Citat:
Ursprungligen postat av
Swan65
Du är tammefan inte nöjd innan varenda unge sitter på psyk å dreglar, varenda en mindre affärsverksamhet och krögare körd i konkurs, hela nästa generation skuldsatt på livstid samt vill du även förstöra folkhälsan genom utegångsförbud. Allt detta pga ett knappt farligt virus. Du är en samhällsfara som borde tvångsomhändertas tyvärr.
Nu tror jag inte att varenda unge hamnar på psyk, för att de allra minsta måste umgås med sina föräldrar under 4 veckor, samt att skolbarnen tvingas "genomlida" distansundervisning.
Affärsverksamheterna inkl restauranger lider för att vi har ett livsfarligt virus som härjar ute i samhället. Dagens lunchsställen har tappat 80-90% av sin omsättning och det beror på omfattande samhällsspridning. Det beror inte på att det är förbjudet att äta på ställena, för det är det inte. Det beror på att ingen vill gå dit, för att man inte vill bli sjuk. Jag åt ganska mycket ute förut, köpte hämtmat osv. Det har jag inte gjort sedan mars förra året. Inte för att det är förbjudet, utan för att jag inte vill. Jag är uppenbarligen inte helt ensam. Hade regeringen däremot tagit kontroll över smittan och bringat ned smittan kraftigt och hårt i ett tidigt skede hade mycket av det som nu går på tomgång kunnat köra på mer som vanligt. Då hade jag inte varit rädd för att hämta mat. Nu håller jag mig bara inne, frånsett när jag går ut och hämtar luft.