• 1
  • 2
2021-01-19, 17:21
Medlem
Jannebigplays avatar
Hej Flashback,

Har eventuellt begtt ett mindre trafikbrott men d jag vill se hur systemet fungerar s tnkte jag att jag skiter i att svara p om jag erknner eller inte p det frsta brevet som jag fick hem. Fyra brev senare dr de har velat ha telefonfrhr samt att jag fick en tid d jag sjlv skulle ringa annars "kunde jag eventuellt bli efterlyst" s knns det som att polisen har skruvat t tumskruvarna lite. I veckan s pratade en polis in ett meddelande p telefonsvararen. Tyvrr hrdes det dligt men det lt som att han sa att jag var delgiven eller att han ringde frn delgivningen. En dag senare ringde de igen och nu tv gnger d de den ena gngen inte frstod att telefonsvararen var igng och den andra gngen sade de att de stod utanfr min drr och grna ville prata med mig.

Inte kan man vl bli delgiven via telefonsvararen? r det ngon annan som har provat att hlla sig lagens lnga arm gllande trafikbrott eller annat smbrott och hur gjorde ni d med polisens frsk att delge er?
Citera
2021-01-19, 17:24
Medlem
Allts de KOMMER f tag p dig frr eller senare s varfr inte bara ge upp? Herregud
Citera
2021-01-19, 17:25
Medlem
Varfr hlla sig undan fr ett simpelt trafikbrott?

Tror du att du ska kunna hlla dig undan, bara fr att du inte svarar i telefonen?
Hur lovligt dum fr man vara?
Citera
2021-01-19, 17:30
Medlem
Intressant, skulle ju vara kul om de lgger ner rendet pga att du inte svarar, men beror vl p om det r rattfylla eller fortkrning.
Citera
2021-01-19, 17:31
Medlem
RysktTrollkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Hej Flashback,

Har eventuellt begtt ett mindre trafikbrott men d jag vill se hur systemet fungerar s tnkte jag att jag skiter i att svara p om jag erknner eller inte p det frsta brevet som jag fick hem. Fyra brev senare dr de har velat ha telefonfrhr samt att jag fick en tid d jag sjlv skulle ringa annars "kunde jag eventuellt bli efterlyst" s knns det som att polisen har skruvat t tumskruvarna lite. I veckan s pratade en polis in ett meddelande p telefonsvararen. Tyvrr hrdes det dligt men det lt som att han sa att jag var delgiven eller att han ringde frn delgivningen. En dag senare ringde de igen och nu tv gnger d de den ena gngen inte frstod att telefonsvararen var igng och den andra gngen sade de att de stod utanfr min drr och grna ville prata med mig.

Inte kan man vl bli delgiven via telefonsvararen? r det ngon annan som har provat att hlla sig lagens lnga arm gllande trafikbrott eller annat smbrott och hur gjorde ni d med polisens frsk att delge er?
St p dig! Framfr allt: genomfr ditt experiment fullt ut och se hur systemet fungerar. Backa inte!
Citera
2021-01-19, 17:34
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou

Tror du att du ska kunna hlla dig undan, bara fr att du inte svarar i telefonen?

Haha, Det r ju inte s att jag tnker att g under jorden fr ett enkelt trafikbrott direkt. Jag bor i Stockholm och tnker att de har fullt upp och att jag dessutom inte har ngot att frlora p om de skulle hitta mig. D skulle jag bara erknna och betala. Detta var dock inte frgan utan frgan r om det rknas som en delgivning eller om ngon annan har ngon liknande historia.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mann1
Intressant, skulle ju vara kul om de lgger ner rendet pga att du inte svarar, men beror vl p om det r rattfylla eller fortkrning.

Inte slutar dom det r ju deras jobb
Citera
Medlem
SittFints avatar
Delgiven r du nr du har ftt meddelandet.

Frgan r snarare nr de kan bevisa att du r delgiven.
Citera
2021-01-19, 17:37
Medlem
Soda--Pops avatar
Delgivning kan inte ske ver telefon nej, s troligtvist menade han att han ringer frn delgivninsenheten. Dremot kan du delges med frenklad, ifall du r efterlyst kommer de troligtvist inte leta efter dig pga ett "mindre trafikbrott" dremot ifall du vcker uppmrksamhet pga minsta grej kommer de ta dig till stationen.
Citera
2021-01-19, 17:43
Medlem
Jannebigplays avatar
Fr att frtydliga. Jag blev tagen i en fartkamera s min undran r lite hur mycket resurser ni tror att de kan tnkas att lgga ner p detta eller om ngon har gjort ngot liknande. Mitt drmscenario r att de r s verbelastade att nr de har provat att ringa ngra gnger samt beskt lgenheten en gng och att de tycker att det fr rcka med detta tills vidare. Notera att det r ett drmscenario. r det s att de lgger ner resurser och mer eller mindre vervakar min lgenhet eller besker jobbet s kommer jag ju att betala d jag inte orkar att ta mitt lilla experiment till en rttegng.
Senast redigerad av Jannebigplay 2021-01-19 kl. 17:52.
Citera
2021-01-19, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katbalou

I frsta meningen ger TS sina anledningar till varfr han gr som han gr. Hur dum r du sjlv? (Ber om urskt om du har ngot problem med lsfrstelse)
Citera
2021-01-19, 17:51
Medlem
Vem har telefonsvarare?

Lycka till med att hlla dig undan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto