2021-01-21, 16:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag håller med om att det fria ordet är oerhört viktigt i väst. Det är därför twitters beteende när de censurerar och blockerar allt de inte håller med om oerhört farligt.

KONKRET exempel (något du och dina NPC-gelikar verkar vara ytterst dåliga på): New York Post publicerade en HELT SANN story om att Hunter Biden utreds för hans affärer i Kina. Twitter svarar med att banna alla som nämner det, inklusive New York Post som är en av de äldsta och mest pålitliga tidningar. Censur mot fri journalistik är absolut något som inte hör hemma i väst.

Inb4 "tWiTtEr äR eTt pRiVaT fÖrEtAg".

Trump har rätt. Ljugmedia är folkets fiender.

Ännu en lögn från ljugmedia: https://www.washingtonpost.com/gdpr-consent/?next_url=https%3a%2f%2fwww.washingtonpost.com%2fp olitics%2f2020%2f10%2f07%2ftrump-campaign-promotes -false-claim-that-biden-would-end-fracking%2f

Biden nu: https://townhall.com/tipsheet/katiepavlich/2021/01/20/biden-administration-yes-we-are-following-through-with-a-fracking-ban-n2583476

'

Notera ovan hur jag levererar KONKRETA exempel. Lär er lite.

Fast nu får du läsa det du länkar en gång till angående fracking
Citera
2021-01-21, 16:14
Avslutad
Han påstår saker utan bevis eller kunna styrka det och bara säger alla vet att det är så

Tex valfusk där han misslyckades få rättegång i typ 60 tillfällen pga total avsaknad av bevis

Han sa t.om. typ ett år i förväg om han förlorar ska han skylla på valfusk, han sa redan 2016 om han föelorar är det riggat
Det är så efterblivet

Han citerar konspirationsteorier och när man frågar om han själv tror på dem säger han att han inte vet men att det bara är en retweet

Han pratar som om han pratar till en dagisklass
Det är ganska smart iom att en stor del av USA:s befolkning är låq iq hög medicinerad paranoid ocg inte kan relatera till vanliga politiker slm använder stora ord men tyvker det är bra med någon som kör lite standup och gnäller på invandrare

Han kan inte diskutera eller föra fram en konkret poäng, han kan inte försvara något han gjort utan att direkt byta ämnr och sägs MEN KOLÖA PÅ DEMOKRATERNA DEM.GÖR ÄNNU VÄRRE GREJER

snubben tilltalar bara edterblivna jövlar som er, vi med iaf tresiffrigt iq stör oss som fan på hans low class resonemang och stil
Citera
2021-01-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Ok, det var lögn nummer ett. och den var större än det du låter påskina ovan. men OK. Check. Ser man bilderna och hör Trumps uttalanden blir det etter värre. DET är svaret på frågan i starten: "Vad var det, RENT KONKRET, som gjorde att Trump var så hatad av media?"
Visserligen vet vi inte om han vara "hatad" av media, däremot vill media gå till botten med hans sätt att glida med sanningen. Däremot torde det vara fullt klart att Trump hatade media. Svårt som han har när någon ifrågasätter honom.
Jävla pajas.

Om det nu stämmer borde ju flertalet svenska politiker och journalister vara hatade.

Vi kan ta exemplet (Morgan Johansson?) som gick ut 2018 oC sa att gränserna är stängda... finns hur många exempel till.

Nej, jag anser att ditt svar iallafall delvis är fel.
Citera
2021-01-21, 16:19
Medlem
Badassmfokas avatar
Att han var sin egen man och inte en del av etablissemanget, the deep state, new world order, illuminati, satans barn eller vad man än vill kalla det.
Han var inte kontrollerad eller köpt och gick inte med på deras agenda av mer krig, mer degeneration, mer globalism, mångkultur, kulturell marxism, kommunism, tyranni, politisk korrekthet, postmodernism och alla dessa former av korruption som han gick på val emot.
Senast redigerad av Badassmfoka 2021-01-21 kl. 16:24.
Citera
2021-01-21, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Jag försöker genuint förstå detta. Sedan dag ett har media tillsammans med deras zombie-konsumenter hatat Trump. Alltså på riktigt hatat. De pratade om riksrätt en timme efter att han blev insvuren, innan han ens hade hunnit ta två andetag som president. Allt som Trump gjorde, oavsett om det var positivt eller negativt, rapporterades med en oerhört negativ underton. Jag kan minnas EN ENDA GÅNG då Trump fick positiv kritik av media, och det var när han, helt dåraktigt, skickade 60 missiler mot Syrien 2017. Då började media prata om att detta var det mest "president-aktiga" han gjort. Alltså att bomba ett annat land.

Många Trump-trådar blir helt nedsmutsade av NPC-armen här på detta forum. Alla vet vilka det är. Jag skickar en vädjan till er, snälla, ska ni skriva här så förstör inte tråden. I den här tråden ska vi alltså försöka redogöra för de konkreta sakerna som Trump gjorde som gjorde att han var så hatad.

Håll god ton.

Samma känsla av att vara hotade i sina privilegier som media anklagar "främlingsfientliga" eller "vita män" för när det kommer till invandring och jämställdhet. Skillnaden är att media utgår från att de är de goda i samhället och då är det ok att hata.
Citera
2021-01-21, 16:21
Medlem
Krigsindustrin i USA är enormt stor och mäktig. Israellobbyn är enormt rik och mäktig.
Krigsindustrin behöver krig för att omsätta materiel och pengar. Israel behöver ett söndrat och sargat mellanöstern.
Trump startade inga krig och gick till val på det och att ta hem trupper.

Krig i mellanöstern är vad som kommer. Även andra krig kan tänkas, t ex via proxy. Ger det 666 dagar för att bygga upp opinion sedan är det igång.
Citera
2021-01-21, 16:37
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Han påstår saker utan bevis eller kunna styrka det och bara säger alla vet att det är så

Tex valfusk där han misslyckades få rättegång i typ 60 tillfällen pga total avsaknad av bevis

Han sa t.om. typ ett år i förväg om han förlorar ska han skylla på valfusk, han sa redan 2016 om han föelorar är det riggat
Det är så efterblivet

Han citerar konspirationsteorier och när man frågar om han själv tror på dem säger han att han inte vet men att det bara är en retweet

Han pratar som om han pratar till en dagisklass
Det är ganska smart iom att en stor del av USA:s befolkning är låq iq hög medicinerad paranoid ocg inte kan relatera till vanliga politiker slm använder stora ord men tyvker det är bra med någon som kör lite standup och gnäller på invandrare

Han kan inte diskutera eller föra fram en konkret poäng, han kan inte försvara något han gjort utan att direkt byta ämnr och sägs MEN KOLÖA PÅ DEMOKRATERNA DEM.GÖR ÄNNU VÄRRE GREJER

snubben tilltalar bara edterblivna jövlar som er, vi med iaf tresiffrigt iq stör oss som fan på hans low class resonemang och stil

Nej, varken Trump eller Trumpkampanjen skickade in 60 anmälningar om valfusk.

Har du direkt citat på att han skulle skylla på valfusk?

Att inte säga att man vet och tänka högt är någonting jag tror de flesta vill se mer av (mer transparans).

Med tanke på din stavning kan man undra vem som behöver gå om dagis.

Han har drivit igenom massor av grejjer. Han sa att vaccinet mot covid skulle komma kring årsskiftet och blev utskrattad av medierna, för att nämna en av många saker han gjort.

Återigen så tvivlar jag på din självutnämnda intelligens med tanke på hur du uttrycker dig.
Citera
2021-01-21, 16:40
Medlem
Trådstartaren tror han är smart eftersom han säger jag vill ha konkreta bevis. Hade trådstartaren skrivit att han ville ha specifika bevis hade det varit en annan fråga!

Konkret är att Trump ljugit mer än 19 000 gånger som president. Det är konkret. Specifikt har han ljugit om bland annat valresultatet. Muren, sin förmögenhet, att alla DACA är brottslingar. mm mm.
Konkret är Trump en rasist och bara uttalanden via media bevisar det. Specifikt har bland annat Amarosa vittnat om det!
Konkret så hatar folk Trump för att han har varit otrogen mer än 100 gånger. Specifikt så var han otrogen med Stormy Daniels!
Konkret så försökte Trump utpressa ett land att hitta på lögner om Biden. Specifikt så lyssna på inspelningen och om man inte inser att det är utpressning bör man gå om skolan.
Konkret för att Trump spelar kristen men började enbart gå i kyrkan 2 veckor innan han sa sig vilja bli president. Specifik sa Trump att han inte gick i kyrkan för att han hade bättre saker att göra!
Konkret så hatar folk Trump för att han sexuellt attackerat mer än 30 personer. Specifikt för att han försökte våldta en 11 åring samt våldtog en 13 åring!
Citera
2021-01-21, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Nej, varken Trump eller Trumpkampanjen skickade in 60 anmälningar om valfusk.

Har du direkt citat på att han skulle skylla på valfusk?

Att inte säga att man vet och tänka högt är någonting jag tror de flesta vill se mer av (mer transparans).

Med tanke på din stavning kan man undra vem som behöver gå om dagis.

Han har drivit igenom massor av grejjer. Han sa att vaccinet mot covid skulle komma kring årsskiftet och blev utskrattad av medierna, för att nämna en av många saker han gjort.

Återigen så tvivlar jag på din självutnämnda intelligens med tanke på hur du uttrycker dig.

Skriver på luren och orkar inte lägga eneegi på stt rättstava för er edterblivna trångsynta fanskap

Behöver jag verkligen peka på citat där trump snackar om valfusk?

Och nej kanake inte exakt60 men en jävla massa och alla utan bevis

Prova bemöt vad jag säger istället för o gnälla på stavning och siffror
Eller just det ni kan ju inte argumentera eller diskutera, det var inget, fortsätt lek i sandlåsan du
Citera
2021-01-21, 16:44
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebastiano
Skriver på luren och orkar inte lägga eneegi på stt rättstava för er edterblivna trångsynta fanskap

Behöver jag verkligen peka på citat där trump snackar om valfusk?

Och nej kanake inte exakt60 men en jävla massa och alla utan bevis

Prova bemöt vad jag säger istället för o gnälla på stavning och siffror
Eller just det ni kan ju inte argumentera eller diskutera, det var inget, fortsätt lek i sandlåsan du

Trump och Trumpkampanjen skickade in 4 st anmãlningar. Resten kommer från frivilligorganisationer grundat på 6000 vittnesmål.

Jag skriver också på luren just nu.

Att säga "han är dum" håller liksom inte.
Citera
2021-01-21, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Trump och Trumpkampanjen skickade in 4 st anmãlningar. Resten kommer från frivilligorganisationer grundat på 6000 vittnesmål.

Jag skriver också på luren just nu.

Att säga "han är dum" håller liksom inte.

Oavsett vart dem kom ifrån ingrn av dem kunde presentera bevis utöver indicier som inte håller i rätten ändå tjatar trump om det, det är oseriöst

Jag sa aldrig hsn är dum, tvärtom han är sjukt smart men det han gör är att manipulera dumma människor
Citera
2021-01-21, 17:00
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Alla som säger rakt ut som det är blir hatade. Det är så vårt pk-samhälle ser ut i dag. Vi ska inte säga rationella saker, utan vi ska linda in allt och helst ljuga så det passar in i marxisternas förljugna världsbild. T ex måste man hålla med om sinnessjuka saker som att en man som "känner sig" som en kvinna är en kvinna. Biologi och rationalitet spelar ingen roll. Om du känner dig som en igelkott så är du en igelkott.

Ta psykologen Jordan Peterson t ex. Han är den mest rationella och intelligenta människan jag hört tala sedan jag minns inte när. Han har aldrig sagt något feministiskt eller nedsättande om någon. Enbart kall, hård fakta. Marxister och vänsterfolk klarar inte av det. Nej, det blir kortslutning i deras hjärnor då det inte är i linje med den indoktrinering de utsatts för i skolan, på jobbet, från media. Varför är Jordan hatad? Det är absurt. Hela västvärlden är absurd.
Riktigt dåligt argument. Känns som att Jordan Peterson är en motsats till Trump.
Peterson är vältalig, rationell, logisk och respektfull.
Trump kan knappt formulera en mening och han är känslomässig, irrationell och raljerande/otrevlig mot alla som inte tycker som han.

Om det bara var så att "Trump sa som det var" skulle han säkert bli ogillad i vissa kretsar, men inte hatad. Men han stannar inte där utan kommer med upprepade lögner och trakasserar sedan alla som ifrågasätter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in