2021-01-12, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Haha jesus christ, hoppas du driver? Har du länk till detta?

https://www.publish.csiro.au/rd/RD18007

https://onlinelibrary.wiley.com/doi/...1111/and.13268

Studie på råttor dock men. Hittar inte några vettiga studier på människor mer än en enstaka case med en man som blev inferil under behandlingen sedan försvann när bupropionet sattes ut.

Höja dopamin kan öka GNRH och stimulera testo men det verkar som om bupropion även direkt kan skada testiklarna vilket inte är bra alls.
Senast redigerad av VillJalentine 2021-01-12 kl. 01:55.
Citera
2021-01-12, 17:52
Medlem
poolpojkes avatar
Varför gör voxra mig trött istället för pigg? Övergående tillstånd? Tröttheten avtar på eftermiddagen/kvällen när tabletten går ur märker jag.
Citera
2021-01-12, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolpojke
Varför gör voxra mig trött istället för pigg? Övergående tillstånd? Tröttheten avtar på eftermiddagen/kvällen när tabletten går ur märker jag.

Det är så för vissa och kan vara övergående. Alla reagerar olika. Du kan behöva upp i dos också.
Citera
2021-01-15, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine

Studie på råttor dock men. Hittar inte några vettiga studier på människor mer än en enstaka case med en man som blev inferil under behandlingen sedan försvann när bupropionet sattes ut.

Höja dopamin kan öka GNRH och stimulera testo men det verkar som om bupropion även direkt kan skada testiklarna vilket inte är bra alls.

Jag är nog steril redan efter att jag tog veneflaxine i 4 år
Citera
2021-01-15, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Jag är nog steril redan efter att jag tog veneflaxine i 4 år

Har du kollat dina testosteronnivåer? Hela din problematik kan ju bero på lågt testo. Så är det egentligen i grunden för mig. Allt beror på lågt testosteron och dopamin.
Citera
2021-01-19, 16:29
Medlem
Citat:

Detta är ju mycket oroande när det är dags för en eventuell avel.

Har själv kört voxra nu i lite över en vecka och har noterat fler hårstrån i handfatet sedan jag startade. Imorse var det mycket hår. Har dumt nog börjat med voxra och minoxidil (samtidigt) för att parera effekten av att tappa hår. Vilket gör det nu helt omöjligt att avgöra om hårbortfallet beror på minoxidilets (inledande fas där man kan tappa hår för att sedan vända till återväxt), voxran eller båda. Imorse var det en rejäl hårtuss som slank av. Dags att hoppa av? Vill inte bli flint än på ett tag.

Kan tilläggas att jag mådde lysande av voxran de 3 första dagarna utan några övriga biverkningar. Kastade bort 3 månader på SSRI (escitalopram och sertalin) vilket gjorde en sömnig och omotiverad. Vad är nästa steg spravato, svamp eller härda ut på voxran?
Citera
2021-01-19, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastgotaklimax
Detta är ju mycket oroande när det är dags för en eventuell avel.

Har själv kört voxra nu i lite över en vecka och har noterat fler hårstrån i handfatet sedan jag startade. Imorse var det mycket hår. Har dumt nog börjat med voxra och minoxidil (samtidigt) för att parera effekten av att tappa hår. Vilket gör det nu helt omöjligt att avgöra om hårbortfallet beror på minoxidilets (inledande fas där man kan tappa hår för att sedan vända till återväxt), voxran eller båda. Imorse var det en rejäl hårtuss som slank av. Dags att hoppa av? Vill inte bli flint än på ett tag.

Kan tilläggas att jag mådde lysande av voxran de 3 första dagarna utan några övriga biverkningar. Kastade bort 3 månader på SSRI (escitalopram och sertalin) vilket gjorde en sömnig och omotiverad. Vad är nästa steg spravato, svamp eller härda ut på voxran?

Är det så smart att avla barn om du försöker behandla en klinisk depression?

Jag hade aldrig någonsin heller gett mig in i det med substanser som påverkar spermierna. Det är för ostuderat om eventuella konsekvenser på fostret.

Fokusera på att bli frisk, med eller utan voxra. Depression är inte särskilt bra för något i kroppen. Håravfall av voxra är ganska vanligt vet jag. Man får alltid väga för och nackdelar med medicinsk behandling och använda lägsta effektiva dos. Sedan måste man givetvis göra väldigt mycket själv för att må bättre.
Mediciner skall ses som en krycka för återhämtning som sedan sätts ut när allt lugnat sig.
Citera
2021-01-20, 21:00
Medlem
poolpojkes avatar
Hur står sig alkohol när man går på detta?
Citera
2021-01-21, 02:36
Medlem
Citat:
Är det så smart att avla barn om du försöker behandla en klinisk depression?

Jag hade aldrig någonsin heller gett mig in i det med substanser som påverkar spermierna. Det är för ostuderat om eventuella konsekvenser på fostret.

Fokusera på att bli frisk, med eller utan voxra. Depression är inte särskilt bra för något i kroppen. Håravfall av voxra är ganska vanligt vet jag. Man får alltid väga för och nackdelar med medicinsk behandling och använda lägsta effektiva dos. Sedan måste man givetvis göra väldigt mycket själv för att må bättre.
Mediciner skall ses som en krycka för återhämtning som sedan sätts ut när allt lugnat sig.

En potentiell avel ligger förhoppningsvis många år fram i tiden, men då vill man ju ha ''rent mjöl i påsen.'' Lite skrämmande att man inte riktigt vet vad det är för råttgift man petar i sig och vilka konsekvenser det kan få på kort eller lång sikt.

Citat:
Ursprungligen postat av poolpojke
Hur står sig alkohol när man går på detta?
Det är olika från person till person. Men det som gäller är väl måttligt drickande annars finns det en risk för blackouts. Bara testa sig fram. Jag har märkt att jag inte upplever det upplyftande rus som jag tidigare hade när det kommer till alkohol eller tobak. Får inte samma stimuli längre och klara mig på 2-3 öl när jag väl konsumerar. Tror att intresset för alkohol sjunker i takt med att man mår bättre.

Någon som har sabbat ruset av alkohol och det har varit bestående efter man har klivit av voxra?
Citera
2021-01-21, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastgotaklimax
En potentiell avel ligger förhoppningsvis många år fram i tiden, men då vill man ju ha ''rent mjöl i påsen.'' Lite skrämmande att man inte riktigt vet vad det är för råttgift man petar i sig och vilka konsekvenser det kan få på kort eller lång sikt.

Det är olika från person till person. Men det som gäller är väl måttligt drickande annars finns det en risk för blackouts. Bara testa sig fram. Jag har märkt att jag inte upplever det upplyftande rus som jag tidigare hade när det kommer till alkohol eller tobak. Får inte samma stimuli längre och klara mig på 2-3 öl när jag väl konsumerar. Tror att intresset för alkohol sjunker i takt med att man mår bättre.

Någon som har sabbat ruset av alkohol och det har varit bestående efter man har klivit av voxra?

Är man så kraftigt deprimerad att man väl tvungen att påbörja en behandling så bör man kanske inte bry sig så mycket. Man bör kanske inte ens skaffa barn överhuvudtaget men det är min åsikt.

Voxra + alkohol kan ge allvarliga krampanfall.
Citera
2021-01-22, 02:38
Medlem
Citat:
Är man så kraftigt deprimerad att man väl tvungen att påbörja en behandling så bör man kanske inte bry sig så mycket. Man bör kanske inte ens skaffa barn överhuvudtaget men det är min åsikt.

Voxra + alkohol kan ge allvarliga krampanfall.

Nej, i alla fall inte i det initiala och mer ''akuta stadiet.'' Däremot så bör man ju se över sin egen riskprofil. Om det nu är så att det finns några mer effektiva, snabba eller mindre skadliga metoder där resultatet ändå blir detsamma.

Dvs om man ändå slänger sig in i en rysk roulette med alla dessa biverkningar som står på bipacksedeln
så vill man ju veta att det finns någon belöning och att man kommer ut bättre än man kom in. Rimligtvis, så tar jag hellre spravato (esketamin) och lyfter depressionen direkt istället att bli fet, omotiverad, steril zombie med tinnitus som nu helt och hållet håller på att bli flint på köpet. Om det nu skulle bli utfallet så behöver ingen oroa sig för en eventuell fortplantning.

Det är ju ändå lite över 1 miljon i Sverige som knaprar antidepressiva och inte är tillfredsställda med livet. Ett annat alternativ är att ta ketamin eller hitta någon schaman som kan trycka i en svamp till man kommer på bättre tankar. Efter depressionen har lättat lägger man till amfetamin eller någon derivat vid eventuell trötthet/stimuli brist (lanserades receptfritt på apoteket 1938). Sen kör man på några år till du känner att du har hittat rätt karrirsmässigt och i livet. Det är väl först när allt annat i livet går i rätt riktning som det är dags att ta smällen och börja att kliva av tjack tåget innan det blir försent. Någon som har gjort denna resa efter voxran?

Hur är det för er som behandlas för ADHD/ADD samtidigt som ni knaprar antidepp?

Någon som har klivit på spravato samtidigt som voxran eller behandlas detta endast i kombo med SSRI?
Citera
2021-01-23, 00:41
Medlem
poolpojkes avatar
Voxra är rena pantningspillret trots att jag äter som vanligt dvs lunch & middag.

Testade att dricka två st Three Hearts X-strong 7,5% 50cl inom loppet av en timme och jag blev minimalt påverkad och hade behövt minst två till för att kunna utvärdera saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in