2021-01-16, 19:12
  #16345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Hej undrar om du tycker sprutan är bra??

Citat:
Ursprungligen postat av Charliework86
Jag går oxå i laro. Så undrar samma sak

Hej. Jag har inte haft några problem med sprutan. Jag blir aldrig sjuk, eller ens nästan.
Hade vecko-dos i kanske 6 mån. Sen fick jag börja med månads-dos.

Jävligt skönt att slippa åka så ofta, och märker att jag känner mig väldigt mer fri och tänker automatiskt inte lika mycket på allt som har med missbruk att göra.

Nu har jag dock fått lyrica, så måste åka 3 ggr/vecka ändå nu. Klarar inte hålla mig helt ren från sidomissbruk (cannabis när det finns tillgängligt och vissa helger tjack och några blå)

Är väl dock bara erkänna för en själv att jag inte känner att jag är färdig med droger, så frågan är om lyrica är bra eller inte för mig just nu. Tror inte detta skulle kunna ändras på nåt annat sätt än när jag känner att jag själv vill bli helt fri.
Citera
2021-01-17, 12:41
  #16346
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Innehåller ju 0% THC. Så provet kommer inte vara positivt.

Droppar som ser ut som olja. Under tungan..

Har haft en period under hösten där jag rökt en del. Känner att det har hjälpt en del med ångest osv, både under en längre och kortare tidsperiod.

Anledningen till att jag frågar om up är just för att jag är rädd att det ger utslag på thc, även om det är minimala mängder.
Har inte råd att bli av med mettan..
Citera
2021-01-17, 12:42
  #16347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Innehåller ju 0% THC. Så provet kommer inte vara positivt.

Droppar som ser ut som olja. Under tungan..

Har haft en period under hösten där jag rökt en del. Känner att det har hjälpt en del med ångest osv, både under en längre och kortare tidsperiod.

Anledningen till att jag frågar om up är just för att jag är rädd att det ger utslag på thc, även om det är minimala mängder.
Har inte råd att bli av med mettan..

Edit; kan nog ha svarat i helt fel forum, mod får ta bort isf😇
Citera
2021-01-18, 23:12
  #16348
Medlem
yournotlikemes avatar
Tog ikväll (för första gången på länge) 1mg Buprenorfin nasalt och fan jag tycker faktiskt genomgående ingen annan opiat/opioid slår Buprenorfin (utan naloxon). Om man dessutom ser till priset, detta rus som håller i sig ~12 timmar kostade mig cirka 20 kronor då jag betalade 200 SEK för en svensk Subutex 8mg Sandoz vilket jag tycker är de bästa på marknaden just nu.

Har en oerhört skön klåda och fick en dopamin kick som heter duga och tog tag i allt möjligt på enbart 1mg. Sen att det är en antagonist och i stort sett omöjlig att få andningsdepression av är ju även det ett stort plus.

Sen tycker jag aldrig faktiskt det gett mig en jobbig avtändning även då jag haft perioder då jag gått på det i nästan ett år i streck, till skillnad från när man klivit av Oxy eller Fentanyl tex. bara efter några veckor är det ju ett rent helvete!

Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Har haft en period under hösten där jag rökt en del. Känner att det har hjälpt en del med ångest osv, både under en längre och kortare tidsperiod.

Anledningen till att jag frågar om up är just för att jag är rädd att det ger utslag på thc, även om det är minimala mängder.
Har inte råd att bli av med mettan..

Edit; kan nog ha svarat i helt fel forum, mod får ta bort isf😇

När rökte du senast och hur länge/hur mycket? Är ungefär som att fråga hur långt ett snöre är?
Jag har varit positiv på THC 7 veckor i rad innan det blev negativt (då var jag dock storkonsument länge) samtidigt som jag andra gånger blivit ren på 5 dagar när jag rökt lite över en helg.
__________________
Senast redigerad av yournotlikeme 2021-01-18 kl. 23:14.
Citera
2021-01-19, 11:57
  #16349
Medlem
slakta.valpars avatar

Ja sub är helt oslagbart när det kommer till rus kontra pris. Jag får dessutom inga bieffekter så som illamående, börjar dock klia en farlig massa, men det ser jag bara som positivt.

Kör mest på de franska då jag kan få tag på dem till ett bra pris, men har märkt att de verkar lite ojämna någon gång. Ibland behöver jag upp i över 3 mg trots jag inte tagit sub på nån vecka. Skiljer sig de svenska så mycket?

Är för tillfället tvångsnykter, då det spelar mindre roll men sitter på ett gäng hemma som jag ser fram emot att dra I mig när jag är klar med pisse. Men kanske ska försöka fixa någon från Sandoz då.
Citera
2021-01-19, 13:04
  #16350
Medlem
uh-huhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slakta.valpar

Ja sub är helt oslagbart när det kommer till rus kontra pris. Jag får dessutom inga bieffekter så som illamående, börjar dock klia en farlig massa, men det ser jag bara som positivt.

Kör mest på de franska då jag kan få tag på dem till ett bra pris, men har märkt att de verkar lite ojämna någon gång. Ibland behöver jag upp i över 3 mg trots jag inte tagit sub på nån vecka. Skiljer sig de svenska så mycket?

Är för tillfället tvångsnykter, då det spelar mindre roll men sitter på ett gäng hemma som jag ser fram emot att dra I mig när jag är klar med pisse. Men kanske ska försöka fixa någon från Sandoz då.
Vet inte om det skiljer sig speciellt mycket på franska subutex som några andra men med tanke på att frankrike har 56 miljoner mer människor så blir det väl mer tillgängligt att hitta franska subutex på marknaden än svenska.
Loratadin (Clarityn) eller annan alergi medicin fungerar bra om man får outhärdlig klåda utav opiater
Citera
2021-01-19, 21:27
  #16351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slakta.valpar

Ja sub är helt oslagbart när det kommer till rus kontra pris. Jag får dessutom inga bieffekter så som illamående, börjar dock klia en farlig massa, men det ser jag bara som positivt.

Kör mest på de franska då jag kan få tag på dem till ett bra pris, men har märkt att de verkar lite ojämna någon gång. Ibland behöver jag upp i över 3 mg trots jag inte tagit sub på nån vecka. Skiljer sig de svenska så mycket?

Är för tillfället tvångsnykter, då det spelar mindre roll men sitter på ett gäng hemma som jag ser fram emot att dra I mig när jag är klar med pisse. Men kanske ska försöka fixa någon från Sandoz då.

8 mg buprenorfin är 8 mg buprenorfin, oavsett vilket märke det är. Enda skillnaden är olika typer utav bindmedel.
Det har antagligen med din tolerans att göra, eller om tabletten blivit dålig/tappat styrka.
Citera
2021-01-20, 04:18
  #16352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Har haft en period under hösten där jag rökt en del. Känner att det har hjälpt en del med ångest osv, både under en längre och kortare tidsperiod.

Anledningen till att jag frågar om up är just för att jag är rädd att det ger utslag på thc, även om det är minimala mängder.
Har inte råd att bli av med mettan..

Edit; kan nog ha svarat i helt fel forum, mod får ta bort isf😇

Få ett OK från din läkare men jag är övertygad om att han säger ok!
Detta hjälper folk i andra länder dessutom så om läkaren nekar dig är han inkompetent eller en elak jävel...
Citera
2021-01-20, 09:22
  #16353
Medlem
slakta.valpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
8 mg buprenorfin är 8 mg buprenorfin, oavsett vilket märke det är. Enda skillnaden är olika typer utav bindmedel.
Det har antagligen med din tolerans att göra, eller om tabletten blivit dålig/tappat styrka.

Aa det är jag med på. Men trots det så slår olika läkemedel olika, av olika anledningar. För att ta ett exempel så skiljer sig en del Ksalol från svenska Xanor och ofta händer det att just Ksalol skiljer sig från varandra. Även om de kommer i blister.

Det kan tillexempel bero på att förfalskning av läkemedel är en bransch som det finns mycket pengar i.

Sen med just sub så finns det ju de 8mg som innehåller nalaxon och de som inte gör det. Så att 8mg alltid ger samma rus som en annan 8mg stämmer inte.
Citera
2021-01-20, 15:44
  #16354
Medlem
Jag lider inte av det här längre men Tänkte höra om nån annan haft så också...

När jag började med laro subuxone 8mg så när jag sov så kallsvettades jag som fan. Var helt sjöblöt, och om Jag tog en powernap så hände samma sak. Så sömnen va riktigt dålig i ca 3-4 veckor. Nu har jag börjat med propavan igen så jag får komma ner i djupsömn och då svettas jag ingenting alls men ibland när jag tar en powernap. Nu har jag varit i programmet i ca 2 månader och allt är kanon.

En annan fråga, jag har 8mg som dos och känner inte direkt att jag behöver högre för har inget sug och mår fysiskt bra men skulle det "hända" nått om jag skulle gå upp till säg 12mg? Alltså skulle jag märka av en högre dos? Inte att jag blir hög eller så utan mer medicinskt.
Citera
2021-01-21, 10:40
  #16355
Medlem
Ser att fler än jag börjat tycka de är mer drag i de svenska än de franska. Gjorde en tråd om detta för ett tag sen då jag hade vart ren från Sub många månader och sedan införskaffade franska B8r och tyckte de var väldigt lite ”drag” i dom.

Mycket tyder på att de cirkulerar falska/underdoserade B8or.
Citera
2021-01-22, 16:42
  #16356
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slakta.valpar

Ja sub är helt oslagbart när det kommer till rus kontra pris. Jag får dessutom inga bieffekter så som illamående, börjar dock klia en farlig massa, men det ser jag bara som positivt.

Kör mest på de franska då jag kan få tag på dem till ett bra pris, men har märkt att de verkar lite ojämna någon gång. Ibland behöver jag upp i över 3 mg trots jag inte tagit sub på nån vecka. Skiljer sig de svenska så mycket?

Är för tillfället tvångsnykter, då det spelar mindre roll men sitter på ett gäng hemma som jag ser fram emot att dra I mig när jag är klar med pisse. Men kanske ska försöka fixa någon från Sandoz då.

Om det är äkta Franska Subutex så skiljer de sig inte alls. Dock så finns det en del falska B8or som uteslutande är kopior på Franska enbart. Har ALDRIG stött på falska svenska Buprenorfin tabletter.

Ja satsa på svenska Orifarm eller Sandoz. Fungerar lika bra enligt mitt tycke!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in