Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
Jag ser det som en risk, även om sannolikheten nog är tämligen låg. Förpackningar , påsar, folie osv kan vara kontaminerade. Risken finns att jag i värsta fall dör ja. Vill inte bli långtidssjuk heller. Speciellt inte nu när vi ändå är hyggligt nära ett vaccin. Känner för övrigt inte till att de lämnar den i en kassa utanför. Tror man måste gå in på de flesta ställen. Det innebär en risk om det flyter runt aerosoler av smitta inne i lokalen. Kan dock sakna både asiatiskt och kebab faktiskt. Svårt att få till samma goda smak hemma, även om jag försökt. Blev väl lite sådär

Många gillar ute mitt i vintern. Det verkar ha blivit lite av en trend har jag sett ut på mina promenader.
Men hur har du överlevt hittills? Även förpackningarna på ICA/Coop/hemköp kan vara kontaminerade. Beställer du hemleverans av maten? Hur kan du vara säker på att den som kör hem din mat är virusfri?
Man måste inte alls gå in i en restaurang för att beställa. Det var för länge sedan (redan innan Coronan) man har kunnat beställa mat från en restaurang per telefon. Nu även på nätet. Du ringer/SMS:ar restaurangen när du är nästan framme och de ställer kassen utanför.
Jag är mest förvånad över att sådana som du och likasinnade som tillbringar timmar per dag här på nätet inte tar reda på saker och hur man sköter praktiken under Coronatiden utan fortsätter att "tro" - och sen klagar över den inbillade verkligheten..