikanska partiet. George W. Bush var även han föraktad och förlöjligad under sin tid.
Senast redigerad av Holden.Caulfield 2021-01-21 kl. 14:57.
Citera
2021-01-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6

Tråden kan låsas.

Svaren jag har fått hittills är:

1. "Jag gillar honom inte för att han är en idiot"
2. "Trump sa en gång att han hade rekordpublik. Medierna hävdade att det inte var så. "

Tycker du att det är rimliga anledningar till att Trump var hatad?

Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
https://youtu.be/gtT4UwW_5oY

Jag litar på Leslie Stahls ord.
Varenda stavelse.

Sluta tramsa.
Citera
2021-01-21, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6

Tråden kan låsas.

2. "Trump sa en gång att han hade rekordpublik. Medierna hävdade att det inte var så. "

Citera
2021-01-21, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Han var ovanligt ärlig med vad han tyckte för att vara en politiker - en fantastisk egenskap för folket men många människor förstår inte det. Politiker med ett janusansikte som aldrig säger vad de anser är värre att ha. Media älskade att belysa hans svagaste uttalanden, men han gav ändå intrycket av att kunna vara förtroendeingivande bland andra regeringschefer. Sedermera passade han perfekt in i den populära karikatyren som är politiskt korrekt att hata: vit, rik, äldre, överviktig man som röstar på det Republikanska partiet. George W. Bush var även han föraktad och förlöjligad under sin tid.

Tillochmed den store Reagan var hatad av medierna.
Citera
2021-01-21, 14:58
Bannlyst
Citat:
Och då förstår jag varför media hatar honom, när han iskallt synar deras fulspel. Men varför hatar en så stor del av vanligt folk honom? Varför agerar vanliga människor som medias springpojkar?

Jag tror du har lite fel där. Media även i Sverige lever i en media-amerikansk bubbla där dom litar på NYT och CNN. Många svenskar från vänster tycker han är lite komisk, och tycker inte han är farlig. Jag satt på en middag med endast vänsterradikaler och gjorde en testballong och sa att jag hade börjat gilla honom bara för att att se hur de skulle reagera. Ingen sade nånting, samtalet gick vidare i annan riktning. haha.

Och i USA så kan man ju se vem som har haft mest uppbackning av folket på olika tal och så. Var det inte 200 000 som demonstrerade om valfusk utanför vita huset innan "stormningen" av hundra personer. Fick vi läsa det i media? Nej.
Citera
2021-01-21, 14:59
Medlem
Citat:

Sluta tramsa.

Varför valde du att inte svara på det jag skrev om muren och att han är en anti-globalist?
Senast redigerad av Adventurer6 2021-01-21 kl. 15:39.
Citera
2021-01-21, 14:59
Bannlyst
Citat:

Sluta tramsa.
Låt oss se. Du startar en tråd. Sen visar det sig att...
Du eftersöker ingen diskussion. Du eftersöker en stödgrupp för sektmedlemmar vars ledare gått inkognito.

Det här är ännu en tråd av en besviken Trump sektmedlem som ger sig själv en high five därför att han lyckats kalla övriga på forumet för npc.

Du har nu fått samma svar av 4 olika användare
Trump är inte omtyckt därför att han är en lögnare och en bedragare.

Så antingen accepterar du svaret, och funderar på varför så många uppfattar honom som en lögnare.
Och för diskussionen vidare

Eller...

Så springer du till ditt safe space på gateway pundit. Där de är oförmögna att kritisera Trump.

Återkom sedan med ytterligare en tråd om Trump.
Jag sitter här redo att återigen kalla honom för en lögnare och bedragare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in