Citat:
Ursprungligen postat av
Herakleios
Men SE stämmer inte in på vittnesuppgifterna.
Saknar motiv och mest av allt stämmer inte hans personlighet och uppträdande efter mordet in på en enda punkt.
SE skulle aldrig kunnat knipa käften.
En GM som ringer media och är med i TV, vittnar i HR.
Nej det finns så mycket som inte stämmer med SE som GM.
Var fick SE vapnet ifrån?
Han hade en giltig anledning att vara där. Han jobbade på Sveavägen 44.
Just hans beteende efter mordet är ju nåt som verkligen gör honom misstänkt.
Lägga sig i utredningen .håna polis och andra vittnen o.s.v.
Han gjorde precis alla de saker som t.ex. Clarke menar att mördaren sannolikt gjorde även att på olika sätt försöka återskapa känslan från mordkvällen,
Han häll knappast tyst han talade om mordet hela tiden om hur skotten mot LP kändes om hur han trodde mordet gick till och lustigt nog var det precis så som det sannolikt gått till om just han var GM.
Han sade sig ha varit först på platsen och i högsta grad närvarande vid mordet.När han morgonen efter mordet såg grannen hämta in tidningen rusade han ut för att meddela att du behöver inte läsa tidningen vill du veta hur det gick till fråga mig istället jag var där.
Är det att hålla tyst tycker du?
Inför sin klassåterträff erbjöd han sig att göra en sammanställning av alla faller och alla polisens fel.
Som liten extra krydda så tänkte sig SE en liten frågestund som avrundning på spektaklet.
Jag fattar inte hur ni tänker ni som säger att han aldrig skulle ha kunnat hålla tyst för det gjorde han ju inte.
Sedan kunde han inte avslöja just den där detaljen om att det var han som höll i vapnet.
Även om jag är rätt säker på att det finns eller funnits personer som fått veta att det var så också.