Citat:
Ursprungligen postat av
Jannebigplay
Jag r egentligen inne p samma spr som dig. Det ska inte lna sig att strunta i delgivningar och sedan kanske klara sig undan straffet enbart fr att preskriptionstiden har gtt ut. Nu testar jag om det r s illa stllt som det r att jag tror men belningen om jag lyckas r att jag slipper att betala min bot. Jag lever mitt liv som vanligt, har inte skrivit mig p ngon annan adress, jag jobbar som vanligt, har mina fritidssysselsttningar och det vore egentligen inte vara ngot problem att delge mig. Det r helt galet egentligen att det ens har ftt g sex mnader. Nu kr vi detta in i ml men jag kan ju knappast vara den enda som har provat detta. Lste om ngon annan hr p flashback som hade gjort samma sak och han klarade sig i nstan ett r. Dock var detta fr nstan tio r sedan och han bodde dessutom p en liten ort. Kan tnka mig att polisen i Stockholm har betydligt mer att gra samt att den aktuella brottsvgen hr gr att de har fullt upp.
Gjorde en liknande sak, fick 2st mail av polisen och 2st inspelade meddelanden p telefonsvararen och ven 3st brev, det blev ven ett hembesk till adressen dr jag var skriven. Mitt misstnkta brott blev preskriberat.
Flyttade under tiden.
Var skriven p en annan adress.
Nr polisen plingade p adressen dr jag var skriven sa min vn att jag hade flyttat till en annan stad med ngon tjej.
Krde aldrig bil under dessa 2 r ker kommunalt.
Samt arbetar p kontor/hemifrn och ker ut till kunder.
Lt snuten arbeta, ifall dem tar dig begr advokat d dem mste frga tingsrtten om detta och det tar minst 1 dag s d mste dem slppa dig och boka in frhret en annan dag. Ifall dem lyckas ta dig igen verklaga beslutet om att du inte fick advokat igen s fr dem slppa dig igen och boka in ett nytt frhr.
Du kan allts bli tagen 2ggr men fortfarande komma undan. Men den tredje gngen r det krt.