2021-01-19, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Jag är inte upprörd över uppgången.
Jag ifrågasätter om bolagsvärdet är motiverat i förhållande till tidig studiefas.
Därmed kan jag oxå ifrågasätta på samma sätt ert maniska behov av att med ”ikke” inlägg förneka att bolagets aktie handlas i fel prissegment.

Nej det snackar jag inte om. Utan jag snackar om verkliga faktorer som berättigar till en kursrusning i OPTI och AAA när marknaden får klart för sig vad sammanslagningen kommer ge för synergieffekter. Fortsatt få som har läst in sig.

Varför blandar du in avundsjuka ? Förstår inte alls argumentet. Jag har lagt en hel del inlägg om NAS oxå.
Vill minnas att mina inlägg till dig renderade i ett tack tillbaks att jag räddat dig från en förtida säljorder i STABL, där kommer teckningsrätten inom kort vara 100 – 150% mer värd än lösen på 6 SEK är.

Håll till godo och kom tillbaks om en månad hur det gick med ditt köp inom kort i Synact.

Edit
För ögonblicket hålls kursen uppe med småorders så man blir knäsvag.

39 811

Man kan hålla en vettig diskussion utan att skriva liknande:

” Sorry Boys

Verkligheten börjar komma ikapp.
Kan bli en riktig lavin, litar du på att de andra inte säljer ??
Först -5%
Sedan plötsligt -10
Lavinen är igång och stoppar inte för hus eller skog i vägen, den är dödlig i sin framfart”

Hur bidrar detta till något? Låter mer som att du bara vill har rätt för sakens skull till varje pris.

Opti är till synes lika pumpad om man ska utgå ifrån hur du tänker. Går minus, omsätter knappt något och är värderade till 800msek. Väldigt mycket för ett bolag som knappt omsätter. Detta trots nytt avtal som ska omsätta 10-30 msek (ganska stort %-mässigt spann mellan estimaten). För att inte nämna den stora uppgången som skett på kort tid tack vare att den uppmärksammats på sociala medier.

Sedan att Synact handlas i fel prissegment är din åsikt. Något som dock varken marknaden eller analytiker håller med om. Har sett att du flera gånger i tråden för stayble jämfört med synact, därav min fråga om avundsjuka.
Citera
2021-01-19, 12:41
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonkstrader
Man kan hålla en vettig diskussion utan att skriva liknande:

” Sorry Boys

Först -5%
Sedan plötsligt -10
Lavinen är igång och stoppar inte för hus eller skog i vägen, den är dödlig i sin framfart”

Hur bidrar detta till något? Låter mer som att du bara vill har rätt för sakens skull till varje pris.

Opti är till synes lika pumpad om man ska utgå ifrån hur du tänker. Går minus, omsätter knappt något och är värderade till 800msek. Väldigt mycket för ett bolag som knappt omsätter. Detta trots nytt avtal som ska omsätta 10-30 msek (ganska stort %-mässigt spann mellan estimaten). För att inte nämna den stora uppgången som skett på kort tid tack vare att den uppmärksammats på sociala medier.

Sedan att Synact handlas i fel prissegment är din åsikt. Något som dock varken marknaden eller analytiker håller med om. Har sett att du flera gånger i tråden för stayble jämfört med synact, därav min fråga om avundsjuka.

Du har rätt om
"Sorry Boys"
Jag sänkte mig till den nivån inläggen hade i början när jag först ifrågasatte marknadsvärdet

Ser att du är helt respons på OPTI och vet inte vad de har i pipen och nej jag har inte rökt på med OPTIdry torkad cannabis.

Jag ska läsa igenom STABL tråden, misstänker att jag jämfört STABL med ett bolag som gått bra oavsett om jag senare ifrågasätter marknadsvärdet. Kanske det var utav den anledningen jag tittade till en gång extra

Marknaden prissätter ofta fel oavsett analyser.
Jämför gärna med Diamyd medical som har mycket säkra Fas II resultat och vet hur de ska optimera Fas III. 30% av 2 av varandra oberoende analyser handlas aktien trots det för (köpeanalyser, vilket jag kan argumentera för ger säkrare resultat då de rådgjort med DMYDs ledning. Medans ABG argumenterar ni för att de har gjort analysen enbart från offentligt tillgängligt material)
Citera
2021-01-19, 13:05
Medlem
Kirobas avatar
Det där Stonkstrader
Var nog en av de roligaste genomläsningar jag gjort.
Så här skriver jag om Synact, notera att ordet Synact nämns aldrig med namn heller senare i tråden.

”Helt otroligt tillfälle.
Borde skrivas i versaler.

Tidigare idag har jag delat ut en råsop gällande investerare i biotech som inte vet vad de investerar i.
Här har ni ett tillfälle att i lugn och ro kunna läsa in er på ett fullständigt nytt bolag med en begriplig produkt. Dessutom i ett område med begränsade behandlingsalternativ. ”

Kanske vi ska titta till vad du stonkis har skrivit. Du borde faktakontrollera om minnet är siså där som det var för ThisDude om inte kom ihåg att det var han som försökte luras med tabletter.

Så här har du skrivit:

”#37
Stonkstrader
Medlem
Reg: Oct 2020
Har aldrig någonsin skrivit om ett innehav på ett forum, men kan inte hålla mig. Va fan hände här egentligen? Har varit lojal sedan noteringen och bolaget belönar oss med en emission som är 30% rabatterad på en redan pressad kurs för att man var tvungen att meddela en FE i förväg. Så jävla besviken! Det värsta är att jag inte ens har likvider, så måste antingen sälja andra skitaktier som jag ligger back på eller stayble då det är en 1:1 emission. Bör man vänta tills det närmar sig avstämning för att sälja? Tror ni kursen kan smyga upp mot slutet på januari?

”* #41
Stonkstrader
Medlem
Tack för svar

Det stämmer att jag är ny inom aktiehandel. Nu lyckades jag iaf hålla mig ifrån säljknappen vilket visades sig vara bra. Sitter nog kvar till 2022 och hoppas på det bästa!
-------------
Här slog tydligen minnesproblemen till igen.

-------------------
”* #52
Stonkstrader
Medlem
Såg nu att börsen är stängd

På återhörande och kontroll läs gärna STABL tråden.
Citera
2021-01-19, 14:18
Medlem
Ja vart ska man börja.

Vi kör på denna.

” Tex motivera varför STABL har ett lägre marknadsvärde men en Fas IIb som kommit längre.
Eller DMYD som har en Fas IIb med signifikant resultat lägre värderat.

Min attack på ert uppblåsta Biotechbolag bottnar i att när proppen går ur synact (liksom tex WNT) dras alla biotech över en kam. För att inte tala om allt kapital som investerare satt i fel bolag och därmed inte är tillgängligt för marknaden.”

Du sitter helt klart snett i dina biotechbolag och är bitter samt extremt avundsjuk på andra biotechbolagsuppgångar. Det skriker om det. Har nog aldrig ens sett någon han en monolog med sig själv som du konstant har i forumen för dina aktier. Dagligen. Sen kommer du och klagar på att andra haussar. Kasta inte sten i glashus.
Citera
2021-01-19, 14:21
Medlem
Citat:
Sorry Boys

Först -5%
Sedan plötsligt -10
Lavinen är igång och stoppar inte för hus eller skog i vägen, den är dödlig i sin framfart

Nej, givetvis ändrar inte en röd dag, eller för den delen en röd vecka i en uppåtgående trend mitt sätt att investera.

Det är nog också där dom flesta bränner sig, man bör inte ändra sin investeringsplan om ej FA ändras.
Det här är ju en helt vanlig dag på börsen, om man ser --5% (i skrivande stund -1,6%) som ett tecken,
så bör man enligt mig hålla sig till fonder eller sparkonto.

Jag fyllde tex. på idag vid 54,60 och är således redan på + för dagen.
Citera
2021-01-19, 14:37
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9.och-.
Nej, givetvis ändrar inte en röd dag, eller för den delen en röd vecka i en uppåtgående trend mitt sätt att investera.

Det är nog också där dom flesta bränner sig, man bör inte ändra sin investeringsplan om ej FA ändras.
Det här är ju en helt vanlig dag på börsen, om man ser --5% (i skrivande stund -1,6%) som ett tecken,
så bör man enligt mig hålla sig till fonder eller sparkonto.

Jag fyllde tex. på idag vid 54,60 och är således redan på + för dagen.

I fiktivt värde ja
Citera
2021-01-19, 14:40
Medlem
Citat:
Ja vart ska man börja.

Vi kör på denna.

” Tex motivera varför STABL har ett lägre marknadsvärde men en Fas IIb som kommit längre.

Min attack på ert uppblåsta Biotechbolag bottnar i att när proppen går ur synact (liksom tex WNT) dras alla biotech över en kam. För att inte tala om allt kapital som investerare satt i fel bolag och därmed inte är tillgängligt för marknaden.”

Du sitter helt klart snett i dina biotechbolag och är bitter samt extremt avundsjuk på andra biotechbolagsuppgångar. Det skriker om det. Har nog aldrig ens sett någon han en monolog med sig själv som du konstant har i forumen för dina aktier. Dagligen. Sen kommer du och klagar på att andra haussar. Kasta inte sten i glashus.

Man får ta hänsyn till market size för varje indikation och hur mycket man kan penetrera varje indikation med.

Jag googlar lite snabbt här nu
PsA: $6.35 bn in 2019
RA: $57.92 bn in 2019
NS/FGSG: $7.82 bn in 2016
ARDS: $3 bn in 2017

Dessa är symptom där nytt läkemedel är väldigt eftertraktat dessutom, lägg därtill andra studier som bolaget vill sjösätta med AP1189.
Citera
2021-01-19, 14:45
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ja vart ska man börja.

Vi kör på denna.

Nu har du övergått till att citera ur Synact tråden, tydligen får jag inte jämföra.

Rekommenderar att du låter någon annan läsa vad du skriver och bedöma vilken sinnesstämning du är i.
Alldeles nyss gav jag dig citat från STABL där skrev du
”sälja andra skitaktier”
Citera
2021-01-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisdude
Man får ta hänsyn till market size för varje indikation och hur mycket man kan penetrera varje indikation med.

Jag googlar lite snabbt här nu
PsA: $6.35 bn in 2019
RA: $57.92 bn in 2019
NS/FGSG: $7.82 bn in 2016
ARDS: $3 bn in 2017

Dessa är symptom där nytt läkemedel är väldigt eftertraktat dessutom, lägg därtill andra studier som bolaget vill sjösätta med AP1189.

I jämförelse med tex Stayble som har en mycket mindre marknad, samt mindre kommersiellt attraktiv för BP då man endast utför en behandling istället för återkommande behandlingar.
Citera
2021-01-19, 14:47
Medlem
Citat:
Nu har du övergått till att citera ur Synact tråden, tydligen får jag inte jämföra.

Rekommenderar att du låter någon annan läsa vad du skriver och bedöma vilken sinnesstämning du är i.
Alldeles nyss gav jag dig citat från STABL där skrev du
”sälja andra skitaktier”

Spelar väl ingen roll vart jag citerar. Din avundsjuka och bitterhet lyser oavsett igenom.
Citera
2021-01-19, 14:48
Medlem
Citat:
I jämförelse med tex Stayble som har en mycket mindre marknad, samt mindre kommersiellt attraktiv för BP då man endast utför en behandling istället för återkommande behandlingar.

Precis, därför är det inte rättvist att jämföra forskningsbolag X med Y för att dom är i Fas Z istället för Fas P. Just pga market size för indikationen som bolaget är inriktat på.
Citera
2021-01-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thisdude
Precis, därför är det inte rättvist att jämföra forskningsbolag X med Y för att dom är i Fas Z istället för Fas P. Just pga market size för indikationen som bolaget är inriktat på.

Jag håller med. Det är inte jag utan Kiroba som jämför med bolagen han sitter snett i. I hans värld kanske allt borde värderas som stayble.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in