Citat:
Ursprungligen postat av
Jannebigplay
Jag är egentligen inne på samma spår som dig. Det ska inte löna sig att strunta i delgivningar och sedan kanske klara sig undan straffet enbart för att preskriptionstiden har gått ut. Nu testar jag om det är så illa ställt som det är att jag tror men belöningen om jag lyckas är att jag slipper att betala min bot. Jag lever mitt liv som vanligt, har inte skrivit mig på någon annan adress, jag jobbar som vanligt, har mina fritidssysselsättningar och det vore egentligen inte vara något problem att delge mig. Det är helt galet egentligen att det ens har fått gå sex månader. Nu kör vi detta in i mål men jag kan ju knappast vara den enda som har provat detta. Läste om någon annan här på flashback som hade gjort samma sak och han klarade sig i nästan ett år. Dock var detta för nästan tio år sedan och han bodde dessutom på en liten ort. Kan tänka mig att polisen i Stockholm har betydligt mer att göra samt att den aktuella brottsvågen här gör att de har fullt upp.
Gjorde en liknande sak, fick 2st mail av polisen och 2st inspelade meddelanden på telefonsvararen och även 3st brev, det blev även ett hembesök till adressen där jag var skriven. Mitt misstänkta brott blev preskriberat.
Flyttade under tiden.
Var skriven på en annan adress.
När polisen plingade på adressen där jag var skriven sa min vän att jag hade flyttat till en annan stad med någon tjej.
Körde aldrig bil under dessa 2 år åker kommunalt.
Samt arbetar på kontor/hemifrån och åker ut till kunder.
Låt snuten arbeta, ifall dem tar dig begär advokat då dem måste fråga tingsrätten om detta och det tar minst 1 dag så då måste dem släppa dig och boka in förhöret en annan dag. Ifall dem lyckas ta dig igen överklaga beslutet om att du inte fick advokat igen så får dem släppa dig igen och boka in ett nytt förhör.
Du kan alltså bli tagen 2ggr men fortfarande komma undan. Men den tredje gången är det kört.