Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-19, 08:18
  #15145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mabynexttime
Jag har buprenorfin erfarenhet i över 10 år å jag har tänkt på det där jag också! De ligger nått i de du säger. Absolut!

Absolut har hennrätt. 0,4-1mg brukat vara en bra gräns att ligga på.
Citera
2018-12-19, 08:22
  #15146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheContender
Detta är verkligen "den svenska modellen" i praktiken. Så fort medicinvarumärke vid namn X har fått ett dåligt rykte via media så förbjuds varumärket direkt men aldrig aktiv substans. Samma med Valium som blev Stesolid/Diazepam, Rohypnol blev magiskt en mindre farlig tablett genom att inte längre vara grön och låta likadant och blev Flunitrazepam. Subutex va ju rena döden men hoppas inte någon kan lista ut vi fortsätter att rädda liv under namnet Buprenorfin...

Politik kallas det det är vidrigtb att dem får hålla på spm dom gör men tur för oss som verkligen behöver buppen tex..
Citera
2018-12-19, 08:25
  #15147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigSvarNu
Tänk en person som tar bup dagligen (14-24mg) som tar ett uppehåll på ett par dagar för att använda heroin. Då kan man ju hamna i akut at om man sen börjar ta sin sub igen för nära inpå heroinet.

Skulle inte den här personen kunna ta dimor dagen efter heroinet och sen dagen där på ta sub för att vara säker på att slippa akut at?

Varför skulle dimor hjälpa en akut at menar du?
Citera
2018-12-19, 08:34
  #15148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Idag är det den femte dagen utan Buprenorfin! Yay! Har använt i fyra, nästan fem månader om jag inte minns fel, och de första två tre månader så låg jag på minst 4 mg om dagen, ibland en hel Sub 8a. Det har varit luddigt, Subben mixtrar till minnet. Men har lyckats trappa ur det till knappt 1 mg om dagen, 0,5 kanske jag har legat på de senaste veckorna.

Anledningen till cold turkey på Suboxonen är torka på Buprenorfin tabletter här i trakten och jag orkar inte jaga längre, jävla gift är vad det är. Nu har jag härdat ur fem dagar så kan jag väl lika gärna fortsätta så. Därav har jag införskaffat mig ett halv kilo Opium Vallmo kapslar som jag kokar te på, och dricker tills jag känner mig helt frisk, trots att antändningen inte var så jobbig som jag förväntande mig (antar att det har med nedtrappning att göra). Samt en del benso av olika slag till hands. Men jag har ett jobb att sköta så jag måste vara frisk tills min ledighet som jag kommer få om cirka en halvmånad.

Puss puss snuttis

Sent svar men jävligt Grymt bra jobbat måste jag säga!! Hoppas du lyckats hålla i skiten också!! Mvh zhurda
Citera
2018-12-19, 11:20
  #15149
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhurda
Varför skulle dimor hjälpa en akut at menar du?

För att Loperamid är en opioid, som visserligen inte ger något rus(förutom i enstaka fall, i massiva doser), så hjälper det ypperligt med en ask emot de värsta utsättningssymptomen. Använde mig själv flitigt utav det mot fentanylavtändningar när alla sprayer var på tapeten. Det tar till exempel bort diarrén, de värsta svettningarna och temperaturväxlingarna etc. Helt klart mycket användbart.
Citera
2018-12-19, 19:46
  #15150
Medlem
Bullsquids avatar
Har tagit 300 mg palexia för ca 2 timmar sedan. Undrar om det går bra att fylla på med en liten dos sub (ca1mg) eller ifall de slår ut varandra eller om jag får någon slags abstinens?

Annars är jag intresserad av om jag får potentiellt bättre effekt av både som en synergi (tex alkohol + benso för ökad effekt av båda)
Citera
2018-12-19, 23:34
  #15151
Medlem
Kör sällan buprenorfin, kanske enstaka gång varannan månad max.
Denna vecka har jag dock kört ett race. Tagit ca 5,5mg utspritt på 3 dygn. Har ingen opiat tolerans sedan innan.
Nu är det dags för en opiat paus igen men tänkte avrunda med tramadol imorgon.
Funkar det att ta 100-200mg tramadol efter sub?
Citera
2018-12-20, 09:56
  #15152
Medlem
who-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abcukm
Kör sällan buprenorfin, kanske enstaka gång varannan månad max.
Denna vecka har jag dock kört ett race. Tagit ca 5,5mg utspritt på 3 dygn. Har ingen opiat tolerans sedan innan.
Nu är det dags för en opiat paus igen men tänkte avrunda med tramadol imorgon.
Funkar det att ta 100-200mg tramadol efter sub?

Ja det funkar med tramadol. Dom funkar bra ihop.
Citera
2018-12-20, 16:26
  #15153
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Jag har nyligen lagt märke till att röd kratom inte fungerar med buprenorfin. Dock vet jag att ketogan och tramadol plus buprenorfin är okej. Tapentadol också har jag för mig. Även fentanyl och starkt heroin, men mest då att dessa slår igenom buprenorfinets blockad. Så, vilka opioider kan man ta tillsammans med buprenorfin/subutex, och vilka andra slår igenom?
Citera
2018-12-22, 00:03
  #15154
Medlem
fetochful73s avatar
Når man ett "max-tak" för styrkan av rus man kan få genom att ta bup nasalt?

Jag brukade ligga på ca 0.5-2mg om dagen (nasalt). Den senaste veckan har jag av olika anledningar (stress, m.m) ökat rejlät, till ca 4mg eller en halv båt per dag, nasalt. Trots det känner jag ingen ändrad effekt. Jag blir inte mer "sänkt" eller liknande, överhuvudtaget. Nu funderar jag på att ta en vecka (eller ett par veckor) uppehåll och äta Tramadol under tiden för att få ner min Sub tolerans igen.

Det är inte bara eknomiskt ohållbart att förbruka 3stk 8mg Subutex i veckan, det är även jäkligt synd att inte längre bli helt sänkt av en liten, liten lina Subutex, som man blev förr. Vad tycker ni?
Citera
2018-12-22, 00:07
  #15155
Medlem
fetochful73s avatar
En till sak! Förut brukade jag använda franska Subutex 8mg.
Idag kör jag på Sandoz. Kan det vara boven? Att Sandoz inte är lika effektiva som de klassiska franska Subutexen? Dessa här kommer i kartor, de andra franska var röda på baksidan.


Bild på Franska (de jag tog förut):
https://img9.ntm.eu/nm/public/img/48...222&scale=both

Dessa jag brukar nu ser ut som båtar i form, men står inte B8 på dem som de franska.

Vad tror ni?
Citera
2018-12-22, 01:01
  #15156
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fetochful73
Når man ett "max-tak" för styrkan av rus man kan få genom att ta bup nasalt?

Jag brukade ligga på ca 0.5-2mg om dagen (nasalt). Den senaste veckan har jag av olika anledningar (stress, m.m) ökat rejlät, till ca 4mg eller en halv båt per dag, nasalt. Trots det känner jag ingen ändrad effekt. Jag blir inte mer "sänkt" eller liknande, överhuvudtaget. Nu funderar jag på att ta en vecka (eller ett par veckor) uppehåll och äta Tramadol under tiden för att få ner min Sub tolerans igen.

Det är inte bara eknomiskt ohållbart att förbruka 3stk 8mg Subutex i veckan, det är även jäkligt synd att inte längre bli helt sänkt av en liten, liten lina Subutex, som man blev förr. Vad tycker ni?

Ruset blir aldrig nämnvärt bättre när du tar över 2mg har jag för mig. Är ganska säker på att det rusmässiga taket ligger däromkring. Så mitt tips till dig är ett uppehåll så du får ner toleransen, eller gå över till något bättre i opiväg...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback