2021-01-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Hm efter 3 månader typ så sammanfattar ja detta såhär:

Negativt:

Tinitus
Mer känslig för ångest
Inte gått ner vikt, ökat
Sämre känsla ollonet, inte mycket men sämre än när ja inte tog nått alls
Dyrt
Svårt o somna
Haft problem med hjärtat som jag aldrig tidigare haft, vad som ja tror är panikattacker, som ja aldrig haft tidigare och tryck över vänstra bröstet dagligen, vet inte om de e ångest elr vad, har varit på akuten o då tog de EKG o var inget fel, dock var de flera timmar efter ja hade fått attacken.
Hjärtat slår konstigt, stannar till i en halv sekund o sen börjar pumpa igen, när ja ska sova har ja ibland fått skippa för luft o fått svimningar, där ja inte kan andas i 2 sekunder o det svartnar till.

Positivt:
Vaknar lättare

Skulle inte rekommendera denna medicinen för nån, jag tar medicinen ett litet tag till då ja ska träffa psykolog o se om vad de tycker

Förstår inte ens varför du fortsätter om det enda positiva är att du "vaknar lättare"?.
Min erfarenhet är att kroppen ganska snabbt visar om den vill ha ett preparat eller inte.
Citera
2021-01-04, 23:20
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Hm efter 3 månader typ så sammanfattar ja detta såhär:

Negativt:

Tinitus
Mer känslig för ångest
Inte gått ner vikt, ökat
Sämre känsla ollonet, inte mycket men sämre än när ja inte tog nått alls
Dyrt
Svårt o somna
Haft problem med hjärtat som jag aldrig tidigare haft, vad som ja tror är panikattacker, som ja aldrig haft tidigare och tryck över vänstra bröstet dagligen, vet inte om de e ångest elr vad, har varit på akuten o då tog de EKG o var inget fel, dock var de flera timmar efter ja hade fått attacken.
Hjärtat slår konstigt, stannar till i en halv sekund o sen börjar pumpa igen, när ja ska sova har ja ibland fått skippa för luft o fått svimningar, där ja inte kan andas i 2 sekunder o det svartnar till.

Positivt:
Vaknar lättare

Skulle inte rekommendera denna medicinen för nån, jag tar medicinen ett litet tag till då ja ska träffa psykolog o se om vad de tycker

En psykolog saknar nästan alltid gedigen kunskap kring neuropsykofarmakologi. I deras utbildning finns det en liten valbar kurs inom psykofarmaka, jag gissar på att du syftar på en psykiatriker?

Självklart finns det vissa psykologer som har ett intresse kring psykofarmaka och är bra pålästa.

Låter dock som att du bör ser dig om efter en annan medicin, vilket du själv verkar enig med.
Citera
2021-01-05, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Förstår inte ens varför du fortsätter om det enda positiva är att du "vaknar lättare"?.
Min erfarenhet är att kroppen ganska snabbt visar om den vill ha ett preparat eller inte.

Ja vågar inte förrens ja får tid hos psykiatrin, kanske kmr ja må skitdåligt om ja slutar med den o att den har massa bieffekter
Citera
2021-01-05, 19:32
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ja vågar inte förrens ja får tid hos psykiatrin, kanske kmr ja må skitdåligt om ja slutar med den o att den har massa bieffekter
Du bör kunna få kontakt med vården via telefon för rådgivning om hur du slutar med Voxran, men tre månader är inte särskilt länge och du bör kunna trappa ner på någon vecka. Baserat på din beskrivning så kommer du nog att må bättre om du slutar.
Citera
2021-01-06, 15:35
Medlem
poolpojkes avatar
Har börjat med voxra idag och kände lite tjackeufori och fick gåshud två timmar efter intag. Tog sedan kaffe och då började hjärtklappningar och ångest göra sig gällande. Det har lugnat sig lite nu efter jag åt mat men nervös känner jag mig fortfarande.
Citera
2021-01-10, 04:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolpojke
Har börjat med voxra idag och kände lite tjackeufori och fick gåshud två timmar efter intag. Tog sedan kaffe och då började hjärtklappningar och ångest göra sig gällande. Det har lugnat sig lite nu efter jag åt mat men nervös känner jag mig fortfarande.

Räkna med att få dina första panikattacker, men de går över efter några veckor
Citera
2021-01-10, 14:16
Medlem
poolpojkes avatar
Citat:
Räkna med att få dina första panikattacker, men de går över efter några veckor
Ungefär när skulle du säga att man kan börja utvärdera om den ger god effekt?

Efter tre dagar på voxra kunde jag sluta röka cigaretter, något som har varit en omöjlighet tidigare när jag har försökt med det.
Citera
2021-01-11, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poolpojke
Ungefär när skulle du säga att man kan börja utvärdera om den ger god effekt?

Efter tre dagar på voxra kunde jag sluta röka cigaretter, något som har varit en omöjlighet tidigare när jag har försökt med det.

Tycker nog inte den är värd o ta, men man blir lite piggare på morgonen, de flesta biverkningarna försvinner efter nån månad, dock så försvinner känslan i ollonet lite, vilket ja inte trodde denna medicinen skulle göra, men du får lättare erektion så antar att de kvittar.

På mig så påverkade de inte mitt snusa de alls, snusar lika mycket nu som innan och vikten har inte gått ner nått, snarare tvärtom
Citera
2021-01-11, 12:38
Medlem
poolpojkes avatar
Citat:
Tycker nog inte den är värd o ta, men man blir lite piggare på morgonen, de flesta biverkningarna försvinner efter nån månad, dock så försvinner känslan i ollonet lite, vilket ja inte trodde denna medicinen skulle göra, men du får lättare erektion så antar att de kvittar.

På mig så påverkade de inte mitt snusa de alls, snusar lika mycket nu som innan och vikten har inte gått ner nått, snarare tvärtom
Ja vi får väl se sen om jag delar dina erfareheter.

Märker att aptiten är dämpad och mat inte känns lika intressant. Kan klara mig på ett mål om dagen.
Senast redigerad av poolpojke 2021-01-11 kl. 13:09. Anledning: *
Citera
2021-01-11, 14:30
Medlem
Citat:

Den sänker testosteron men höjer dopamin, därför märker du av det där. Bupropion skadar testiklar enligt studier, tabletten innehåller även ftalater som sänker testo. Sedan är den antikolinerg och torkar ut dig inifrån, även ditt ollon och förstör nerverna. Allt blir troligtvis permanent förstört.
Citera
2021-01-12, 01:38
Medlem
Citat:
Den sänker testosteron men höjer dopamin, därför märker du av det där. Bupropion skadar testiklar enligt studier, tabletten innehåller även ftalater som sänker testo. Sedan är den antikolinerg och torkar ut dig inifrån, även ditt ollon och förstör nerverna. Allt blir troligtvis permanent förstört.

Haha jesus christ, hoppas du driver? Har du länk till detta?
Citera
2021-01-12, 01:42
Medlem
Citat:

Hittar inget som tyder på de, bara att de ökade lite eller gjorde ingen skillnad

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6142124/

Faktiskt så betyder me dopamin mer testosterone rent teoretiskt iaf
Senast redigerad av Idioten1 2021-01-12 kl. 01:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in