2020-06-15, 17:15
  #16105
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jag kör inte opiater på regelbunden basis så jag behöver inte så stor dos sen är jag rätt känsligt mot just opiater också så en 2-4 mg räcker gott en helkväll ^^ Nej inget LARO, jag är en uppåtkille i själ & hjärta men om jag måste välja opiat är det definitivt buprenorfin, tagit mycket både sub & tem, får faktiskt en riktigt härlig känsla som ibland påminner om lite uppåt, så klart blir jag mysig också men får oftast saker gjorda och fyll med energi, noddar man för mycket brukar jag blanda lite conserta el tjack funkar fin fint men kanske inte så hälsosamt. Mvh

Buprenorfin och oxy gör en båda ganska uppåt, åtminstone i början. Kodein och morfin däremot gör en neråt.
Citera
2020-06-15, 17:30
  #16106
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Ja det är däremot något jag också gillar, har alltid kunnat jobba och vara bland folk på sub, det är betydligt svårare på tjack.
Även att på ngt konstig sätt så kan jag inte bli mer beroende av bup än vad jag redan är. Hade aldrig kunnat ta den varje dag, dels såklart för det e dålig men även så är jag inte sugen på det.. Ca 0,5 bup på en söndag är perfekt❤️❤️

Man bör ej tjacka även om det inte är så farligt (opioder är nog faktiskt mke farligare o det me andningssvårigheter mm.) men tjack är nog mer skadligt för hjärnan o bör verkligen undvikas helt o hållet. Bup då o då, cannabis då o då o såklart benso då o då.. Hehhehe😁
Citera
2020-06-15, 18:51
  #16107
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Buprenorfin och oxy gör en båda ganska uppåt, åtminstone i början. Kodein och morfin däremot gör en neråt.

Precis, speciellt i början, håller helt med.
Citera
2020-06-16, 09:21
  #16108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rynkeby
När jag tog sub förr (i russyfte) så snortade jag alltid. Nu tar jag det som medicin (ja, jag går LARO) och smaken är hemsk enligt mig...
När corona kom satte de mig på buvidal (en spruta som tas under huden) och håller 1v och det är jag väldigt glad över. Slipper åka mer än en gång i veckan och ingen smak

Hej undrar om du tycker sprutan är bra??
Citera
2020-06-16, 09:38
  #16109
Medlem
Charliework86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maern23
Hej undrar om du tycker sprutan är bra??

Jag går oxå i laro. Så undrar samma sak
Citera
2020-06-18, 00:25
  #16110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Utveckla lite, tack. Så alltså bup o metadon har längre abstinensbesvär, ere det du menar? Förstår nt ens vrf jag är så insatt i detta, haha. Hade aldrig kunnat missbruka painkiller... Benso❤️❤️

Ja, subutex avtändningen/abstinensen varar längre.
Citera
2020-06-18, 21:25
  #16111
Medlem
hn19s avatar
Kan någon berätta med säkerhet vad det här är? Vitare IRL
https://imgur.com/a/sYMKgvH
Citera
2020-06-19, 11:20
  #16112
Medlem
Har aldrig tagit sub förut men nu kommit över en 8mg. Funderar på att lyxa till det lite på midsommar. Läste att sub ska krossas och snortas och en dos om ca 0,5-1mg är en lämplig nybörjardos. Jag är lite förkyld och täppt i näsan snå sorta är dessvärre inte ett alternativ. Får bli oralt istället, där jag läste att upptagningsförmågan skulle vara sämre. Är det kanske lämpligast att börja med 1mg ändå eller ska man satsa på 2-3mg direkt?
Citera
2020-06-19, 11:54
  #16113
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Har aldrig tagit sub förut men nu kommit över en 8mg. Funderar på att lyxa till det lite på midsommar. Läste att sub ska krossas och snortas och en dos om ca 0,5-1mg är en lämplig nybörjardos. Jag är lite förkyld och täppt i näsan snå sorta är dessvärre inte ett alternativ. Får bli oralt istället, där jag läste att upptagningsförmågan skulle vara sämre. Är det kanske lämpligast att börja med 1mg ändå eller ska man satsa på 2-3mg direkt?
Nej!

Du ska börja med MAX 0,5 mg
Rekommenderar starkt att köpa postafen och ta strax innan.

Första gångerna jag tog sub utan postafen gav mig två mardrömslika dagar av illamående från helvetet. Och då tog jag typ 0,7

Andra gånge. Tog jag kanske 0,5 Max och postafen. Då var det skönt
__________________
Senast redigerad av st33r 2020-06-19 kl. 11:56.
Citera
2020-06-19, 12:07
  #16114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Nej!

Du ska börja med MAX 0,5 mg
Rekommenderar starkt att köpa postafen och ta strax innan.

Första gångerna jag tog sub utan postafen gav mig två mardrömslika dagar av illamående från helvetet. Och då tog jag typ 0,7

Andra gånge. Tog jag kanske 0,5 Max och postafen. Då var det skönt

Ok tack för svar! Läste att nån hade skrivit att orala upptagningsförmågan var mycket sämre men kanske bara är prat? Å andra sidan är det ju lättare att fylla på efter behov än att spy ut överskottet så börjar med en låg dos då.
Citera
2020-06-19, 14:00
  #16115
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antikristetkukhuve
Har aldrig tagit sub förut men nu kommit över en 8mg. Funderar på att lyxa till det lite på midsommar. Läste att sub ska krossas och snortas och en dos om ca 0,5-1mg är en lämplig nybörjardos. Jag är lite förkyld och täppt i näsan snå sorta är dessvärre inte ett alternativ. Får bli oralt istället, där jag läste att upptagningsförmågan skulle vara sämre. Är det kanske lämpligast att börja med 1mg ändå eller ska man satsa på 2-3mg direkt?

Har du ingen tolerans så kan du lika gärna ta oralt. Lägga under tungan är bäst Har jag för mig. Du behöver inte mer än 0,5 tro mig.
Citera
2020-06-19, 15:26
  #16116
Medlem
Mäkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Kan någon berätta med säkerhet vad det här är? Vitare IRL
https://imgur.com/a/sYMKgvH
Ser ut att vara Subutex 8mg alkaloid har sett sån runda som din bild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in