2021-01-19, 14:53
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stonkstrader
Spelar väl ingen roll vart jag citerar. Din avundsjuka och bitterhet lyser oavsett igenom.

Klar att det spelar roll. Inse att du är en nybörjare inom aktier och har satt pengarna i fel biotechbolag och fruktar att du inte kommer ut.
Citera
2021-01-19, 14:54
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Jag håller med. Det är inte jag utan Kiroba som jämför med bolagen han sitter snett i. I hans värld kanske allt borde värderas som stayble.

Du/ ni har inte ens en blekast om mitt GAV
Citera
2021-01-19, 14:54
Medlem
Citat:
Jag håller med. Det är inte jag utan Kiroba som jämför med bolagen han sitter snett i. I hans värld kanske allt borde värderas som stayble.

Jag vet, men jag måste svara istället för Kiroba för han försöker slingra sig undan.
Citera
2021-01-19, 14:55
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisdude
Jag vet, men jag måste svara istället för Kiroba för han försöker slingra sig undan.

Nu haglar motargumenten in och skaran som till varje pris vill förhindra den kommande kurskollapsen skyndar till.

Adrenalin oron färgar tonen i era inlägg, desperationen oxå.
Bara en tidsfråga när era små motköp inte orkar hålla emot längre.
Citera
2021-01-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Nu haglar motargumenten in och skaran som till varje pris vill förhindra den kommande kurskollapsen skyndar till.

Adrenalin oron färgar tonen i era inlägg, desperationen oxå.
Bara en tidsfråga när era små motköp inte orkar hålla emot längre.

Okej?
Citera
2021-01-19, 15:02
Medlem
Citat:
Klar att det spelar roll. Inse att du är en nybörjare inom aktier och har satt pengarna i fel biotechbolag och fruktar att du inte kommer ut.

Jag är en nybörjare, vilket jag även skrivit. Sen har jag inte ens stor post här och som jag skrev vore en nedgång välkommet för mig

Det är snarare din desperation i alla trådar och besatthet av andras uppgångar som är det komiska och i centrum för diskussionen. Opitifreeze är förövrigt ner 10% nu, tror du fortfarande på den blåa dagen som du siade om?
Citera
2021-01-19, 15:12
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Jag är en nybörjare, vilket jag även skrivit. Sen har jag inte ens stor post här och som jag skrev vore en nedgång välkommet för mig

Det är snarare din desperation i alla trådar och besatthet av andras uppgångar som är det komiska och i centrum för diskussionen. Opitifreeze är förövrigt ner 10% nu, tror du fortfarande på den blåa dagen som du siade om?

DI har en enorm impackt faktor. De räknar iskallt bara marknadsvärde rätt upp och ned mot % utan att analysera synergieffekterna.
Så idag blir det rött
Nästa vecka senast blir blått
Tro det eller inte EPB som är största nettosäljare (mäklarbordet) kommer innom kort med en analys och nytt riktvärde (köpt analys)

Tack för inbjudan att diskutera ett annat bolag i fel tråd.

40 135

PS som du såg så försökte jag hjälpa dig i STABLE tråden, det var därför jag frågade. Men biter du mig likt en rabiat hund i handen. Tackar jag med att använda den kunskapen till att ge dig pisk DS
Citera
2021-01-19, 15:12
Medlem
Citat:
Morrn Morrn
Hm
“Jag är dock så till just nu att jag ej har tillgång till annat internet än 4G via den. “

Så har jag det alltid. Avstod från fiber a 20k + månadskostnad.
Har ett dataabo a 90 SEK/mån fri data mängd med spärr nedladdning 1Gb/ min (stämmer tidsangivelsen?) Funderar ypperligt tom Netflix flyter med inte alt för mycket pixel. Sätter mobtfn som hotspot och kan därmed använda platta, laptop etc.

Ja du, vi har olika utgångspunkter du tar caset på ekonomisk grund och jag utgår från medicin dvs jag läser den vetenskapliga texten men ABGs analys är obegriplig för mig och vice versa för dig.
Vi skulle komplettera varandra perfekt i ett gemensamt bolag. Därför begriper vi varandras argument och går inte ned på personliga angrepp. Varje inlägg från dig är en pärla.

Så vi går vidare i samma lunk ett tag till.
Jag ifrågasätter för att så att säga varna de som tror att det är fullkommligt riskfritt att springa på för att bolaget har gått upp så mycket. I ett bolag med omsats är det ett rätt tänk men biotech med en misslyckad studie försvinner 80 – 90% av marknadsvärdet på timmar – dagar.
Biotech stora vinstmöjligheter och historiskt generellt större risker för misslyckande.
Ledningsgruppen i sig sätter jag inte så stor betydelse på retrospektivt utan det är om de har spetskompetensen i exakt den sjukdomen det handlar om. Diamyds Ulf Hanelius visade sig ha spetskompetens inom genetik.
https://se.linkedin.com/in/ulfhannelius

Vilket troligen är nyckeln till var DMYD är idag.

Betyder det att vi är överrens om att första nyhetstelegramet handlade om en kursuppgång på en analys som var okänd tills nyhetsbyråerna informerade om att en uppvärdering var på gång av en orsak marknaden inte kände till (99,9% dvs alla utan tillgång till analysen)?

39 507

Förtydligar då jag var otydlig, där jag befinner mig har jag bara mobilen med mig, men förfarandet du tipsar om lät onekligen lockande.

Jag vill påstå att jag tar caset på både ekonomiska och medicinska grunder, vilket jag alltid försöker göra oavsett bolag innan jag investerar, det handlar trots allt om kunna leva på det jag gör.

Håller med om att "massan" inte gör det, därför köper dom ofta i uppåtgående trend, och säljer i nedåtgående, ofta utan att veta vad dom handlar.
Vilket är synd.
(Kunskap är vad man kan leva på i längden, inte tur)
Och därför håller jag med om att det är sunt att ifrågasätta.

Ja, med misslyckad studie försvinner stor del av värdet,
Precis som att med lyckad studie ökar värdet, inga konstigheter.
Jag som gjort min DD grundligt (enligt mig), ser här en betydligt större uppsida än nersida efter just interimresultaten.

Tex. har (enkelt beskrivet)
1/3 patienter fått placebo+mtx
2/3 har fått AP1189+mtx

I datan vi fick från interim kan man utläsa följande:

1/3 av patienterna visar försämrad sjukdomsbild.
2/3 av patienterna visar förbättrad sjukdomsbild.

Skillnaden i % var hela 70% vilket är väldigt högt.

Tilläggas ska, och vad många inte vet/förstår, är att placebo i den här studien är mtx som idag är den världsledande behandlingen i RA.
Vi är alltså enligt studieresultaten 70% effektivare än den mest använda behandligen idag.

Detta är gjort i 2st studier med samma resultat.

För att kunna bortse studieresultaten, måste placebo i det här fallet slå "världrekord" i förbättrad sjukdomsbild.

Det här är därför enligt mig en lågriskaktie bland högriskaktier, vilket ger mig i mina ögon en bra R/R och skäl att investera.
Citera
2021-01-19, 15:19
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9.och-.
Förtydligar då jag var otydlig, där jag befinner mig har jag bara mobilen med mig, men förfarandet du tipsar om lät onekligen lockande.

Jag vill påstå att jag tar caset på både ekonomiska och medicinska grunder, vilket jag alltid försöker göra oavsett bolag innan jag investerar, det handlar trots allt om kunna leva på det jag gör.

Håller med om att "massan" inte gör det, därför köper dom ofta i uppåtgående trend, och säljer i nedåtgående, ofta utan att veta vad dom handlar.
Vilket är synd.
(Kunskap är vad man kan leva på i längden, inte tur)
Och därför håller jag med om att det är sunt att ifrågasätta.

Ja, med misslyckad studie försvinner stor del av värdet,
Precis som att med lyckad studie ökar värdet, inga konstigheter.
Jag som gjort min DD grundligt (enligt mig), ser här en betydligt större uppsida än nersida efter just interimresultaten.

Tex. har (enkelt beskrivet)
1/3 patienter fått placebo+mtx
2/3 har fått AP1189+mtx

I datan vi fick från interim kan man utläsa följande:

1/3 av patienterna visar försämrad sjukdomsbild.
2/3 av patienterna visar förbättrad sjukdomsbild.

Skillnaden i % var hela 70% vilket är väldigt högt.

Tilläggas ska, och vad många inte vet/förstår, är att placebo i den här studien är mtx som idag är den världsledande behandlingen i RA.
Vi är alltså enligt studieresultaten 70% effektivare än den mest använda behandligen idag.

Detta är gjort i 2st studier med samma resultat.

För att kunna bortse studieresultaten, måste placebo i det här fallet slå "världrekord" i förbättrad sjukdomsbild.

Det här är därför enligt mig en lågriskaktie bland högriskaktier, vilket ger mig i mina ögon en bra R/R och skäl att investera.

Nejdå du var inte alls otydlig om 4G. Därför ville jag förmedla Hotspot möjligheten, troligen missar många den möjligheten.

MTX aktiv substans som placebo?
Måste jag läsa om. Spontant skulle jag säga att man utgår från befintlig behandling och gör en jämförelse combobehandling. Troligen har vi en lätt språkförbistring/ syftningsfel.
Citera
2021-01-19, 15:20
Medlem
Skulle uppskattas om man håller sig till aktien som tråden handlar om, så moderator slipper radera massa inlägg.
Citera
2021-01-19, 15:27
Medlem
Citat:
Nejdå du var inte alls otydlig om 4G. Därför ville jag förmedla Hotspot möjligheten, troligen missar många den möjligheten.

MTX aktiv substans som placebo?
Måste jag läsa om. Spontant skulle jag säga att man utgår från befintlig behandling och gör en jämförelse combobehandling. Troligen har vi en lätt språkförbistring/ syftningsfel.

Ja mtx är i den här studien placebo.

Del 1 av studien mtx/placebo i 1/3 patienter
Samt mtx/50mg ap1189 i 2/3 patienter

Del 2 av studien mtx/placebo i 1/3 patienter
Samt mtx/100mg ap1189 i 2/3 patienter.
Citera
2021-01-19, 15:29
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9.och-.
Skulle uppskattas om man håller sig till aktien som tråden handlar om, så moderator slipper radera massa inlägg.

A-Z.a-z.0-9.och-.

Men jag tackade dock ödmjukt för inbjudan ;-)

% ska man åtnjuta försiktigt.
Det finns en historia om ett internt studieförsök där 2 preparat jämfördes. Det ena svindyrt men läkarna gillade det. I slutänden var det bara en patients skillnad resultatmässigt och drog man då bort en lagom grupp kunde resultatet presenteras för patienterna på följande sätt

-Vill du ha den medicinen som är dubbelt så bra eller vill du ha den vanliga?

Klart kan du även Ryssen kom på en hedrande andra plats, Amerikanen näst sist
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in