2021-01-19, 23:33
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag tror snarare AD. SE kan mycket väl hunnit tillbaka från sin flykt när AD lämnar sitt vittnesmål och hört det, sannolikt ett par minuter efter 23.30. AD har vid senare förhör nämnt rock och Sherlock Holmes keps eller liknande. Vilket signalement han lämnade vid brottsplatsen vet jag inte men var säkert något åt det hållet.

Ett problem är förstås att SE vid något tillfälle sagt att vittnet nämnt glasögon, keps och handledsväska och något sådant mordplatsvittne finns inte. I så fall kan det vara rent hittepå från SE:s sida.

Hunnit tillbaka?

Du påstår att GM kom tillbaka?

LJ såg ju GM försvinna ned på slutet av DBG.

Skulle SE rundat och kommit tillbaka till korsningen?

Ni SE-fanatiker har för livlig fantasi. Utan gränser.

Hade SE en Segway också?

Så GM rusar iväg på DBG och rusar vidare ned till korsningen och sedan till Skandia?

Nej, jag överger tråden innan jag blir smittad av er sinnesförvirring.

Konspirationstråden om SE lämnar jag härmed åt foliehattarna.
Citera
2021-01-19, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Du tror SE skulle kunnat knipa?

Du tror även att SE avslöjat det för några?

Du är den största SE-fanatikern jag stött på.

Det finns inget som kan få dig att ändra ståndpunkt.

Vad trodde du om CP?
Nej det är ju det jag menar han pratade om det hela tiden.
Han kunde inte hålla tyst.
Jag förstår inte hur ni menar att han knep han tog ju alla chanser att påpeka att han var först på plats hur skottet mot LP kändes eller i intervjuer berätta teorier om hur mordet gick till som inga andra har.
Lustigt nog stämmer denna teori sannolikt med hur mordet gick till om just han var GM.
Jag har en stark känsla av att vi vad det lider kommer att få veta att det faktiskt finns eller har funnits personer som känner till eller känt till vilken roll SE faktiskt hade i mordet.
Jag har skrivit flera gånger att OM mot förmodan någon lyckas bevisa SEs oskuld så lovar jag att vara först att gratulera och lyfta på hatten och erkänna att jag haft fel och inte har en aning om vem mördaren är.
Jag tänker logiskt lägger ihop saker läser förhör och andra dokument och har på det viset kommit fram till att SE är den i särklass mest sannolika GM som finns.
Jag har också funderat en del på konspirationer och att mordet skulle vara professionellt utfört.
Men mycket lite talar ju för det bla. valet av vapen och valet av mordplats.
Fakta kan få mig att ändra ståndpunkt men inget finns vad jag funnit som motsäger SE som GM.
Däremot ett oändligt nästintill antal indicier,
OM SE är oskyldig så måste det existera enormt mycket slump för att förklara allt detta.
Så mycket slump som knappt kan existera.Så via sannolik .logik och sunt förnuft landar jag mycket tryggt i att SE med stor sannolikhet är GM.
Citera
2021-01-19, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Ja för han var förmodligen rätt säker på att åtminstone någon hade uppgett rätt signelement så bättre att direkt förklara att det är mig dom beskriver de såg mig springa efter poliserna in i gränden och förväxlade mig med mördaren,
Ett misstag eftersom ingen prickade in signalementet så exakt.
OM SE hittade på att han hört någon säga just det så kan man fundera på varför?
Svaret känns rätt givet bara som GM kan ju ha haft skäl till att säga så.
Så många saker som är så logiska bara man inte är helt oemottaglig för logik och sunt förnuft

Du har missförstått det Engström påstår här. Han säger inte att något mordplatsvittne beskriver en GM med rock och keps. Han menar att en person som kommit sent till platsen gör det och därför syftar på honom när han försvunnit in i gränden. Det rimliga i det kan så klart diskuteras men han påstår faktiskt inte att något vittne till mordet förväxlat GM med honom.
Citera
2021-01-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Nej det är ju det jag menar han pratade om det hela tiden.
Han kunde inte hålla tyst.
Jag förstår inte hur ni menar att han knep han tog ju alla chanser att påpeka att han var först på plats hur skottet mot LP kändes eller i intervjuer berätta teorier om hur mordet gick till som inga andra har.
Lustigt nog stämmer denna teori sannolikt med hur mordet gick till om just han var GM.
Jag har en stark känsla av att vi vad det lider kommer att få veta att det faktiskt finns eller har funnits personer som känner till eller känt till vilken roll SE faktiskt hade i mordet.
Jag har skrivit flera gånger att OM mot förmodan någon lyckas bevisa SEs oskuld så lovar jag att vara först att gratulera och lyfta på hatten och erkänna att jag haft fel och inte har en aning om vem mördaren är.
Jag tänker logiskt lägger ihop saker läser förhör och andra dokument och har på det viset kommit fram till att SE är den i särklass mest sannolika GM som finns.
Jag har också funderat en del på konspirationer och att mordet skulle vara professionellt utfört.
Men mycket lite talar ju för det bla. valet av vapen och valet av mordplats.
Fakta kan få mig att ändra ståndpunkt men inget finns vad jag funnit som motsäger SE som GM.
Däremot ett oändligt nästintill antal indicier,
OM SE är oskyldig så måste det existera enormt mycket slump för att förklara allt detta.
Så mycket slump som knappt kan existera.Så via sannolik .logik och sunt förnuft landar jag mycket tryggt i att SE med stor sannolikhet är GM.

Grejen är att summan här inte är bättre än de enskilda delarna.

Lägger man 100 bajskorvar på varann kan man imponeras över hur stort det blir men det är ändå bara en hög med skit.
Citera
2021-01-19, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Du har missförstått det Engström påstår här. Han säger inte att något mordplatsvittne beskriver en GM med rock och keps. Han menar att en person som kommit sent till platsen gör det och därför syftar på honom när han försvunnit in i gränden. Det rimliga i det kan så klart diskuteras men han påstår faktiskt inte att något vittne till mordet förväxlat GM med honom.

Jag tror iofs att jag läst att han säger just detta med förväxling...
Citera
2021-01-20, 00:24
Medlem
Jag ställer samma frågor igen som tidigare i tråden och hoppas på ett klyftigt svar. Varför provsköts vapensamlarens vapen först nu på senare år? Vapensamlaren ägde väl bevisligen ett vapen med samma kaliber som mordvapnet? Alltså det vapen som fick 0 i provskjutningen. Alla vapen med kaliber .357 skulle väl provskjutas? Varför kontaktade aldrig herr vapensamlare PU när det begavs sig?
Citera
2021-01-20, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag tror iofs att jag läst att han säger just detta med förväxling...

Mannen som Engström hör lämna ett signalement kan inte gärna ha blandat ihop iakttagelsen av GM med den av en annan person fyra minuter senare. Det tror nu inte heller Engström. Han vill hävda att personen kommit sent till platsen och då misstagit honom för att vara mördaren.

Det är ju också lite konstigt. Varför skulle någon som kommer dit när krutröken så uppenbart lagt sig och polis är på plats tro att han ser gärningsmannen springa därifrån?

Det här inser kanske Engström nånstans själv om han tänker efter men det gör han inte så gärna. Han ser sin chans att vara lite duktig och rätta till ett eventuellt missförstånd. Det är heller ingenting han trycker på i förhören. Det är en passus när det dyker upp. Det är i Skandiamannen-land det får orkanstyrka som så mycket annat.

På känt Engström-maner broderar han sen ut det hela. Beskrivningen blir mer och mer lik honom själv. Men notera, han påstår aldrig att något mordplatsvittne lämnat det här signalamentet. Han försöker aldrig kliva in i och sabotera deras iakttagelser vilket ju många påstår.
Citera
2021-01-20, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobrow
Jag ställer samma frågor igen som tidigare i tråden och hoppas på ett klyftigt svar. Varför provsköts vapensamlarens vapen först nu på senare år? Vapensamlaren ägde väl bevisligen ett vapen med samma kaliber som mordvapnet? Alltså det vapen som fick 0 i provskjutningen. Alla vapen med kaliber .357 skulle väl provskjutas? Varför kontaktade aldrig herr vapensamlare PU när det begavs sig?

Han bodde väl inte inom den tvåmilsradie (?) från mordplatsen som bedömdes vara relevant.
Citera
2021-01-20, 00:42
Medlem
Citat:
Mannen som Engström hör lämna ett signalement kan inte gärna ha blandat ihop iakttagelsen av GM med den av en annan person fyra minuter senare. Det tror nu inte heller Engström. Han vill hävda att personen kommit sent till platsen och då misstagit honom för att vara mördaren.

Det är ju också lite konstigt. Varför skulle någon som kommer dit när krutröken så uppenbart lagt sig och polis är på plats tro att han ser gärningsmannen springa därifrån?

Det här inser kanske Engström nånstans själv om han tänker efter men det gör han inte så gärna. Han ser sin chans att vara lite duktig och rätta till ett eventuellt missförstånd. Det är heller ingenting han trycker på i förhören. Det är en passus när det dyker upp. Det är i Skandiamannen-land det får orkanstyrka som så mycket annat.

På känt Engström-maner broderar han sen ut det hela. Beskrivningen blir mer och mer lik honom själv. Men notera, han påstår aldrig att något mordplatsvittne lämnat det här signalamentet. Han försöker aldrig kliva in i och sabotera deras iakttagelser vilket ju många påstår.

Youtubade just än en gång Engström förhör i rätten...15min..

Men dom första 3min av förhöret är intressant på det jag nämnde igår med utstämplingen...

Han själv påstår att han lämnade exakt sitt rum 23:15 ...

O sen stämplar han ut 23:21..

O ändå påstår att han hör skotten 23:21:30 på 10m håll..

Alltså själv lägger han 6min från rummet till utstämpling...

Men noll sekunder från utstämpling till Sveavägen...
Citera
2021-01-20, 00:46
Medlem
Citat:
Han bodde väl inte inom den tvåmilsradie (?) från mordplatsen som bedömdes vara relevant.

Ja det är ju faktiskt konstigt..!!

Har man inget att dölja så lämnar man in vapnet direkt...
Citera
2021-01-20, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Youtubade just än en gång Engström förhör i rätten...15min..

Men dom första 3min av förhöret är intressant på det jag nämnde igår med utstämplingen...

Han själv påstår att han lämnade exakt sitt rum 23:15 ...

O sen stämplar han ut 23:21..

O ändå påstår att han hör skotten 23:21:30 på 10m håll..

Alltså själv lägger han 6min från rummet till utstämpling...

Men noll sekunder från utstämpling till Sveavägen...

Ja, han har ju fel. Han stämplar inte ut 23.21. Det går som du säger inte heller ihop med hans vittnesmål. I hovrätten är han ännu snurrigare. Då stämplar han ut 23.23. För att sen vara på mordplatsen två minuter tidigare. Är han med i filmen Tenet?
Citera
2021-01-20, 00:50
Medlem
Citat:
Ja, han har ju fel. Han stämplar inte ut 23.21. Det går som du säger inte heller ihop med hans vittnesmål. I hovrätten är han ännu snurrigare. Då stämplar han ut 23.23. För att sen vara på mordplatsen två minuter tidigare. Är han med i filmen Tenet?

Men uppenbart vill han hellre lägga tiden så sent som möjligt...

Han kan ju eg likabra säga 23:18 för hans kallprat med vakterna kan ju varat i 6min...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in